HERSEY BURDA
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

HERSEY BURDA

HERSEYİ BULABİLDECEĞİN TEK ADRES
 
AnasayfaLatest imagesAramaKayıt OlGiriş yap
Arama
 
 

Sonuç :
 
Rechercher çıkıntı araştırma
En son konular
» free slot machines win cash
Marketing Türkiye Yazı Icon_minitimeÇarş. Ağus. 03, 2011 3:57 am tarafından Misafir

» watch naruto hentai watch naruto hentai free
Marketing Türkiye Yazı Icon_minitimeÇarş. Ağus. 03, 2011 3:52 am tarafından Misafir

» major fish oil
Marketing Türkiye Yazı Icon_minitimeSalı Ağus. 02, 2011 10:26 pm tarafından Misafir

» hentai about hentai academy
Marketing Türkiye Yazı Icon_minitimeSalı Ağus. 02, 2011 10:10 am tarafından Misafir

» гинекология ответы
Marketing Türkiye Yazı Icon_minitimePtsi Ağus. 01, 2011 9:18 am tarafından Misafir

» x-Hack hack you
Marketing Türkiye Yazı Icon_minitimePtsi Ağus. 01, 2011 8:00 am tarafından Misafir

» When the first Whirlpool Duet album was released in December 2001
Marketing Türkiye Yazı Icon_minitimePtsi Ağus. 01, 2011 3:05 am tarafından Misafir

» women at work hentai online women at work hentai stream
Marketing Türkiye Yazı Icon_minitimePtsi Ağus. 01, 2011 2:56 am tarafından Misafir

» facebook likes xb
Marketing Türkiye Yazı Icon_minitimePaz Tem. 31, 2011 9:22 am tarafından Misafir

Tarıyıcı
 Kapı
 Indeks
 Üye Listesi
 Profil
 SSS
 Arama
Forum
HABERLER
Fikri Türkel köşe yazıları

 

 Marketing Türkiye Yazı

Aşağa gitmek 
YazarMesaj
Admin
Admin



Mesaj Sayısı : 3361
KULLANICI PUANLARI : 9918
Kayıt tarihi : 16/05/10

Marketing Türkiye Yazı Empty
MesajKonu: Marketing Türkiye Yazı   Marketing Türkiye Yazı Icon_minitimeÇarş. Ağus. 11, 2010 9:31 pm

Marketing Türkiye Yazı
Posted on 19/07/2010 by admin
İstanbul Kıyamet Vakti neden online olarak devam etmedi, diğer projeleriniz de online’dan DVD’ye geçecek mi?

İstanbul Kıyamet Vakti’ni oynamak için online olmak gerekiyor. DVD öncesinde, oyuncularımız kurulum dosyalarını indirmek zorunda kalıyordu. Öte yandan, oyuncularımız yeni eklenti paketimizi bekliyorlardı. İstanbul Kıyamet Vakti, Derindeki Sır’ı hem DVD’de oyuncularımızla paylaşıyor hem de kılavuz, dev poster ve 3 aylık indirimli üyelik paketleri sunuyoruz.

Başarılı devasa online oyunların uzun süre piyasada kalmaları, yeni seviye ve özelliklerin yer aldığı eklenti paketleri ile mümkün oluyor. World of Warcraft gibi oyunlar da dönem dönem çok özel eklenti paketlerini DVD kutu olarak yayınlıyor. Biz de, ülkemizde ilk defa, Türkiye’nin ilk ve tek MMO’su İKV için en son ve en büyük eklenti paketi olan Derindeki Sır’ı bu şekilde yayınladık ve oyunumuz online olarak da devam ediyor. Önümüzdeki dönemde benzer şekilde yeni eklenti paketleri yayınlamayı planlıyoruz.

Online oyun sektörünün zorluklarından bahseder misiniz?

Online oyun pazarı büyüdükçe oyun sayısı da artıyor. Dolayısıyla piyasada varlık sürdürebilmek için çok kaliteli ve uzun soluklu oyunlar geliştirmek gerekiyor. Ayrıca, oyunların özgün olması ve çok geniş kitleye hitap etmesi çok önem arz ediyor. En son geliştirdiğimiz I Can Football oyunu buna çok iyi bir örnek. Başarılı olmasının en önemli etkenlerinden birisi 11’e 11 online futbol oynama imkanı vererek dünyada bir ilke imza atması.

Türkiye’de hangi tür oyunlara ilgi daha çok, dünyada hangi türler daha çok tutuyor?

Türkiye’deki ve dünya oyun pazarındaki oyuncular arasında çok büyük bir fark bulunmuyor. Bizim oyuncularımız tüm oyunları yakından takip ediyor ve genel olarak aynı trendleri izliyorlar. Ciddi büyüklükteki online oyunların yanı sıra ara sıra oynanan “casual” dediğimiz oyun türleri de çok büyük ilgi görüyor.

Online oyun sektörü gelişen bir sektör mü, dünya ve Türkiye’ye dair kullanıcı sayısı, sektörün maddi büyüklüğü hakkında veriler verir misiniz?

Uzun yıllardır bu sektörün içinde olan birisi olarak online oyun sektörünün Türkiye’de yeni gelişmeye başladığını söyleyebilirim. Henüz 10 milyon dolar civarında olan sektörün, dünyadaki büyüklüğü milyar dolarlarla ölçülüyor. Diğer oyun ortamlarına kıyasla platform ve donanım kısıtlamaları olmayan online oyunlar, dünyanın her yerinde oynandığı için ürünün küresel piyasaya daha hızlı çıkmasını sağlıyor.

Türkiye’de 10-15 milyon online oyunucu olduğu söyleniyor, bu sayı dünyada yüzlerce milyon civarında. Türkiye’de online oyuncu sayısı da sürekli artıyor. Özellikle Kore ve Çin online oyun konusunda çok büyük bir ekonomi yarattı ve Batı ülkeleri de onları yakalamaya çalışıyor. Avrupa’nın bazı ülkelerinde halen online oyun geliştirme beceri ve birikimi yokken ülkemizde İKV ve I Can Football gibi iki önemli online oyunun olması Türkiye için çok önemli bir başarıdır.

Bu oyunlara en fazla ilgi hangi yaş gruplarından geliyor, ilginç örnekler var mı?

Oyun oynamak aslında belli bir yaşın tekelinde bulunmuyor. Çoğu insan, farklı türlerde de olsa oyun oynamaktan hoşlanıyor. İstanbul Kıyamet Vakti, Derindeki Sır oyunumuzu ağırlıklı olarak 15-20 yaş civarında oyuncuların oynadığını görüyoruz. İşin ilginç yanı oyunu veliler de takip ediyor ve imza günlerimize katılarak oyun hakkındaki yorumlarını bizlerle paylaşıyorlar.

I Can Football oyunumuzda ise bu yaş ortalamasının 14-30 olduğunu görüyoruz ki, bu da oyunun hitap ettiği kitle büyüdükçe yaş ortalamasının arttığı sonucunu çıkarıyor.

Aslında dünya oyuncu yaş ortalaması 30+, sektör büyüdükçe ve yaşlandıkça oyuncu yaş ortalaması da artıyor.

Yakın zamanda Erzurum’da bir çocuğun kaçırılmasında online oyunlardaki başarısıyla ilgili bağlantılar çıkmış ve sektörün imajını ciddi olarak zedelemişti. Sektör bundan nasıl etkilendi? Online oyunlar bugüne kadar ne gibi imaj sorunları yaşadı, bu oyunların “kötü” veya “kumar” olarak algılanmaması için nasıl çalışmaları yapıyorsunuz?

Oyunların pozitif özelliklerinin yanı sıra negatif yanları da bulunabiliyor. Özellikle, oyuncular oyunlara kendilerini çok fazla kaptırarak gereğinden fazla zaman harcayabiliyor.

Oyunlarda kötüye kullanılabilecek, oyuncuların suistimal edilebileceği özelliklerden uzak durulması gerekiyor. Örneğin ürün satmak vb. durumlarda oyuncular birçok yöntemle birbirlerinin eşyalarını çalmaya çalışabiliyor ve bunu para kazanma yolu olarak kullanmak isteyebiliyorlar.

Bütün önlem ve iyi niyete rağmen milyonların oynadığı bir ortamda bu tür sorunlar olabiliyor. Dolayısıyla oyun geliştirici ve yayıncıların sorumlu davranmaları gerekirken, anne ve babalara büyük görev düşüyor. Ebeveynlerin, çocukların bilgisayarda harcadıkları zamanı çok iyi denetlemeleri gerekiyor.

Sobee olarak, sektör gelişirken, ülkemizde oyunların uygun şekilde sınıflandırılması, oyunuculara etkili ve kaliteli bir şekilde sunulması gibi birçok denetleme ve düzenlemeyi içeren faaliyeleri üstlenmek üzere bir federasyon kurulmasına yönelik çalışmalarımız hızla devam ediyor.

Oyun severlerin online ve konsol oyunlara ilgisini karşılaştırır mısınız? Arasında nasıl bir yüzdelik bölüşüm ve bu nasıl bir şekilde değişiyor?

Online oyun anlayışı konsol oyunlara kıyasla daha yeni gelişiyor fakat online oyunlara olan ilgi her geçen gün artıyor. Zaman, mekan ve ortamdan bağımsız oynanabilen online oyunların gelişmesindeki en önemli etkenlerden biri de bilgisayar donanımlarında yeni teknolojilerin her geçen gün daha fazla kullanılması. Böylelikle grafik ve işlemcilerin kalitesi arttıkça online oyunlardaki kalite de yükseliyor.

Konsol oyunlarda bir platforma ve o platforma ait oyuncuların bir araya gelmesine ihtiyacınız varken, online oyunlarda, ortalama bir PC ile birçok yeni nesil oyunu dünyanın farklı yerlerindeki oyuncular ile oynayabiliyorsunuz. Konsol oyunlar sınırlayıcı olurken, online oyunlarda ortalama bir PC veya dizüstü bilgisayar ile istediğiniz zaman, istediğiniz yerden, istediğiniz oyunu oynayabiliyorsunuz.

Online oyunlar interaktif pazarlama çalışmaları için nasıl bir mecra ve nasıl bir değişim geçiriyor, diğer mecralara göre ne gibi avantaj ve dezavantajları var?

İnsanların algıları en çok eğlendikleri ve keyif aldıkları ortamlarda açık oluyor. Bu noktada yer alan ve konumlanan markalar, algıda daha çabuk ve etkili kabul görüyorlar. Markalar, oyun ortamında mesajlarını hem katılımcı (interaktif) olarak verebiliyor hem de insanlar eğlenirken doğru konumlanma ile farklılıklarını doğru kitleye, doğru zamanda ve doğru etkinlikte aktarabiliyor.

Oyunlarda kullanıcı profilimize dair birçok bilgiye sahibiz. Böylelikle oyuncuya özel ve interaktif reklamlarla markaların pazarlama faaliyetlerinde çok daha başarılı olmasını sağlayabiliyoruz. Böylece Sobee’nin oyun platformları ölçümlenebilen, interaktif, kişiselleşmiş, kullanıcıya özel bir pazarlama mecrası olarak kullanılabiliyor.

Markaların ve reklamın online oyunlara ilgisi ne durumda, örnekler verebilir misiniz?

Oyunlarımızda sponsorluk ve reklamlara yer veriyoruz ve markaların da çok iyi dönüşler aldığını görüyoruz. Her mesajı herkese ileten ulusal reklamlardan ziyade, doğru mesajı, doğru kitleye, doğru zamanda iletme imkanı veren platformumuz birçok markanın ilgisiyle karşılaşıyor. Garanti Bankası sponsorluğunda yaptığımız turnuvalardan, AVEA’nın katkısıyla gerçekleştirdiğimiz ICF NTVSPOR kupasındaki dönüşlerden hem firmalar çok memnun hem de biz Sobee olarak memnuniyet duyuyoruz.
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
http://dessas.yetkinforum.com
 
Marketing Türkiye Yazı
Sayfa başına dön 
1 sayfadaki 1 sayfası
 Similar topics
-
» CRY Türkiye Yazı
» Stuff Yazı
» ABD-Türkiye ilişkileri
» türkiye de reklamcılık sektörü
»  Bodur Meyvecilik Türkiye'de!

Bu forumun müsaadesi var:Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
HERSEY BURDA :: OYUN-HABERLER-HİLELER-YENİ ÇIKANLAR :: HABERLER-
Buraya geçin: