HERSEY BURDA
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

HERSEY BURDA

HERSEYİ BULABİLDECEĞİN TEK ADRES
 
AnasayfaLatest imagesAramaKayıt OlGiriş yap
Arama
 
 

Sonuç :
 
Rechercher çıkıntı araştırma
En son konular
» free slot machines win cash
Sektörlere genel bakış Icon_minitimeÇarş. Ağus. 03, 2011 3:57 am tarafından Misafir

» watch naruto hentai watch naruto hentai free
Sektörlere genel bakış Icon_minitimeÇarş. Ağus. 03, 2011 3:52 am tarafından Misafir

» major fish oil
Sektörlere genel bakış Icon_minitimeSalı Ağus. 02, 2011 10:26 pm tarafından Misafir

» hentai about hentai academy
Sektörlere genel bakış Icon_minitimeSalı Ağus. 02, 2011 10:10 am tarafından Misafir

» гинекология ответы
Sektörlere genel bakış Icon_minitimePtsi Ağus. 01, 2011 9:18 am tarafından Misafir

» x-Hack hack you
Sektörlere genel bakış Icon_minitimePtsi Ağus. 01, 2011 8:00 am tarafından Misafir

» When the first Whirlpool Duet album was released in December 2001
Sektörlere genel bakış Icon_minitimePtsi Ağus. 01, 2011 3:05 am tarafından Misafir

» women at work hentai online women at work hentai stream
Sektörlere genel bakış Icon_minitimePtsi Ağus. 01, 2011 2:56 am tarafından Misafir

» facebook likes xb
Sektörlere genel bakış Icon_minitimePaz Tem. 31, 2011 9:22 am tarafından Misafir

Tarıyıcı
 Kapı
 Indeks
 Üye Listesi
 Profil
 SSS
 Arama
Forum
HABERLER
Fikri Türkel köşe yazıları

 

 Sektörlere genel bakış

Aşağa gitmek 
YazarMesaj
Admin
Admin



Mesaj Sayısı : 3361
KULLANICI PUANLARI : 9918
Kayıt tarihi : 16/05/10

Sektörlere genel bakış Empty
MesajKonu: Sektörlere genel bakış   Sektörlere genel bakış Icon_minitimePerş. Ekim 28, 2010 4:26 pm


ANA SAYFA | HABERLER| EKONOMİ PROJEKSİYON | AYÇE TARCAN AKSAKAL | SEKTÖRLERE GENEL BAKIŞ
EKONOMİ
PROJEKSİYONMAKRO EKONOMİMİKRO EKONOMİ
Sektörlere genel bakış
Aydınlanma,hazır giyim,plastik,mobilya,meyve suyu,zeytin yağı sektörlerindeki ihracat ithalat oranları.

TÜRKİYE İMALAT ÜSSÜ OLABİLİR
Aydınlatma gereçleri sektörü, son 5 yıldır düzenli olarak büyüyor. 2008’de 830 milyon dolar olan hacim, 2009’da yüzde 20 artarak 1 milyar dolara yükseldi. 2010 sonunda ise pazarın yüzde 15 büyüyeceği ve 1 milyar 150 milyon dolarlık ciroya ulaşacağı tahmin ediliyor.
Sektörde 100’e yakın oyuncu bulunuyor. KOBİ niteliğindeki bu şirketlerin tamamı, Avrupa ve Ortadoğu ülkelerine ihracat yapıyor. Sektörün ihracatı 250 milyon dolar.
Geleceği ise oldukça parlak olarak değerlendiriliyor. Avrupalı şirketlerin fiyat rekabetine dayanamayıp sektörden çıkması, üretimin Türkiye’ye kaymasına yol açıyor. Türk müteahhitlerinin yurtdışında gerçekleştirdikleri projelerde, yerli malı aydınlatma ürünleri kullanması da sektörün büyümesine destek oluyor.
Avrupalı önde gelen aydınlatma markalarının tedarik merkezi haline geldiklerini söyleyen Aydınlatma Gereçleri İmalatçıları Derneği Başkanı Fahir Gök, sektörle ilgili projeksiyonlarını şöyle paylaşıyor:
“Aydınlatma sektörü, yakın gelecekte çok ciddi gelişme gösterecek. Avrupa’da bulunan imalatçıların sektörden her geçen gün çıkması Türk şirketlerine imalat üssü olma şansı veriyor. Önümüzde global oyuncu olma yönünde önemli fırsatlar var.”
YENİ PAZAR ARANIYOR
Türkiye, hazır giyimde dünyanın 4’üncü büyük tedarikçisi durumunda. Geçen yıl kriz nedeniyle ihracat yüzde 18 oranında daralarak 5 yıl öncesine geriledi. Bu yıl ise sıkıntılı günlerin ardından yüzler gülüyor. İlk 5 aylık ihracat rakamları artış trendinde. Geçen yılın aynı dönemine göre 2010’un ilk 5 ayında ihracat yüzde 14,9 artarak 5,8 milyar dolar oldu. Türkiye, hazır giyim ihracatında 2008 rakamlarını 2010’da yakalayabilecek.
2009’da 2 milyar dolar olan ithalatın bu yıl da aynı seviyeyi koruması bekleniyor. Yılın ilk 4 ayında hazır giyim ithalatı 754,3 milyon dolar oldu.
İhracattaki olumlu gidişata rağmen sektörde kapanan işyeri sayısı, her geçen gün artıyor. 2008’de 34 bin 326 olan şirket sayısı, 26 bin 488’e geriledi.
İhracatın olumlu grafik çizdiğini söyleyen İstanbul Hazır Giyim İhracatçıları Birliği Başkanı Hikmet Tanrıverdi, sektörle ilgili şu değerlendirmeyi yapıyor:
“TL’nin Euro karşısındaki değerlenişi, ihracatımızın yüzde 80’ini 27 AB ülkesine yapmamız önemli handikaplarımız. Riski dağıtmak için yeni pazar arayışlarımız devam ediyor. Rusya, BDT ve yakın komşu ülkeler hedeflerimiz arasında.”
İHRACATTA YENİ ROTA
Türkiye, 5 milyon tonu bulan plastik üretimiyle Avrupa’da 5’inci sırada. Bu yıl ise üretimin 5,8 milyon tona yükselmesiyle 4’üncülüğe çıkacak.
2009’u krizden etkilenmeden kapatan sektörün, geçen yılki direkt ihracatı 3,2 milyar dolar oldu. Bu yıl ise sektörün direkt ihracatının yüzde 25 artacağı tahmin ediliyor. Dolaylı ihracatla birlikte toplam tutar 9 milyar dolar olacak.
Yılın ilk 6 ayında ihracatın, geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 24 artarak 1,8 milyar dolara ulaşması yüzleri güldürdü. Sektör temsilcilerine göre bu başarıda, Avrupa ve Amerika pazarlarından rotayı Ortadoğu ve Kuzey Afrika ülkelerine çevirmek etkili oldu. Yine bu dönemde en fazla plastik mamul ihracatı ise Irak ve Libya’ya yapıldı. Türk Plastik Sanayicileri Araştırma, Geliştirme ve Eğitim Vakfı (PAGEV) Başkanı Selçuk Aksoy, sektörde plastik ambalaj alanında dikkat çekici büyüme yaşandığını, inşaat plastikleri sektörünün ise daraldığını söylüyor. Aksoy, “En önemli rakiplerimiz, Avrupa pazarlarında yüzde 20-30’lara ulaşan kayıplar yaşadı. Buna rağmen Türkiye Ortadoğu ve Kuzey Afrika’ya yönelerek ihracat artışını sağlamayı başardı. 2010’da direkt ve dolaylı ihracatımızın 9 milyar dolara, 2011’de ise 11 milyar dolara çıkacağını öngörüyoruz.”
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
http://dessas.yetkinforum.com
 
Sektörlere genel bakış
Sayfa başına dön 
1 sayfadaki 1 sayfası
 Similar topics
-
» Sektörlere genel bakış
» “Yeni Sektörlere Girmeyi Planlıyoruz”
» Şekerpancarı ve Mısır Üretimine Bütünsel Bir Bakış
» Genel cerrahi
» Akvaryum Sektörünün Dünyadaki ve Türkiye’deki Genel Durumu

Bu forumun müsaadesi var:Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
HERSEY BURDA :: SORU - CEVAP - EN EŞKİ SÖZLÜK :: İŞ - EKONOMİNİN EN EKŞİ SORULARI-
Buraya geçin: