HERSEY BURDA
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

HERSEY BURDA

HERSEYİ BULABİLDECEĞİN TEK ADRES
 
AnasayfaLatest imagesAramaKayıt OlGiriş yap
Arama
 
 

Sonuç :
 
Rechercher çıkıntı araştırma
En son konular
» free slot machines win cash
261-Sinema Yönetmeni 262-Sınıf Öğretmeni 263-Sistem Mühendisi 264-Sivil hava Ulaştırma Meslek Elemanı Icon_minitimeÇarş. Ağus. 03, 2011 3:57 am tarafından Misafir

» watch naruto hentai watch naruto hentai free
261-Sinema Yönetmeni 262-Sınıf Öğretmeni 263-Sistem Mühendisi 264-Sivil hava Ulaştırma Meslek Elemanı Icon_minitimeÇarş. Ağus. 03, 2011 3:52 am tarafından Misafir

» major fish oil
261-Sinema Yönetmeni 262-Sınıf Öğretmeni 263-Sistem Mühendisi 264-Sivil hava Ulaştırma Meslek Elemanı Icon_minitimeSalı Ağus. 02, 2011 10:26 pm tarafından Misafir

» hentai about hentai academy
261-Sinema Yönetmeni 262-Sınıf Öğretmeni 263-Sistem Mühendisi 264-Sivil hava Ulaştırma Meslek Elemanı Icon_minitimeSalı Ağus. 02, 2011 10:10 am tarafından Misafir

» гинекология ответы
261-Sinema Yönetmeni 262-Sınıf Öğretmeni 263-Sistem Mühendisi 264-Sivil hava Ulaştırma Meslek Elemanı Icon_minitimePtsi Ağus. 01, 2011 9:18 am tarafından Misafir

» x-Hack hack you
261-Sinema Yönetmeni 262-Sınıf Öğretmeni 263-Sistem Mühendisi 264-Sivil hava Ulaştırma Meslek Elemanı Icon_minitimePtsi Ağus. 01, 2011 8:00 am tarafından Misafir

» When the first Whirlpool Duet album was released in December 2001
261-Sinema Yönetmeni 262-Sınıf Öğretmeni 263-Sistem Mühendisi 264-Sivil hava Ulaştırma Meslek Elemanı Icon_minitimePtsi Ağus. 01, 2011 3:05 am tarafından Misafir

» women at work hentai online women at work hentai stream
261-Sinema Yönetmeni 262-Sınıf Öğretmeni 263-Sistem Mühendisi 264-Sivil hava Ulaştırma Meslek Elemanı Icon_minitimePtsi Ağus. 01, 2011 2:56 am tarafından Misafir

» facebook likes xb
261-Sinema Yönetmeni 262-Sınıf Öğretmeni 263-Sistem Mühendisi 264-Sivil hava Ulaştırma Meslek Elemanı Icon_minitimePaz Tem. 31, 2011 9:22 am tarafından Misafir

Tarıyıcı
 Kapı
 Indeks
 Üye Listesi
 Profil
 SSS
 Arama
Forum
HABERLER
Fikri Türkel köşe yazıları

 

 261-Sinema Yönetmeni 262-Sınıf Öğretmeni 263-Sistem Mühendisi 264-Sivil hava Ulaştırma Meslek Elemanı

Aşağa gitmek 
YazarMesaj
Admin
Admin



Mesaj Sayısı : 3361
KULLANICI PUANLARI : 9918
Kayıt tarihi : 16/05/10

261-Sinema Yönetmeni 262-Sınıf Öğretmeni 263-Sistem Mühendisi 264-Sivil hava Ulaştırma Meslek Elemanı Empty
MesajKonu: 261-Sinema Yönetmeni 262-Sınıf Öğretmeni 263-Sistem Mühendisi 264-Sivil hava Ulaştırma Meslek Elemanı   261-Sinema Yönetmeni 262-Sınıf Öğretmeni 263-Sistem Mühendisi 264-Sivil hava Ulaştırma Meslek Elemanı Icon_minitimeCuma Mayıs 21, 2010 2:16 pm

261-SİNEMA YÖNETMENİ

TANIM

Sinema için oyunlaştırılmış öykü ve romanların (senaryoların) oyuncular tarafından canlandırılması ve oyunun filme alınmasını sağlayan kişidir.

A- GÖREVLER

- Yazılı metni (senaryoyu) görsel olarak tasarlar ve yorumlar,
- Uygun oyuncuları seçer,
- Senaryoya uygun çevre ve dekor seçimi için araştırma yapar, uzman kişilerle görüşür,
- Sanat Danışmanı'na, giyim (kostüm) hakkında görüşlerini söyler,
- Görüntü yönetmenine, nasıl bir görüntü istediğini bildirir,
- Oyunculara oyundaki karakterler hakkında bilgi verir, onlarla fikir alışverişinde bulunur,
- Kamera açılarını belirler,
- Oyuncuları yönetir,
- Çekimden sonra kurgu safhasında kurgucunun yanında bulunup, çekilen sahnelerin birleştirilmesi çalışmasını yapar,
- Filmin seslendirilmesinde dublaj yapımında bulunur,
- Müzisyenlerle görüşerek senaryoya uygun müzik seçimi için çalışma yapar.

B- MESLEĞİN GEREKTİRDİĞİ ÖZELLİKLER

Sinema yönetmeni olmak isteyenlerin;
- Okuduğunu ve söyleneni iyi anlayabilen,
- Hayal ve tasarım gücü zengin,
- Yaratıcı, kültürlü,
- Düşüncelerini, fikirlerini iyi ifade edebilen,
- İnsanlarla iyi ilişki kurabilen, duyguları anlayabilen,
- Sabırlı, dikkatli ve sorumluluk sahibi
kimseler olmaları gerekir.

C- ÇALIŞMA ORTAMI VE KOŞULLARI

Sinema yönetmenleri genellikle stüdyolarda zaman zaman stüdyo dışında açık havada veya kapalı mekanlarda çalışırlar. Çalışma saatleri düzensizdir. Yönetmen çalışırken oyuncular, kameraman ve diğer set işçileri ile sürekli etkileşim halindedir ve işini genellikle ayakta yürütür. Çalışma ortamı filmin konusuna göre karanlık, tozlu, kokulu, tehlikeli olabilir.

D- MESLEK EĞİTİMİ

MESLEK EĞİTİMİNİN
VERİLDİĞİ YERLER

Meslek eğitimi aşağıdaki üniversitelere bağlı fakültelerde verilmektedir.
- Anadolu Üniversitesi, İletişim Bilimleri Fakültesi”Sinema ve Tv. (Eskişehir)
- Ankara Üniv. İletişim Fak. Radyo, Sinema ve Tv.
- ****** Üniv. İletişim Fak. Radyo, Sinema veTv.
- Başkent Üniv. İletişim Fak. Radyo, Sinema veTv.
- Bahçeşehir Üniversitesi, İletişim Fakültesi, (İstanbul)
- Ege Üniv. İletişim Fak. Radyo, Sinema veTv.
- Erciyes Üniv. İletişim Fak. Radyo, Sinema veTv.
- Fırat Üniv. İletişim Fak. Radyo, Sinema veTv.
- Gazi Üniv.İletişim Fak. Radyo, Sinema veTv.
- İstanbul Üniv.İletişim Fak. Radyo, Sinema veTv.
- Kadir Has Üniv. İletişim Fak. Radyo, Sinema veTv.
- Kocaeli Üniv. İletişim Fak. Radyo, Sinema veTv.
- Beykent Üniversitesi, Güzel Sanatlar Fakültesi, (İstanbul)
- 9 Eylül Üniversitesi, Güzel Sanatlar Fakültesi, (İzmir)
- Maltepe Üniv. İletişim Fak. Radyo, Sinema veTv.
- Maltepe Üniv. Güzel Sanatlar Fakültesi , Sinema,
- Mersin Üniv. İletişim Fak. Radyo, Sinema veTv.
- Selçuk Üniv.İletişim Fak. Radyo, Sinema veTv.
- İstanbul Bilgi Üniversitesi, İletişim Fakültesi,
- Marmara Üniversitesi, Güzel Sanatlar Fakültesi, (İstanbul)
- Mimar Sinan Üniversitesi, Güzel Sanatlar Fakültesi, (İstanbul)
- Yeditepe Üniv.İletişim Fak. Radyo, Sinema veTv.
- Bölümlerinde verilmektedir.

ÖN EĞİTİMDE BAŞARILI
OLUNMASI GEREKEN DERSLER

- Türkçe,
- Kompozisyon,
- Sosyoloji,
- Psikoloji,
- Felsefe,
- Edebiyat,
- Tarih.

MESLEK EĞİTİMİNE
GİRİŞ KOŞULLARI

ÖSS sınavında yeterli puan alan lise ve dengi okul mezunları, bünyesinde bu bölümler bulunan okullara başvuru yaptıktan sonra özel yetenek sınavında başarı gösterirlerse kesin kayıt yaptırabilirler.

EĞİTİMİN SÜRESİ
VE İÇERİĞİ

Meslek eğitimin süresi 4 yıldır.

Eğitimde; Görsel İşitsel Tasarım, İletişim Bilimlerine Giriş, Bilimsel AraştırmaYöntemi, İstatistik, Ses Tasarımı, Görüntü Tasarımı, Yaratıcı Yazım, Kurgu, Sinema Tarihi, İletişim, Habercilik ve Röportaj Teknikleri, Felsefeye Giriş, Radyo-Tv Tarihi, Sosyoloji, Film Yapımı, Radyo Yapımı, Sinema Dili, Sayısal Ortamda Tasarım, Sosyal Psikoloji, Film Çözümlenmesi, Oyuncu Yönetimi, Türk Sineması, İletişim Kurumlarında İşletme Yönetimi, Medya Planlama, İletişim Etiği okutulmaktadır. ****** İlkeleri ve İnkilap Tarihi, İngilizce, Matematik, Türk Dili, Uygarlık Tarihi ise ortak zorunlu dersler kapsamındadır.

EĞİTİM SONUNDA ALINAN
BELGE-DİPLOMA VE UNVAN

4 yıllık eğitim sonunda mezun olan öğrencilere Lisans Diploması verilir. Bu diplomada öğrenim yapılan ana sanat dalı ve sanat dalı unvan olarak yazılır.

E- ÇALIŞMA ALANLARI VE İŞ BULMA OLANAKLARI

Film çekim stüdyolarında ve film setlerinde çalışırlar. Başta TRT olmak üzere ülkemizde son yıllarda hızla çoğalmış bulunan özel radyo ve TV kuruluşlarında iş bulabilme olanakları mevcuttur. Son yıllarda özel radyo ve TV kuruluşlarının yayın dünyasına girmesi sonucu bu meslekte çalışma alanı genişlemiş, ayrıca bayanların bu mesleğe olan ilgisi son yıllarda artış kaydetmiştir.
Yayıncılık sektörü, dünyada olduğu gibi ülkemizde de hızlı bir şekilde gelişmekte ve yaygınlaşmaktadır. Son bir kaç yıl içinde açılan özel TV ile radyolar daha kaliteli programların yapılmasını gerekli kılmıştır. Bu gelişmelere paralel olarak kendini iyi yetiştirmiş, gelişmeleri ve değişmeleri takip edebilen, sanatseverlere yönelik iyi projeler üretebilen meslek elemanlarına ihtiyaç vardır.

F- EĞİTİM SÜRESİNCE VE EĞİTİM SONRASI KAZANÇ

EĞİTİM SÜRESİNCE

Öğrenciler eğitim süresince Kredi ve Yurtlar Kurumu'nun verdiği öğrenim ve katkı (Harç) kredisinden yararlanabilirler.
Ayrıca, çeşitli kurum ve kuruluşlar tarafından sağlanan kredi ve burslardan faydalanabilirler.

EĞİTİM SONRASI

Farklı kurumlarda, kazanç durumu da farklıdır. Ayrıca, kişiden kişiye de kazanç durumu değişebilmektedir. Belirli standartlara oturtulamamıştır. Özellikle Türkiye’de, kazanç iş öncesi anlaşmaya bağlıdır.
İşin maliyeti ve zorluk derecesi, filmin bütçesinden çalışanların ücretlerine ayrılan pay ölçüsünde ücret alınmaktadır. Tanınmış olmak, deneyim , mesleki başarı ve daha önceki projeleri sonucu iş anlaşması doğrultusunda ücret alınmaktadır.

G- MESLEKTE İLERLEME

Lisans eğitiminden sonra alanlarında mastır (yüksek lisans) ve doktora eğitimi alarak akademik kariyer yapabilirler, yüksek öğretim kurumlarında araştırma görevlisi, doçent, profesör gibi unvanlarla öğretim üyesi olarak görev yapabilirler
İş piyasasında ilerleme, yapılan işin kalite ve sayısına göre değerlendirilmektedir. Ölçü olarak, yapacağı programların izleyiciler tarafından beğenilmesi esas alınmaktadır. Bunun için, izleyiciye hitap eden, sanatsal değeri olan, izleme oranı yüksek yapıtların sahipleri, meslekte her zaman aranmakta ve sonuçta da hem çok iyi ücretler alarak ekonomik durumlarını iyileştirmekte, hem de meslekte en iyi ürünleri yapmanın verdiği doyuma ulaşmaktadırlar.
Ulusal ve uluslararası düzeyde düzenlenen yarışmalarda derece almak, ün sahibi olmak, bu meslekte ilerlemenin güzel bir yoludur.

BENZER MESLEKLER

Bu meslek, kendine özgü özellikler taşır. Birbirinden farklı olmakla birlikte tiyatro, bale ve opera yönetmenliği benzer meslekler arasında sayılabilir.

H - EK BİLGİLER

SORUMLULUK

- Yapıta uygun oyuncuların, çevrenin ve kostümlerin seçilmesinden,
- Yapıtın seslendirilmesinden, uygun müziğin belirlenmesinden,
- İşin planlandığı gibi yapılabilmesi için herkesin görevini en iyi şekilde yerine getirmesinden sorumludur.

I- YARARLANILAN BİLGİ KAYNAKLARI

- Meslek elemanları,
- Marmara üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Sinema ve Televizyon bölümü öğretim elemanları.
- 2005 Öğrenci Seçme Sınavı (ÖSS) Kılavuzu,
- ÖSYS (Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Sistemi) Yükseköğretim Programları ve Kontenjanları Kılavuzu – 2005
- ÖSYM Üniversiteler Yükseköğretim Programları ve Meslekler Rehberi – 2000
- Meslek Danışma Komisyonu (MEDAK) üyesi kuruluşlar.
- Marmara Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Sinema ve TV Bölümü,

İ- DAHA AYRINTILI BİLGİ İÇİN BAŞVURULABİLECEK YERLER

- İlgili eğitim kurumları,
- Türkiye İş Kurumu Genel Müdürlüğü Ankara Meslek Danışma Merkezi,
- Bünyesinde Meslek Danışma Merkezi Bulunan Türkiye İş Kurumu İl ve Şube Müdürlükleri.

262-SINIF ÖĞRETMENİ

TANIM

Çalıştığı eğitim kurumunda, öğrencilere, okuma-yazma, temel vatandaşlık, matematik, sosyal bilimler, doğa bilimleri, sanat, spor gibi konularda eğitim veren kişidir.

A- GÖREVLER

Sınıf öğretmeninin öğrencilere hangi bilgi, beceri, tutum ve davranışları, hangi yöntemlerle kazandıracağı, MEB tarafından onaylanan öğretim programları ve ilgili mevzuatta belirtilmiştir.

Sınıf öğretmeni, bu program çerçevesinde,
- Eğitim vereceği sınıfın düzeyine uygun yıllık, aylık, haftalık ve günlük çalışma planı hazırlar,
- Kendisine ayrılan ders saatlerinde bu planı uygulayarak öğrencilere temel vatandaşlık davranışları kazandırır.
- Öğrencilerin başarılarını değerlendirir, başarıyı artırıcı önlemler alır,
- Öğrencilerin gelişimlerini izler, sorunlarının çözümüne yardımcı olur,
- Eğitim ile ilgili sorunları gelişmeleri izler, bunların öğretim programlarına yansıtılması için ilgililere önerilerde bulunur,
- Nöbetçi olduğu günlerde, okulun düzen ve disiplinini sağlamak üzere görev yapar,
- Öğrenci velileri ile yakın ilişki kurarak, işbirliği ile eğitimi yürütür.

KULLANILAN ALET, MALZEME
VE EĞİTİM MATERYALLERİ

- Yıllık müfredat programı, günlük çalışma planları, not defteri, yoklama defteri,
- Ders kitapları,
- Ders araç ve gereçleri.

B- MESLEĞİN GEREKTİRDİĞİ ÖZELLİKLER

Sınıf öğretmeninin hem alanı ile hem de öğretmenlik mesleği ile ilgili niteliklere sahip olması gerekir.
Sınıf öğretmeni olmak isteyenlerin;
- Üst düzeyde akademik yeteneğe sahip,
- Sözel ve sayısal düşünme yeteneği gelişmiş,
- Düşüncelerini başkalarına açık bir biçimde aktarabilen,
- İyi bir öğrenme ortamı sağlayabilen,
- Dikkatli, işine özen gösteren,
- Mesleğinin sorunları ile ilgilenen ve çözüm yolları bulmaya çalışan,
- İnsanlarla iyi iletişim kurabilen; sevecen, hoşgörülü, sabırlı,
- Öğrencilerin duygu ve düşüncelerini anlayabilen,
- Kendini geliştirmeye istekli, coşkulu, yaratıcı
kimseler olmaları gerekir.

C- ÇALIŞMA ORTAMI VE KOŞULLARI

Sınıf öğretmeni, sınıfta görev yapar. Görevini genellikle ayakta yürütür. Çalışma ortamı biraz tozlu ve gürültülüdür.

D- MESLEK EĞİTİMİ

MESLEK EĞİTİMİNİN
VERİLDİĞİ YERLER

Mesleğin eğitimi aşağıda belirtilen üniversitelere bağlı Eğitim Fakültelerinin "Sınıf Öğretmenliği" bölümlerinde verilmektedir.

- Abant İzzet Baysal Üni. (Bolu) Eğitim Fakültesi,
- Afyon Kocatepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi,
- Adnan Menderes Üni. Eğitim Fakültesi,
- Afyon Kocatepe Üni. Uşak Eğitim Fakültesi,
- Anadolu Üniversitesi Eskişehir Eğitim Fakültesi,
- Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi,
- Akdeniz Üni. Eğitim fakültesi,
- ****** Üni. (Erzurum) Ağrı Eğitim Fakültesi,
- ****** Üni.(Erzurum) Erzincan Eğitim Fakültesi,
- ****** Üni.(Erzurum) Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi,
- ****** Üni.(Erzurum) Bayburt Eğitim Fakültesi,
- Balıkesir Üniversitesi Necatibey Eğitim Fakültesi,
- Başkent Üni. Eğitim fakültesi
- Celal Bayar Üni. (Manisa) Eğitim Fakültesi,
- Cumhuriyet Üni. (Sivas) Eğitim Fakültesi,
- Çanakkale Onsekiz Mart Üni. Eğitim Fakültesi,
- Çukurova Üni. (Adana) Eğitim Fakültesi,
- Dumlupınar Üniversitesi,(Kütahya) Eğitim Fakültesi
- Dicle Üni. (Diyarbakır) Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi,
- Dicle Üniversitesi Siirt Eğitim Fakültesi,
- Dokuz Eylül Üni. (İzmir) Buca Eğitim Fakültesi,
- Eğe Üni. Eğitim Fakültesi
- Erciyes Üniversitesi, (Kayseri) Eğitim Fakültesi
- Fırat Üniversitesi Elazığ, Eğitim Fakültesi,
- Gazi Üni. (Ankara) Gazi Eğitim Fakültesi.
- Gazi Üni. (Ankara) Kastamonu Eğitim Fakültesi,
- Gazi Üni. (Ankara) Kırşehir Eğitim Fakültesi,
- Gaziantep Üni. Adıyaman Eğitim Fakültesi,
- Gaziantep Üni. Kilis Muallim Rıfat Eğitim Fakültesi,
- Gaziosmanpaşa Üniversitesi,(Tokat) Eğitim Fakültesi,
- Hacettepe Üni. (Ankara) Eğitim Fakültesi,
- İnönü Üni. (Malatya) Eğitim Fakültesi,
- İstanbul Üni. Hasan Ali Yücel Eğitim Fakültesi,
- Kafkas Üniversitesi,(Kars) Eğitim Fakültesi,
- Karadeniz Teknik Üni. (Trabzon) Fatih Eğitim Fakültesi,
- Karadeniz Teknik Üni. (Trabzon) Artvin Eğitim Fakültesi,
- Karadeniz Teknik Üni. (Trabzon) Giresun Eğitim Fakültesi,
- Karadeniz Teknik Üniversitesi, Rize Eğitim Fakültesi,
- Kırıkkale Üni. Eğitim Fakültesi,
- Kocaeli Üni. Eğitim Fakültesi,
- Marmara Üni. (İstanbul) ****** Eğitim Fakültesi,
- Mersin Üni. Eğitim Fakültesi,
- Muğla Üniversitesi (Muğla ) Eğitim Fakültesi,
- Mustafa Kemal Üni. (Hatay) Eğitim Fakültesi,
- Niğde Üni. Eğitim Fakültesi,
- Ondokuz Mayıs Üni. (Samsun) Amasya Eğitim Fakültesi,
- Ondokuz Mayıs Üni. (Samsun) Eğitim Fakültesi,
- Ondokuz Mayıs Üni. (Sinop) Eğitim Fakültesi,
- Osmangazi Üni. Eğitim Fakültesi
- Pamukkale Üni. (Denizli) Eğitim Fakültesi,
- Sakarya Üniversitesi Eğitim Fakültesi,
- Selçuk Üni. (Konya) Eğitim Fakültesi,
- Süleyman Demirel Üni. (Isparta) Burdur Eğitim Fakültesi,
- Trakya Üniversitesi( Edirne) Eğitim Fakültesi
- Uludağ Üni. (Bursa) Eğitim Fakültesi,
- Yüzüncü Yıl Üni. (Van) Eğitim Fakültesi,
- Zonguldak Karaelmaz Üniversitesi Ereğli Eğitim Fakültesi.

ÖN EĞİTİMDE BAŞARILI
OLUNMASI GEREKEN DERSLER

- Türkçe, matematik,
- Coğrafya, tarih gibi sosyal bilimlerle ilgili dersler,
- Fen bilimleri ile ilgili dersler,
- Psikoloji.

MESLEK EĞİTİMİNE
GİRİŞ KOŞULLARI

Mesleğin eğitimine girebilmek için,
- Lise veya dengi okul mezunu olmak,
- Öğrenci Seçme Sınavında (ÖSS) “Sınıf Öğretmenliği ”, lisans programlarından biri için yeterli “Eşit Ağırlık (EA)” puan almak,
- Öğrenci Seçme Sınavında (ÖSS) Tercih Bildirim Formunda “Sınıf Öğretmenliği”
lisans programları ile ilgili en az bir yükseköğretim programını tercih etmek gerekmektedir.

EĞİTİMİN SÜRESİ
VE İÇERİĞİ

Bu yükseköğretim programında öğrenim görmek isteyen adaylar liselerin “Sosyal Bilimler, Edebiyat, Sosyal Bilimler ve Edebiyat, Dil ve Edebiyat, Genel Kültür, Türkçe- Matemetik, Sınıf Öğretmenliği” ile Fen, Fen
Bilimleri, Klasik Fen, Matematik, Tabii Bilimler” Alan/Kol/Bölümleri ile “Öğretmen Okulu ve Köy Enstitüsü” mezunları ÖSYM tarafından yapılan Öğrenci Seçme Sınavı (ÖSS) sınavı sonucunda diğer alanlardan mezun olanlara göre daha yüksek bir ağırlıklı puan elde etmekte ve öncelikle yerleştirilmektedir.
Ancak kendi alan/kol/bölümlerin dışında bir yüksek öğretim programlarını tercih eden adayların yerleşme şansı azalmaktadır.
“Eğitim Önlisans, İlkokul Öğretmenliği,” önlisans programını bitirenler ÖSYM Başkanlığınca yapılan Dikey Geçiş Sınavında (DGS) başarılı oldukları takdirde; “Sınıf Öğretmenliği” lisans programlarına dikey geçiş yapabilirler.
Mesleğin eğitim süresi 4 yıldır. 4. sınıfta (7. yarıyılda) 1 ay süreyle ilköğretim okullarında alan uygulaması ve staj yapılır. 8. Yarıyılda ise "Uygulama Semineri" vardır.
Eğitim süresince;
1. YIL: Genel Tarih, Genel Coğrafya, Temel Matematik, Yurttaşlık Bilgisi, Eğitime Giriş, Psikolojiye Giriş, Sosyolojiye Giriş, Felsefeye Giriş, Eğitim Sosyolojisi, Eğitim Felsefesi, Türk Dili, Yabancı Dil, ****** İlkeleri ve İnkılap Tarihi, Resim-Müzik, Beden Eğitimi.
2. YIL: Türk Edebiyatı, Türk Tarihi, Ülkeler Coğrafyası, Temel Kimya, Genel Biyoloji, İlkokullar İçin Matematik, Gelişim Psikolojisi, Öğrenme Psikolojisi, İstatistik, Araştırma Teknikleri, Yabancı Dil, Müzik, Resim İş ve Yazı, Beden Eğitimi ve Oyun.
3. YIL: Okuma ve Yazma Öğretimi, Türkçe Öğretimi, Matematik Öğretimi, İlkokullar İçin Sosyal Bilgiler, İlkokullar İçin Fen ve Tabiat Bilgisi, Ölçme ve Değerlendirme, ****** İlkeleri ve İnkılap Tarihi, Din Kültürü ve Ahlak, Sağlık Bilgisi ve İlkyardım, Resim İş ve Yazı Öğretimi, Müzik Öğretimi, Beden Eğitimi ve Oyun Öğretimi, İlkokullarda Gözlem, Yabancı Dil.
4. YIL: Fen ve Tabiat Bilgisi Öğretimi, Hayat ve Sosyal Bilgisi Öğretimi, Eğitim Teknolojisi, Rehberlik ve Ruh Sağlığı, Bilgisayar Kullanma ve Öğretimi, Halk Eğitimi, İlköğretimde Program ve Geliştirilmesi, Okul Yönetimi ve denetimi, Özel Eğitime Giriş, Çocuk Edebiyatı, Türk Kültürü, ****** İlkeleri ve İnkılap Tarihi, Yabancı Dil, Yan Alan, Staj Çalışmaları ve Uygulama Semineri dersleri verilmektedir.

EĞİTİM SONUNDA ALINAN
BELGE-DİPLOMA VE UNVAN

Meslek eğitimini tamamlayanlara alanı belirten "Lisans Diploması" ve ''Sınıf Öğretmeni" unvanı verilir.

E- ÇALIŞMA ALANLARI VE İŞ BULMA OLANAKLARI

Meslek eğitimini tamamlayan kişiler Milli Eğitim Bakanlığınca , ilköğretim okulları, yatılı ilköğretim bölge okullarına, sınıf öğretmeni olarak atanırlar.
Öğretmenlik şu anda ülkemizde istihdamı en kolay meslek olarak nitelendirilmektedir. Sınıf öğretmenleri Milli Eğitim Bakanlığına bağlı özel eğitim öğretim kurumlarında da isterlerse çalışabilirler.
Gelecekte Meslekte Görülebilecek Değişiklikler
Öğretmenlik mesleği şimdi olduğu gibi gelecekte de aynı özveriyi, samimiyeti, sorumluluğu ve hızlı çalışma temposunu gerektirecektir. Gelecekte; kullanılan yöntem, materyal ve araçlarda değişiklikler olacağı düşünülmektedir. Görsel yayın ve kaynaklardan da her geçen gün daha çok faydalanılmaktadır.

F-EĞİTİM SÜRESİNCE VE EĞİTİM SONRASI KAZANÇ

EĞİTİM SÜRESİNCE

Bu programı ilk beş tercihinde gösteren ve bu programa yerleştirilen adaylardan belli koşulları taşıyanlara MEB'ca burs sağlanır.
Öğrenciler eğitimleri süresince Kredi ve Yurtlar Kurumunca verilen öğrenime katkı(harç) öğrenci kredisinden ve diğer kamu kurum ve kuruluşlarının sağladığı kredi ve burs olanaklarından da yararlanabilirler.

EĞİTİM SONRASI

Eğitim sonunda “Öğretmen” olarak atananlar 657 sayılı Devlet Memurları Yasası’na göre 9. derecenin 1. kademesinden aylıkla göreve başlatılırlar. Bu öğretmenler yan ödeme, ek ders ücreti gibi olanaklardan da yararlanırlar.
Her yıl okullar açılmadan önce, tüm öğretmenlere eğitim-öğretim tazminatı adı altında bir ödeme yapılmaktadır.
Özel eğitim kurumlarında görev yapan öğretmenler ise, okul yönetimi ile yaptıkları anlaşmalara göre değişik miktarlarda ücret alabilmektedirler.

G- MESLEKTE İLERLEME

Lisans eğitiminden sonra alanlarında mastır (yüksek lisans) ve doktora eğitimi alarak akademik kariyer yapabilirler, yüksek öğretim kurumlarında araştırma görevlisi, doçent, profesör gibi unvanlarla öğretim üyesi olarak görev yapabilirler.
Mesleki eğitimini tamamlayarak bir ilköğretim kurumunda çalışmaya başlayan sınıf öğretmeni, meslekte başarı, tutum ve özverisine bağlı olarak idari açıdan ilerleyerek müdür yardımcısı veya müdür olabilirler.
MEB'ca yapılan eğitim yöneticiliği sınavında başarılı olmak kaydıyla ilköğretim kurumlarında eğitim yöneticisi olurlar.
Özel bilgi ve yetenek isteyen müzik, resim-iş, beden eğitimi, din kültürü ve ahlak bilgisi derslerinde hizmet-içi eğitim kurslarıyla yetiştirildikleri takdirde yurtiçi ve yurtdışında eğitici-öğretici olarak görev alabilirler.

BENZER MESLEKLER

- Anaokulu Öğretmenliği.

I- YARARLANILAN BİLGİ KAYNAKLARI

- Meslek Elemanları,
- 2006 Öğrenci Seçme Sınavı (ÖSS ) Klavuzu
- Çeşitli Üniversitelerin Katalogları,
- ÖSYS (Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Sistemi ) Yüksek Öğretim Programları ve Kontenjanları Klavuzu –2005
- ÖSYM Üniversiteler,Yükseköğretim Programları ve Meslekler Rehberi –2000,
- Meslek Danışma Komisyonu (MEDAK )Üyesi Kuruluşlar.
- Meslek Yüksekokulları ile Açıköğretim Önlisans Programları Mezunlarının - - Lisans Öğrenimine Dikey Geçiş Sınavı 2005 Kılavuzu,
- Milli Eğitim Bakanlığına bağlı Eğitim kurumlarına öğretmen olarak atanacakların atamalarına esas olan alanlar ile mezun oldukları yüksek öğretim proğramları ve aylık karşılığı okutacakları derslere ilişkin esaslar ile 12.07.2004 tarih ve 119 sayılı karar.

İ- DAHA AYRINTILI BİLGİ İÇİN BAŞVURULABİLECEK YERLER

- İlgili eğitim kurumları,
- Türkiye İş Kurumu Genel Müdürlüğü Ankara Meslek Danışma Merkezi,
Bünyesinde Meslek Danışma Merkezi Bulunan Türkiye İş Kurumu İl ve Şube Müdürlükleri

263-SİSTEM MÜHENDİSİ

TANIM

Teknik, ekonomik, biyolojik, endüstriyel ve politik sistemleri birleştirerek analiz eden, iş dünyasının bütün sektörlerinde oluşan ve oluşturulacak sistemlerin tasarımını , üretimini ve geliştirilmesini maliyet unsurunu da göz önünde bulundurarak gerçekleştiren kişidir.

A- GÖREVLER

- Tasarlanacak olan sistemin amaçlarını belirler,
- Belirlenen amaçlara göre, oluşturulacak sistemin elemanlarını belirler,
- Sistemin, firmanın faaliyet planlarına uygunluğunu inceler,
- Sistemin maliyet hesaplamalarını yapar,
- İletişim sistemi, karar destek sistemi haberleşme sistemi, üretim sistemi, yönetim sistemi gibi sistemlerin alt sistemlerle, firma çevresiyle ve birbirleriyle uyumlu bir şekilde çalışıp çalışmadığını kontrol eder,
- Sistemlerin geliştirilmesi çalışmalarında bulunur,
- Ayrıca zaman zaman firma projelerinin yürütülmesini sağlar.

KULLANILAN ALET
VE MALZEMELER

- Çeşitli büro malzemeleri,
- Bilgisayar,
- Çeşitli ölçüm aletleri.

B- MESLEĞİN GEREKTİRDİĞİ ÖZELLİKLER

Sistem mühendisi olmak isteyenlerin;
- Üst düzeyde akademik yeteneğe,
- Üst düzeyde analiz yeteneğine sahip,
- Analitik düşünme yeteneği güçlü olan,
- Şekil-uzay ilişkilerini görebilme yeteneğine sahip,
- Kendisini sürekli yenileme gereği duyan,
- Araştırmayı seven
kimseler olması gerekir.

C- ÇALIŞMA ORTAMI VE KOŞULLARI

Sistem mühendisleri genellikle büro ortamında oturarak, bazen de fabrikada üretimin yapıldığı yerde ayakta çalışırlar. Kişi çalışırken yöneticilerle, meslektaşlarıyla ve firmadaki diğer elemanlarla iletişim halindedir.

D- MESLEK EĞİTİMİ

MESLEK EĞİTİMİNİN
VERİLDİĞİ YERLER

Mesleğin eğitimi Yeditepe Üniversitesi Mühendislik - Mimarlık Fakültesinin “Sistem Mühendisliği” bölümünde verilmektedir.

ÖN EĞİTİMDE BAŞARILI
OLUNMASI GEREKEN DERSLER

- Yabancı Dil,
- Matematik,
- Fizik.

MESLEK EĞİTİMİNE
GİRİŞ KOŞULLARI

Mesleğin eğitimine girebilmek için,
Lise veya dengi okul mezunu olmak,
Öğrenci Seçme Sınavında (ÖSS) “Sistem Mühendisliği ” lisans programı için yeterli “Sayısal (SAY)” puan almak,
Öğrenci Seçme Sınavında (ÖSS) Tercih Bildirim Formunda “Sistem Mühendisliği” , lisans programı ile ilgili en az bir yükseköğretim programını tercih etmek gerekmektedir.
Bu yükseköğretim programında öğrenim görmek isteyen adaylar, liselerin Fen, Fen Bilimleri, Klasik Fen, Matematik, Tabii Bilimler alanlarından mezun iseler, ÖSYM tarafından yapılan Öğrenci Seçme Sınavı (ÖSS) sonucunda diğer alanlardan mezun olanlara göre daha yüksek bir ağırlıklı puan elde etmekle ve öncelikle yerleştirilmektedirler.
Ancak, kendi alan/kol/bölümleri dışında bir yükseköğretim programını tercih eden adayların yerleşme şansı azalmaktadır.

EĞİTİMİN SÜRESİ
VE İÇERİĞİ

Bu programın eğitim süresi 4 yıldır. Eğitim süresince öğrenciler Yabancı Dil, Genel Kimya, Fizik, Matematik, Bilgisayar Programlama, Mühendislik Ekonomisi, İstatistik, Maliyet Ekonomisi, Materyal, Termodinamik, Elektrik Mühendisliği, Lineer Cebir, Maliyet Mühendisliği, Analiz, Elektrik ve Sistem Mühendisliği, Sistem Dizaynı, Yöneylem Araştırmalar, Proje Yönetimi, Kontrol ve Kalite Yönetimi gibi dersler alırlar.

EĞİTİM SONUNDA ALINAN
BELGE-DİPLOMA VE UNVAN

Eğitim sonunda mezun olan kişilere lisans diplomasıyla “Sistem Mühendisi” unvanı verilir.

E- ÇALIŞMA ALANLARI VE İŞ BULMA OLANAKLARI

Sistem mühendisleri, endüstriyel kurumlar, finans, çevre, sağlık kurumları, ulaştırma ve iletişim işletmeleri gibi çok farklı alanlarda iş bulma olanağına sahiptir. Bu kişiler kamu veya özel kurum ve kuruluşların satış yönetimi, proje yönetimi, üretim ve planlama bölümlerinde görev yapabilirler. Ülkemizde sistem mühendisliği çok yeni bir alan olup yeterince tanınmamaktadır.

F- EĞİTİM SÜRESİNCE VE EĞİTİM SONRASI KAZANÇ

EĞİTİM SÜRESİNCE

Eğitim süresince öğrenciler kamu ve özel kurum ve kuruluşların, ayrıca Yeditepe Üniversitesinin bu bölümündeki en başarılı iki öğrencisine sağladığı burs imkanlarından yararlanabilir,üniversite eğitimi süresice Yüksek Öğrenim Kredi ve Yurtlar Kurumunca verilen öğrenim ve katkı (harç) kredisinden faydalanır.

EĞİTİM SONRASI

Sistem mühendisleri, çalıştıkları firmanın yapısı ve büyüklüğüne göre ücret elde ederler.

G- MESLEKTE İLERLEME

Lisans eğitiminden sonra alanlarında mastır (yüksek lisans) ve doktora eğitimi alarak akademik kariyer yapabilirler, yüksek öğretim kurumlarında araştırma görevlisi, doçent, profesör gibi unvanlarla öğretim üyesi olarak görev yapabilirler.
Sistem mühendisleri çalıştıkları işyerlerinde proje yardımcısı, proje yöneticisi ve departman müdürü gibi unvanlarla göreve başlarlar ve çalıştıkları firmanın en üst kademelerine kadar yükselebilirler.

BENZER MESLEKLER

- Endüstri mühendisi,
- Bilgisayar mühendisi.

I- YARARLANILAN BİLGİ KAYNAKLARI

- Meslek elemanları,
- 2005 Öğrenci Seçme Sınavı (ÖSS) Kılavuzu,
ÖSYS (Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Sistemi) Yükseköğretim Programları ve Kontenjanları Kılavuzu – 2005
- ÖSYM Üniversiteler Yükseköğretim Programları ve Meslekler Rehberi – 2000
- Meslek Danışma Komisyonu (MEDAK) üyesi kuruluşlar.
Yeditepe Üniversitesi Mimarlık – Mühendislik Fakültesi Dekanı Prof. Eralp ÖZDİL,
Yeditepe Üniversitesi Sistem Mühendisliği bölümü araştırma görevlisi Alper ÖZPINAR,

İ- DAHA AYRINTILI BİLGİ İÇİN BAŞVURULABİLECEK YERLER

- Yeditepe Üniversitesi Mühendislik–Mimarlık Fakültesi (İSTANBUL),
- İlgili eğitim kurumları,
- Türkiye İş Kurumu Genel Müdürlüğü Ankara Meslek Danışma Merkezi,
- Bünyesinde Meslek Danışma Merkezi Bulunan Türkiye İş Kurumu İl ve Şube Müdürlükleri.

264-SİVİL HAVA ULAŞTIRMA İŞLETMECİLİĞİ MESLEK ELEMANI

TANIM

Hava limanları ve terminallerin verimli bir biçimde yönetilmesinden sorumlu, yolcuların güvenli ve rahat bir biçimde seyahat etmelerini sağlayan ve onlara rehberlik eden, gerekli havacılık ve işletme bilgisine sahip kişidir.

A-GÖREVLER

Havayolu ile yolcu ve yük taşıyan işletmelerde uçağın ulusal ve uluslararası emniyet standartları çerçevesinde;
- Para, malzeme, insan gücü ve uçakların en verimli şekilde kullanılması için yönetim ve kalkış planının hazırlanmasına yardım eder,
- Çalıştığı işletmeye bağlı olan veya olmayan uçak, yük, yolcu hareketlerinin bağlantı ve organizasyonunu yapar,
- Uçağın ve yolcunun uçuş saatini ve uçuş numarasını kontrol eder,
- Havalimanlarında yolculara, kendilerinin ve bagajlarının uçağa yerleştirilmesi, tahliye edilmesi ve transfer işlemlerinde refakat eder,
- Yolcuların pasaport, bilet ve bagaj kontrolünü yaparak bagajları ve uçuş saatleri hakkında bilgi verir,
- Uçak yerle irtibata girdiği andan itibaren hava durumu raporlarını alır,
- Uçaktaki yolcu sayısı, yük miktarı ve sınıflamasını yapar,
- Uçağın ne kadar yakıt ve yük alacağını, bagaj miktarını ve yolcu oturma şekillerini tespit edilmesine katkıda bulunur,
- Uçağın varacağı istasyonu bilgilendirir.

KULLANILAN ALET MAKİNE VE
MALZEMELER

- Telsiz,
- Telefon,
- Bilgisayar,
- Modem, Faks cihazı,
- Printer (Yazıcı),
- Scanner (Tarayıcı),
- Diğer büro malzemeleri.

B - MESLEĞİN GEREKTİRDİĞİ ÖZELLİKLERİ

Sivil hava ulaştırma işletmecisi olmak isteyenlerin;
- Sosyal bilimlere ilgili ve bu alanda başarılı,
- Okuduğunu ve söyleneni anlayabilen,
- Doğru ve çabuk karar verebilen,
- Sabırlı ve sakin,
- Başkalarını etkileyebilen ve insanlarla etkili iletişim kurabilen,
- İkna yeteneği gelişmiş,
- İşbirliğine açık,
- Sorumluluk duygusu gelişmiş,
- Dikkatli ve tedbirli
kimseler olmaları gerekir.

C- ÇALIŞMA ORTAMI VE KOŞULLARI

- Sivil hava ulaştırma işletmeciliği meslek elemanı, havaalanları ve havayolu işletmelerinde çalışır. Çalıştığı bölüme göre büro ortamında, masa başında oturarak mesleğini icra edebileceği gibi, uzun süre ayakta çalışması da söz konusudur. Çalışma şekli tam gün veya vardiyalı olabilmektedir. Çalışırken meslektaşları, yolcular, uçak personeli ve diğer çalışanlarla sürekli iletişim halindedir.

D- MESLEK EĞİTİMİ

MESLEK EĞİTİMİNİN
VERİLDİĞİ YERLER

Mesleğin eğitimi,
- ****** Üniversitesi Erzurum Meslek Yüksekokulu,
- Erzincan Üniversitesi Kelkit Aydın Doğan Meslek Yüksekokulu,
- Muğla Üniversitesi Dalaman Meslek Yüksekokulu,
- İlke Eğitim Sağlık Vakfı (Nevşehir) Kapadokya Meslek Yüksekokulu “Sivil Hava Ulaştırma İşletmeciliği” bölümünde verilmektedir.

ÖN EĞİTİMDE BAŞARILI OLUNMASI
GEREKEN DERSLER

- Sosyal Bilimler,
- Türkçe,
- Yabancı Dil.

MESLEK EĞİTİMİNE GİRİŞ
KOŞULLARI

- A-Grubu (Ticaret Lisesi Fen), Ticaret Meslek Liselerinin Bankacılık, Bilgisayarlı Muhasebe, Dış Ticaret, Borsa Hizmetleri, Deniz ve Liman İşletme, Emlak Komisyonculuğu, Genel Hizmetler (Demiryolu), İşletme, İşletmecilik (Demiryolu), Muhasebe, Satış Yönetimi ve Reklamcılık, Sigortacılık, Tesis İşletmeciliği ve Ticaret bölümü mezunları ile Ticaret Liselerini alan ayrımı olmadığı dönemde bitirenler, “Sivil Hava Ulaştırma İşletmeciliği” önlisans programına sınavsız geçiş için başvurabilirler. Gereken koşulları sağlamaları halinde yerleştirilebilirler.
- Meslek Liselerinin yukarıda sınavsız geçiş için belirlenen bölümleri dışındaki bölümlerden yada genel liselerden mezun olanlar/olacaklar ise sınavsız geçiş sonunda kontenjan açığı kalırsa, açık olan programlara isteklerine ve ÖSS puanına göre yerleştirilebilirler. Bunun için bu bölüme girmek isteyenlerin ÖSYM tarafından yapılan Öğrenci Seçme Sınavına (ÖSS) girmeleri ve yeterli Eşit Ağırlık 1(EA-1) puanı almaları gerekir.
Mesleğin eğitim süresi 2 yıldır. Yabancı dil hazırlık eğitimi verilen meslek yüksekokullarında ise 3 (1+2) yıldır. Bu eğitim teorik ve pratik olarak verilmektedir.

Eğitimin I. yılında;
I. Dönem :
****** ilkeleri ve İnkılap Tarihi1, Türk Dili1, İngilizce1, İletişim, Uçuş Teorisi, Temel Bilgi Teknolojisi Kullanımı, Yer Hizmetleri ve Ramp1, Sivil Havacılığa Giriş, Yolcu Hizmetleri1, Meteoroloji,
II. Dönem :
****** ilkeleri ve İnkılap Tarihi2, Türk Dili2, İngilizce2, Havacılık İşletmelerinde Örgütsel İletişim, Veri Tabanı Uygulamaları, Yer Hizmetleri ve Ramp2, Yolcu Hizmetleri2, Havaalanı ve Havaalanı Donanımları, İş ve Sosyal Güvenlik Hukuku, Havayolu İşletmeciliği,
Eğitimin II. yılında;
I. Dönem:
Temel Harekat, Rezervasyon-Biletleme1, Seyahat Acentacılığı, Haberleşme ve Seyrüsefer Sistemleri, Mesleki Yabancı Dil1, İlk Yardım ve Sağlık Bilgisi1, İkram ve Servis Teknikleri, Turizm Coğrafyası, Anadolu Uygarlıkları, Özel İlgi Turizmi, İnsan Kaynakları Yönetimi,
II. Dönem:
Havacılık İşletmelerinde Muhasebe, Rezervasyon-Biletleme2, Havacılık Güvenliği, Hava Trafik Kuralları ve Hizmetleri, Mesleki Yabancı Dil2, İlk Yardım ve Sağlık Bilgisi2, Yönlendirilmiş Çalışma, Rekreasyon ve Animasyon, Turizm ve Çevre, Girişimcilik ile Sanat Tarihi dersleri okutulur.

Ayrıca, 60 iş günü havaalanlarında staj yapma zorunluluğu vardır.

EĞİTİM SONUNDA ALINAN
BELGE-DİPLOMA VE UNVAN

Eğitimini başarıyla tamamlayanlara “Sivil Hava Ulaştırma İşletmeciliği” önlisans diploması ve “Sivil Hava Ulaştırma İşletmeciliği Meslek Elemanı” unvanı verilir.

E-ÇALIŞMA ALANLARI VE İŞBULMA OLANAKLARI

Sivil hava ulaştırma işletmeciliği meslek elemanı; özel ve kamu havayolu şirketlerinde, uçuşla ilgili tüm organizasyonlarda (planör, balon vs), havaalanlarında, lojistik firmalarında, seyahat ve turizm acentelerinde, Devlet Hava Meydanları İşletmesi Genel Müdürlüğünde, ulaşım alanında faaliyet gösteren turistik seyahat işletmelerinde çalışma olanağı bulur.
Günümüzde havacılık sektörü sürekli gelişmekte olduğundan, bu alanda çalışacak yetenekli, özel eğitimli, birden fazla yabancı dil bilgisine sahip meslek mensuplarının iş bulmada pek zorlanmayacağı söylenebilir.

F- EĞİTİM SÜRESİNCE VE EĞİTİM SONRASI KAZANÇ

EĞİTİM SÜRESİNCE

- Mesleki eğitim süresince isteyen öğrenciler Yüksek Öğrenim Kredi ve Yurtlar Kurumunun sağlamış olduğu öğrenim kredisi ve yurt hizmetlerinden faydalanabilirler.
- Vakıfların, kamu ve özel kurum ve kuruluşlarının sağladığı burslardan yararlanabilirler.
- Staj süresince öğrenciler, işyerlerinin belirleyeceği miktarda ücret alabilirler.

EĞİTİM SONRASI

- Kamu sektöründe çalışanlar teknik hizmetler sınıfından ücret almakta ve yıllık artışlardan faydalanmaktadır.
- Özel sektörde çalışanların ücretleri ise firmalara göre değişiklik göstermektedir. Çalışılan kurumun statüsüne, çalışma süresine, üstlenilen sorumluluk derecesine, yetenek, hizmet süresi, bilgi ve deneyime göre asgari ücretle asgari ücretin 4 katına kadar kazanç elde edebilirler.

G- MESLEKTE İLERLEME

Sivil hava ulaştırma işletmeciliği önlisans programını başarı ile bitirenler ÖSYM tarafından açılan Dikey Geçiş Sınavına (DGS) müracaat edip, bölüm için gerekli puanı alarak tercih etmeleri halinde Lojistik Yönetimi, Seyahat İşletmeciliği, Seyahat İşletmeciliği ve Turizm Rehberliği, Seyahat İşletmeciliği ve Turizm Rehberliği Öğretmenliği, Sivil Hava Ulaştırma İşletmeciliği ile Ulaştırma ve Lojistik lisans programlarına dikey geçiş yapabilirler.

BENZER MESLEKLER

- Seyahat İşletmeciliği Meslek Elemanı,
- Seyahat Servis Elemanı,
- Uluslar arası Lojistik Meslek Elemanı.

I-YARARLANILAN KAYNAKLAR

- Meslek Elemanları,
- Bölüm öğretim elemanları,
- Meslek Yüksekokulları ile Açık öğretim Ön lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Dikey Geçiş Sınavı 2007 Kılavuzu,
- ÖSYS (Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Sistemi) Yükseköğretim Programları ve Kontenjanları Kılavuzu-2007,
- Meslek Danışma Komisyonu (MEDAK) üyesi kuruluşlar

İ- DAHA AYRINTILI BİLGİ İÇİN BAŞVURULABİLECEK YERLER

- İlgili Eğitim Kurumları,
- Türkiye İş Kurumu Genel Müdürlüğü Meslek Danışma Merkezi,
- Bünyesinde Meslek Danışma Merkezi bulunan Türkiye İş Kurumu İl ve Şube Müdürlükleri.
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
http://dessas.yetkinforum.com
 
261-Sinema Yönetmeni 262-Sınıf Öğretmeni 263-Sistem Mühendisi 264-Sivil hava Ulaştırma Meslek Elemanı
Sayfa başına dön 
1 sayfadaki 1 sayfası
 Similar topics
-
» 164-İŞLETMECİ 165-İSTATİSTİKÇİ 166-İŞİTME ENGELLİLER SINIF ÖĞRETMENİ 167-İTHALAT-İHRACAT MESLEK ELEMANI
» 290-Türkolog 291-Uçak Bakım Teknisyeni 292-Uluslararası Lojistik Meslek Elemanı 293-Uluslararası Ticaret Yönetimi Meslek Elemanı 294-Uzay Mühendisi
» 184-Makine Teknisyeni 185-Makinist 186-Maliye Meslek Elemanı 187-Malzeme Bilimi Mühendisi
» 219-Otomotik Kumanda Teknisyeni 220-Otomotiv Mühendisi 221-Para Ve Sermaye Yönetimi Meslek Elemanı
» 139-GIDA MÜHENDİSİ 140-GIDA TEKNOLOJİSİ TEKNİSYENİ 141-GÖRME ENGELLİLER SINIF ÖĞRETMENİ 142-GÖRSEL İLETİŞİM TASARIMCISI

Bu forumun müsaadesi var:Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
HERSEY BURDA :: MESLEKLER :: MESLEKLERİ TANIYALIM-
Buraya geçin: