HERSEY BURDA
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

HERSEY BURDA

HERSEYİ BULABİLDECEĞİN TEK ADRES
 
AnasayfaLatest imagesAramaKayıt OlGiriş yap
Arama
 
 

Sonuç :
 
Rechercher çıkıntı araştırma
En son konular
» free slot machines win cash
CRY Türkiye Yazı Icon_minitimeÇarş. Ağus. 03, 2011 3:57 am tarafından Misafir

» watch naruto hentai watch naruto hentai free
CRY Türkiye Yazı Icon_minitimeÇarş. Ağus. 03, 2011 3:52 am tarafından Misafir

» major fish oil
CRY Türkiye Yazı Icon_minitimeSalı Ağus. 02, 2011 10:26 pm tarafından Misafir

» hentai about hentai academy
CRY Türkiye Yazı Icon_minitimeSalı Ağus. 02, 2011 10:10 am tarafından Misafir

» гинекология ответы
CRY Türkiye Yazı Icon_minitimePtsi Ağus. 01, 2011 9:18 am tarafından Misafir

» x-Hack hack you
CRY Türkiye Yazı Icon_minitimePtsi Ağus. 01, 2011 8:00 am tarafından Misafir

» When the first Whirlpool Duet album was released in December 2001
CRY Türkiye Yazı Icon_minitimePtsi Ağus. 01, 2011 3:05 am tarafından Misafir

» women at work hentai online women at work hentai stream
CRY Türkiye Yazı Icon_minitimePtsi Ağus. 01, 2011 2:56 am tarafından Misafir

» facebook likes xb
CRY Türkiye Yazı Icon_minitimePaz Tem. 31, 2011 9:22 am tarafından Misafir

Tarıyıcı
 Kapı
 Indeks
 Üye Listesi
 Profil
 SSS
 Arama
Forum
HABERLER
Fikri Türkel köşe yazıları

 

 CRY Türkiye Yazı

Aşağa gitmek 
YazarMesaj
Admin
Admin



Mesaj Sayısı : 3361
KULLANICI PUANLARI : 9918
Kayıt tarihi : 16/05/10

CRY Türkiye Yazı Empty
MesajKonu: CRY Türkiye Yazı   CRY Türkiye Yazı Icon_minitimeÇarş. Ağus. 11, 2010 9:30 pm

CRY Türkiye Yazı
Posted on 19/07/2010 by admin
1-Merhaba Mevlüt Bey, öncelikle kendinizden bahsedermisiniz?
Ankara İktisadi ve Ticari İlimler Akademisi’nden mezun olmamın ardından 1983 yılında yüksek lisans için gittiğim İngiltere’de Vivid Image şirketinde çalışmaya başlayarak oyun endüstrisine atıldım. Benim İngiltere’deki oyun sektörüne giriş tarihim ile oyun sektörünün başlangıç tarihi hemen hemen aynı yıllara denk geliyordu. Çalışmalarımı İngiltere’de 2000 yılının sonuna kadar dünya çapında profesyonelce sürdürdüm. 2000 yılından sonra Türkiye’ye dönme kararı aldım. Almış olduğum bu kararın asıl amacı İngiltere’de edinmiş olduğum bilgi birikimi ve tecrübelerimi Türkiye’deki oyun sektörünü canlandırmak adına sunmaktı. Kariyerimin en üst noktasında iken Türkiye’ye gelmiş bulunuyorum. Belki daha önce gelmiş olsaydım, bu kadar sabırlı ve kendime güvenerek çaba sarf edemeyebilirdim.
2-Oyunlara ilginiz nasıl başlamıştır?
Oyun dünyasıyla tanışmam tamamen tesadüf. İngiltere’de bir fabrikada çalışırken 1983 yılında oradaki bir iş arkadaşımın ısrarı üzerine bir oyun bilgisayarı aldık. Z-X Spectrum diye bir oyun bilgisayarı aldık. Geldi, birkaç hafta zaman geçirdik bilgisayarda. Ki o zamanlar İngilizcemde o kadar iyi değildi, hâlâ İngilizce öğreniyordum. 21 yıl olmuş, dile kolay. O gün bugündür bu işi yapıyorum. Benim ne ilgi alanıma ne de uzmanlık alanıma giren bir şeydi ama merak sarmamın ardından bir kitap alarak makine dili öğrenmeye başlayıp oyun yazı oldum.
3-Oyun yapımcılığa adım attığınız ilk maceranızı anlatırmısınız?
İlk olarak tasarladığım bir oyunu o dönemde öğrenci iken İngiltere’de gerçekleştiren bir fuara katılarak tanıtmaya çalıştım. Fuara katılan firmaların biri benim projeme ilgi gösterdi ve destek vererek benim oyun sektörüne girişimi sağladı.
4-Türkiye’ye yerleşmeden önce hangi oyunların yapımında çalıştınız ve o oyunlardaki görevinizi bize bahsedermisiniz?
İngiltere’de o dönemde oyun tutkunları arasında çok kullanılan Amstrad, Spectrum ve Amiga gibi bilgisayarlar için çeşitli oyunlar geliştirdim. Bu oyunlardan Enduro Racer (Amstrad), Last Ninja II (Spectrum/Amastrad), Hammerfist (Amiga), Time Machine (Amiga), First Samurai (Amiga/Nintendo SNES) ve Street Racer (Nintendo SNES) ile çeşitli ödüller kazandım. İngiltere’de oyun sektöründe 15 yıl boyunca çalıştıktan sonra ülkemizde oyun sektörünü yaratma hedefiyle Türkiye’ye dönme kararı aldım. Türkiye’de, ‘Actor’ isimli 3B oyun motoru üzerinde çalışmalarıma devam ettim. Intel üzerinde çalıştığım ‘Actor’ü 2000 yılında P4 2000 işlemcisinin dünya çapındaki tanıtımında kullandı.
5-Oyun yapımcılığı adına Türkiye’ye kazandırmak istedikleriniz nelerdi?
Türkiye’nin oyun potansiyeli oldukça yüksek seviyelerde. Biz Türk Telekom ile birlikte bu potansiyeli en iyi şekilde devam ettirmeye çalışıyoruz. İlerleyen zaman içerisinde çok daha büyük hamleler ve adımlar atacağımızı söyleyebilirim. Benim Türkiye’deki en büyük hedefim önümüzdeki beş yıl içerisinde dünya çapında bir oyun yazılım evi olmak. Bunun içinde ekibimizi sürekli genişletiyoruz. Ayrıca Sobee Studios olarak diğer kişi ve gruplara başarılarımızla örnek olup, onların da bu sektöre girmelerine öncülük etmeyi hedefliyoruz.
6-Kurulduğu günden beri Sobee bir sürü zorluklarla baş etti, sponsor bulamamıştınız, ilgi vs… yoktu. Sizce bu zor dönemi atlattı mı Sobee?
Türk Telekom çatısı altında Sobee Studios’daki ekibimiz ile Türkiye’de dünya standartlarında geliştirilmiş profesyonel oyunlara imza atıyoruz. Üç boyutlu, etkileşimli ve çok kullanıcılı oyunlar geliştirerek gerçek ortam modellemesi ve simülasyonu üzerine yaptığı çalışmalarla da yürütüyoruz. Türk Telekom Sobee’ye yaptığı yatırım ile aynı zamanda oyun sektörünün oluşturulmasına yönelik çok büyük adım atarak adeta Türkiye’nin geleceğine yatırım yaptı. Bu sayede oyun sektöründe ülkemizin önünün açılacağını ve pazarda söz sahibi olacağını düşünüyorum.
7-Üç senedir, yedi kişilik ekip ile üzerinde çalıştığınız ”İstanbul Kıyamet Vakti – Derindeki Sır” nihayet piyasaya geldi. Bir güzel tarafı ise oyun kutu halinde piyasada, dağıtımını da Aral Game üstlendi. Bu durum sizin için ve Türk oyun sektörü için tarihi bir gelişmedir. Sizin bu konu hakkındaki düşünceleriniz nelerdir?
İstanbul Kıyamet Vakti’nin Türkiye’de oyun sektörünün oluşturulmasına yönelik atılmış en büyük adımlardan biri. Sektörün henüz gelişme aşamasında olduğu Türkiye’de, birçok Avrupa ülkesinin halen bir online oyunu bulunmazken, Sobee Studios olarak online oyun konusunda ciddi bir tecrübeye sahibiz. Bu tecrübemizin ürünlerinden biri olan, mantıklı oyun kurgusu ve sayısız yan hikayelerle desteklenen İstanbul Kıyamet Vakti, Türkiye’deki oyunseverler arasında oldukça sevilerek kendi hayran kitlesini yarattı. Online ortamda birbirlerini tanıyan oyuncular piknikler düzenleyerek bir araya geldi. Hatta 18 Mart Çanakkale Şehitlerini Anma Günü, 30 Ağustos Zafer Bayramı gibi bizler için çok önemli olan günler için özel törenler düzenledi. TTNET ve Aral işbirliği ile piyasaya sunduğumuz özel sürüm kutusu sayesinde ise İstanbul Kıyamet Vakti daha geniş kitlelere ulaşacak. Oyunseverlerin, bütün satış noktalarından satın alabileceği İKV, 50 bin adet gibi yüksek bir sayıda dağıtımı gerçekleştirilen ilk Türk oyunu olmasıyla da dikkat çekiyor.
8-İstanbul Kıyamet Vakti – Derindeki Sır, paketi eklentisini satın alan oyuncular, önceden mynet’te dağıttığınız İstanbul Kıyamet Vakti’nin ilk versiyonuna ihtiyaç duyacak mıdır? Yada bu ilk sürüm kutuda mevcut mudur?
İstanbul Kıyamet Vakti’nin yeni sürüm kutusu ile birlikte oyuncular tüm oyuna sahip olabiliyorlar.
9-Bu eklentinin eski versiyonuna göre en önemli farkları ve avantajları nelerdir?
Yeni kutu ile birlikte gelen ‘Derindeki Sır Eklentisi’ ile 49 seviye limitine ulaşan, Yeraltı, Meran Şehri, Hidra mağaraları ve Er Meydanı(Battleground) ile yeni bölgelere doğru genişleyen İKV evreni, Grup Bölgeleri (Instance) Eklentisi ile oyunculara bambaşka oyun deneyimleri sunmayı amaçlıyor. Sadece 6 kişilik gruplar ile girilebilen özel bölgelerde gizemli görevler, güçlü düşmanlar, göz kamaştırıcı ödüller ve zorlu bilmeceler oyuncuları bekliyor. Düşünen Adam, Motorin, Kenan, Zahir, Junon, Centurion gibi bir çok Şef(Boss) düşman, oyuncuların taktik yeteneklerini sınarken, yeni eklenen mor renkli Nadide eşyalar ve yepyeni Şaheserler, oyuncular tarafından kullanılmayı bekliyorlar.

10-Peki bu kutunun içinde neler var ve fiyatı nedir? (poster, kaç dvd, sürpriz hediye vs…)
İKV’nin özel sürüm kutusunda yeni eklentilerin yanı sıra İKV tutkunlarının çok beğeneceği bir poster ve özenle hazırlanmış kitapçık da yer alıyor. Sobee, TTNET ve Mynet hesaplarında geçerli 3 aylık plus paket ile satışa sunacağı İKV’nin özel sürüm kutusu, 29.90 TL yerine sadece 19.90 TL’den oyunseverlerle buluşuyor.

11-İlk önce 50.000 kutu olarak piyasaya sürülen ve bu pakette büyük bir ilgi vardır. Bu ilgiyi neye borçlusunuz?
İKV’nin özel sürüm kutusunda yeni eklentilerin yanı sıra İKV tutkunlarının çok beğeneceği bir poster ve özenle hazırlanmış kitapçık da yer alıyor. Sobee, TTNET ve Mynet hesaplarında geçerli 3 aylık plus paket ile satışa sunacağı İKV’nin özel sürüm kutusu, 29.90 TL yerine sadece 19.90 TL’den oyunseverlerle buluşuyor.
12-Benim en çok merak ettiğim sorulardan biri bu ”İstanbul Kıyamet Vakti” fikri ilk önce nasıl oluştu?
İKV oyunu aslında İstanbul’un tanıtımına yönelik olarak hazırladığımız simulasyon projesinin ardından doğdu. İstanbul’un tarihi mekanlarının tanıtımını içeren bu projeyi bir oyun olarak sunuyor olmanın etkili olacağından hareketle İKV’nin çalmışmalarına başladık.
13-Avrupa’nın oyun satışı ve yapımcılığı Türkiye’den iyi olmasına rağmen onların halen yapmış olduğu online bir oyun yok. Geçtiğimiz dönemlerde de ”I can Football” ile online futbol ile dünya’da bir ilki başardınız. Türkiye gibi oyun yapımına desteğin az olduğu bir ülkede ve az kişilik ekip ile Sobee’nin bu zor döneminde bunu başarmasını neye borçlusunuz?
Kısaca çok çalışmak diyebiliriz. Ayrıca Türk Telekom gibi bir devin Sobee Studios’a inanarak destek veriyor olması bu ve benzeri projeleri hayata geçirebilmemizde son derece etkili oldu.
14-Geriye dönüp baktığımızda, online oyunlara ağırlık veriyorsunuz. Tabii zamanımızda da mahalesef single oyunlara ilgi azaldı. Hatta bazı oyunlar single bölümünü kısa tutuyor, online’ye ağırlık veriyor. Sizce online’nin, oyun sektörüne gelecekteki etkisi nedir? Bu gidişle single yok olur mu?
Türkiye’de 15 milyon online oyun kullanıcısımevcut. 70 milyon nüfuslu bir ülkede bu rakamçok önemli. Büyük bir potansiyeli temsil ediyor. Dünya oyun sektöründe milyarlarca dolar ciroyla Kore ve Çin’in lider. Türkiye’deki potansiyel düşünüldüğünde Kore ve Çin’in liderliğini sürdürdüğü milyarlarca dolarlık online oyun sektöründe artık Türkiye’nin de yer alması mümkün. Önümüzdeki dönemde de çevrimiçi yeni oyunların gelecek ve pazarı daha da büyütücek.
15-Geçen sene projesini açıkladığınız ve ilk trailerini yayınladığınız ”Supercan” daha çıkmadan en favori sırada, bu oyunun ne tarz olacağından, nasıl bir oyun olacağına kadar bizi bilgilendirirmisiniz?
SüperCan çocukların bir yandan eğlenirken bir yandan da eğitim alabileceği farklı bir oyun olacak. Bu oyunda Marvell ile yaptığımız işbirliği sayesinde Spiderman, Ironman gibi çocukların çcok sevdiği süperkahramanlar da SüperCan ile birlikte karşımıza çıkacak.
16-Supercan’ın hikayesi nedir?
SüperCanTürk çocuklarının örnek aldığı bir süper kahraman yaratma fikrinden doğdu.
17-Baktığımızda yaptığınız oyunları, çocuklara yönelik veya eğitimsel oyunlar yapıyorsunuz. Tabii biz gençler de single’si güzel olan Call of Duty, Crysis, GTA, NFS vs… gibi oyunlar da bekliyoruz. Peki neden öncelikle çocuklara yönelik oyunlar seçtiniz?
Bilgisayar oyunlarının bir etkileşim unsuru olduğu için özellikle çocuklara çok faydalı olabilecek yanları var. El-kol, göz koordinasyonu, beyni simüle etmesi vs… Bilgisayar oyunlarını televizyondan ve sinemadan ayıran en önemli faktör bu bence. Bu yüzden oyunların çocukların eğitiminde önemli bir rol üsteleneceğine inanıyoruz. O nedenle Sobee Studios olarak çocukların eğitimine yönelik oyunlar geliştirme konusundea yoğun biçimde çalışmalarımızı sürdürüyoruz.
18-Supercan bildiğimiz gibi halen yapım aşamasında, bu oyun yaklaşık ne zaman da piyasada olur?
Bu sonbaharda SüperCan oyunu oyunseverler ile buluşacak.
19-Supercan’da bandrollü bir oyun olarak kutulu halde piyasaya çıkacak mı? Şimdiden kendimizi o güne hazırlayalım mı?
SüperCan ile ilgili olarak halen çalışmalarımızı sürdürüyoruz. Bu aşamada oyunu oyunseverler ile nasıl buluşuyor olacağı konusunda ayrıntı veremiyorum.
20-İstanbul Kıyamet Vakti – Derindeki Sır kutusunda dikkatimi çeken bir önemli konu Sobee logosu oldu. Logo değişmiş tabii Sobee değil, Sobee Studios olmuş. Neden logo yenileme ihtiyacı duydunuz? Eski logo’da aynen geçerli mi?
Sobee Studios, sadece oyun alanında değil gerçek ortam modellemesi ve simülasyonu üzerine yaptığı çalışmalarla farklı alanlarda da faydalı ürünler geliştirmeyi sürdürüyor. Daha önce de duyurduğumuz kapsamlı Marvel Lisans Anlaşması gibi girişimlerimizle Sobee’nin farklı alanlardaki etkinliğini genişletmeyi hedefliyoruz. Bu anlaşma çerçevesinde, dünya çocuklarına armağan edilmiş olan 23 Nisan’da Marvell’in Spiderman, Ironman gibi ünlü karakterlerini Türkiye’de Sobee’nin yarattığı kahraman ‘Süpercan’ın davetlisi olarak ağırlamış ve bayarım çoçuklara birlikte kutlamıştık. Süper Can, Marvel’in dünyaca ünlü süper kahramanlarının yeraldığı heyecanlı ve sürükleyici maceraların olduğu oyun ile, önümüzdeki aylarda evlerimize misafir olacak. İşte Sobee Studios’un yaptığı tüm bu farklı alanalrdaki çalışmaları da düşünerek şirketimizin logosunu Sobee Studios olarak değiştirip geleceğe daha hazır bir hale getirdik.
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
http://dessas.yetkinforum.com
 
CRY Türkiye Yazı
Sayfa başına dön 
1 sayfadaki 1 sayfası
 Similar topics
-
» Marketing Türkiye Yazı
» Stuff Yazı
» ABD-Türkiye ilişkileri
» türkiye de reklamcılık sektörü
»  Bodur Meyvecilik Türkiye'de!

Bu forumun müsaadesi var:Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
HERSEY BURDA :: OYUN-HABERLER-HİLELER-YENİ ÇIKANLAR :: HABERLER-
Buraya geçin: