Sosyal Medya Reklam Pazarı Uçuyor!
09 Kasım 2010 Tarihinde Erdem Öztürk tarafından yazıldı. 0 Yorum Kategori: İnternet, Teknoloji, Yatırım
Merhaba,
EMarketer tarafından yapılan araştırmaya göre 2009 yılında toplam 2.5 milyar dolarlık pazara ulaşan sosyal medya, bir yılda yüzde 31 oranında artış gösterdi. Sosyal Medya reklam pazarı dünya genelinde 3.3 milyar dolara ulaştı.
Pazarın lideri ise hiç kuşkusuz pazarın yüzde 39'unu elinde bulunduran Facebook. Sosyal paylaşım sitesi Facebook 1.3 milyar dolarlık reklam gelirine sahip. ABD'deki sosyal medya reklam harcamalarının ise yıl sonunda yüzde 20 artışla 1.7 milyar dolara ulaşması bekleniyor. Facebook'un ABD'deki pazar payı ise yüzde 50 oranında. 2009 yılında pazarın yüzde 36'sına sahip olan Facebook, 500 milyon dolar gelire sahipti.
Pazarda en fazla kaybı yaşayan şirket ise MySpace oldu. 2009 yılında 445 milyon dolar gelir ile pastasının yüzde 32'sine sahip olan MySpace, 2010 yılında yüzde 19 pazar payı ve 323 milyon dolara pazar payıyla geriledi.
Nihayet, online sosyal oyunlar ve uygulamalar da pazarın önemli bir parçası haline gelmekteler. Zynga veya Playdom gibi oyun şirketleri için sosyal medya birinci gelir akışı değildir, Zynga ve Playdom için geniş kitleler ile pazarlamacıların dikkatini çekmektir. eMarketer 2010 yılında 220 milyon dolar olan harcamalarını 2011 yılında 293 milyon dolar olarak öngörüyor.
İlerleyen günlerde Oyun şirketlerinin de sosyal medya reklam pazarına önem vermeleri gerektiği gözüküyor.
Sevgi ve Saygılarımızla