HERSEY BURDA
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

HERSEY BURDA

HERSEYİ BULABİLDECEĞİN TEK ADRES
 
AnasayfaLatest imagesAramaKayıt OlGiriş yap
Arama
 
 

Sonuç :
 
Rechercher çıkıntı araştırma
En son konular
» free slot machines win cash
298-Web Programcısı 299-Yabancı Dil Öğretmeni 300-Yazılım Mühendisi 301-Yeminli Mali Müşavir Icon_minitimeÇarş. Ağus. 03, 2011 3:57 am tarafından Misafir

» watch naruto hentai watch naruto hentai free
298-Web Programcısı 299-Yabancı Dil Öğretmeni 300-Yazılım Mühendisi 301-Yeminli Mali Müşavir Icon_minitimeÇarş. Ağus. 03, 2011 3:52 am tarafından Misafir

» major fish oil
298-Web Programcısı 299-Yabancı Dil Öğretmeni 300-Yazılım Mühendisi 301-Yeminli Mali Müşavir Icon_minitimeSalı Ağus. 02, 2011 10:26 pm tarafından Misafir

» hentai about hentai academy
298-Web Programcısı 299-Yabancı Dil Öğretmeni 300-Yazılım Mühendisi 301-Yeminli Mali Müşavir Icon_minitimeSalı Ağus. 02, 2011 10:10 am tarafından Misafir

» гинекология ответы
298-Web Programcısı 299-Yabancı Dil Öğretmeni 300-Yazılım Mühendisi 301-Yeminli Mali Müşavir Icon_minitimePtsi Ağus. 01, 2011 9:18 am tarafından Misafir

» x-Hack hack you
298-Web Programcısı 299-Yabancı Dil Öğretmeni 300-Yazılım Mühendisi 301-Yeminli Mali Müşavir Icon_minitimePtsi Ağus. 01, 2011 8:00 am tarafından Misafir

» When the first Whirlpool Duet album was released in December 2001
298-Web Programcısı 299-Yabancı Dil Öğretmeni 300-Yazılım Mühendisi 301-Yeminli Mali Müşavir Icon_minitimePtsi Ağus. 01, 2011 3:05 am tarafından Misafir

» women at work hentai online women at work hentai stream
298-Web Programcısı 299-Yabancı Dil Öğretmeni 300-Yazılım Mühendisi 301-Yeminli Mali Müşavir Icon_minitimePtsi Ağus. 01, 2011 2:56 am tarafından Misafir

» facebook likes xb
298-Web Programcısı 299-Yabancı Dil Öğretmeni 300-Yazılım Mühendisi 301-Yeminli Mali Müşavir Icon_minitimePaz Tem. 31, 2011 9:22 am tarafından Misafir

Tarıyıcı
 Kapı
 Indeks
 Üye Listesi
 Profil
 SSS
 Arama
Forum
HABERLER
Fikri Türkel köşe yazıları

 

 298-Web Programcısı 299-Yabancı Dil Öğretmeni 300-Yazılım Mühendisi 301-Yeminli Mali Müşavir

Aşağa gitmek 
YazarMesaj
Admin
Admin



Mesaj Sayısı : 3361
KULLANICI PUANLARI : 9918
Kayıt tarihi : 16/05/10

298-Web Programcısı 299-Yabancı Dil Öğretmeni 300-Yazılım Mühendisi 301-Yeminli Mali Müşavir Empty
MesajKonu: 298-Web Programcısı 299-Yabancı Dil Öğretmeni 300-Yazılım Mühendisi 301-Yeminli Mali Müşavir   298-Web Programcısı 299-Yabancı Dil Öğretmeni 300-Yazılım Mühendisi 301-Yeminli Mali Müşavir Icon_minitimeCuma Mayıs 21, 2010 2:23 pm

298-WEB PROGRAMCISI

TANIMI

Bilgisayar sisteminin donanım ve yazılım olarak kurulumu bilgileriyle birlikte, web sayfası tasarlayan ve programlama dilleri yardımıyla etkileşimli web uygulamaları hazırlayan kişidir.

A – GÖREVLER

Web programcısı;

- İhtiyaçları değerlendirir ve istenilen projeyi analiz eder,
- İhtiyaçlar doğrultusunda araştırma yapar,
- Analiz edilen projeyi küçük bölümlere ayrıştırır,
- Web sitesinin görsel (arayüz) tasarımını yapar,
- Web sitesinin temel veri tabanı ihtiyaçlarını karşılayacak kod yazar,
- Arayüz ile veri tabanı uyumluluğunu denetler,
- Tasarlanan sitenin yerel yayınını yaparak test eder,
- Web sitesini yayınlar ve yönetir,
- Meslekî gelişime ilişkin faaliyetleri yürütür.

KULLANILAN ALET
VE MALZEMELER

- Bilgisayar programları (Photoshop, Dreamweaver, FrontPage, Visual Studio, Fireworks vb.)
- Sunucu programı kurulumu (IIS, APACHE vb.),
- Web teknolojileri (HTML, CSS, FLASH, JAVA SCRİPT)
- Veri tabanı sunucu programları.(Microsoft SQL Server, Sybase, MySQL, Oracle vb.)
- Veri tabanı sistemleri (Microsoft Access vb.),
- CD ve DVD gibi manyetik kayıt ortamları.

B – MESLEĞİN GEREKTİRDİĞİ ÖZELLİKLER

Web programcısı olmak isteyenlerin;
- Yaratıcı, tasarım ve görsel yeterliliğe sahip,
- Yabancı dil ilgisi olan,
- Ekip içinde çalışabilen,
- Sistemli düşünebilen,
- Kayıt tutma yeteneğine sahip ve türkçe bilgisi gelişmiş,
- Matematikle ilgili konularda başarılı,
- Kendini yenileyebilen,
- Araştırmacı,
- Sabırlı ve dikkatli,
- Renk algısı gelişmiş
kimseler olması gerekir.

C – ÇALIŞMA ORTAMI VE KOŞULLARI

Web programcısı genellikle büro ortamında çalışır, ancak bilgi toplamak amacıyla dış ortamlarda da bulunur. Çalışırken diğer meslektaşlarıyla ve iş sahipleriyle etkileşim halindedir. İş oturarak yürütülür, ortam genellikle sessizdir.
Uzun süre oturmaya bağlı bel ve boyun rahatsızlıkları ile bilgisayarda çalışmaya bağlı görme bozukluğu sözkonusu olabilir.

D-MESLEK EĞİTİMİ

MESLEK EĞİTİMİNİN
VERİLDİĞİ YERLER

Mesleğin eğitimi;
Meslek liseleri, teknik liseler, Anadolu meslek liseleri ve Anadolu teknik liselerinin Bilişim Teknolojileri alanı Web Programcılığı dalında verilmektedir.
Ayrıca üniversitelerin veya özel kuruluşların açtığı kurslarda da bu mesleğin eğitimi verilmektedir.

ÖN EĞİTİMDE BAŞARILI
OLUNMASI GEREKEN DERSLER

- Fen Bilgisi,
- Matematik,
- Yabancı Dil,
- Bilgisayar.

MESLEK EĞİTİMİNE
GİRİŞ KOŞULLARI

-Meslek liselerine girebilmek için; İlköğretim okulu mezunu olmak,
-Anadolu meslek/Anadolu teknik liselerine girebilmek için ilköğretim mezunu olmak ve Milli Eğitim Bakanlığınca, merkezi sistemle yapılan Orta Öğretim Kurumları Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Sınavı’nda (OKS) başarılı olmak gerekmektedir.

EĞİTİM SÜRESİ
VE İÇERİĞİ

Mesleğin eğitim süresi 4 yıldır. 9. sınıfın (lise 1) dersleri genel liseler ve meslek liselerinde ortaktır. 9.sınıfın sonunda öğrenci alanını belirler. 9 ve 10. sınıflarda ortak dersler ile alan ortak dersleri, 11 ve 12. sınıflarda ise dallara özel dersler okutulmaktadır. Alanda yer alan tüm dallara yönelik ortak yeterlikleri kazandıran dersler ağırlıklı olarak 10. ve 11. sınıfta verilmektedir. 12. sınıfta diplomaya götüren dala ait yeterlikleri içeren dersler yer almaktadır. 10. sınıfın sonunda, bölgesel ve sektörel ihtiyaçlar, okulun donanımı, öğretmen ve fizikî kapasitesi ile öğrencilerin mesleki yeterlikleri de dikkate alınarak dal seçimi yapılır.

Eğitim süresince;
Ortak Dersler: Dil Ve Anlatım, Türk Edebiyatı, Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi, Tarih,T.C. İnkılap Tarihi ve ******çülük, Coğrafya , Matematik, Fizik, Kimya, Biyoloji, Sağlık Bilgisi, Felsefe ,Yabancı Dil, Beden Eğitimi, Millî Güvenlik Bilgisi,Trafik ve İlk Yardım, Tanıtım ve Yönlendirme.
Alan Ortak Dersleri: Bilgi ve İletişim Teknolojisi, Matematik, Mesleki Gelişim, Bilişim Teknolojilerinin Temelleri, Paket Programlar, Temel Elektronik ve Ölçme , Teknik ve Mesleki Resim.
Dal Dersleri: İşletmelerde Beceri Eğitimi, Ağ Temelleri, Veri Tabanı, Ağ Veri Tabanı, Görsel Programlama, Nesne Tabanlı Programlama, Elektronik Uygulamaları, Sistem Bakım ve Onarım, Endüstriyel Kontrol, Mikro Denetleyiciler, Bilgisayarlı Devre Tasarımı, Grafik ve Animasyon, Web Tasarımı ve Programlama, İnternet Programcılığı, İşletim Sistemleri (Açık Kaynak), Ağ Sistemleri ve Yönlendirme, Ağ Güvenliği, Sunucu İşletim Sistemi, Ag Değişim Sunucusu derslerini alırlar.

EĞİTİM SONRASI
ALININ BELGELER

Eğitimini tamamlayanlara meslek lisesi diploması ve “Teknisyen” unvanı verilmektedir.

E – ÇALIŞMA ALANLARI VE İŞ BULMA OLANAKLARI

Web programcıları kamu kuruluşları ile özel sektöre ait iş yerlerinde çalışabilirler. Bilgisayarın her alanda yaygınlaşması, bu meslekteki elemanların iş bulmalarını kolaylaştırmakta ve aranan eleman olma özelliklerini daha uzun bir süre koruyacaklarını göstermektedir. Ayrıca kendi işyerlerini de açabilirler.

F – EĞİTİM SÜRESİNCE VE EĞİTİM SONRASI KAZANÇ

EĞİTİM SÜRESİNCE

- Mesleki Eğitim Kanunu gereğince işletmelerde uygulamalı eğitim gören öğrencilere, işletmelerce asgari ücretin % 30’dan az olmamak üzere bir ücret ödenmektedir.
- Eğitim süresince öğrenciler iş kazaları ve meslek hastalıklarına karşı sigorta ettirilirler.

EĞİTİM SONRASI

- Eğitim sonrası ilk işe başlayanlar asgari ücret tutarında, tecrübeli elemanlar ise asgari ücretin en az 2-3 katı gelir elde edebilmektedirler.

G – MESLEKTE İLERLEME

Meslek liselerinin Bilişim Teknolojileri alanı Web Programcılığı dalından mezun olanlar, meslek yüksek okullarının Bilgi Yönetimi, Bilgisayar Teknolojisi ve Programlama, Bilişim-Yönetim, e-Ticaret, Masaüstü Yayıncılık bölümlerine sınavsız geçiş için başvurabilirler. Gereken koşullara sahip oldukları takdirde yerleştirilebilirler.
Ayrıca, mezunlar ÖSYM tarafından yapılan ÖSS’ye girip yeterli puan almaları ve Bilgisayar Teknolojisi, Bilgisayar Öğretmenliği, Bilgisayar Sistemleri Öğretmenliği, Bilgisayar Teknolojisi ve Bilişim Sistemleri, Bilgisayar ve Kontrol Öğretmenliği, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği, Elektronik ve Bilgisayar Öğretmenliği, Kontrol Öğretmenliği, Yönetim Bilişim Sistemleri Lisans programlarını tercih etmeleri durumunda ortaöğretim başarı puanları diğer alanlardan mezun olan adaylara göre daha yüksek bir katsayıyla çarpılarak ÖSS puanlarına eklenmekte ve diğer bölümlerden mezun olanlara göre öncelikle yerleştirilmektedir.

BENZER MESLEKLER

- Bilgisayar Destekli Tasarım Teknikeri,
- Bilgisayar Programcısı.

I – YARARLANILAN BİLGİ KAYNAKLARI

- Meslek elemanları,
- Meslek lisesi öğretmenleri,
- 4702 sayılı “Mesleki Eğitim Kanunu”,
- MEGEP Mesleki ve Teknik Eğitim Alanları Tanıtım Modülü Eylül/2005,
- [Linkleri sadece kayıtlı üyelerimiz görebilir.ForumTR üyesi olmak için tıklayınız]
- [Linkleri sadece kayıtlı üyelerimiz görebilir.ForumTR üyesi olmak için tıklayınız]
- ÖYSM Öğrenci Seçme Sınav Kılavuzu ÖSS 2007,
- Meslek Danışma Komisyonu (MEDAK) üyesi kuruluşlar

İ – DAHA AYRINTILI BİLGİ İÇİN BAŞVURULABİLECEK YERLER

- İlgili Eğitim Kurumları,
- Türkiye iş Kurumu Genel Müdürlüğü Meslek Danışma Merkezleri,
- Bünyesinde Meslek Danışma Merkezi bulunan Türkiye İş Kurumu İl ve Şube Müdürlükleri.

299-YABANCI DİL ÖĞRETMENİ

TANIM

Çalıştığı eğitim kurum ya da kuruluşunda; öğrencilere ya da yetişkinlere, İngilizce, Fransızca, Almanca, Japonca ve Arapça dillerinden birinde eğitim veren kişidir.

A- GÖREVLER

Yabancı dil ile ilgili hangi bilgi, beceri, tutum ve davranışların, hangi yaş düzeylerindeki öğrenci gruplarına, hangi yöntemlerle kazandırılacağı, MEB tarafından onaylanan öğretim programları ve ilgili mevzuatta belirtilmiştir.

Yabancı dil öğretmeni, bu program çerçevesinde,
- Eğitim vereceği grubun düzeyine uygun bir çalışma planı hazırlar,
- Kendisine ayrılan ders saatlerinde bu planı uygulayarak öğrencilere alanı ile ilgili bilgi ve beceri kazandırır,
- Öğrencilerin başarılarını değerlendirir, başarıyı artırıcı önlemler alır,
- Eğitici kol çalışmalarında görev alarak öğrencilerin yeteneklerini geliştirici etkinlikler düzenler,
- Öğrencilerin gelişimlerini izler, sorunlarının çözümüne yardımcı olur,
- Alanı ile ilgili gelişmeleri izler, bunların öğretim programlarına yansıtılması için ilgililere önerilerde bulunur,
- Nöbetçi olduğu günlerde, okulun düzen ve disiplinini sağlamak üzere görev yapar,
- Sınıf öğretmeni olarak, öğrencilerin alan ve ders seçmelerine yardımcı olur, yönetimle ilişkilerini sağlamaya çalışır.

KULLANILAN ALET, MALZEME
VE EĞİTİM MATERYALLERİ

- Yıllık müfredat programı, günlük çalışma planları, not defteri, yoklama defteri,
- Ders kitapları,
- Okul araç ve gereçleri,
- Ders araç ve gereçleri.

B- MESLEĞİN GEREKTİRDİĞİ ÖZELLİKLER

Yabancı dil öğretmeninin hem alanı ile, hem de öğretmenlik mesleği ile ilgili niteliklere sahip olması gerekir.
Yabancı dil öğretmeni olmak isteyenlerin;
- Üst düzeyde akademik yeteneğe sahip,
- Sözel yeteneği gelişmiş,
- İnceleme, araştırma merakı olan,
- Yabancı dile karşı ilgili ve bu alanda başarılı,
- Belleği güçlü,
- Düşüncelerini başkalarına açık bir biçimde aktarabilen,
- İyi bir öğrenme ortamı sağlayabilen,
- Dikkatli, işine özen gösteren,
- Mesleğinin sorunları ile ilgilenen ve çözüm yolları bulmaya çalışan,
- İnsanlarla iyi iletişim kurabilen; sevecen, hoşgörülü, sabırlı,
- Öğrencilerin duygu ve düşüncelerini anlayabilen,
- Kendini geliştirmeye istekli, coşkulu, yaratıcı
kimseler olmaları gerekir.

C- ÇALIŞMA ORTAMI VE KOŞULLARI

Yabancı dil öğretmeni, sınıfta görev yapar. Görevini genellikle ayakta yürütür. Çalışma ortamı biraz tozlu ve gürültülüdür.

D- MESLEK EĞİTİMİ

MESLEK EĞİTİMİNİN
VERİLDİĞİ YERLER

Mesleğin eğitimi üniversitelere bağlı Eğitim Fakültelerinin "İngilizce Öğretmenliği, Almanca Öğretmenliği, Fransızca Öğretmenliği, Japonca Öğretmenliği” bölümlerinde verilmektedir.

Ayrıca;
- İngiliz Dili ve Edebiyatı Bölümü,
- Amerikan Kültürü ve Edebiyatı Bölümü,
- Mütercim- Tercümanlık Bölümü,
- İngiliz Dil Bilimi Bölümü,
- Alman Dili ve Edebiyatı Bölümü,
- Fransız Dili ve Edebiyatı Bölümü,
- Japon Dili ve Edebiyatı Bölümü,
- İtalyan Dili ve Edebiyatı Bölümü,
- İspanyol Dili ve Edebiyatı Bölümü,
- Rus Dili ve Edebiyatı Bölümü,
- Çin Dili ve Edebiyatı Bölümü

mezunlarından Ortaöğretim Alan Öğretmenliği Tezsiz Yüksek Lisans Programını veya Milli Eğitim Bakanlığı Yüksek Öğretim Kurulu (YÖK) işbirliği ile açılan /açılacak pedagojik Formasyon programını başarı ile tamamlayanlar, lise ve dengi okullarda “Yabancı Dil Öğretmeni” olabilirler.

ÖN EĞİTİMDE BAŞARILI
OLUNMASI GEREKEN DERSLER

- Yabancı Dil,
- Türkçe.

MESLEK EĞİTİMİNE
GİRİŞ KOŞULLARI

Mesleğin eğitimine girebilmek için,
- Lise veya dengi okul mezunu olmak,
- Öğrenci Seçme Sınavı’a girmek,
- YDS (Yabancı Dil Sınavı)’na girmek ve (İngilizce, Almanca, Fransızca, Japonca, İtalyanca, İspanyolca) pogramları için, yeterli ÖSS-DİL puanı almak,
- Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) Tercih Bildirim Formunda ilgili programlardan birini tercih etmek gerekmektedir.
Bu yükseköğretim programında öğrenim görmek isteyen adaylar liselerin Lise, Yabancı Dil Ağırlıklı Lise, Özel Lise, Anadolu Lisesi, Yabancı Dille Öğretim Yapan Özel Lise, Akşam Lisesi, Polis Koleji, Özel Akşam Lisesi, Açıköğretim Lisesi, Çok Programlı Lise adlı ortaöğretim kurumlarının “Yabancı Dil” Alan/Kol/Bölümü alanlarından mezun iseler, ÖSYM tarafından yapılan Öğrenci Seçme Sınavı (ÖSS) sınavı sonucunda diğer alanlardan mezun olanlara göre daha yüksek bir ağırlıklı puan elde etmekte ve öncelikle yerleştirilmektedir.
Ancak kendi alan/kol/bölümlerin dışında bir yüksek öğretim programlarını tercih eden adayların yerleşme şansı azalmaktadır.
Anadolu Öğretmen Lisesi ve Öğretmen Liselerinin “Yabancı Dil” Alan/Kol/Bölümleri ile mezunları ÖSYM tarafından yapılan Öğrenci Seçme Sınavı (ÖSS) sınavı sonucunda ek puan almaları nedeniyle, diğer alanlardan mezun olanlara göre daha yüksek bir ağırlıklı puan elde etmekte ve öncelikle yerleştirilmektedir.

EĞİTİMİN SÜRESİ
VE İÇERİĞİ

Eğitim süresi 4 yıldır. Ancak ÖSYM sınavlarında yabancı dil bölümünü kazananlar bir ön yetenek sınavına tabi tutulurlar. Bu sınavda başarılı olamayanlar 1. sınıftan önce bir sene hazırlık sınıfında okumak zorundadırlar.

Eğitim süresince:
- Hazırlık Sınıfında: Sözlü Anlatım, Fonetik, Gramer, Yazılı Anlatım ve Metin okuma derslerini,
- 1. Yılda: Yabancı Dil Grameri, Metin Okuma ve İnceleme, Yabancı Dil Sözlü Anlatım, Yabancı Dil Yazılı Anlatım, Çeviriye Giriş, Türkçe Dil Bilgisi, Eğitime Giriş, Eğitim Sosyolojisi ve Seçmeli Ders (Aşağıda belirtilen derslerden birisini alırlar),
- 2. Yılda: Yabancı Dil Grameri, Edebiyata Giriş (Türkçe), Yabancı Dil Sözlü Anlatım, Yabancı Dil Yazılı Anlatım, Çeviri (Yabancı Dil/Türkçe), Çeviri (Türkçe/Yabancı Dil), Bilgisayar Programlama, Eğitim Psikolojisi, Metin Okuma ve İnceleme, Genel Öğretim Metodları ve Seçmeli Dersleri,
- 3. Yılda: Yazılı Anlatım, Çeviri (Yabancı Dil/Türkçe), Çeviri (Türkçe/Yabancı Dil), Yabancı Dil Edebiyatı, Özel Öğretim Yöntemleri, Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme, Rehberlik, Seçmeli Ders, Zorunlu Seçmeli Ders (Aşağıda belirtilmiştir.),
- 4. Yılda: Yazılı Anlatım, Çeviri (Yabancı Dil/Türkçe), Çeviri (Türkçe/Yabancı Dil), Edebiyat Tarihi ve Metinleri, Özel Öğretim Yöntemleri, Eğitim Yönetimi, Bitirme Çalışması, Zorunlu Seçmeli Ders, Seçmeli Ders, Öğretmenlik Uygulaması derslerini alırlar,
- Zorunlu seçmeli dersler: Dilbilgisi, Uygarlık Tarihi, Karşılaştırmalı Dilbilim, Anadolu Mitolojisi, Sanat Tarihi, Seyahat İşletmeciliği, İktisat, Yabancı Dil, Genel Turizm Bilgisi, Turizm İşletmeciliği, Turizm Reklamcılığı, Turizm Pazarlama, Kambiyo İşlem, Müzecilik, Kütüphanecilik, Turizm Rehberliği, Arkeoloji, Turizm Dili,
- Seçmeli dersler: Mitoloji, Uygarlık Tarihi, Türkçe Yazılı Anlatım, Doğru ve Hızlı Okuma, Türkçe Sözlü Anlatım, Eleştiri, Çeviri Eleştirisi, Felsefe, Diksiyon, Sinema dersleridir.
Öğrenciler eğitimleri sırasında okullarda uygulama yapmaktadılar.

EĞİTİM SONUNDA ALINAN
BELGE-DİPLOMA VE UNVAN

Eğitimini başarı ile tamamlayanlara alanı belirten “Yabancı Dil Öğretmenliği” lisans diploması ve alana göre “Almanca, Fransızca, İngilizce, Japonca, Öğretmeni" unvanı verilir.

E- ÇALIŞMA ALANLARI VE İŞ BULMA OLANAKLARI

Bu bölümü bitirenler Milli Eğitim Bakanlığına bağlı okullarda (İlköğretim okulu, lise ve meslek liseleri) ve özel okullarda Yabancı Dil ( İngilizce, Fransızca, Almanca, Arapça, Japonca) öğretmeni olarak çalışabilirler.

Bunun yanı sıra dershane vb. kuruluşlarda görev yapabilmektedirler. İngilizce Öğretmenleri, İngilizce lisanının çok yaygın olarak konuşulmasından ötürü , diğer yabancı dil öğretmenlerine göre daha geniş iş olanaklarına sahiptirler.

Yabancı dil öğretmenlerinin çalışma alanları çok geniş olup ticaret ve turizm şirketlerinde tercüman, üniversitelerde okutman olarak çalışabilmektedirler.

GELECEKTE MESLEKTE GÖRÜLEBİLECEK DEĞİŞİKLİKLER

Gelişmekte olan bir sanayi ülkesi olmamız nedeniyle, diğer devletlerle olan ilişkilerin artması, zaman içerisinde diğer yabancı dillerin ve yabancı dil öğretmenliğinin geçerli olmasını sağlayacaktır.

F-EĞİTİM SÜRESİNCE VE EĞİTİM SONRASI KAZANÇ

EĞİTİM SÜRESİNCE

İngilizce öğretmenliği programını ilk beş tercihinde gösteren ve bu programa yerleştirilen adaylardan belli koşulları taşıyanlara MEB’ca burs sağlanır. Fransızca , Almanca, Japonca ve Arapça öğretmenlikleri için böyle bir burs olanağı bulunmamaktadır.
Şartları uyan öğrenciler isterlerse Kredi ve Yurtlar Kurumunca verilen krediden ve çeşitli kurum ve kuruluşların burslarından yararlanabilirler.
Ayrıca Kredi ve Yurtlar Kurumunun yurtlarında barınma ihtiyaçlarını giderebilirler.

EĞİTİM SONRASI

Eğitim sonunda “Öğretmen” olarak atananlar 657 sayılı Devlet Memurları Yasası’na göre 9. derecenin 1. kademesinden aylıkla göreve başlatılırlar. Bu öğretmenler yan ödeme, ek ders ücreti gibi olanaklardan da yararlanırlar.
Her yıl okullar açılmadan önce, tüm öğretmenlere eğitim-öğretim tazminatı adı altında bir ödeme yapılmaktadır.
Özel eğitim kurumlarında görev yapan öğretmenler ise, okul yönetimi ile yaptıkları anlaşmalara göre değişik miktarlarda ücret alabilmektedirler.

G- MESLEKTE İLERLEME

Yabancı dil öğretmenleri okullarda yönetici (okul müdürü veya müdür yardımcısı) olabilirler.
Alanlarında master ve doktora eğitimi alarak, akademik kariyere girenler yüksek öğretim kurumlarında öğretim üyesi olabilirler.
MEB'ca yapılan sınavda başarılı olurlarsa “Eğitim Yöneticiliği” yapabilirler.

BENZER MESLEKLER

- Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmenliği,
- Çevirmenlik,
- Yabancı Dil Okutmanlığı

I- YARARLANILAN BİLGİ KAYNAKLARI

- Meslek elemanları,
- 2006 Öğrenci Seçme Sınavı (ÖSS) Kılavuzu,
- ÖSYM Üniversiteler Yükseköğretim Programları ve Meslekler Rehberi-2000,
- Meslek Danışma Komisyonu (MEDAK) üyesi kuruluşlar.
- Milli Eğitim Bakanlığına Bağlı Eğitim Kurumlarına Öğretmen Olarak Atanacakların Atamalarına Esas Olan Alanlar ile Mezun Oldukları Yüksek Öğretim Programları ve Aylık Karşılığı Okutacakları Derslere İlişkin Esaslar(12.07.2004 tarih ve 119 sayılı kurul kararı)

İ- DAHA AYRINTILI BİLGİ İÇİN BAŞVURULABİLECEK YERLER

- İlgili Eğitim Kurumları,
- Türkiye İş Kurumu Genel Müdürlüğü Ankara Meslek Danışma Merkezi,
- Bünyesinde Meslek Danışma Merkezi bulunan Türkiye İş Kurumu İl ve Şube Müdürlükleri.

300-YAZILIM MÜHENDİSİ

TANIM

Bankacılık, otomotiv, telekomünikasyon vb. sektörler olmak üzere her alanda kullanılan bilgisayar sistemlerinin, yazılım tasarımını hazırlayan ve sisteme entegre edip uygulamasını yapan kişidir.

A- GÖREVLER

- Hazırlanacak yazılım ile ilgili müşteri ilişkilerini kurar,
- Müşterilerden aldığı bilgiler doğrultusunda analiz yapar,
- Tasarım yapar,
- Program yazar,
- Programı test eder,
- Yazdığu programda eksiklik varsa düzeltir,
- Yazılımı sorunsuz şekilde çalışır hale getirdikten sonra, gerekli durumlarda kullanım yönergesini hazırlayarak, kullanıcıların eğitilmesini sağlar,
- Mesleği ile ilgili gelişmeleri takip eder.

KULLANILAN ALET
VE MALZEMELER

- Bilgisayar, bilgisayar programlama dilleri, yazılım geliştirme programları, yazıcı, tarayıcı,
- Cd, memory stick vs.
- Yazılım mühendisliği alanında uluslararası kural ve uygulamalarla ilgili
çeşitli doküman, kitaplar, kalite standartları.

B- MESLEĞİN GEREKTİRDİĞİ ÖZELLİKLER

Yazılım mühendisi olmak isteyenlerin;

- Üst düzeyde genel yeteneğe sahip,
- Mantık yürütme ve tasarım yeteneği olan,
- Fen ve matematik alanlarına ilgi duyan,
- Bildiklerini başkalarına aktarabilme ve etkileme (İkna) yeteneği olan,
- Dikkatli, sabırlı,
- Ekip çalışmasına yatkın,
- Yeni fikirlere açık, kendisini sürekli geliştirebilen
kimseler olması gerekir.

C- ÇALIŞMA ORTAMI VE KOŞULLARI

Genellikle iyi aydınlatılmış, temiz büro ortamında çalışılır. Projelere bağlı olarak seyahat etmeleri gerekebilir. Çalışırken üst yönetimle, programcılarla ve müşterilerle, yoğun olarak iletişim halindedirler.

D-MESLEK EĞİTİMİ

MESLEK EĞİTİMİNİN
VERİLDİĞİ YERLER

Mesleğin eğitimi, aşağıda belirtilen Üniversitelere bağlı Mühendislik ve Bilgisayar Bilimleri Fakültelerinin “Yazılım Mühendisliği” bölümleri ile Boğaziçi Üniversitesi Mühendislik Fakültesinin “ Yazılım Mühendisliği Tezsiz Yüksek Lisans” programında verilmektedir.
- Atılım Üni. (Ankara) Mühendislik Fakültesi yazılım Mühendisliği Bölümü
- Bahçeşehir Üni. (İstanbul) Mühendislik Fakültesi Yazılım Mühendisliği Bölümü
- İzmir Ekonomi Üniversitesi (İzmir) Bilgisayar Bilimleri Fakültesi Yazılım Mühendisliği Bölümü

ÖN EĞİTİMDE BAŞARILI OLUNMASI
GEREKEN DERSLER

- Matematik,
- Mantık,
- İngilizce,
- Türkçe.

MESLEK EĞİTİMİNE
GİRİŞ KOŞULLARI

Mesleğin eğitimine girebilmek için;
- Lise veya dengi okul mezunu olmak,
- Öğrenci seçme sınavı’nda (ÖSS) “Yazılım Mühendisliği” lisans programı için yeterli Sayısal (SAY-2) puan almak.
- Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) Tercih Bildirim Formunda “Yazılım Mühendisliği” lisans programı ile ilgili en az bir yüksek öğretim programını tercih etmek gerekmektedir.
Bu yükseköğretim programında öğrenim görmek isteyen adaylar liselerin Fen, Fen Bilimleri, Klasik Fen, Matematik, Tabii Bilimler alanlarından mezun iseler ÖSYM tarafından yapılan Öğrenci Seçme Sınavı (ÖSS) sonucunda yerleştirme yapılırken diğer alanlardan mezun olanlara göre daha yüksek bir ağırlıklı puan elde etmekte ve öncelikle yerleştirilmektedirler.
Ancak kendi alan/kol/bölümleri dışında bir yükseköğretim programını tercih eden adayların yerleşme şansları azalmaktadır.
Bilgisayar Donanımı, Bilgisayar Operatörlüğü, Bilgisayar Operatörlüğü ve Teknikerliği, Bilgisayar Programcılığı, Bilgisayar Teknolojisi ve Programlama, Bilgisayar ve Enformasyon Sistemleri, Bilgisayar ön lisans programını başarı ile bitirenler ÖSYM tarafından açılan Dikey Geçiş Sınavında başarılı oldukları takdirde Yazılım Mühendisliği lisans programına dikey geçiş yapabilirler.

EĞİTİMİN SÜRESİ
VE İÇERİĞİ

Eğitim süresi, 1 yıl ingilizce hazırlık sınıfı olmak üzere 5 yıldır.

YAZILIM MÜHENDİSLİĞİ DERS PROGRAMI

1.Yıl GÜZ DÖNEMİ
Akademik ve Sosyal Oryantasyon, Bilgisayar Bilimlerine Giriş, Programlamaya Giriş, Akademik Okuma ve Yazma Becerisi, Ayrık Matematik, Genel Matematik, Fizik I- Mekanik ve Dinamik, İkinci Yabancı Dil I
1.Yıl BAHAR DÖNEMİ
Genel Kimya, İleri Programlama, Akademik Okuma ve Yazma Becerisi, Genel Matematik, Fizik II - Elektromanyetik ve Optik, Yazılım Mühendisliğine Giriş, İkinci Yabancı Dil II
2.Yıl GÜZ DÖNEMİ
Sosyal Bilimin İlkeleri, Sistem Analizi ve Tasarımı, Veri Yapıları ve Algoritmalar, Ekonominin İlkeleri , ****** İlkeleri ve İnkılap Tarihi, Yazılım Mühendisliği Temelleri, Türk Dili ve Edebiyatı I, İkinci Yabancı Dil III
2.Yıl BAHAR DÖNEMİ
Sosyal Bilimin İllkeleri II, Hesaplama Kuramı, ****** İlkeleri ve İnkılap Tarihi, Veri Tabanı Sistemleri, Olasılık ve Rassal Süreçler, İnsan Bilgisayar Etkileşimi, Türk Dili ve Edebiyatı II İkinci Yabancı Dil IV
3.Yıl GÜZ DÖNEMİ
Seçmeli Ders I (Teknik/Sosyal), Mantık Tasarımı, İşletim Sistemleri, Mühendislik Ekonomisi, Yazılım Analiz ve Tasarımı, İkinci Yabancı Dil V
3.Yıl BAHAR DÖNEMİ
Seçmeli Ders II (Teknik/Sosyal), Bilgisayar Grafiği ve Görsel Programlama, Bilgisayar Ağları ve İletişimi, Yazılım Doğrulama ve Onaylama, Yazılım Proje Yönetimi, İkinci Yabancı Dil VI
4.Yıl GÜZ DÖNEMİ
Seçmeli Ders III (Teknik/Sosyal), Seçmeli Ders IV (Teknik/Sosyal), Bilgisayar Bilimlerinde Workshop I, Mühendislik ve Bilgisayar Bilimleri Etiği, Proje I (Yazılım Mühendisliği), İkinci Yabancı Dil VII
4.Yıl BAHAR DÖNEMİ
Seçmeli Ders V (Teknik/Sosyal), Seçmeli Ders VI (Teknik/Sosyal), Bilgisayar Bilimlerinde Workshop II, Proje II (Yazılım Mühendisliği), İkinci Yabancı Dil VIII

EĞİTİM SONUNDA ALINAN
BELGE-DİPLOMA VE UNVAN

Eğitimini başarı ile tamamlayanlara “Yazılım Mühendisliği” lisans diploması ve “Yazılım Mühendisi” unvanı verilir.

E- ÇALIŞMA ALANLARI VE İŞ BULMA OLANAKLARI

- Çoğunlukla özel sektörde olmakla birlikte, kamu sektöründe de çalışmaktadırlar. Fikir üretimine dayalı bir iş olduğundan, parasal olarak fazla sermayeye ihtiyaç duyulmadığından yeni fikirler üretebilen yazılım mühendislerinin kendi işlerini kurma olanakları da mevcuttur. Yeni mezunlar genellikle ilk yıllarda programcı olarak görev alarak genel işleyişlerle ilgili tecrübe sahibi olurlar.
- Günümüzde bir çok mühendislik mezunu yazılım mühendisliğinin eğitimini almamalarına rağmen bu mesleği sürdürmeye çalışmaktadır. Ancak, konularında yetkin kişilerin bu alanda çalışmalarına verilen önem hergeçen gün artmaktadır. Bilgisayar kullanımının yaygınlaşmasına paralel olarak kendini yenileyebilen yazılım mühendislerine büyük ihtiyaç vardır.

F-EĞİTİM SÜRESİNCE VE EĞİTİM SONRASI KAZANÇ

EĞİTİM SÜRESİNCE

Meslek eğitimi süresince kazanç söz konusu değildir. Ancak, koşulları
uyan öğrencilerin Yüksek Öğrenim Kredi ve Yurtlar Kurumu'nca verilen krediden yararlanması mümkündür. Ayrıca başarılı öğrenciler burs alabilmektedir.

EĞİTİM SONRASI

Yazılım mühendisleri kamu kurum ve kuruluşlarında işe başlamaları halinde 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu ya da 4857 sayılı İş Kanunu kapsamında devlet tarafından belirlenen ücret ile çalıştığı kurum için belirlenen tazminat ve mesai ücretini alırlar. Ücretleri asgari ücretin en az 4 katı kadardır.
Özel Sektörde ise tecrübe ve çalışma süresine göre ücret değişikliği söz konusudur.

G- MESLEKTE İLERLEME

- Yazılım mühendisleri lisans eğitiminden sonra akademik kariyer yapabilirler.
- Çalıştıkları kurum ve kuruluşlarda, mesleklerindeki gelişime ve verimliliklerine paralel olarak yönetim kademelerine yükselebilirler.
- Kendi işlerini kurabilirler.

BENZER MESLEKLER

- Bilgisayar Mühendisi,
- Bilgisayar Programcısı.

H-EK BİLGİLER

Çeşitli üniversitelerimizde çoğunlukla mühendislik fakültelerine bağlı bilgisayar mühendisliği bölümlerinde yetişen bilgisayar mühendisleri aldıkları eğitimin yoğunluğuna göre yazılım ağırlıklı bilgisayar mühendisi olarak da mezun olabilirler.

I- YARARLANILAN BİLGİ KAYNAKLARI

- İzmir Ekonomi Üniversitesi Bilgisayar Bilimleri Fakültesi Yazılım Mühendisliği Öğretim Üyeleri,
- İzmir Ekonomi Üniversitesi Bilgisayar Bilimleri Fakültesi Web Sitesi ( [Linkleri sadece kayıtlı üyelerimiz görebilir.ForumTR üyesi olmak için tıklayınız])
- Boğaziçi Üniversitesi Web Sitesi ([Linkleri sadece kayıtlı üyelerimiz görebilir.ForumTR üyesi olmak için tıklayınız])
- Atılım Ünivesitesi Web Sitesi ([Linkleri sadece kayıtlı üyelerimiz görebilir.ForumTR üyesi olmak için tıklayınız] )
- Meslek Elemanları,
- 2005 ÖSYM Yüksek Öğretim Programları ve Kontenjanları Kılavuzu,
- OSYM, Meslek Yüksekokulları ile Açıköğretim Önlisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Dikey Geçiş Sınavı (DGS) 2006 Kılavuzu,
- Meslek Danışma Komisyonu (MEDAK) üyesi kuruluşlar

İ-DAHA AYRINTILI BİLGİ İÇİN BAŞVURULACAK YERLER

- İlgili Eğitim Kurumları,
- Türkiye İş Kurumu Genel Müdürlüğü Ankara Meslek Danışma Merkezi,
- Bünyesinde Meslek Danışma Merkezi bulunan Türkiye İş Kurumu İl ve Şube Müdürlükleri.
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
http://dessas.yetkinforum.com
 
298-Web Programcısı 299-Yabancı Dil Öğretmeni 300-Yazılım Mühendisi 301-Yeminli Mali Müşavir
Sayfa başına dön 
1 sayfadaki 1 sayfası
 Similar topics
-
» 254-Serbest Muhasebeci Ve Mali Müşavir 255-Serigraf 256-Servis Elemanı
» 188-Matematik Mühendisi 189-Matematik Öğretmeni 190-Matematikçi 191-Mekatronik Mühendisi
» 274-Tarih Öğretmeni 275-Tarihçi 276-Tekstil Mühendisi
» 206-Müzik Öğretmeni 207-Müfettiş 208-Nalbant 209-Noter 210-Nükleer Enerji Mühendisi
» 261-Sinema Yönetmeni 262-Sınıf Öğretmeni 263-Sistem Mühendisi 264-Sivil hava Ulaştırma Meslek Elemanı

Bu forumun müsaadesi var:Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
HERSEY BURDA :: MESLEKLER :: MESLEKLERİ TANIYALIM-
Buraya geçin: