Pazar payı büyütme liderleri
17 sektörü mercek altına alarak pazar payı artırma şampiyonlarını belirledik. Onları başarıya ulaştıran stratejileri araştırdık.
Akaryakıt sektörünün güçlü şirketlerinden Opet de akaryakıt sektöründeki daralmaya rağmen geçtiğimiz yıl istasyon yatırımı yaptı, kampanyalar konusunda atağa geçti. “Opet’ten Hediye Bombardımanı” adını taşıyan ve katılımcılara Arçelik, Beko ve Grundig markalı ürünler sunan kampanya oldukça ilgi çekti. Opet de geçtiğimiz yıl yüzde 15’lik pazar payını 16,5’e yükselterek sektörünün en çok pazar payı artıran şirketi oldu.
KİMLER PAZAR PAYI KAYBETTİ?
TİCARİDE EN BÜYÜK KAYIP VW’DE 2009 yılında yaşanan yoğun rekabette bazı şirketler de pazar payı kaybına uğradı. Otomotiv sektöründe hafif ticari araç segmentinde en fazla pazar payını 4,5 puanla Volkswagen kaybetti. Markanın payı yüzde 5,7’ye indi. Hafif ticari de 3,2 puan kaybeden Mitsubishi’nin 2009 pazar payı da yüzde 2,2’ye geriledi.
BİNEKTE HONDA DÜŞÜŞTE Binek otomotivde Honda 2,43 puanla kategorisinde en büyük düşüşü kaydetti. Onu 1,97 puan kaybeden Opel takip ediyor.
SONY ERICSSON’UN PAYI 1,2’YE İNDİ Cep telefonunda en ciddi gerilemeyi yaşayan Sony Ericsson’du. Şirket 2009 yılının ilk 10 ayında, bir önceki yılın aynı dönemine göre 4,9 puanlık pazar payı kaybetti. Pastadan aldığı pay 2008’de yüzde 6,1 iken 20009’da 1,2’ye kadar düştü.
FİNANSTA EKSİYE GEÇENLER Finans sektöründe pazar payı hanesine eksi yazdıranlar ise kredi kartı sayısında 1,14 puan kaybıyla HSBC, aktif büyüklükte 0,83 puan kaybıyla Akbank, hayat dışı sigortada 0,48 puan kaybıyla Groupama, bireysel emeklilikte 1,10 puan kaybıyla Avivasa Emeklilik ve Hayat oldu.
AKARYAKITTA AKPET KAYBETTİ Akaryakıt sektöründe pazar payı savaşlarının en büyük kazanı Opet olurken, en büyük kaybedeni Akpet/Lukoil idi. 2008 yılında sektördeki payı 4,07 olan şirket, 2009’un rekabet ortamında 0,73’lük kayıpla pazar payını 3,34’e indirdi.