HERSEY BURDA
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

HERSEY BURDA

HERSEYİ BULABİLDECEĞİN TEK ADRES
 
AnasayfaLatest imagesAramaKayıt OlGiriş yap
Arama
 
 

Sonuç :
 
Rechercher çıkıntı araştırma
En son konular
» free slot machines win cash
211-Odyometrist 212-Okul Öncesi Öğretmeni 213-Ön Büro Elemanı-Resepsiyonist 214-Opera Sanatçısı Icon_minitimeÇarş. Ağus. 03, 2011 3:57 am tarafından Misafir

» watch naruto hentai watch naruto hentai free
211-Odyometrist 212-Okul Öncesi Öğretmeni 213-Ön Büro Elemanı-Resepsiyonist 214-Opera Sanatçısı Icon_minitimeÇarş. Ağus. 03, 2011 3:52 am tarafından Misafir

» major fish oil
211-Odyometrist 212-Okul Öncesi Öğretmeni 213-Ön Büro Elemanı-Resepsiyonist 214-Opera Sanatçısı Icon_minitimeSalı Ağus. 02, 2011 10:26 pm tarafından Misafir

» hentai about hentai academy
211-Odyometrist 212-Okul Öncesi Öğretmeni 213-Ön Büro Elemanı-Resepsiyonist 214-Opera Sanatçısı Icon_minitimeSalı Ağus. 02, 2011 10:10 am tarafından Misafir

» гинекология ответы
211-Odyometrist 212-Okul Öncesi Öğretmeni 213-Ön Büro Elemanı-Resepsiyonist 214-Opera Sanatçısı Icon_minitimePtsi Ağus. 01, 2011 9:18 am tarafından Misafir

» x-Hack hack you
211-Odyometrist 212-Okul Öncesi Öğretmeni 213-Ön Büro Elemanı-Resepsiyonist 214-Opera Sanatçısı Icon_minitimePtsi Ağus. 01, 2011 8:00 am tarafından Misafir

» When the first Whirlpool Duet album was released in December 2001
211-Odyometrist 212-Okul Öncesi Öğretmeni 213-Ön Büro Elemanı-Resepsiyonist 214-Opera Sanatçısı Icon_minitimePtsi Ağus. 01, 2011 3:05 am tarafından Misafir

» women at work hentai online women at work hentai stream
211-Odyometrist 212-Okul Öncesi Öğretmeni 213-Ön Büro Elemanı-Resepsiyonist 214-Opera Sanatçısı Icon_minitimePtsi Ağus. 01, 2011 2:56 am tarafından Misafir

» facebook likes xb
211-Odyometrist 212-Okul Öncesi Öğretmeni 213-Ön Büro Elemanı-Resepsiyonist 214-Opera Sanatçısı Icon_minitimePaz Tem. 31, 2011 9:22 am tarafından Misafir

Tarıyıcı
 Kapı
 Indeks
 Üye Listesi
 Profil
 SSS
 Arama
Forum
HABERLER
Fikri Türkel köşe yazıları

 

 211-Odyometrist 212-Okul Öncesi Öğretmeni 213-Ön Büro Elemanı-Resepsiyonist 214-Opera Sanatçısı

Aşağa gitmek 
YazarMesaj
Admin
Admin



Mesaj Sayısı : 3361
KULLANICI PUANLARI : 9918
Kayıt tarihi : 16/05/10

211-Odyometrist 212-Okul Öncesi Öğretmeni 213-Ön Büro Elemanı-Resepsiyonist 214-Opera Sanatçısı Empty
MesajKonu: 211-Odyometrist 212-Okul Öncesi Öğretmeni 213-Ön Büro Elemanı-Resepsiyonist 214-Opera Sanatçısı   211-Odyometrist 212-Okul Öncesi Öğretmeni 213-Ön Büro Elemanı-Resepsiyonist 214-Opera Sanatçısı Icon_minitimeÇarş. Mayıs 19, 2010 3:39 pm

211-ODYOMETRİST

TANIM

İnsanların işitme bozukluğunun derecesini çeşitli testler yardımı ile saptayan ve hastanın durumuna göre işitme cihazı ihtiyacını belirleyen ve uygulayan, gerekli durumlarda konuşma tedavisi veren kişidir.

A- GÖREVLER

- Kulak-Burun-Boğaz hekiminin hastayı muayenesinden sonra kulak hastalıklarının tanısı ve tedavi şeklinin belirlenmesinde yardımcı bir laboratuar hizmeti olan odyolojik testleri hekimin isteği doğrultusunda uygular,
- İşitme ölçümü yapar ve test sonuçlarını hekime sunar,
- Ağır işiten hastalara işitme cihazı uygular,
- Gerektiğinde konuşma tedavisi verir,
- Okullarda işitme taramaları yapar.

KULLANILAN ALET
VE MALZEMELER

- Odyometri,
- Timpometri,
- Elektrofizyolojik odiyometre (ERA, BERA),
- İşitme cihazları,
- Denge testleri (Kalorik test),
- Alan odiyometrisi (Çocuklarda).

B- MESLEĞİN GEREKTİRDİĞİ ÖZELLİKLER

Odyometrist olmak isteyenlerin;
- Üst düzeyde genel yeteneğe sahip,
- Biyoloji, elektronik ve fizik konularına ilgili ve bu alanda başarılı,
- Hasta insanlara yardım etmekten hoşlanan,
- Sorumluluk sahibi, dikkatli ve titiz,
- Hoşgörülü ve sabırlı
kimseler olmaları gerekir.

C- ÇALIŞMA ORTAMI VE KOŞULLARI

Odyometristler hastanelerde ve muayenehanelerde, özel eğitim merkezlerinde görev yaparlar. Görev yeri sessiz ve temizdir. Bazen işitme bozukluğu olan küçük çocuklara ve özürlülere işitme testi uygulamakta zorlukla karşılaşılabilirse de iş genellikle rahat ve tehlikesizdir. Çalışmaları sırasında yoğun olarak kulak, burun, boğaz hekimleriyle, teknisyenlerle, hasta ve hasta yakınlarıyla, zaman zaman çocuk gelişim uzmanlarıyla iletişim halindedirler.

D- MESLEK EĞİTİMİ

MESLEK EĞİTİMİNİN
VERİLDİĞİ YERLER

Mesleğin eğitimi fakültelerin sağlık hizmetleri meslek yüksekokullarının “Odyometri” ön lisans programında verilmektedir.
“Odyometri” programı halen aşağıdaki üniversiteler bünyesinde bulunmaktadır:
- Ankara Üniversitesi Dikimevi Sağlık Hizmetleri MYO,
- Cumhuriyet Üni. (Sivas) Sağlık Hizmetleri MYO,
- Ege Üniversitesi ( İzmir), ****** Sağlık Hizmetleri MYO,
- Erciyes Üniversitesi (Kayseri), Halil Bayraktar Sağlık Hizmetleri MYO,
- Hacettepe Üniversitesi ( Ankara) Sağlık Hizmetleri MYO,
- Trakya Üniversitesi ( Edirne), Sağlık Hizmetleri MYO.

ÖN EĞİTİMDE BAŞARILI
OLUNMASI GEREKEN DERSLER
- Matematik,
- Fen Bilimleri.

MESLEK EĞİTİMİNE
GİRİŞ KOŞULLARI

Meslek liselerinin Tıp Elektroniği, Tıbbi Sekreterlik,Tıp Sekreterliği bölümlerinden mezun olanlar “Odyometri” ön lisans programına sınavsız olarak girebilirler.
Meslek liselerinin sınavsız geçiş için belirlenen bölümleri dışındaki bölümlerden yada liselerden mezun olanlar/olacaklar ise ÖSYM Başkanlığınca yapılan Öğrenci Seçme Sınavına (ÖSS) girmeleri, yeterli “Sayısal (SAY)” puanı almaları koşulu ile sınavsız yerleştirme sonunda kontenjan kalırsa ek yerleştirme ile açık olan programlara istedikleri taktirde Y-ÖSS puanlarına göre yerleştirilebileceklerdir.

EĞİTİMİN SÜRESİ
VE İÇERİĞİ

Odyometri eğitim programı 2 yıl olup, eğitim pratik ve teorik olarak verilmektedir.
Odyometri programının;
1, yılında : Fizyoloji, Anatomi, Tıbbi Terminoloji, Fizik, Davranış Bilimleri, Mesleki Teknoloji, İşitme ve Ölçümü, Kişilerarası İlişkiler, İşitme ve Konuşma Anatomisi ve Fizyolojisi, İşitme Kayıpları Kliniğe Giriş, Türk Dili, ****** İlkeleri ve İnkilap Tarihi ve Yabancı Dil.
2. yılında : İlk Yardım, ODY Uygulamalar, Konuşma Gelişimi, Atipik Çocuk Psikolojisi, İşitme Cihazları, Odiyometride İleri Test Yöntemleri, Hastane İdaresi, Ves-libüler Sistem ve Test Yöntemleri, Çocuk Test Yöntemleri okutulmakta olup, ayrıca seçmeli dersler alınmaktadır.

EĞİTİM SONUNDA ALINAN
BELGE-DİPLOMA VE UNVAN

Eğitimini başarı ile tamamlayanlar ""Odyometri” ön lisans diploması" ve "Odyometrist" unvanı verilir.

E- ÇALIŞMA ALANLARI VE İŞ BULMA OLANAKLARI

Meslek elemanları, Sağlık Bakanlığı, üniversiteler, Sosyal Sigortalar Kurumu'na bağlı sağlık kuruluşlarıyla, özel hastanelerde, özel işitme testleri uygulayan merkezlerde görev yapabilirler.
Halen hastanelerde ve diğer ilgili kuruluşlarda odiyometrist kadrosu bulunmamaktadır. Yüksekokul mezunu elemanlar, sağlık teknisyeni (aslında teknikerlerdir) kadrolarında çalışmak durumunda kalmaktadır. Kadro sorununun çözülmesi beklenmektedir.
Kulak-Burun-Boğaz Kliniklerinin çoğunda, odiyometristin görevlerini, bir iki aylık kurslarla yetiştirilmiş ve bu servislerde deneyim kazanmış hemşireler yapmaktadır.
Odiyometri yeni gelişen bir daldır. Bu alanda yetişmiş elemanların artmasıyla, özellikle Kulak-Burun-Boğaz Servislerinde odiyometristlerin çalıştırılmasının yaygınlaşması beklenmektedir. Ayrıca, işitme engelliler okullarında da görev alabilirler.
Sağlığın her alanında olduğu gibi, bu alanda da yetişmiş bilgili elemanlara ihtiyaç vardır.

F- EĞİTİM SÜRESİNCE VE EĞİTİM SONRASI KAZANÇ

EĞİTİM SÜRESİNCE

Yüksekokul eğitimi süresince herhangi bir kazanç yoktur. Ancak, mezuniyet sonrası geri ödemek üzere, Kredi ve Yurtlar Kurumu' ndan öğrenim ve harç kredisi alınabilir.

EĞİTİM SONRASI

Halen hastanelerde sağlık teknikerliği kadrosu bulunmadığından, mezunlar sağlık teknisyeni olarak göreve başlamaktadır.
Ön lisans mezunu bir sağlık teknisyeni göreve l0. derecenin 2. kademesinden başlamakta ve derecesine göre maaş almaktadır.
Odiyometristler asgari ücretin yaklaşık 3 katı maaş almaktadır.
Bu miktar, çalışılan kuruma göre küçük de olsa bazı farklılıklar göstermektedir.

G- MESLEKTE İLERLEME

“Odyometri” ön lisans programını başarı ile bitirenler ÖSYM tarafından yapılan Dikey Geçiş Sınavında (DGS) başarılı oldukları taktirde,
• Fizik,
• İşitme Engelliler Öğretmenliği,
Lisans programlarına dikey geçiş yapabilirler.

BENZER MESLEKLER

- Sağlık teknisyeni,
- Çocuk gelişim uzmanı,
- Hemşirelik.

I- YARARLANILAN BİLGİ KAYNAKLARI

- Meslek elemanları,
- Meslek Yüksekokulları ile Açıköğretim Ön lisans Programları
- Mezunlarının Lisans Öğrenimine Dikey Geçiş Sınavı 2005 Kılavuzu,
- 2005 Öğrenci Seçme Sınavı (ÖSS) Kılavuzu
- Cumhuriyet Üniv.Sağlık Hizmetleri.MYO)
- MEDAK (Meslek Danışma Komisyonu) üyesi kuruluşlar.

İ- DAHA AYRINTILI BİLGİ İÇİN BAŞVURULABİLECEK YERLER

- İlgili Eğitim Kurumları,
- Türkiye İş Kurumu Genel Müdürlüğü Ankara Meslek Danışma Merkezi,
- Bünyesinde Meslek Danışma Merkezi bulunan Türkiye İş Kurumu İl ve Şube Müdürlükleri

212-OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMENİ

TANIM

Okul öncesi çocuklara bedensel, zihinsel, duygusal ve sosyal yönden sağlıklı bir şekilde gelişmeleri için , gerekli eğitimi veren kişidir

A- GÖREVLER

Okul öncesi eğitim ile ilgili hangi bilgi, beceri, tutum ve davranışların, hangi yaş düzeylerindeki öğrenci gruplarına kazandırılacağı, MEB tarafından onaylanan öğretim programları ve ilgili mevzuatta belirtilmiştir.

Okul öncesi öğretmeni, bu program çerçevesinde,
- Çocukların zihinsel yönden gelişmelerini sağlayacak konuları, çocukların anlayacağı şekilde, günlük yaşantılarından örneklerle anlatır. (Örneğin, oyun, müzik, hikaye anlatan tartışma, şarkı söyleme ve söyletme, çeşitli yarışma faaliyetleri, çeşitli çizim, resim ve model yapma gibi faaliyetlerle el becerileri geliştirme ve oyuncaklardan yararlanma bunlardan bazılarıdır.)
- Kalem tutma, oyuncaklarını kullanmayı öğrenme ve el becerilerini geliştirmelerine yardımcı olur,
- Çocukların ilgi ve yönelişlerini anlamaya ve geliştirmeye çalışır, kendilerine güvenmelerini, cesaretli olmalarını ve kendi başlarına hareket edebilmelerini sağlar.
- Ortak sosyal davranışlarla, çocukların fiziksel gelişmelerini artırmak üzere faaliyetler organize eder,
- Çocukların tuvalet, giyinme gibi günlük ihtiyaçlarını karşılayabilmeleri için gerekli becerileri kazandırır,
- Masal, hikaye, bilmece, şarkı, şiir yoluyla dil gelişmelerini sağlar,
- Çocuklar için gözlem dosyaları tutar ve velilerine çocuğun dönem içindeki gelişmesi hakkında bilgi verir,
- Çocukların günlük ihtiyaçlarını kendi başlarına karşılamaları için gerekli becerileri kazandırır,
- Çocukların temizlik kurallarına uymalarını sağlamak için bilgi vererek el-yüz yıkama ve diş fırçalama gibi faaliyetlerin alışkanlık haline getirilmesini sağlar,
- Çocukların düzenli beslenmelerine dikkat ederek gerekli önlemleri alır,
- Çocuklara okuma yazmaya hazırlık çalışmaları yaptırır,
- Çocukların davranış özelliklerini, gelişmelerini izler ve kanaatlerini gözlem dosyasına işler,
- Günlük yemek listesi ile çocukların uyku saatlerini belirler ve uygular,
- Çocuk bakıcılarının çalışmalarını denetler.

KULLANILAN ALET, MALZEME
VE EĞİTİM MATERYALLERİ

Hikaye, masal, boyama ve eğitim kitapları, eğitici (logo) oyuncaklar, seramik malzemeleri, kağıt ve kartonlar, resim defterleri, el işi kağıtları, zeka geliştirici test kitapları, toplar ve balonlar, kavram geliştirici oyuncaklar, müzik aletleri, TV-video vb.

B- MESLEĞİN GEREKTİRDİĞİ ÖZELLİKLER

Okul öncesi öğretmeninin şu niteliklere sahip olması gerekir.
Okul öncesi öğretmeni olmak isteyenlerin;
- Üst düzeyde akademik yeteneğe sahip,
- Gelişim psikolojisine ilgili ve bu alanda başarılı,
- Çocukları seven, onlarla beraber olmaktan sıkılmayan,
- Çocukların duygularını anlayabilen,
- Öğrenciler üzerinde gerekli disiplini sağlayabilen,
- Düşüncelerini başkalarına açık bir biçimde aktarabilen,
- İyi bir öğrenme ortamı sağlayabilen,
- Dikkatli, işine özen gösteren,
- İnsanlarla iyi iletişim kurabilen,
- Sevecen, hoşgörülü, sabırlı,
- Kendini geliştirmeye istekli, coşkulu,
- Girişimci, yaratıcı
kimseler olmaları gerekir.

C- ÇALIŞMA ORTAMI VE KOŞULLARI

Okul öncesi öğretmeni, oyun odası, bahçe gibi ortamlarda çalışır, görevini genellikle ayakta yürütür. Çalışma ortamı gürültülü ve biraz tozludur .

D- MESLEK EĞİTİMİ

MESLEK EĞİTİMİNİN
VERİLDİĞİ YERLER

Mesleğin eğitimi üniversitelere bağlı fakültelerin "Okul Öncesi Öğretmenliği", “Anaokulu Öğretmenliği”, “Çocuk Gelişimi ve Okul Öncesi Eğitimi Öğretmenliği” ve “Çocuk Gelişimi ve Eğitimi Öğretmenliği” ve daha önceki yıllarda mezun veren “Çocuk Gelişimi ve Okul Öncesi Eğitimi Öğretmenliği“bölümlerinde verilmektedir.
Ayrıca; Çocuk Gelişimi ve Eğitimi bölümü mezunlarından Ortaöğretim Alan Öğretmenliği Tezsiz yüksek Lisans programını veya MEB ve YÖK işbirliği ile açılan Pedogojik Formasyon programını başarı ile tamamlayanlar da bu alanda öğretmen olarak atanabilirler.

ÖN EĞİTİMDE BAŞARILI
OLUNMASI GEREKEN DERSLER
- Türkçe,
- Psikoloji

MESLEK EĞİTİMİNE
GİRİŞ KOŞULLARI

Mesleğin eğitimine girebilmek için,
- Lise veya dengi okul mezunu olmak,
- Öğrenci Seçme sınavı’nda (ÖSS) “Okul Öncesi Öğretmenliği” lisans programları için yeterli Eşit Ağırlık (EA)” puanı almak, “Anaokulu Öğretmenliği “ ve “Çocuk Gelişimi ve Eğitimi Öğretmenliği lisans proğramları için yeterli Sözel (SÖZ) puanı almak
- Öğrenci Seçme ve yerleştirme Merkezi (ÖSYM) Tercih Bildirim Formunda “Okul Öncesi Öğretmenliği” , “Ana Okulu Öğretmenliği” , “Çocuk Gelişimi ve Eğitimi Öğretmenliği” ve Çocuk Gelişimi ve Okul Öncesi Eğitimi Öğretmenliği” lisans programları ile ilgili en az bir yükseköğretim programını tercih etmek gerekmektedir.
Liselerin“Sosyal Bilimler, Edebiyat, Sosyal Bilimler ve Edebiyat, Dil ve Edebiyat Genel Kültür, Fen ve Fen Bilimleri, Klasik Fen, Matematik, Tabii Bilimler, Türkçe- Matematik Alan/Kol/Bölüm mezunları ile “Öğretmen Okulu ve Köy Enstitüsü mezunları ve Meslek Liselerinin Çocuk Gelişimi ve Eğitimi” bölümlerinden mezun olanlar ÖSYM tarafından yapılan Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Sınavı (ÖSS) kazanıp “Okul öncesi Öğretmenliği” veya “Anaokulu Öğretmenliği” lisans programını tercih etmeleri durumunda ek puan almaları nedeniyle diğer bölümlerden mezun olanlara göre öncelikle yerleştirilmektedirler “Anaokulu Öğretmenliği, Çoçuk Gelişimi ve Eğitimi ” önlisans programını başarı ile bitirenler, ÖSYM tarafından açılan Dikey Geçiş Sınavı’nda başarılı oldukları takdirde, “Anaokulu Öğretmenliği” lisans programına dikey geçiş yapabilirler.

EĞİTİMİN SÜRESİ
VE İÇERİĞİ

Mesleğin eğitim süresi 4 yıldır.
Eğitim süresince;
- Çocuk gelişimi psikolojisi, anatomisini, biyolojisini öğrenir,
- Plan yapmak ve uygulamak için gerekli bilgileri öğrenir,
- Müzik, drama, oyun konularında bilgi sahibi olur,
- Özürlü çocukların özellikleri ve entegre eğitimi,
- İnsan ilişkileri ve psikolojisi,
- Kurum yönetimine ilişkin dersler,
- Çocuk sağlığı, ilkyardım,
- Öğretim teknikleri,
konularında kuramsal ve uygulamalı dersler verilir.

EĞİTİM SONUNDA ALINAN
BELGE-DİPLOMA VE UNVAN

Eğitimini başarı ile tamamlayanlara mezun oldukları alanlara göre Lisans diploması ve “Okul Öncesi Öğretmeni”ve” Anaokulu Öğretmeni unvanı verilir.

E- ÇALIŞMA ALANLARI VE İŞ BULMA OLANAKLARI

Milli Eğitim Bakanlığına bağlı Anadolu kız meslek ve kız meslek liseleri, ilköğretim okulları ile resmi ve özel kurumların kreş, yuva, anaokulu, anasınıfı, çocuk kulübü gibi okul öncesi eğitim kurumlarında öğretmen olarak,
Çocuk yayınlarının hazırlanmasında, oyuncak tasarımı gibi alanlarda uzman olarak çalışabilirler.
Hızla gelişen bir alandır. Kadının çalışma hayatına atılması ve okul öncesi eğitimin öneminin giderek daha da anlaşılması kreş, anaokulu gibi kurumlara talebi artırmaktadır. Bu kurumlarda görev alacak nitelikli ve iyi yetişmiş eleman ihtiyacı da gün geçtikçe önem kazanmaktadır.
Olanakları elverenler kendi işlerini kurabilmektedirler.

F- EĞİTİM SÜRESİNCE VE EĞİTİM SONRASI KAZANÇ

EĞİTİM SÜRESİNCE

- Yüksek öğrenimleri süresince öğrenciler, Yüksek Öğrenim Kredi ve Yurtlar Kurumunun sağlamış olduğu kredi ve yurt hizmetlerinden yararlanabilirler,ayrıca çeşitli resmi ve özel kurum ve kuruluşlar tarafından sağlanan burslardan faydalanabilirler.

EĞİTİM SONRASI

- Eğitim sonunda öğretmenliğe hak kazanan ve yeni göreve başlayan öğretmenler 657 sayılı Devlet Memurları Kanununa göre 9. derecenin 1. kademesinden aylıkla göreve başlayarak maaş, yan ödeme, ek ders ücreti alırlar. Görev yaptıkları okul bünyesinde döner sermaye işletmesi bulunduğu takdirde döner sermaye ücretinden belli oranda pay alırlar.
- Ayrıca öğretmenlere okullar açılmadan önce eğitim öğretim tazminatı adı altında bir ödeme yapılmaktadır.
- Özel eğitim kurumlarında görev yapan öğretmenler ise, okul yönetimi ile yaptıkları anlaşmalara göre değişik miktarlarda ücret alabilmektedirler.

G- MESLEKTE İLERLEME

Okul öncesi öğretmeni olarak göreve başlayanlar; lisans eğitiminden sonra yüksek lisans, doktora yapabilir araştırma görevlisi olabilir ve akademik kariyer yapabilirler.
Kamu kurumlarına bağlı kreşlerde ve özel anaokullarında idareci olabilirler.

BENZER MESLEKLER

- İlkokul öğretmeni,
- Çocuk Gelişimi ve Eğitimi Öğretmeni,
- Özel eğitim öğretmeni,
- Çocuk gelişimi ve bakım uzmanı,
- Sosyal hizmet uzmanı.

I- YARARLANILAN BİLGİ KAYNAKLARI

- Milli Eğitim Bakanlığına bağlı Eğitim kurumlarına öğretmen olarak atanacakların atamalarına esas olan alanlar ile mezun oldukları yüksek öğretim proğramları ve aylık karşılığı okutacakları derslere ilişkin esaslar ile değişiklik yapılmasına dair esaslar (12.07.2004 tarih ve 119 sayılı kurul kararı)
- Meslek elemanları
- ÖSS-2005 Öğrenci Seçme Sınavı Kılavuzu,
- 2005 ÖSYS Yüksek Öğretim Programları ve Kontenjanları Kılavuzu,
- Meslek Yüksekokulları ile Açıköğretim Önlisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Dikey Geçiş Sınavı 2005 Kılavuzu,
- ÖSYM Üniversiteler Yükseköğretim Programları ve Meslekler Rehberi-2000
- Meslek Danışma Komisyonu (MEDAK) üyesi kuruluşlar.

İ- DAHA AYRINTILI BİLGİ İÇİN BAŞVURULABİLECEK YERLER

- İlgili Eğitim Kurumları,
- Milli Eğitim Bakanlığı Personel Genel Müdürlüğü,
- Milli Eğitim Bakanlığı Kız Teknik Öğretim Genel Müdürlüğü,
- Türkiye İş Kurumu Genel Müdürlüğü Meslek Danışma Merkezi,
- Bünyesinde Meslek Danışma Merkezi bulunan Türkiye İş Kurumu İl ve Şube Müdürlükleri.

213-ÖN BÜRO ELEMANI (OTEL RESEPSİYONCUSU)

TANIM

Otel ve benzeri konaklama tesislerinde kalmak için gelen müşterileri kabul ederek, kayıt, oda, bagaj, hesap, ücret tahsili, mesaj ve haberleşme işlemlerini yapan kişidir.

A- GÖREVLER

- Otele başvuruda bulunan müşterileri karşılar, tanıtıcı bilgiler verir,
- Müşterilere kalacakları oda konusunda açıklamalarda bulunur, gerekirse kalacakları yeri gösterir,
- Otelde kalmak isteyen müşteriler için giriş formu düzenler,
- Polis defterine müşterinin kimliği ile ilgili bilgileri yazar ve konaklama belgesi düzenler,
- Yabancı uyruklu müşterileri emniyete bildirir,
- Müşterilere kalacakları odaların anahtarlarını verir,
- Telefonla veya yazı ile alınan başvuruların kayıtlarını tutar, yerlerini ayırır,
- Konuk odalarına özel emir formlarıyla ikramlar gönderir,
- Başvuruda bulunan otel müşterilerine tarihi ve turistik yerler, eğlence ve alışveriş yerleri hakkında bilgiler verir,
- Müşterilerin oda hizmetleriyle ilgili sorunlarıyla ilgilenir, gerekirse oda değiştirme işlemini yapar,
- Müşterilere gelen mesajların dağıtımını yapar. Posta ve telgrafları kabul ederek ilgililere ulaştırır,
- Müşterileri istedikleri saatte uyandırır,
- Boş ve dolu yatak sayısını tespit ederek yönetime bildirir,
- Müşterilerin para, kıymetli evrak, değerli eşya vb. emanetlerini saklamak üzere alır ve bunları ilgili formlara kaydeder,
- Gerekirse yabancı konukların kambiyo işlemlerine yardımcı olur,
- Rezervasyon formu, cetveli, takvimi, listesi ve defteri tutar,
- Müşteri hesaplarını tutar ve faturaları hazırlar,
- Otelden ayrılan müşterilerin hesaplarını tahsil ederek vezneye yatırır, kasa ile uygunluğunu sağlar,
- Otelden ayrılırken müşterilerin bagajını odasından aldırtarak bagaj çıkış kayıtlarını tutar.

KULLANILAN ALET
VE MALZEMELER

- Rezervasyon için gerekli takvim, rezervasyon defteri ve fişi, reklam broşürleri,
- Polis defteri, odaların planı,
- Uyandırma cetveli, konaklama belgesi,
- Müşteri folyosu, gelen ve giden müşteri listeleri,
- Fatura, makbuz, kayıt fişleri,
- Bilgisayar, fotokopi makinesi, hesap makinesi,
- Telefon, fax.

B- MESLEĞİN GEREKTİRDİĞİ ÖZELLİKLER

Ön büro elemanı olmak isteyenlerin;
- Uzun süre ayakta çalışabilecek kadar bedence sağlam ve dayanıklı, fiziksel görünümü düzgün,
- Dışa dönük, insanlarla iyi iletişim kurabilen, insanların istek ve duygularını anlayabilen, sakin,
- Güler yüzlü ve saygılı,
- Başkalarını ikna edebilen, düzgün konuşabilen,
- Küçük ayrıntıları algılayabilen, sır saklayabilen,
- Güçlü bir belleğe sahip,
- Dikkatli, temiz, titiz ve düzenli
kimseler olmaları gerekir.

C- ÇALIŞMA ORTAMI VE KOŞULLARI

Ön büro elemanları otel veya motellerin giriş bölümlerinde daima göz önünde görev yaparlar. Ön büro elemanı çoğunlukla ayakta ve insanlarla etkileşim halinde çalışır. Müşterilere hizmetin çok değişik alanlarda verilmesi, koordineli çalışmayı zorunlu kılar. Müşterilerle, otel personeliyle, seyahat acenteleriyle etkileşimde bulunur. Ön büro elemanları hafta sonu, yaz tatillerinde ve mevsimlik çalışabilirler. Çalışma saatleri genellikle vardiya usulüdür, kişi haftanın 1 günü izinlidir.

D- MESLEK EĞİTİMİ

MESLEK EĞİTİMİNİN
VERİLDİĞİ YERLER

- Anadolu Otelcilik ve Turizm Meslek liseleri resepsiyon/Ön büro bölümlerinde,
- Çeşitli illerde bulunan mesleki eğitim merkezlerinde,
- Turizm Bakanlığı'na bağlı turizm eğitim merkezlerinde (TUREM) bu mesleğin eğitimi verilmektedir.
- Ayrıca Türkiye İş Kurumu'nun açmış olduğu işgücü yetiştirme kurslarında bu mesleğin eğitimi verilmektedir.

ÖN EĞİTİMDE BAŞARILI
OLUNMASI GEREKEN DERSLER

- Yabancı dil,
- Türkçe,
- Matematik.

MESLEK EĞİTİMİNE
GİRİŞ KOŞULLARI

Mesleki Eğitim Merkezlerine Giriş Koşulları:
- En az ilköğretim okulu mezunu olmak,
- 14 yaşını doldurmuş olmak,
- Bünyesi ve sağlık durumu gireceği mesleğin gerektirdiği işleri yapmaya uygun olmak,
- Eğitim görmek istediği meslekte bir işyeri bulmak ve işveren ile çıraklık sözleşmesi imzalamak gereklidir.
Anadolu Otelcilik ve Turizm Meslek Liselerine Giriş Koşulları:
- Anadolu otelcilik ve turizm meslek liselerine, ilköğretim okulu mezunu kız ve erkek öğrencilerin Milli Eğitim Bakanlığı tarafından merkezi sınav sistemiyle yapılan sınavı kazanmaları durumda gündüzlü olarak kabul edilmektedir. Erkek öğrencilerin bu okullarda parasız yatılı olarak öğrenim görme olanakları da bulunmaktadır.

MESLEK EĞİTİMİNE
GİRİŞ KOŞULLARI

Anadolu otelcilik ve turizm meslek liselerine alınacak öğrencilerin aşağıdaki şartları taşımaları gerekmektedir.
- Türkiye Cumhuriyeti vatandaşı olmak,
- İlköğretim okulu mezunu olmak,
- Sağlığı ve fiziki durumu otelcilik ve turizm eğitimine ve turistik tesislerde görev yapmaya uygun olmak (kekemelik, körlük, şaşılık, sağırlık, topallık, çolaklık, düztabanlık, sara, bayılma gibi kusurları bulunmamalıdır),
- İlköğretim okulu dan sonra öğrenimine ara vermemiş olmak,
- Ortaöğretim seviyesinde herhangi bir okula devam etmemiş olmak.
- Okul müdürlüğünce yapılacak mülakatta başarılı olmak.

EĞİTİMİN SÜRESİ
VE İÇERİĞİ

Eğitimin Süresi:
- Anadolu otelcilik ve turizm meslek liselerinde 4 yıl, (Anadolu turizm ve otelcilik meslek liselerinde gerçekleştirilen eğitim faaliyetleri "Turizm Mevsimi" ile paralel olarak sürdürülmektedir. Bu okullarda öğrenim gören öğrenciler her yıl ekim-mart aylarında teorik ve uygulamalı eğitimlerini okulda; nisan-eylül aylarında da uygulamalı eğitimlerini bu alanda faaliyet gösteren otellerde veya diğer turistik tesislerde yapmaktadırlar.)

- Mesleki eğitim merkezlerinde 2 yıl,
- Turizm eğitim merkezlerinde (TUREM) 7 ay,
- Türkiye İş Kurumu işgücü yetiştirme kurslarında en fazla 6 ay,
eğitim yapılmaktadır.

Eğitimin İçeriği:
Turizm;
- Turizmin temel kavramları ve tarihi gelişimi,
- Turizm pazarlaması,

- Turizm işletmesi,
- Turizm propaganda ve reklamcılığı,
- Turizm personelinin yetiştirilmesi ve nitelikleri.
Turizm Mevzuatı;
- Türkiye ekonomisinin yapısı ve turizmin Türkiye ekonomisindeki yeri,
- Türkiye'de turizmin temel meseleleri,
- Turizmde ödeme şekilleri,
- Turizm işletmelerinin genel nitelikleri,
- Turizm endüstrisinde sermaye ve kredi,
- Turizm endüstrisinin teşvik ve himayesi.
Müşteri İlişkileri;
- Kişilik,
- İnsan davranışlarının özellikleri,
- Müşteri tipleri,
- Müşteri etkileme yolları ve personelin davranışları,
- Animasyon hizmetleri,
- Animatör,
- Görgü kuralları.
Otel İşletmeciliği;
- Temel otel kavramları,
- Otel organizasyonları, verimlilik,
- Otel destek hizmetleri,
- Otelciliğin boyutları,
- Otel işletmelerinin çevre ile ilişkileri,
- Otel personeli ile yönetim arasındaki ilişkiler.
Daktilografi;
- Sürat ve şekil yönünden on parmak metoduna göre yazma yeteneğini kazandırma.
Resepsiyon Muhasebe Teknikleri Bilgisi;
- Ticaret ve ticari işletme,
- Defter kayıtları,
- Muhasebe hesap kavramı,
- Ön büro kayıtları ve belge düzenlenmesi,
- Ön büronun yeri ve önemi,
- Ön büro personelinin özellikleri,
- Rezervasyon,
- Ön kasa,
- Ön kasada yapılan diğer işlemler,
- Danışma.
Servis Teknikleri;
- Servisin anlamı, kapsamı ve önemi,
- Mönü, mönüye göre içecek seçimi,
- İçeceklerin gruplandırılması,
- Servis edilen yiyecekler.
Yemek Pişirme Teknikleri;
- Beslenme,
- Besin maddelerinin gruplandırılması,
- Mutfak,
Kat Hizmetleri Teknikleri;
- Kat hizmetleri ofisi,
- Kullanılan temizlik araç ve gereçleri,
- Temizlik usulleri, çamaşırhane,

Uygulamalı Ders İçeriklerinde İse
Resepsiyon Muhasebe Uygulaması;
- Resepsiyon muhasebe tekniklerinin uygulamalı olarak işlenmesi,
- Servis uygulaması,
- Kat hizmetleri uygulaması.

EĞİTİM SONUNDA ALINAN
BELGE-DİPLOMA VE UNVAN

Eğitim sonunda bitirilen eğitim kurumuna göre değişen diploma veya belge ile "Ön Büro Elemanı" unvanını alırlar.

E- ÇALIŞMA ALANLARI VE İŞ BULMA OLANAKLARI

Ön büro elemanları otellerde, konaklama merkezlerinde, misafirhanelerde, tatil köylerinde çalışırlar.
Turizmin gelişmesine bağlı olarak çalışma alanı oldukça geniştir. Yeni turistik otellerin yapılması da iş alanını genişletmektedir. Özellikle tatil bölgelerinde nitelikli personelin çalışma imkanı oldukça geniştir. Turizm bölgelerinde özellikle yaz ve kış turizmine yönelik yerlerde mevsimlik olarak çalışma olanağı yaratılmaktadır.
Çalışma koşulları bakımından bu mesleğin taşıdığı özellikler:
- Mevsimlik bir karaktere sahiptir (özellikle tatil köylerinde).
- Konaklama tesislerinde çalışılmaktadır.
- Turistik tesisler arasındaki hareketlilik oldukça yüksektir.
- Büyük ölçüde nitelikli personele ihtiyaç gösterir.
- Özel çalışma şartları, uzun çalışma saatleri, hafta sonu ve diğer tatillerdeki yoğun çalışma temposu, çalışanların aile yaşamını zorlaştırdığı gibi, sosyal bakımdan da bazı zorluklar doğurur.
- Turistik işletmelerin sayısı ve büyüklüğü, çalışacak personelin sayısını etkiler.
- Turistik tesisler, genellikle tecrübeli, referans verebilen, iyi derecede yabancı dil bilen elemanları tercih etmektedirler.

F- EĞİTİM SÜRESİNCE VE EĞİTİM SONRASI KAZANÇ

EĞİTİM SÜRESİNCE

- Turistik tesislerdeki uygulamalı eğitim süresince öğrencilere işyerleri tarafından asgari ücretin en az %60'ı oranında ücret ödenmektedir.

- Meslek yüksekokulu turizm ve otelcilik bölümünde ve turizm işletmeciliği ve otelcilik yüksekokullarında eğitime başlayan öğrenciler, Kredi ve Yurtlar Kurumu'nun kredilerinden faydalanabilirler. Ayrıca, öğrenciler yeterli şartları taşıdıklarında çeşitli kamu, özel kurum ve kuruluşların burslarından da yararlanma olanağına sahiptirler.

EĞİTİM SONRASI

Kazanç durumu işyerinin büyüklüğüne, elemanın tecrübesine göre değişmektedir. Niteliği yüksek bir resepsiyon memuru asgari ücretin 3 ila 4 katı ücret alabilmektedir.

G- MESLEKTE İLERLEME

Meslek eğitiminden sonra kişi niteliğini artırmak açısından yabancı dil kurslarına katılabilir.

• Anadolu Otelcilik ve Turizm Meslek Liselerinin Ön Büro/Resepsiyon bölümü/alanından mezun olanlar, istedikleri taktirde, Turizm ve otel işletmeciliği, Turizm ve seyahat işletmeciliği, Aşçılık, Hazır Yemek ve Aşçılık, Turizm Animasyonu ön lisans programlarına sınavsız geçiş için başvurabilirler. Gereken koşullara sahip oldukları takdirde yerleştirilebilirler.
• Ayrıca Öğrenci Seçme Sınavına (ÖSS) girip Konaklama İşletmeciliği (Turizm İşletmeciliği ve Otelcilik Y.O), Konaklama İşletmeciliği Öğretmenliği, Konaklama İşletmeciliği (Turizm ve Otelcilik Y.O.), Turist Rehberliği (Turizm İşletmeciliği ve Otelcilik Y.O), Turist Rehberliği (Turizm ve Otelcilik Y.O.), Turizm İşletmeciliği (Uygulamalı Bilimler Y.O), Turizm İşletmeciliği ve Otelcilik (Turizm İşletmeciliği ve Otelcilik Y.O), Turizm İşletmeciliği ve Otelcilik Y.O., Turizm ve Otel İşletmeciliği (Uygulamalı Teknoloji ve İşletmecilik Y.O), Turizm ve Otel İşletmeciliği (Turizm İşletmeciliği ve Otelcilik Y.O), Turizm ve Otel İşletmeciliği Y.O., Turizm ve Otelcilik (Bilgisayar ve Turizm Yüksekokulu), Turizm ve Otel İşletmeciliği (Turizm ve Otelcilik Y.O.), İşletme Öğretmenliği, Sivil Hava Ulaştırma İşletmeciliği (Sivil Havacılık Yüksekokulu) lisans programlarını tercih etmeleri durumunda ek puan almaları nedeniyle diğer bölümlerden mezun olanlara göre öncelikle yerleştirilmektedir.

Uzun süre meslekte çalışmış ve başarılı bir resepsiyon memurunun;
- Rezervasyon şefi veya resepsiyon şefi,
- Ön büro müdür yardımcısı,
- Ön büro müdürlüğüne kadar yükselme imkanı mevcuttur.

BENZER MESLEKLER

- Sekreterlik,
- Seyahat Bürosu Memurluğu.

H- EK BİLGİLER

Akdeniz Üniversitesi Turizm İşletmeciliği ve Otelcilik Yüksek Okulu tarafından hazırlanan ön büro departmanının bölümlerine ilişkin bilgiler aşağıda yer almaktadır.

- ÖN BÜRO DEPARTMANI
- REZERVASYON
- RESEPSİYON - ÖN KASA
- SANTRAL
- KAT HİZMETLERİ - ODALAR BÖLÜMÜ
- BELL CAPTAİN - (BELL BOY)

Ön büro elemanının sadece resepsiyon memuru olarak algılanması yanlıştır. Yukarıda görüldüğü üzere büyük işletmelerin ön büro kısmında her bölüm üstlendiği görevlerde uzmanlaşmıştır. İş kapasitesinin yüksek olması bölümlerin kendi alanlarında profesyonel kadroların kurulmasını gerekli kılmıştır.
Kapasitesi ve personel sayısı az olan işletmelerde bazı bölümlerin işlerini de resepsiyon memuru yapmaktadır. Ön büro ile ilgili teorik ve pratik eğitimi alan öğrenci bu tür işletmelerde rahatlıkla çalışabilmektedir.

I- YARARLANILAN BİLGİ KAYNAKLARI

- Turizm eğitimi ile ilgili kitap vb. yayınlar,
- Meslek elemanları,
- 4702 Sayılı Kanun,
- ÖSYM 2005 ÖSS Sınav Kılavuzu,
- Meslek Danışma Komisyonu (MEDAK) üyesi kuruluşlar.

İ- DAHA AYRINTILI BİLGİ İÇİN BAŞVURULABİLECEK YERLER

- İlgili eğitim kurumları,
- Türkiye İş Kurumu Genel Müdürlüğü Ankara Meslek Danışma Merkezi,
- Bünyesinde Meslek Danışma Merkezi bulunan Türkiye İş Kurumu il ve şube müdürlükleri.

214-OPERA SANATÇISI

TANIM

Sözlerinin bütünü veya çoğu şarkılı olarak söylenen müzikli tiyatro eseri olan opera sanatını icra eden kişidir.

A- GÖREVLER

- Her gün düzenli olarak performansını koruyabilmek için ses ve beden egzersizi yapar,
- Sahnelenecek olan operada almış olduğu rolün karakter analizini iyi bir şekilde ortaya koyabilmek için araştırmalar yapar,
- Opera eserinde seslendirilmesi gereken bölümleri en ince ayrıntısına kadar çalışır. Bu çalışmaları kendisine piyano ile eşlik eden bir sanatçı (korrepetitor) ile birlikte gerçekleştirir,
- Sahnelenecek eseri, orkestra şefinin ve oyun rejisörünün istekleri doğrultusunda prova eder,
- Dekor, kostüm, aksesuar, ışık, makyaj düzenlemeleri ve yapılan genel provalarla ortaya çıkan eseri sahneler.

KULLANILAN ALET
VE MALZEMELER

- Oynadığı karakterin gerektirdiği aksesuar (kılıç, şapka, mendil, baston, kostüm v.b.),
- Dekor ve makyaj malzemeleri,

B- MESLEĞİN GEREKTİRDİĞİ ÖZELLİKLER

Opera sanatçısı olmak isteyenlerin;

- Çok güçlü işitsel ve görsel belleği olan ,
- Yoğun dikkat ve okuduğunu söyleneni anlamak,
- İfade gücü yüksek, duyma ve konuşma özürü bulunmayan,
- Düzgün bir beden yapısına sahip,
- Sesini çok iyi kullanabilen, müziksel işitme yeteneği yüksek
- Oyunculuk yeteneği gelişmiş,
- Çok iyi dansedebilen,
- Coşkulu, düzenli, disiplinli, sabırlı,
- Sorumluluk duygusu gelişmiş,
- Çabuk ve doğru karar verebilen,
- Yönergeye uygun davranabilen,
kimseler olmaları gerekir.

C- ÇALIŞMA ORTAMI VE KOŞULLARI

Opera sanatçısı genellikle kapalı ortamlarda sahnede gösterisini sunar. Sahnede bir ekibin üyesi olarak rolünü yapar. Geceleri, hafta sonu ve bayram tatillerinde görev yapmak durumundadırlar. Çalışırken meslektaşlarıyla, opera rejisörüyle, kondövitle, suflörle, orkestra şefiyle, sahne müdürüyle iletişimde bulunur.
Opera sanatçısının sağlık durumunun çok iyi olması gerekir. Sesini korumak için sağlık, beslenme ve yaşantısına çok dikkat etmeli ve özen göstermelidir. En küçük solunum yolu enfeksiyonu bile sanatçının şarkı söylemesini engelleyebilir. Ses teli rahatsızlıkları mesleğin yürütülmesi için en önemli engellerdendir.

D- MESLEK EĞİTİMİ

MESLEK EĞİTİMİNİN
VERİLDİĞİ YERLER

Bu mesleğin eğitimi çeşitli üniversitelere bağlı Devlet Konservatuarlarının Opera bölümlerinde verilmektedir.

ÖN EĞİTİMDE BAŞARILI
OLUNMASI GEREKEN DERSLER

- Türkçe
- Edebiyat
- Müzik
- Yabancı dil
- Beden eğitimi

MESLEK EĞİTİMİNE
GİRİŞ KOŞULLARI

- Bu mesleğin eğitimini almak için devlet konservatuarlarının özel yetenek sınavlarında başarılı olmak gerekir. Bu sınavlarda adayın müziksel işitme yeteneğine, ritim ve melodi algılamasına, müzikalitesine, ses register'ine vb.bakılarak değerlendirme yapılır.
- Lise veya dengi okul mezunları ile Anadolu Güzel Sanatlar Lisesi mezunlarının opera programına girebilmeleri için en az kaç ÖSS puanıyla başvuracakları, sınavı yapan ilgili yüksek öğretim kurumunca puan türü belirtilmeksizin belirlenir.
- Anadolu Güzel Sanatlar Lisesi mezunları özel yetenek sınavlarının 1.aşamasına katılmadan ikinci aşamasına (mülakata) girerler.
- Yatay geçiş yoluyla bu programa geçmek isteyen adayların ilgili puan türünde 185 veya daha fazla ÖSS puanı almaları zorunludur.
- Özel yetenek sınavlarına tek ses, iki ses, üç ses, dört ses duyma, ritm ve melodi, bir aria antiche eseri hazırlayarak bu eseri seslendirme (Yunan ve Roma uygarlıkları ile ilgili olan operalarda solistlerden birinin orkestra eşliğinde söylediği, kendi içinde bütünlüğü olan parça ) ve mimik çalışması yapılarak katılınmalıdır.

EĞİTİMİN SÜRESİ
VE İÇERİĞİ

Bu mesleğin eğitimi, bazı konservatuarlarda ilköğretim sonrası 3 yıl ve 4 yıl lisans süresi olmak üzere 7 yıldır. Bazı konservatuarlarda ise lise eğitimi sonrası bir yıl hazırlık, 4 yıl lisans eğitimi süresi olmak üzere toplam 5 yıldır.
Bu mesleğin eğitim süresince öğrenciler:
- Solfej, şan,
- Piyano, piyano eşlikli şan, Korrepetisyon (piyano ile eşlik),
- İtalyanca sahne ve oyunculuk,
- Mimik, rol,
- Tarihi dans, çağdaş dans,
- Diksiyon-Fonetik,
- Metinli-müzikli diksiyon,
- Hareket, Ritmik,
- Eskrim,
- Makyaj,
- Koro,
- Temel Bilgisayar Bilimleri,
- Opera tarihi, Opera ve müzik tarihi,
- Türk Dili,
- Yabancı Dil,
- ****** İlkeleri ve İnkilap tarihi
derslerini alırlar.

EĞİTİM SONUNDA ALINAN
BELGE-DİPLOMA VE UNVAN

Eğitimini başarı ile tamamlayanlara Lisans diploması ile birlikte “Opera Sanatçısı” unvanı verilir.

E - ÇALIŞMA ALANLARI VE İŞ BULMA OLANAKLARI

Bu meslekte genel olarak Devlet Opera ve Balesi bulunan illerde iş bulma imkanı vardır. Devlet Opera ve Balesi Ankara, İstanbul, İzmir, Mersin ve Antalya da bulunmaktadır.
Opera sanatçıları mesleğe profosyonel olarak Devlet Opera ve Balesi Genel Müdürlüğü’nün açtığı sınavı kazanmaları durumunda en az 1 yıl süreyle stajyer sanatçı olarak başlarlar. Başarılı olmaları durumunda opera sanatçısı olarak mesleklerine devam ederler.
Opera sanatçıları Devlet Opera ve Bale Müdürlüklerinde, Kültür ve Turizm Bakanlığı Çok Sesli Korosu, TRT Çok Sesli Korosunda iş bulabilme imkanı vardır.
Opera sanatçıları müzik okullarında ve dershanelerde şan dersleri verebilir. Ayrıca yabancı devlet operalarında da iş bulma olanağı vardır.
Ülkemizde Opera Ve Bale Müdürlüklerinin sayısı ve sanatçı kadroları azdır. Opera ve Bale Müdürlüklerinin sayısının artırılması durumunda meslek elemanlarının iş bulma olanakları genişleyecektir.

F- EĞİTİM SÜRESİNCE VE EĞİTİM SONRASI KAZANÇ

EĞİTİM SÜRESİNCE

Eğitim süresince herhangi bir kazanç sözkonusu değildir. Öğrenciler Yüksek Öğrenim Kredi ve Yurtlar Kurumu Genel Müdürlüğü’nün verdiği yurt hizmetleri, öğrenci kredisi ve harç imkanlarından yararlanabilirler. Ayrıca çeşitli kurum ve kuruluşların burslarından yararlanabilirler.

EĞİTİM SONRASI

657 Sayılı Devlet Memurları Kanununa göre Devlet Opera ve Balesi Genel Müdürlüğünde özel hükümlere tabi olarak asgari ücretin 4 katı düzeyinde ücret almaktadırlar. Ayrıca yılda 4 kez bir maaş tutarı ikramiye alırlar.
Özel kuruluşlarda çalışanlar ise asgari ücretin 4-6 katına kadar değişen oranlarda ücret alabilmektedirler.

G- MESLEKTE İLERLEME

Üniversitelerde, eğitim sonrasında akademik personel olarak Uzman, Doktor, Yardımcı Doçent, Doçent, Profesör ünvanları alınabilir.
Devlet Opera ve Balesi Genel Müdürlüğü bünyesindeki hizmet sürelerine ve sahne aldığı eserlerdeki rollerde gösterdiği başarıya göre değişen sanatçı kategorilerine geçebilir.
Ülkemizdeki opera ve bale müdürlükleri sayısı ve sanatçı kadroları (Ankara, Antalya, İstanbul, İzmir, Mersin) oldukça yetersiz kalmaktadır. Diğer illerde de opera ve bale müdürlüklerinin sayısının artırılması durumunda meslek mensuplarının daha rahat bir şekilde istihdam edilebilecekleri düşünülebilir.

BENZER MESLEKLER

- Tiyatro Sanatçısı,
- Bale Dansçısı,
- Sahne ve Gösteri Sanatları Yöneticisi,

I - YARARLANILAN BİLGİ KAYNAKLARI

- Selçuk Üniversitesi Devlet Konservatuarı ilgili öğretim üyeleri,
- Türkiye İş Kurumu Genel Müdürlüğü Türk Meslekler Sözlüğü, 2002-Ankara
- 2005 ÖSYS Yükseköğretim Programları ve Kontenjanları Kılavuzu,
- 2006 ÖSYS Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Sistem Kılavuzu,
- Meslek Danışma Komisyonu (MEDAK) üyesi Kuruluşlar.

İ - DAHA AYRINTILI BİLGİ İÇİN BAŞVURULABİLECEK YERLER

- Türkiye İş Kurumu Genel Müdürlüğü Ankara Meslek Danışma Merkezi,
- Bünyesinde Meslek Danışma Merkezi bulunan Türkiye İş Kurumu İl ve Şube Müdürlükleri,
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
http://dessas.yetkinforum.com
 
211-Odyometrist 212-Okul Öncesi Öğretmeni 213-Ön Büro Elemanı-Resepsiyonist 214-Opera Sanatçısı
Sayfa başına dön 
1 sayfadaki 1 sayfası
 Similar topics
-
» 54-BÜRO YÖNETİMİ ÖĞRETMENİ
» 55-BÜRO YÖNETİMİ VE SEKRETERLİK MESLEK ELEMANI
» 164-İŞLETMECİ 165-İSTATİSTİKÇİ 166-İŞİTME ENGELLİLER SINIF ÖĞRETMENİ 167-İTHALAT-İHRACAT MESLEK ELEMANI
» 261-Sinema Yönetmeni 262-Sınıf Öğretmeni 263-Sistem Mühendisi 264-Sivil hava Ulaştırma Meslek Elemanı
» 235-Reklamcı 236-Remayözcü 237-Reprezant-İlaç Tanıtım Elemanı 238-Resim Ve Resim iş Öğretmeni

Bu forumun müsaadesi var:Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
HERSEY BURDA :: MESLEKLER :: MESLEKLERİ TANIYALIM-
Buraya geçin: