Pazar payı büyütme liderleri
17 sektörü mercek altına alarak pazar payı artırma şampiyonlarını belirledik. Onları başarıya ulaştıran stratejileri araştırdık.
2009, rekabetin yoğun, tüketici tercihlerinin değişken ve değişimin zorunlu olduğu bir kriz yılı olarak dünya ekonomi tarihinde yerini aldı. Bu kritik ortamda pazarın en büyük kazananlarından biri ise Hyundai oldu. Üstelik bunu fiyatlarında indirime gitmeden yaptı. Nasıl mı? Koreli Hyundai, 2009 yılında Amerika’da sunumunu gerçekleştirdiği “Peace of Mind” (Huzur) kampanyasıyla krizde tam da ihtiyaç duyulanı sundu. Bu sloganla birlikte şu mesajı verdi: “Yeni bir Hyundai alın. Eğer kriz nedeniyle işinizi kaybederseniz Hyundai kafanızda hiç soru işareti bırakmadan aracı geri alıyor. Size arkanıza bakmadan yürüme kolaylığı sağlıyor.” Hyundai, bu stratejiyle bir başarı hikayesi yazdı. Sektörün Amerika’da yüzde 22 oranında daraldığı bir dönemde, satışlarını yüzde 27 oranında artırırken pazar payını yüzde 3,1’den 4,3’e çıkardı. Şirket Türkiye’de de benzer bir performans sergiledi. İkinci büyük oyuncuyken uzun yıllardır sektör lideri olan Renault’u tahtından indirdi. Pazar payı anlamında da tüm sektörün en büyük atılımını gerçekleştirdi, yüzde 9,35 olan payını bir yıl içinde yüzde 16,4’e ulaştırdı. Hyundai’ye 7,1 puanlık bu artışı getiren ise Hyundai Türkiye Genel Müdürü Kurthan Tarakçıoğlu’nun ifadesiyle rekabete ayak uydurmak yerine rekabeti yaratmak oldu. Tarakçıoğlu, “Her biri 5 yıl /100 bin kilometre garantiye sahip olan araçlarımızın üstün güvenliği, kalitesi, konforu, performansı ve ekonomikliği 2009 yılında Hyundai’yi Türkiye otomotiv pazarının gözde markası yaptı” diyor.
17 SEKTÖRÜN KARNESİ
Sadece Hyundai değil, 2009 yılında birçok şirket ve marka pazar payında öne çıkmak için çeşitli stratejileri devreye soktu. Otomotivin yanı sıra beyaz eşya, GSM, tüketici elektroniği, teknoloji perakendeciliği, havayolu taşımacılığı, bankacılık, sigorta ve bireysel emeklilik bu anlamda kıyasıya bir rekabete sahne oldu. Capital de 17 sektörü mercek altına alarak pazar payı artırma şampiyonlarını belirledi. Araştırmamızın sonuçlarına göre 17 sektör içinde en fazla pazar payı artışını otomotiv şirketleri yakaladı. Hafif ticari araç kategorisinde 11,2 puanlık pazar payı artışıyla Fiat liderliği göğüslerken binek otomotivde Hyundai 7,1’lik puan artışıyla sektörünün en atağı olmayı başardı.