Kriz Döneminde Yazılım Şirketlerinin Dikkat Etmesi Gereken Konular Nelerdir?
Kriz, her sektörde olduğu gibi, yazılımda da etkilerini sürdürürken, uzmanlar, sektör temsilcilerine şu önlemleri almalarını öneriyor:
* Müşterilerinizi, kriz döneminde nakit akımı sağlayacak araçlar olarak görmeyip, onların gereksinimlerini odak noktanız yapın.
* Üniversitelerde ve şirket laboratuarlarında yapılan geleneksel Ar-Ge çalışmalarına ek olarak, kullanıcıların yaptığı geleneksel olmayan inovasyonu da dikkate alın.
* İnternet üzerinden çalışan, veri depolama gibi birçok bilişim gideri yükünü, şirketin omzundan alan "cloud computing" ve "hizmet olarak yazılım" eğilimlerine önem verin.
* Gelişen teknolojiye ve müşteri taleplerine, hızla tepki verin.
* Yaratıcı danışmanlık hizmetiyle, müşterilerinize, krizde verimliliklerini artırmalarını sağlayacak çözümler sunun.
Kaynak: Bu yazı, Kolay İletişim tarafından, KobiFinans için, Netsis sponsorluğunda hazırlanan “Kriz ve Yazılım” adlı araştırmanın sonuçlarından hazırlanmıştır.