HERSEY BURDA
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

HERSEY BURDA

HERSEYİ BULABİLDECEĞİN TEK ADRES
 
AnasayfaLatest imagesAramaKayıt OlGiriş yap
Arama
 
 

Sonuç :
 
Rechercher çıkıntı araştırma
En son konular
» free slot machines win cash
188-Matematik Mühendisi 189-Matematik Öğretmeni 190-Matematikçi 191-Mekatronik Mühendisi Icon_minitimeÇarş. Ağus. 03, 2011 3:57 am tarafından Misafir

» watch naruto hentai watch naruto hentai free
188-Matematik Mühendisi 189-Matematik Öğretmeni 190-Matematikçi 191-Mekatronik Mühendisi Icon_minitimeÇarş. Ağus. 03, 2011 3:52 am tarafından Misafir

» major fish oil
188-Matematik Mühendisi 189-Matematik Öğretmeni 190-Matematikçi 191-Mekatronik Mühendisi Icon_minitimeSalı Ağus. 02, 2011 10:26 pm tarafından Misafir

» hentai about hentai academy
188-Matematik Mühendisi 189-Matematik Öğretmeni 190-Matematikçi 191-Mekatronik Mühendisi Icon_minitimeSalı Ağus. 02, 2011 10:10 am tarafından Misafir

» гинекология ответы
188-Matematik Mühendisi 189-Matematik Öğretmeni 190-Matematikçi 191-Mekatronik Mühendisi Icon_minitimePtsi Ağus. 01, 2011 9:18 am tarafından Misafir

» x-Hack hack you
188-Matematik Mühendisi 189-Matematik Öğretmeni 190-Matematikçi 191-Mekatronik Mühendisi Icon_minitimePtsi Ağus. 01, 2011 8:00 am tarafından Misafir

» When the first Whirlpool Duet album was released in December 2001
188-Matematik Mühendisi 189-Matematik Öğretmeni 190-Matematikçi 191-Mekatronik Mühendisi Icon_minitimePtsi Ağus. 01, 2011 3:05 am tarafından Misafir

» women at work hentai online women at work hentai stream
188-Matematik Mühendisi 189-Matematik Öğretmeni 190-Matematikçi 191-Mekatronik Mühendisi Icon_minitimePtsi Ağus. 01, 2011 2:56 am tarafından Misafir

» facebook likes xb
188-Matematik Mühendisi 189-Matematik Öğretmeni 190-Matematikçi 191-Mekatronik Mühendisi Icon_minitimePaz Tem. 31, 2011 9:22 am tarafından Misafir

Tarıyıcı
 Kapı
 Indeks
 Üye Listesi
 Profil
 SSS
 Arama
Forum
HABERLER
Fikri Türkel köşe yazıları

 

 188-Matematik Mühendisi 189-Matematik Öğretmeni 190-Matematikçi 191-Mekatronik Mühendisi

Aşağa gitmek 
YazarMesaj
Admin
Admin



Mesaj Sayısı : 3361
KULLANICI PUANLARI : 9918
Kayıt tarihi : 16/05/10

188-Matematik Mühendisi 189-Matematik Öğretmeni 190-Matematikçi 191-Mekatronik Mühendisi Empty
MesajKonu: 188-Matematik Mühendisi 189-Matematik Öğretmeni 190-Matematikçi 191-Mekatronik Mühendisi   188-Matematik Mühendisi 189-Matematik Öğretmeni 190-Matematikçi 191-Mekatronik Mühendisi Icon_minitimeÇarş. Mayıs 19, 2010 3:36 pm

188-MATEMATİK MÜHENDİSİ

TANIM

Endüstride ve bankacılıkta sorunların matematik yolu ile analizini yapan ve çözüm yollarını geliştiren kişidir.

A- GÖREVLER

Matematik mühendisliği matematiğin uygulama alanı olup matematik mühendisi çalıştığı kurumda;
- Ortaya çıkan problemlerin matematiksel modellerini kurar, çözer ve yorumlar.
- Problemlerin çözümü için yöntemler geliştirir.

KULLANILAN ALET
VE MALZEMELER

- Bilgisayar ve bilgisayar programları,
- Hesap makinesi,
- Büro ile ilgili çeşitli araç, gereç vb.

B- MESLEĞİN GEREKTİRDİĞİ ÖZELLİKLER

Matematik mühendisi olmak isteyenlerin;
- Üst düzeyde akademik yeteneğe, sayılarla akıl yürütebilme yeteneğine,
- Olayları analiz edebilme ve sonuçları matematik dili ile ifade edebilme gücüne sahip,
- Dikkatli ve sorumluluk sahibi
kimseler olmaları gerekir.

C- ÇALIŞMA ORTAMI VE KOŞULLARI

Matematik mühendisleri görevlerini normal sıcaklıkta ve aydınlatılmış temiz büro ortamlarında, çok kere tek başlarına ve sayılarla uğraşarak yaparlar. Görevleri gereği zaman zaman diğer çalışanlarla iletişimde bulunabilirler.

D- MESLEK EĞİTİMİ

MESLEK EĞİTİMİNİN
VERİLDİĞİ YERLER

Matematik mühendisliği eğitimi aşağıda belirtilen üniversitelerde verilmektedir:
- İstanbul Teknik Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi (İstanbul),
- Yıldız Teknik Üniversitesi Kimya Metalürji Fakültesi (İstanbul).
- Işık Üniversitesi Fen Edebiyat Fakültesi Matematik (İstanbul)

ÖN EĞİTİMDE BAŞARILI
OLUNMASI GEREKEN DERSLER
- Matematik,
- Türkçe.

MESLEK EĞİTİMİNE
GİRİŞ KOŞULLARI

Mesleğin eğitimine girebilmek için,
- Lise veya dengi okul mezunu olmak,
- Öğrenci Seçme Sınavı’nda (ÖSS) “Matematik Mühendisliği” lisans programı için yeterli “Sayısal (SAY)” puan almak,
- Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) Tercih Bildirim Formunda “Matematik Mühendisliği” lisans programı ile ilgili en az bir yükseköğretim programını tercih etmek gerekmektedir.
Bu yüksek öğrenim proğramında öğrenim görmek isteyen adaylar liselerin Fen,Fen Bilimleri, Klasik Fen,Matematik, Tabii Bilimler alanlarından mezun mezun iseler, ÖSYM tarafından yapılan Öğrenci Seçme Sınavı (ÖSS) sonucunda diğer alanlardan mezun olanlara göre daha yüksek bir ağırlıklı puan elde etmekte ve öncelikle yerleştirilmektedirler.
Ancak kendi alan/ kol/bölümlerin dışında bir yüksek öğrenim proğramını tercih eden adayların yerleşme şansı azalmaktadır.

EĞİTİMİN SÜRESİ
VE İÇERİĞİ

Meslek eğitiminin süresi 4 yıldır.
Öğrenciler eğitimlerinin ilk iki yılı boyunca; Genel Matematik, Genel Fizik, Lineer Cebir, Analitik Geometri, diferansiyel denklemler, Olasılık, İstatistik, Ayrık Matematik, Mukavemet, Dinamik, veri analizi gibi matematik mühendisliğinin temel derslerini, üçüncü ve dördüncü sınıflarda Kısmi Türevli Diferansiyel Denklemler, Kompleks Fonksiyonlar Teorisi, Sürekli ortamlar Mekaniği, Cebir, Modern Analiz, Diferansiyel Geometri gibi ileri matematik ve mühendislik derslerini ve daha özel konularda çeşitli seçmeli dersler alırlar. Bunların yanı sıra Temel Fizik, Kimya, İngilizce, ekonomi ve İnsan Toplum Bilimleri konularında bazı seçmeli dersler ve ****** İlke ve İnkılâpları derslerini alırlar ve bitirme çalışması hazırlarlar.

EĞİTİM SONUNDA ALINAN
BELGE-DİPLOMA VE UNVAN

Eğitimini başarı ile tamamlayanlara “Matematik Mühendisliği” lisans diploması ve “Matematik Mühendisi” unvanı verilir.

E - ÇALIŞMA ALANLARI VE İŞ BULMA OLANAKLARI

Matematik mühendisleri;
- Kamu veya özel sektöre ait bankalarda,
- Sigorta şirketlerinde,
- Endüstri kuruluşlarında,
- Devlet İstatistik Enstitüsü, Milli Prodüktivite Merkezi gibi kamu kuruluşlarında,
- Matematik mühendisi unvanını alan kimseler TÜBİTAK, MTA gibi kurumlarda , özel ve resmi fabrikalar ile üniversitelerin araştırma laboratuarlarında, çeşitli kuruluşlarla bankaların bilgiişlem birimlerinde çalışabilmektedirler.
- Bilgisayar yazılım şirketlerinde görev alabilirler.
Mezunlar “Ortaöğretim Alan Öğretmenliği Tezsiz Yüksek Lisans Programı”nı veya “Pedagojik Formasyon Programı”nı başarı ile tamamlarlarsa Matematik Öğretmeni olarak atanabilmektedirler
Endüstri ve bilgisayar bilimlerinin gelişimi matematik mühendislerinin iş bulma olanaklarını artırmıştır.

F- EĞİTİM SÜRESİNCE VE EĞİTİM SONRASI KAZANÇ

EĞİTİM SÜRESİNCE

Eğitim sırasında öğrenciler Yüksek Öğrenim Kredi ve Yurtlar Kurumu Genel Müdürlüğünün verdiği öğrenim ve harç kredisinden yararlanabilirler.
Ayrıca öğrenciler çeşitli kurum ve kuruluşlarca sağlanan burslardan yararlanabilirler.

EĞİTİM SONRASI

Matematik mühendisleri kamu kuruluşlarında çalıştıkları takdirde 657 Sayılı Devlet Memurları Kanununda belirtilen aylıkla görev yaparlar.
Özel sektörde ücretler anlaşma ile belirlenir.

G- MESLEKTE İLERLEME

Lisans eğitiminden sonra yüksek lisans, doktora yapabilir, araştırma görevlisi olabilir ve akademik kariyer yapabilirler.

Çalıştıkları işyerinde yöneticilik konumlarına gelebilirler.

BENZER MESLEKLER

- İstatistikçi,
- Matematikçi.

I- YARARLANILAN BİLGİ KAYNAKLARI

- ÖSS-2005 Öğrenci Seçme Sınavı Kılavuzu,
- 2005 ÖSYS Yüksek Öğretim Programları ve Kontenjanları Kılavuzu,
- ÖSYM Üniversiteler Yükseköğretim Programları ve Meslekler Rehberi- 2000
- Aydoğdu Yayınları Meslekler ve Tercih Rehberi.
- Meslek Danışma Komisyonu (MEDAK) üyesi kuruluşlar

İ- DAHA AYRINTILI BİLGİ İÇİN BAŞVURULABİLECEK YERLER

- İlgili eğitim kurumları,
- Türkiye İş Kurumu Genel Müdürlüğü Ankara Meslek Danışma Merkezi,
- Bünyesinde Meslek Danışma Merkezi bulunan Türkiye İş Kurumu İl ve Şube Müdürlükleri

189-MATEMATİK ÖĞRETMENİ

TANIM

Çalıştığı eğitim kurumunda öğrencilere, matematik ile ilgili eğitim veren kişidir.

A- GÖREVLER

Matematik ile ilgili hangi bilgi, beceri, tutum ve davranışların, hangi yaş düzeylerindeki öğrenci gruplarına, hangi yöntemlerle kazandırılacağı, MEB tarafından onaylanan öğretim programları ve ilgili mevzuatta belirtilmiştir.

Matematik öğretmeni, bu program çerçevesinde,
- Eğitim vereceği grubun düzeyine uygun bir çalışma planı hazırlar,
- Kendisine ayrılan ders saatlerinde bu planı uygulayarak öğrencilere alanı ile ilgili bilgi ve beceri kazandırır,
- Öğrencilerin başarılarını değerlendirir, başarıyı artırıcı önlemler alır,
- Eğitici kol çalışmalarında görev alarak öğrencilerin yeteneklerini geliştirici etkinlikler düzenler,
- Öğrencilerin gelişimlerini izler, sorunlarının çözümüne yardımcı olur,
- Alanı ile ilgili gelişmeleri izler, bunların öğretim programlarına yansıtılması için ilgililere önerilerde bulunur,
- Nöbetçi olduğu günlerde, okulun düzen ve disiplinini sağlamak üzere görev yapar,
- Sınıf öğretmeni olarak, öğrencilerin alan ve ders seçmelerine yardımcı olur, yönetimle ilişkilerini sağlamaya çalışır.

KULLANILAN ALET, MALZEME
VE EĞİTİM MATERYALLERİ

- Yıllık müfredat programı, günlük çalışma planları, not defteri, yoklama defteri,
- Ders kitapları,
- Okul araç ve gereçleri,
- Ders araç ve gereçleri.

B- MESLEĞİN GEREKTİRDİĞİ ÖZELLİKLER

Matematik öğretmeninin hem alanı ile hem de öğretmenlik mesleği ile ilgili niteliklere sahip olması gerekir.

Matematik öğretmeni olmak isteyenlerin;
- Üst düzeyde akademik yeteneğe,
- Üstün bir sayısal düşünme yeteneğine sahip,
- Matematiğe karşı ilgili ve bu alanda başarılı,
- Düşüncelerini başkalarına açık bir biçimde aktarabilen,
- İyi bir öğrenme ortamı sağlayabilen,
- Dikkatli, işine özen gösteren,
- Mesleğinin sorunları ile ilgilenen ve çözüm yolları bulmaya çalışan,
- İnsanlarla iyi iletişim kurabilen; sevecen, hoşgörülü, sabırlı,
- Öğrencilerin duygu ve düşüncelerini anlayabilen,
- Kendini geliştirmeye istekli, coşkulu, yaratıcı
kimseler olmaları gerekir.

C- ÇALIŞMA ORTAMI VE KOŞULLARI

Matematik öğretmeni, sınıfta görev yapar, görevini genellikle ayakta yürütür. Çalışma ortamı biraz tozlu ve gürültülüdür.

D- MESLEK EĞİTİMİ

MESLEK EĞİTİMİNİN
VERİLDİĞİ YERLER

Meslek eğitimi, aşağıda belirtilen üniversitelere bağlı eğitim fakültelerinin "Matematik Öğretmenliği" ve “İlköğretim Matematik Öğretmenliği” bölümlerinde verilmektedir.
Ayrıca, üniversitelerin “Matematik” “Matematik-Bilgisayar” ve “Matematik Mühendisliği “bölümünü bitirenlerden “Ortaöğretim Alan Öğretmenliği Tezsiz Yüksek Lisans Programı”nı veya “Pedagojik Formasyon Programı”nı başarı ile tamamlayanlar da bu alanda öğretmenlik yapabilirler.

ÖN EĞİTİMDE BAŞARILI
OLUNMASI GEREKEN DERSLER

- Matematik,
- Fizik,
- Türkçe.

MESLEK EĞİTİMİNE
GİRİŞ KOŞULLARI

Mesleğin eğitimine girebilmek için ,
- Lise veya dengi okul mezunu olmak,
- Öğrenci Seçme Sınavı’nda (ÖSS) “Matematik Öğretmenliği” lisans programı için yeterli “Sayısal (SAY)” puan almak,
- Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) Tercih Bildirim Formunda “Matematik Öğretmenliği” lisans programı ile ilgili en az bir yükseköğretim programını tercih etmek gerekmektedir.
Bu yüksek öğrenim proğramında öğrenim görmek isteyen adaylar liselerin Fen,Fen Bilimleri, Klasik Fen,Matematik, Tabii Bilimler alanlarından mezun mezun iseler, ÖSYM tarafından yapılan Öğrenci Seçme Sınavı (ÖSS) sonucunda diğer alanlardan mezun olanlara göre daha yüksek bir ağırlıklı puan elde etmekte ve öncelikle yerleştirilmektedirler.
Ancak kendi alan/ kol/bölümlerin dışında bir yüksek öğrenim proğramını tercih eden adayların yerleşme şansı azalmaktadır.
Anadolu Öğretmen Lisesi ve Öğretmen Lisesi adlı ortaöğretim kurumlarının “Fen, Fen Bilimleri, Klasik Fen, Matematik, Tabii Bilimler, Türkçe-Matematik” Alan/kol/bölümünden mezun olanlar ÖSYM tarafından yapılan Öğrenci Seçme Sınavını (ÖSS) kazanıp“Matematik Öğretmenliği lisans programını tercih etmeleri durumunda ek puan almaları nedeniyle diğer bölümlerden mezun olanlara göre öncelikle yerleştirilmektedirler

EĞİTİMİN SÜRESİ
VE İÇERİĞİ

Mesleğin eğitim süresi 5 yıldır.
Eğitim boyunca okutulan dersler;
- Genel Matematik, - Analitik Geometri I-II,
- Genel Fizik I-II, - Analiz I-II,
- Lineer Cebir I-II, - Bilgisayar ve Program I-II,
- Soyut Matematik I-II, - Seçmeli Fen (Olasılık),
- İstatistik, - Topolojiye Giriş I-II,
- Eğitime Giriş, - Kompleks Analiz I-II,
- Eğitim Psikolojisi, - Nümerik Analiz I-II,
- Eğitim Sosyolojisi, - Lineer Programlama I,
- Soyut Cebir I-II, - Matematik Öğrt. Yöntemleri,
- Dif.Geometri I II - Rehberlik,
- Dif Denklemler I-II, - Matematik Semineri vb.
- Dönüşümler ve Geometri I-II,
- Fonksiyonel Analiz I-II,
- Genel Öğretim Metodları,
- Ölçme ve Değerlendirme,
- Kısmi Türev. Diferan. Denk.,
- Reel Analiz,
- Öğretmenlik Uygulaması,
- Bitirme Çalışması,

Öğrenciler eğitimleri sırasında, okullarda uygulama yapmaktadırlar.

EĞİTİM SONUNDA ALINAN
BELGE-DİPLOMA VE UNVAN

Eğitimini tamamlayanlara “Matematik Öğretmenliği” lisans diploması ve “Matematik Öğretmeni” unvanı verilir.

E- ÇALIŞMA ALANLARI VE İŞ BULMA OLANAKLARI

Meslekle ilgili eğitimini tamamlayanlar Milli Eğitim Bakanlığına bağlı; ilköğretim okulları, genel liseler, fen liseleri, Anadolu liseleri, meslek liseleri gibi çeşitli orta öğretim kuruluşlarında ve çıraklık eğitim merkezlerinde,matematik öğretmeni olarak çalışabilirler.
Ayrıca Matematik, Geometri, İleri Matematik, Astronomi ve Uzay Bilimleri, Analitik Geometri, İstatistik, Matematik Uygulamaları derslerine girerler. Özel eğitim kuruluşlarında da görev yapabilirler.
Ülke nüfusundaki hızlı artış, beraberinde yeni okulların açılmasını ve buralarda öğretmen istihdamını zorunlu kılmaktadır.
Ayrıca üniversiteye giriş sınavlarına hazırlığın bir yarış haline geldiği ülkemizde birbiri ardı sıra açılan özel dershaneler meslek öğretmenleri için ek çalışma alanı oluşturmaktadır.

F-EĞİTİM SÜRESİNCE VE EĞİTİM SONRASI KAZANÇ

EĞİTİM SÜRESİNCE

- Bu programı ilk beş tercihinde gösteren ve bu programa yerleştirilen adaylardan belli koşulları taşıyanlara MEB’ca burs sağlanır.
- Öğrenciler eğitimleri süresince Kredi ve Yurtlar Kurumunca verilen öğrenci kredisinden ve diğer kamu kurum ve kuruluşlarının sağladığı kredi ve burs olanaklarından da yararlanabilirler.
- Ayrıca, Kurumun yurt hizmetlerinden de yararlanabilir. Bunların dışında öğrenciler çeşitli kurum ve kuruluşlarca sağlanan burslardan da istifade edebilirler.

EĞİTİM SONRASI

- Eğitim sonunda ‘’Öğretmen’’ olarak atananlar 657 sayılı Devlet Memurları Yasası’na göre 9. Derecenin 1.kademesinden aylıkla göreve başlatılırlar. Bu öğretmenler yan ödeme, ek ders ücreti gibi olanaklardan da yararlanırlar.
- Her yıl okullar açılmadan önce, tüm öğretmenlere eğitim- öğretim tazminatı adı altında bir ödeme yapılmaktadır.

G- MESLEKTE İLERLEME

Meslek eğitimini tamamlayarak bir ortaöğretim kurumunda matematik öğretmeni olarak göreve başlayanlar meslekteki başarılarına bağlı olarak müdür yardımcısı veya müdür olabilirler.
Milli Eğitim Bakanlığı’nca açılan sınavlarda başarı göstermeleri durumunda eğitim yöneticisi olabilirler.
Lisans eğitiminden sonra yüksek lisans, doktora yapabilir, araştırma görevlisi olabilir ve akademik kariyer yapabilirler.

BENZER MESLEKLER

- Matematik mühendisi.
- Fizik öğretmeni.

I- YARARLANILAN BİLGİ KAYNAKLARI

- Milli Eğitim Bakanlığına bağlı Eğitim kurumlarına öğretmen olarak atanacakların atamalarına esas olan alanlar ile mezun oldukları yüksek öğretim proğramları ve aylık karşılığı okutacakları derslere ilişkin esaslar ile 12.07.2004 ve 119 sayılı karar.
- ÖSS-2005 Öğrenci Seçme Sınavı Kılavuzu,
- 2005 ÖSYS Yüksek Öğretim Programları ve Kontenjanları Kılavuzu,
- ÖSYM Üniversiteler Yükseköğretim Programları ve Meslekler Rehberi-2000
- Meslek Danışma Komisyonu (MEDAK ) üyesi kuruluşlar

İ- DAHA AYRINTILI BİLGİ İÇİN BAŞVURULABİLECEK YERLER

- İlgili eğitim kurumları,
- Türkiye İş Kurumu Genel Müdürlüğü Ankara Meslek Danışma Merkezi,
- Bünyesinde Meslek Danışma Merkezi bulunan Türkiye İş Kurumu İl ve Şube Müdürlükleri

190-MATEMATİKÇİ

TANIM

Matematikçi, akıl yürütme yoluyla, sayılar, fonksiyonlar ve geometrik şekillerle ifade edilen kavramların özelliklerini ve bunların arasındaki bağıntıları inceleyen ve bulguların teknolojiye uygulanması için yöntemler geliştiren kişidir.

A- GÖREVLER

- Cebir, geometri, sayılar teorisi gibi konular üzerinde araştırmalar yapar,
- Olasılık, hipotez testleri ve varyans gibi matematik teorilerini hesaplara uygular ve geliştirme çalışmaları yapar,
- Bilimsel araştırmalar, mühendislik projeleri, askeri planlama, elektronik veri işleme ve idari karar verme gibi konularda matematiksel ilke ve teknikleri uygular,
- Araştırma, geliştirme, üretim, lojistik ve diğer fonksiyonel alanlardaki belirli sorunların çözümünde matematik ilke ve tekniklerini uygular,
- İşletme idaresi, uzay bilimi, atom enerjisi,elektrik, elektronik gibi alanlarda matematik yöntemlerini uygular,
- Bilgisayar sistemlerini inceleyerek işlemlerin düzenli ve sağlıklı bir şekilde yürütülebilmesi için çalışmalar yapar.

KULLANILAN ALET
VE MALZEMELER

- Bilgisayar ve bilgisayar programları,
- Hesap makinesi,
- Büro ile ilgili çeşitli araç, gereç vb.

B- MESLEĞİN GEREKTİRDİĞİ ÖZELLİKLER

Matematikçi olmak isteyenlerin;
- Üst düzeyde bir genel ve sayısal düşünme yeteneğine sahip,
- Soyut kavramlarla uğraşmaktan ve derinliğine araştırma yapmaktan hoşlanan
kimseler olmaları gerekir.
Yaratıcılık meslekte ilerlemeyi kolaylaştıran bir özelliktir.

C- ÇALIŞMA ORTAMI VE KOŞULLARI

Matematikçiler bürolarda çalışırlar ve görev yaparken birinci derecede verilerle uğraşırlar. Çalışma alanı geniş bir meslek olduğu için çalışılan işyerlerinin özelliğine göre üniversitede bilim adamlarıyla (fizikçi, istatistikçi), meslektaşlarıyla, öğrencilerle, kamu işyerlerinde yöneticilerle, bilgi işlem merkezlerinde sistem çözümleyicileri, bilgisayar programcıları ve operatörleriyle, araştırma konusuyla ilgili meslek sahipleriyle (mühendisler, ekonomistler, hukukçu, sağlıkçı.) iletişimde bulunurlar.

D- MESLEK EĞİTİMİ

MESLEK EĞİTİMİNİN
VERİLDİĞİ YERLER

Meslek eğitimi Fen Fakülteleri ile Fen-Edebiyat Fakültelerinin Matematik bölümlerinde verilmektedir.

ÖN EĞİTİMDE BAŞARILI
OLUNMASI GEREKEN DERSLER

- Matematik.

MESLEK EĞİTİMİNE
GİRİŞ KOŞULLARI

Mesleğin eğitimine girebilmek için,
- Lise veya dengi okul mezunu olmak,
- Öğrenci Seçme Sınavı’nda (ÖSS) “Matematik” lisans programı için yeterli “Sayısal(SAY)” puan almak,
- Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) Tercih Bildirim Formunda “Matematik” lisans programı ile ilgili en az bir yükseköğretim programını tercih etmek gerekmektedir.
Bu yüksek öğrenim proğramında öğrenim görmek isteyen adaylar liselerin Fen,Fen Bilimleri, Klasik Fen,Matematik, Tabii Bilimler ve Türkçe-Matematik alanlarından mezun mezun iseler, ÖSYM tarafından yapılan Öğrenci Seçme Sınavı (ÖSS) sonucunda diğer alanlardan mezun olanlara göre daha yüksek bir ağırlıklı puan elde etmekte ve öncelikle yerleştirilmektedirler.
Ancak kendi alan/ kol/bölümlerin dışında bir yüksek öğrenim proğramını tercih eden adayların yerleşme şansı azalmaktadır.

EĞİTİMİN SÜRESİ
VE İÇERİĞİ

- Meslek eğitiminin süresi 4 yıldır. Hazırlık sınıfı (Yabancı Dil) bulunan üniversitelerde bu süre 5 yıla çıkmaktadır.
- Bazı üniversitelerde (ODTÜ, Boğaziçi) matematik bölümü lisans programından başka, diğer bölümlerin, üstün başarılı öğrencileri için Matematik Çift Anadalu Programı (MÇAP) uygulanmaktadır. Bu uygulamada öğrenciler matematik bölümünce belirlenen zorunlu ve seçmeli derslerden oluşan MÇAP programını tamamlayıp, hem kendi diplomalarını hem de matematik lisans diplomalarını almaya hak kazanmaktadırlar.
- Bu bölümde öğrencilerin matematiğin her alanında yeterince bilgiye sahip olmasının yanında matematiksel düşünce biçimini kavraması da sağlanır. Bu amaçla Analiz, Analitik Geometri, Fizik, Soyut Matematik, Cebir, Diferansiyel Denklemler, Soyut Cebir, Sayılar Teorisi, Nümerik Analiz, Reel Analiz ve Kompleks Fonksiyonlar gibi dersler okutulur.

EĞİTİM SONUNDA ALINAN
BELGE-DİPLOMA VE UNVAN

Matematik bölümünden mezun olanlara "Lisans Diploması ve Matematikçi" unvanı verilir.

E - ÇALIŞMA ALANLARI VE İŞ BULMA OLANAKLARI

Bankalarda, araştırma laboratuarlarında, endüstrideki teknik bürolarda, çeşitli kamu kuruluşlarında (Devlet Su İşleri-Devlet İstatistik Enstitüsü-Devlet Demir Yolları-Türkiye Kömür İşletmeleri-Türkiye Elektrik Dağıtım AŞ.-Türkiye Bilimsel ve Teknik Araştırma Kurumu, Karayolları, Tapu Kadastro gibi) çalışabilirler. Öğretmenlik sertifikası alanlar Milli Eğitim Bakanlığına bağlı okullarda, özel dershanelerde öğretmenlik yapabilirler. (Bakınız matematik öğretmenliği).
Matematik günlük yaşantı ve bir çok bilim dalıyla iç içedir. Teknolojik gelişme ile birlikte Mühendislik, Tıp, Sosyal Bilimler, Psikoloji, Biyoloji, Ekonomi, Demografi, Pazarlama, Uzay ve daha bir çok konuda matematik bilgisine ve matematikçiye duyulan ihtiyaç artacaktır.
Matematik eğitimi, bilgisayar alanında çalışabilmek için gerekli olan bilgi ve beceriyi kazandırdığından, bu sektörün gelişmesiyle birlikte matematikçi olanların da istihdamı kolaylaşacaktır.
Gelecekte Meslekte Görülebilecek Değişiklikler:
- Matematik bütün bilimlerin ortak dilidir ve çağlar boyu insanlık kültürünün ve özellikle pozitif bilimlerin temelini oluşturmuştur,
- Endüstri, mühendislik, askeriye, elektrifikasyon, uzay, tıp gibi çeşitli alanlarda matematikten, dolaylı ya da dolaysız olarak yararlanılmaktadır.
- Temel ve uygulamalı bilimlerde hatta sosyal bilimlerin her dalında önemi sürekli olarak artan matematik, çağımızda kendi içinde de büyük gelişmeler yaşamış ve buna paralel olarak bir çok alt dallara ayrılmıştır.
- Bilim adamları 20. yüzyıldaki başarılarını 21. yüzyılda da devam ettirebilmek için matematiğe daha fazla önem vermek gerektiğine inanmışlar ve matematikle ilgili çalışmalarını yoğunlaştırmışlardır.

F- EĞİTİM SÜRESİNCE VE EĞİTİM SONRASI KAZANÇ

EĞİTİM SÜRESİNCE

- Meslek eğitimi süresince kazanç yoktur. Bilkent ve Koç Üniversitelerinin Matematik (Burslu) Bölümünü kazanan öğrencilere burs verilmektedir.
- Eğitim sırasında öğrenciler Yüksek Öğrenim Kredi ve Yurtlar Kurumu Genel Müdürlüğü'nün verdiği öğrenim ve harç kredisinden yararlanabilirler.

EĞİTİM SONRASI

- Eğitim sonrası kazanç, çalışılan işyerinin özelliğine göre değişmektedir. Matematikçilere teknik hizmet sınıfının faydalandığı maaş ve tazminatlar verilir,
- Özel işyerlerinde ise ücret başarı ve tecrübeye göre değişmektedir.

G- MESLEKTE İLERLEME

- Eğitim dersleri alanlar (pedagojik formasyon) ortaöğretim kurumlarında matematik öğretmeni olarak,
- Yüksek lisans ve doktora yapanlar üniversitelerde öğretim üyesi olarak,
- Bankalarda, hesap uzmanı olarak çalışabilirler.
- Matematik eğitimi, bilgisayar alanında çalışabilmek için gerekli temel bilgi ve beceriyi kazandırdığından, çeşitli kamu ve özel kuruluşların bilgi işlem merkezlerinde bilgisayar programcısı, sistem çözümleyicisi ve sistem operatörü olarak çalışabilirler.
- Lisans eğitiminden sonra yüksek lisans, doktora yapabilir, araştırma görevlisi olabilir ve akademik kariyer yapabilirler.
- Tez çalışması yürütülen ana alanlardan bazıları cebir, analiz, kompleks analiz, geometri, topoloji, adi diferansiyel, denklemler ve nümerik analizdir. Bu bölümlerden birinde yüksek lisans eğitimiyle uzmanlaşmak mümkündür.
- Çeşitli kamu ve özel işyerlerinde çalışanlar, gösterdikleri başarıya göre yönetici düzeyine yükselebilirler.

BENZER MESLEKLER

- İstatistikçi,
- Fizikçi,
- Matematik Öğretmenliği,
- Matematik Mühendisliği.

I- YARARLANILAN BİLGİ KAYNAKLARI

- Meslek elemanları
- Matematik Dünyası Dergileri,
- ÖSS-2005 Öğrenci Seçme Sınavı Kılavuzu,
- 2005 ÖSYS Yüksek Öğretim Programları ve Kontenjanları Kılavuzu,
- Meslek Yüksekokulları ile Açıköğretim Önlisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Dikey Geçiş Sınavı 2005Kılavuzu,
- ÖSYM Üniversiteler Yükseköğretim Programları ve Meslekler Rehberi-2000 Meslek Danışma Komisyonu (MEDAK) üyesi kuruluşlar

İ- DAHA AYRINTILI BİLGİ İÇİN BAŞVURULABİLECEK YERLER

- İlgili eğitim kurumları,
- Türkiye İş Kurumu Genel Müdürlüğü Ankara Meslek Danışma Merkezi,
- Bünyesinde Meslek Danışma Merkezi bulunan Türkiye İş Kurumu İl ve Şube Müdürlükleri

191-MEKATRONİK MÜHENDİSİ

TANIM

Hertürlü karmaşık tasarım gerektiren mekanik, elektrik, elektronik ve optik bileşenlerden oluşan, elektronik alet ve iletişim sistemlerinin, tasarımını yapan, üretim teknolojilerini geliştiren, sistemler arası ilişki ve fonksiyonlarını kuran ve geçerli fiziksel kurallar içinde testeden kişidir.

A-GÖREVLER

Mekatronik Mühendisliği makine, elektrik-elektronik ve akıllı bilgisayar denetimi gibi mühendislik alanlarının artı değer sağlayan bir biçimde bir araya gelmesiyle ortaya çıkmış ve son derece hızlı gelişen bir mühendislik dalıdır.
Mekatronik mühendisi;
- Akıllı bir elektro-mekanik sistem oluşturabilmek için gerekli alt teknolojileri kullanarak bu alandaki uzmanlarla iletişim içinde karmaşık ürün tasarımını gerçekleştirir,
- Üretim için gereken araç gereç ve personelin niteliklerini belirler,
- Her düzeyde tasarım sürecini denetler, yönlendirir, ileri üretim teknikleri kullanarak uygular,
- Üretim teknolojilerini geliştirir,
- Üretim süreçlerinin gözlemlenmesi, modellenmesi ve kontrolünü yapar,
- Sistemler arası ilişkileri kurar ve sistemlerin işletiminin tasarıma uygun olup olmadığını denetler.

KULLANILAN ALET
VE MALZEMELER

- Bilgisayar yazılım ve donanımları,
- Hesap Makinesi,
- Avometre, ampermetre, voltmetre, vatmetre, meğer, osiloskop, kumpas, takometre, debi metre gibi ölçü aletleri ile sıcaklık basınç transörleri,
- Çizim gereçleri (T cetveli, pergel, rapido, gönye takımı, metre)
- Tornavida, kontrol kalemi, havya, lehim, pense, anahtar takımı, gibi el aletleri,
- Otomatik makineler.

B- MESLEĞİN GEREKTİRDİĞİ ÖZELLİKLER

Mekatronik Mühendisi olmak isteyenlerin ,
- Üstün bir akademik yeteneğe sahip,
- İyi derecede yabancı dil bilen,
- Matematik ve Fen alanında özellikle fizik konularına ilgi duyan,
- Şekil ve uzay ilişkilerini görebilme ve çizim yeteneğine sahip,
- Dikkatli, ayrıntıyı algılayabilen,
- Tasarım gücü kuvvetli, hayal gücü geniş, yaratıcı,
- Mekanik yeteneği olan, elektronik makinelerle çalışmaktan hoşlanan,
- Sabırlı, sorumluluk sahibi,
- İşbirliğine ve yeniliklere açık, araştırıcı,
- Gözlerinde aşırı kusur bulunmayan,
- Algılama, sayı ve sembollerle akıl yürütme ve analiz etme yeteneğine sahip kimseler olması gerekir.

C-ÇALIŞMA ORTAMI VE KOŞULLARI

Makatronik Mühendisleri elektronik alet ve cihazların bulunduğu ileri teknoloji kullanan araştırma, geliştirme labaratuvarlarında, fabrikalarda, atalyö ortamında çalışırlar. Ortam genellikle temiz ve sakindir. Bazen işin niteliğine göre kirli, yağlı, gürültülü ortamlarda da bulunurlar. Çalışırken birinci derecede verilerle ve makinelerle uğraşırlar ve zihinsel bir faaliyet yürütürler. Elektrikli aletlerle çalışma yapıldığından elektriğe çarpılma riski vardır. Meslektaşlarıyla ve iş sahipleriyle etkileşim halindedir. Dünyadaki gelişmeleri çok yakından takip edip kendi ünitelerinde teknolojiyi geliştirme çabası içinde bulunurlar.

D- MESLEĞİN EĞİTİMİ

MESLEK EĞİTİMİNİN
VERİLDİĞİ YERLER

Mesleğin eğitimi;
- Atılım Üniversitesi (Ankara) Mühendislik Fakültesi-Mekatronik Mühendisliği,
- Bahçeşehir Üniversitesi (İstanbul) Mühendislik Fakültesi-Mekatronik Mühendisliği,
- Kocaeli Üniversitesi (Kocaeli) Mühendislik Fakültesi- Mekatronik Mühendisliği,
bölümlerinde verilmektedir.

ÖN EĞİTİMDE BAŞARILI
OLUNMASI GEREKEN DERSLER

- Matematik,
- Fizik,
- Kimya,
- Yabancı dil.

MESLEK EĞİTİMİNE
GİRİŞ KOŞULLARI

Mesleğin eğitimine girebilmek için,
- Lise veya dengi okul mezunu olmak,
- Öğrenci seçme sınavında (ÖSS) “Mekatronik Mühendisliği” lisans proğramı için yeterli sayısal ( SAY) puanı almak,
- Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) Tercih Bildirim Formunda “Mekatronik Mühendisliği” lisans programı ile ilgili en az bir yüksek öğretim programını tercih etmek gerekmektedir.
Bu yükseköğretim programında öğrenim görmek isteyen adaylar liselerin Fen, Fen Bilimleri, Klasik Fen, Matematik, Tabii Bilimler alanlarından mezun iseler ÖSYM tarafından yapılan Öğrenci Seçme Sınavı (ÖSS) sonucunda yerleştirme yapılırken Ağırlıklı Ortaöğretim Başarı Puanları 0,80 ile çarpıldığından diğer alanlardan mezun olanlara göre daha yüksek bir ağırlıklı puan elde etmekte ve öncelikle yerleştirilmektedirler.
Ancak kendi alan/kol/bölümleri dışında bir yükseköğretim programını tercih eden adayların Ağırlıklı Ortaöğretim Başarı Puanları 0,30 ile çarpıldığından yerleşme şansları azalmaktadır.
“Endüstriyel Otomasyon, Kontrol Sistemleri Teknolojisi, Mekatronik” önlisans programını başarı ile bitirenler ÖSYM tarafından açılan Dikey Geçiş Sınavı’nda başarılı oldukları takdirde “Mekatronik Mühendisliği” lisans programlarına dikey geçiş yapabilirler.

EĞİTİM SÜRESİ
VE İÇERİĞİ

Eğitim süresi lise veya dengi okuldan sonra dört yıl, hazırlık eğitimi olan fakültelerde 5 yıldır. Eğitim süresince;
- Matematik,
- Fizik,
- Malzeme Bilimi,
- Uygulamalı bilgisayar programları,
- Elektrik-Elektronik,
- İşletme Organizasyonu,
- Bilgisayar Destekli Çizim,
- Yabancı Dil Okuma, Konuşma, Mesleki yabancı dil,
- Mekaniğin Temel Prensipleri,
- Mekatronik Yapı Elemanları,
- Termodinamik,
- Teknik Mekanik,
- Mekatronik Dizayn,
- Sensör Tekniği
- Akışkanlar Mekaniği,
- Tanrik Sistemleri
- Otomasyon,
- Proses Kontrol,
- Sistem Analizi, Mikro Sistem Tekniği,
- Seçmeli dersler ile kültür dersleri okutulmaktadır.
Ayrıca yurt dışındaki üniversitelerle karşılıklı anlaşma yapılarak öğrencilerden bazıları yaz stajlarını yapmaları için yurt dışına gönderilmektedirler.

EĞİTİM SONUNDA ALINAN
BELGE-DİPLAMA VE UNVAN

Eğitimi başarı ile tamamlayanlara “Mekatronik Mühendisliği” Lisans diploması ve “Mekatronik Mühendisi” unvanı verilmektedir.

E- ÇALIŞMA ALANLARI VE İŞ BULMA OLANAKLARI

- Mekatronik tasarımı; mekanik sitemlerin kontrolünde sağladığı büyük kolaylıklardan dolayı son yıllarda çok geniş bir uygulama alanı bulmuştur. (Otomotiv, Tıp, Tarım, Bankacılık, Madencilik, Savunma Sanayi üretimi gibi)
- Günümüzde kontrol sistemlerinin tasarımının genelde mikroişlemci tabanlı kontrol sistemlerine yöneldiği göz önüne alınırsa mekatronik mühendisliğinin önemi kendiliğinden ortaya çıkmaktadır.
- Mekatronik Mühendislerinin yaptığı mekatronik tasarımlar, elektronik tartı, takometre, taşıtlardaki süspansiyon sistemi, takım tezgahlarının kontrolü gibi hassas ölçümleri gerektiren alanlarda kullanılmaktadır.
- Yukarıda belirtilen çok yönlü karmaşık bilgi ve kavramlarla donatılmış mekatronik mühendisleri bilgisayarların bütünleştirdiği üretim sistemleriyle iş gören yüksek teknolojili firmalarda, ileri otomasyon ürünlerini geliştiren ve kullanan araştırma merkezlerinde öncelikle iş bulabilme ayrıcalığına sahiptirler.

F-EĞİTİM SÜRESİNCE VE EĞİTİM SONRASI KAZANÇ

EĞİTİM SÜRESİNCE

Öğrenciler Yüksek öğrenim Kredi ve Yurtlar Kurumunca verilen öğrenim ve katkı kredisinden faydalanabilirler.
Ayrıca çeşitli kurum ve kuruluşlar tarafından sağlanan kredi ve burslardan da yararlanabilirler.

EĞİTİM SONRASI

- Kamu kurum ve kuruluşlarında çalışanlar teknik hizmet sınıfının ücretini alır, zam ve tazminatlardan yararlanır, aldıkları ücret asgari ücretin en az 3-4 katıdır.

G- MESLEKTE İLERLEME

- Lisans eğitiminden sonra yüksek lisans, doktora yapabilir, araştırma görevlisi olabilir ve akademik kariyer yapabilirler.
- Meslek eğitimini tamamlayanların işletme masteri yapmaları durumunda özellikle, özel sektörde yönetici olarak çalışma olanakları bulunmaktadır.
- Destekleyici finansör kuruluş bulmaları halinde endüstriyel ilişkilerle ilgili proje geliştirebilir sistem tasarımları ile ilgili buluş gerçekleştirebilirler.

BENZER MESLEKLER

- Mekatronik teknikerliği,
- Makine mühendisliği,
- Elektronik Mühendisliği,
- Bilgisayar mühendisliği,
- Elektrik Mühendisliği,
- Kontrol Mühendisliği.

I-YARARLANILAN BİLGİ KAYNAKLARI

- Meslek elemanları,
- Meslek eğitimi verilen yüksek öğretim programları öğretim elemanları,
- ÖSYM 2006 Öğrenci Seçme Sınavı Kılavuzu,
- ÖSYM 2005 ÖSYS Yüksek Öğretim Programları ve Kontenjanları Kılavuzu,
- Meslek Danışma Komisyonu (MEDAK) üyesi kuruluşlar.


İ- DAHA AYRINTILI BİLGİ İÇİN BAŞVURULABİLECEK YERLER

- İlgili eğitim kurumları,
- Türkiye İş Kurumu Genel Müdürlüğü Ankara Meslek Danışma Merkezi,
- Bünyesinde Meslek Danışma Merkezi bulunan Türkiye İş Kurumu İl ve Şube Müdürlükleri.
- Özel sektör işyerlerinde çalışanlar, ilk yıllarda biraz düşük ücret almalarına rağmen sonraki dönemlerde ücret düzyleri bir hayli yükselmekte yüksek ücretle çalışılan meslekler arasında yer almaktadır.
- Kendi işyerini kurmak oldukça çok sermaye gerektirdiğinden bu meslekteki kişiler başka kuruluşlarla işbirliği içinde çalışmaktadır. Bu nedenle kazanç değişkenlik gösterebilir.
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
http://dessas.yetkinforum.com
 
188-Matematik Mühendisi 189-Matematik Öğretmeni 190-Matematikçi 191-Mekatronik Mühendisi
Sayfa başına dön 
1 sayfadaki 1 sayfası
 Similar topics
-
» 261-Sinema Yönetmeni 262-Sınıf Öğretmeni 263-Sistem Mühendisi 264-Sivil hava Ulaştırma Meslek Elemanı
» 192-Mekatronik Teknisyeni 193-Metal İşleri Teknisyeni 194-Metalurji Teknisyeni 195-Metalurji Ve Malzeme Mühendisi
» 274-Tarih Öğretmeni 275-Tarihçi 276-Tekstil Mühendisi
» 298-Web Programcısı 299-Yabancı Dil Öğretmeni 300-Yazılım Mühendisi 301-Yeminli Mali Müşavir
» 206-Müzik Öğretmeni 207-Müfettiş 208-Nalbant 209-Noter 210-Nükleer Enerji Mühendisi

Bu forumun müsaadesi var:Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
HERSEY BURDA :: MESLEKLER :: MESLEKLERİ TANIYALIM-
Buraya geçin: