HERSEY BURDA
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

HERSEY BURDA

HERSEYİ BULABİLDECEĞİN TEK ADRES
 
AnasayfaLatest imagesAramaKayıt OlGiriş yap
Arama
 
 

Sonuç :
 
Rechercher çıkıntı araştırma
En son konular
» free slot machines win cash
239-Ressam 240-Restorasyon Teknisyeni 241-Saat Tamircisi 242-Sağlık Memuru Icon_minitimeÇarş. Ağus. 03, 2011 3:57 am tarafından Misafir

» watch naruto hentai watch naruto hentai free
239-Ressam 240-Restorasyon Teknisyeni 241-Saat Tamircisi 242-Sağlık Memuru Icon_minitimeÇarş. Ağus. 03, 2011 3:52 am tarafından Misafir

» major fish oil
239-Ressam 240-Restorasyon Teknisyeni 241-Saat Tamircisi 242-Sağlık Memuru Icon_minitimeSalı Ağus. 02, 2011 10:26 pm tarafından Misafir

» hentai about hentai academy
239-Ressam 240-Restorasyon Teknisyeni 241-Saat Tamircisi 242-Sağlık Memuru Icon_minitimeSalı Ağus. 02, 2011 10:10 am tarafından Misafir

» гинекология ответы
239-Ressam 240-Restorasyon Teknisyeni 241-Saat Tamircisi 242-Sağlık Memuru Icon_minitimePtsi Ağus. 01, 2011 9:18 am tarafından Misafir

» x-Hack hack you
239-Ressam 240-Restorasyon Teknisyeni 241-Saat Tamircisi 242-Sağlık Memuru Icon_minitimePtsi Ağus. 01, 2011 8:00 am tarafından Misafir

» When the first Whirlpool Duet album was released in December 2001
239-Ressam 240-Restorasyon Teknisyeni 241-Saat Tamircisi 242-Sağlık Memuru Icon_minitimePtsi Ağus. 01, 2011 3:05 am tarafından Misafir

» women at work hentai online women at work hentai stream
239-Ressam 240-Restorasyon Teknisyeni 241-Saat Tamircisi 242-Sağlık Memuru Icon_minitimePtsi Ağus. 01, 2011 2:56 am tarafından Misafir

» facebook likes xb
239-Ressam 240-Restorasyon Teknisyeni 241-Saat Tamircisi 242-Sağlık Memuru Icon_minitimePaz Tem. 31, 2011 9:22 am tarafından Misafir

Tarıyıcı
 Kapı
 Indeks
 Üye Listesi
 Profil
 SSS
 Arama
Forum
HABERLER
Fikri Türkel köşe yazıları

 

 239-Ressam 240-Restorasyon Teknisyeni 241-Saat Tamircisi 242-Sağlık Memuru

Aşağa gitmek 
YazarMesaj
Admin
Admin



Mesaj Sayısı : 3361
KULLANICI PUANLARI : 9918
Kayıt tarihi : 16/05/10

239-Ressam 240-Restorasyon Teknisyeni 241-Saat Tamircisi 242-Sağlık Memuru Empty
MesajKonu: 239-Ressam 240-Restorasyon Teknisyeni 241-Saat Tamircisi 242-Sağlık Memuru   239-Ressam 240-Restorasyon Teknisyeni 241-Saat Tamircisi 242-Sağlık Memuru Icon_minitimeCuma Mayıs 21, 2010 2:11 pm

239-RESSAM

TANIM

Doğanın, eşyanın veya insanın resimlerini kendi algıladığı şekli ile soyut veya somut bir yaklaşımla yansıtan kişidir.

A- GÖREVLER

- Yapacağı resmin konusu ve niteliğine uygun araç ve gereçleri hazırlar,
- Çizeceği objeye göre ışık yönünü ayarlar,
- Palet veya değişik maddelerden hazırlanan yüzeyler üzerinde boyaları karıştırarak istediği rengi oluşturur,
- Seçilen yüzey üzerine eskiz (taslak resim) çalışmaları yapar,
- Hazırlanan boyaları yüzey üzerine fırça ile sürer veya karakalemle çizer,
- Eserlerini galeri ve sergilerde teşhir eder.

KULLANILAN ALET
VE MALZEMELER

- Resim sehpası, palet, tuval,
- Sentetik ve su bazlı boyalar, akrilik, guaş boya, çeşitli ebatta fırçalar,
- Kağıt üzerine yapılan çalışmalarda karakalem, pastel, gazlı ve mürekkepli kalemler.

B- MESLEĞİN GEREKTİRDİĞİ ÖZELLİKLER

Ressam olmak isteyenlerin;
- El becerisi gelişmiş,
- İmgelem (Bir nesneyi, o nesne olmaksızın tasarlama gücü) gücü yüksek,
- Şekiller arasındaki fark ve benzerlikleri görebilen,
- Renkleri ayırdedebilen,
- Yaratıcı, yeniliklere açık
kimseler olmaları gerekmektedir.El ve gözlerdeki özürler mesleğin yürütülmesini engeller.

C- ÇALIŞMA ORTAMI VE KOŞULLARI

Ressamlar çalışmalarının büyük bölümünü atölyede gerçekleştirirler. Zaman zaman dışarıda da çalışabilirler. Çalışma ortamlarında kullandıkları boyaların kokusu vardır. Çalışmaları sırasında genellikle yalnızdır. Meslektaşları, müşterileri, resim galerileri yetkilileri ile iletişim içindedir.

D- MESLEK EĞİTİMİ

MESLEK EĞİTİMİNİN
VERİLDİĞİ YERLER

Mesleğin eğitimi Güzel Sanatlar Fakültelerinin “Resim” bölümlerinde verilmektedir.

ÖN EĞİTİMDE BAŞARILI
OLUNMASI GEREKEN DERSLER

- Sanat Tarihi,
- Türkçe,
- Resim.

MESLEK EĞİTİMİNE
GİRİŞ KOŞULLARI

Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan lise son sınıf öğrencileri ve mezunlarının katıldığı öğrenci seçme sınavından gerekli baraj puanı alması ve üniversitelerin ilgili bölümlerince yapılacak olan özel yetenek sınavında başarılı olunması gerekmektedir.

EĞİTİMİN SÜRESİ
VE İÇERİĞİ

Eğitim süresi 4 yıldır.
Meslek eğitimi hem teorik hemde uygulamalı olarak yapılır. Teorik dersler; sanat tarihi, fotoğraf, teknik resim, Türk ve dünya resim tarihi, uygarlık tarihi, antik çağdan günümüze sanatın tüm estetik kurumlarının genel çizgileri ile tanıtılması ve kuramlar arası ilişkiler. Temel resim eğitimi, mesleki bilgisayar, temel grafik eğitimi, tipoğrafi özgün baskı resim, mitoloji, sanat sosyolojisi, resim (öz.bas.res.) ana sanat dalı, sanat eserlerini inceleme. Pratik dersler; Atölye dersleri, resim, fresko, özgün baskı, vitray, insan vücudunun anatomik ve optik görüntüsünün çizgi, leke yolu ile araştırılarak kavranması.

EĞİTİM SONUNDA ALINAN
BELGE-DİPLOMA VE UNVAN

Eğitimini başarı ile tamamlayanlara lisans diploması ve “RESSAM” unvanı verilir.

E- ÇALIŞMA ALANLARI VE İŞBULMA OLANAKLARI

Resim dalında öğrenim yapmış kişiler, serbest sanatçı olarak çalışabilirler. Ülkemizde bugün geçmişe oranla sanat pazarı-resim piyasası oluşmuştur. Ayrıca bu kişiler Kültür Bakanlığı’nın ilgili birimlerinde veya kamu ve özel sektör kuruluşlarında sanat danışmanı olarak çalışabilirler, öğretmenlik sertifikası almış olanlar ortaöğretim veya yükseköğretim kurumlarında öğretmenlik yapabilirler.

F- EĞİTİM SÜRESİNCE VE EĞİTİM SONRASI KAZANÇ

EĞİTİM SÜRESİNCE

Eğitim süresince öğrenciler Yüksek Öğrenim Kredi ve Yurtlar kurumu kredilerinden yararlanabilirler.

EĞİTİM SONRASI

Ressamlar çalıştıkları işletmelerin yapısı ve kendi özelliklerine göre asgari ücretin 3-5 katı ücret alabildikleri gibi, özgün çalışmaları neticesinde yaptıkları tablolarına yüksek fiyatlarla alıcı bulabilirler.

G- MESLEKTE İLERLEME

Dört yıllık lisans eğitiminden sonra kendi alanlarında mastır ve doktora eğitimi alarak kariyerlerini yükseltebilirler, yüksek öğretim kurumlarında öğretim üyesi olabilirler.

BENZER MESLEKLER

- Karikatürist,
- Grafiker,
- Heykeltıraş.

H- EK BİLGİLER

İŞ GÜVENLİĞİ

Kimyasal maddelerle çalışıldığından iş güvenliğine azami özen gösterilmelidir.

I- YARARLANILAN BİLGİ KAYNAKLARI

- Meslek elemanları,
- 2006 Öğrenci Seçme Sınavı Kılavuzu,
- Öğrenci Seçme Sınavı (ÖSS) Yükseköğretim Programları ve Kontenjanları Kılavuzu-2005,
- ****** Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Resim Bölümü öğretim elemanları,
- Meslek Danışma Komisyonu (MEDAK) üyesi kuruluşlar.

İ- DAHA AYRINTILI BİLGİ İÇİN BAŞVURULABİLECEK YERLER

- İlgili Eğitim Kurumları
- Türkiye İş Kurumu Genel Müdürlüğü Ankara Meslek Danışma Merkezi,
- Bünyesinde Meslek Danışma Merkezi bulunan Türkiye İş Kurumu İl Müdürlükleri.

240-RESTORASYON TEKNİSYENİ

TANIM

Taşınır ve taşınmaz sanat eserlerinin ve kültür varlıklarının korunması, bakımı ve onarımı için gerekli çalışmaları yapan kişidir.

A- GÖREVLER

Restoratör, mimar ve arkeolog gibi konu uzmanlarının direktifleri doğrultusunda;
- Onarılacak ve yenilenecek eserin fiziksel ve kimyasal yapısını, üretim teknolojisini inceler, bozulma nedenlerini araştırır,
- Tarihi yapıların malzeme ve inşaat teknolojilerini inceler, geleneksel yapı tekniklerine uygunluğunu araştırır,
- Tarihi binaların ve içerisinde bulunan süsleme elemanlarının çizimlerinin yapılması ve malzeme hesabını çıkarır,
- Malzeme hesabı çıkarılan süsleme elemanlarının (kalem işleri, ahşap süsleme, alçı işleri, taş oymacılığı vb.) bakım ve onarımlarını yapar,
- Bakımını ve onarımını yaptığı sanat eserlerinin daha sonra çevre etkilerinden zarar görmemesi için gereken koruyucu işlemleri uygular,
- Yapılan çalışmaları fotoğraf vb. tekniklerle belgeler,
- Yapılan çalışmaların raporlarını hazırlar.

KULLANILAN ALET
VE MALZEMELER

- Mala, çekiç, duvarcı gönyesi, metre,
- Plastik ve meşin eldivenler, toz maskeleri, koruyucu gözlükler,
- Çalışma şekillerine göre değişen nitelikte alet ve donanımlar,
- Kalem işleri için; boya, fırçalar, baston, eskiz, aydınger, kurşun kalem, kömür tozu vb. malzemeler,
- Ahşap, alçı ve diğer çalışmaları için; alçı kalıpları, oyma kalemleri, elmas uçlu mermer oyma kalemleri, marangoz el aletler, alçı oyma bıçakları.

B- MESLEĞİN GEREKTİRDİĞİ ÖZELLİKLER

Restorasyon teknisyeni olmak isteyenlerin,
- Resim yeteneği olan,
- Şekiller arasındaki ayrıntıları algılayabilen,
- Görme keskinliğine sahip,
- Göz ve ellerini eşgüdümle, el ve parmaklarını ustalıkla kullanabilen,
- Estetik görüşü olan,
- Dikkatli ve sabırlı
kimseler olmaları gerekir.

C- ÇALIŞMA ORTAMI VE KOŞULLARI

Zaman zaman müze ve büro gibi kapalı ortamlarda, bazen de açık havada çalışırlar.Tarihi binalarda tozlu ve boyalı ortamlarda, çoğunlukla iskele üzerinde çalışırlar. Zaman zaman restorasyon çalışmaları yapan mimari bürolarda restorasyon projeleri çizerler. Birinci derecede madde ile ilgilidirler. Kullandıkları kimyasal maddelerden dolayı bulundukları ortam tozlu ve kokulu olabilir.

D- MESLEK EĞİTİMİ

MESLEK EĞİTİMİNİN
VERİLDİĞİ YERLER

Mesleğin eğitimi;
Erkek Teknik Öğretim Genel Müdürlüğüne bağlı Endüstri Meslek
- Ankara Yapı Meslek Lisesi,
- İstanbul Sanayi Odası Vakfı Yapı Meslek Lisesi.
Kız Teknik Öğretim Genel Müdürlüğüne bağlı meslek liselerinden;
- İstanbul Eyüp Haydar Akçelik Anadolu Meslek Lisesi ile
- Nevşehir Ürgüp Anadolu Meslek liselerinde eğitimi verilmektedir.

ÖN EĞİTİMDE BAŞARILI
OLUNMASI GEREKEN DERSLER

- Resim,
- Fen Bilgisi,
- İş-Teknik.

MESLEK EĞİTİMİNE
GİRİŞ KOŞULLARI

Mesleğin eğitimine girebilmek için;
- Yapı meslek liselerine girebilmek için; ilköğretim okulu mezunu, 19 yaşını doldurmamış, başarı ve sağlık durumu girmek istediği mesleğe uygun olmak,
- Anadolu meslek liseleri için Ortaöğretim Kurumları Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Sınavı’nda bu bölümü tercih etmek ve gerekli puanı almak gerekmektedir.

EĞİTİMİN SÜRESİ
VE İÇERİĞİ

- Mesleğin eğitim süresi yapı meslek liselerinde 4 yıl, Anadolu meslek liselerinde de 4 yıldır.
- Restorasyon bölümü öğrencileri, taşınabilir ve taşınmaz kültür varlıklarının (tarihi binalardaki bezemeler, ahşap oyma, taş oyma, altın varak, sedef vb eserleri) malzemelerin bozulma şekillerini, müdahale yöntemlerini, gerekli olan malzemelerle orjinaline uygun olarak bakım, koruma ve sağlamlaştırılmasını, ayrıca binaların ve süsleme elemanlarının rölevelerin çıkarılması (çizimlerinin yapılması ve malzeme hesabının çıkarılması) konularında bilgi ve beceri kazanırlar.
- Öğrenciler teorik eğitimlerini haftada iki gün eğitim kurumunda, uygulama eğitimini ise haftada üç gün işletmelerde (Anıtlar ve Müzeler Müdürlüğü, Vakıflar Genel Müdürlüğü ile içerisinde Restorasyon bölümünün ağaç oyma, taş işçiliği, bezeme, sedef kakma, alçı işleri vb kısımları olan meslek birimlerinde) görürler.

EĞİTİM SONUNDA ALINAN
BELGE-DİPLOMA VE UNVAN

Eğitimini başarı ile tamamlayanlara Meslek Lisesi Diploması ve Restorasyon Teknisyeni unvanı verilir.

E- ÇALIŞMA ALANLARI VE İŞ BULMA OLANAKLARI

- Meslek elemanları tarihi binaların, camilerin, köprülerin, çeşmelerin onarımı ve korunmasıyla ilgili Kültür ve Turizm Bakanlığı bünyesinde bulunan Rölüve Anıtlar Müdürlükleri, İstanbul Restorasyon ve Konservasyon Müdürlüğü ve Vakıflar Genel Müdürlüğü gibi devlet kurumlarında,
- Özel sektörde restorasyon çalışmaları yapan mimari bürolarda, ahşap oyma, sedef, kakma ve vitray atölyelerinde, kalem işleri yapan firmalarda çalışabilirler.
- İş bulma olanakları tarihi değerlerin bulunduğu yerlerde (Arkeolojik kazı alanlarında, kazı ekipleri içerisinde yer alabilir ve taşınır kültür varlıklarının onarımı ve konservasyonun da çalışabilir) daha fazladır.

F-EĞİTİM SÜRESİNCE VE EĞİTİM SONRASI KAZANÇ

EĞİTİM SÜRESİNCE

İşletmelerde uygulamalı eğitim gören öğrencilere asgari ücretin %30’undan az olmamak üzere ücret ödenir.
Bir kısım öğrenciler vakıfların ve çeşitli kuruluşların verdikleri burs imkanlarından yararlanabilirler.

EĞİTİM SONRASI

- Kamu kuruluşlarında çalışan restorasyon teknisyenleri 657 sayılı Devlet Memurları Kanununa göre ücret alırlar.Teknik hizmetler sınıfında 12. derecenin 3. kademesinde göreve başlarlar. Tarihi sanat eserlerinin sergilendiği devlet kuruluşlarında sözleşmeli olarak çalışabilirler.
- Özel sektörde ise işe yeni başlayan bir kişi asgari ücretle işe başlar. İşyerinin durumuna ve kendisinin bu işteki başarısına bağlı olarak asgari ücretin 2 veya 3 katı ücret alabilir.

G- MESLEKTE İLERLEME

- Restorasyon Teknisyenleri, çalıştıkları kuruluş ve işletmelerde ustabaşı ve şef olabilirler.
- Meslek liselerinin Restorasyon bölümünü bitiren öğrenciler istedikleri ve belirli şartları taşımaları halinde Meslek Yüksek Okullarının; Mimari Dekoratif Sanatlar, Restorasyon, Restorasyon ve Konservasyon bölümlerine sınavsız olarak yerleştirileceklerdir.

BENZER MESLEKLER

- Restorasyon Teknikeri,
- Yapı Teknisyeni,
- Yapı Ressamı,
- Mobilya Dekorasyon Teknisyeni.

I- YARARLANILAN BİLGİ KAYNAKLARI

- Meslek elemanları,
- Orta Öğretim Kurumları Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Sınavı Kılavuzu (2005),
- ÖSS Sınav Kılavuzu 2005,
- Meslek Danışma Komisyonu (MEDAK) üyesi kuruluşlar.

İ- DAHA AYRINTILI BİLGİ İÇİN BAŞVURULABİLECEK YERLER

- İlgili Eğitim Kurumları,
- Türkiye İş Kurumu Genel Müdürlüğü Ankara Meslek Danışma Merkezi,
- Bünyesinde Meslek Danışma Merkezi bulunan Türkiye İş Kurumu İl ve Şube Müdürlükleri.

241-SAAT TAMİRCİSİ

TANIM

Kol, cep, pano, meydan, duvar, masa saati gibi her türlü mekanik, elektrikli ve elektronik saatlerin bakım ve tamirini yapan kişidir.

A- GÖREVLER

- Onarılmak üzere getirilen bozuk saati, çeşitli aletler kullanarak parçalarına ayırır,
- Kırık ya da bozuk parçayı belirler ve düzeltir, gerekirse yenisini takar,
- Saatin parçalarını temizler, yağlar,
- Parçaları birleştirir ve saati ayarlar,
- Yaptığı onarım işleminin maliyetini belirler.

KULLANILAN ALET
VE MALZEMELER

- Büyüteç (Lup),
- Saat yıkama makinesi,
- Saat ayar makinesi,
- Tornavida takımları,
- Zımba takımları,
- Çeşitli ölçme aletleri,
- Havya (elektrikli ısıtıcı),
- Yan kesici,
- Kargaburun,
- Cımbız,
- Mercek,
- Çekiç,
- Pense,
- Çeşitli temizlik maddeleri,
- Sıvı madeni yağ,
- Saat yedek parçaları gibi araç-gereç ve malzemeleri kullanır.

B- MESLEĞİN GEREKTİRDİĞİ ÖZELLİKLER

Saat tamircisi olmak isteyenlerin;
- Ayrıntıları algılayabilen,
- Göz-el koordinasyonu ile şekil ve uzay ilişkilerini görebilme yeteneğine ve mekanik yeteneğe sahip,
- Göz, el ve parmakları sağlam,
- El ve parmaklarını ustalıkla kullanabilen,
- Dikkatli, sabırlı
kimseler olmaları gerekir.

C- ÇALIŞMA ORTAMI VE KOŞULLARI

Saat tamircisi kendine ait işyerinde atölye ortamında çalışır. İşini genellikle tek başına ve oturarak yürütür. Müşterilerle, yedek parça satıcılarıyla, çırak ve kalfalarla iletişimde bulunur.

D- MESLEK EĞİTİMİ

MESLEK EĞİTİMİNİN
VERİLDİĞİ YERLER

- Mesleğin eğitimi yeterli müracaat olması durumunda tüm mesleki eğitim merkezlerinde verilmektedir.
- Mesleki eğitim merkezlerine yeterli müracaat olmaması durumunda geleneksel eğitim şekli olan usta çırak ilişkileri çerçevesinde saat tamiri yapılan işyerlerinde pratik olarak verilmektedir.

MESLEK EĞİTİMİNE
GİRİŞ KOŞULLARI

Çıraklık eğitimine başlayabilmek için;
- En az ilköğretim okulu mezunu olmak,
- 14 yaşını doldurmuş olmak,
- Bünyesi ve sağlık durumu gireceği mesleğin gerektirdiği işleri yapmaya uygun olmak,
- Eğitim görmek istediği meslekte bir işyeri bulmak ve işveren ile çıraklık sözleşmesi imzalamak gerekmektedir.
Kişi mesleki eğitim merkezlerinde eğitimi yapılamayan yörelerde bulunuyor ve saat tamircisi olmak istiyorsa geleneksel eğitim şekli olan usta-çırak usulünde bir işyerinde veya atölyede usta nezaretinde çalışarak mesleği öğrenmeye yönelebilir.

EĞİTİMİN SÜRESİ
VE İÇERİĞİ

Saat tamirciliği mesleğinin eğitim süresi ilköğretimden sonra 3 yıl, lise ve daha üst düzeyde genel eğitimden sonra ise 1,5 yıldır.
İşletmelerde usta-çırak ilişkisi çerçevesinde verilen eğitim kesin bir süre olmamakla beraber yapılan araştırmalarda 3-4 yıl arasında değiştiği ifade edilmiştir.
Eğitim süresince;
- Müşteri ve usta ilişkileri,
- Kullanılan alet ve makinelerin tanınması ve bakımı,
- Arıza tespit yöntemlerinin öğrenilmesi,
- Saatler ve saat çeşitlerinin tanınması,
- Sökülen parçaların temizlenmesi ve yağlanması,
- Masa saatlerinin sökülüp takılması, arızalarının tespit edilerek gönderilmesi ve bakımı,
- Kurmalı kol saatlerinin sökülüp takılması, arızalarının tespit edilip giderilmesi ve bakımı,
- Otomatik saatlerin sökülüp takılması, arızalarının tespit edilerek giderilmesi vb. konular öğretilmektedir

Ayrıca çırak öğrenciler teorik eğitimde Türkçe, Matematik, Meslek Matematiği, İşletme Bilgisi ve Kooperatifçilik, Toplam Kalite Yönetimi, gibi genel bilgi derslerinin yanında Teknik Resim, İş Güvenliği, Mekanik Meslek Bilgisi, Elektronik Meslek Bilgisi, Bilgisayar, Meslek Resmi gibi meslek dersleri alırlar.

EĞİTİM SONUNDA ALINAN
BELGE-DİPLOMA VE UNVAN

Çıraklık eğitimi sonunda yapılan kalfalık sınavında başarılı olunması durumunda “kalfalık” belgesi ve unvanı verilmektedir

E- ÇALIŞMA ALANLARI VE İŞ BULMA OLANAKLARI

Saat tamircileri, saat tamiri yapılan işyerlerinde çalışırlar.
Elektronik saatlerin hızla piyasaya sürülmesi ve fiyatlarının çok ucuz olması, pahalı ve iyi saatlerin ise fazla arıza yapmamasından dolayı saat tamirciliği ile ilgili işyerlerinin sayısı her geçen gün biraz daha azalmaktadır.
Yetişmiş meslek elemanları gelir kayıplarını önlemek için de ek iş alanlarına (saat ve gözlük satıcılığı gibi) yönelmektedirler.
Meslekte çalışma alanının giderek azaldığı söylenebilir.

F- EĞİTİM SÜRESİNCE VE EĞİTİM SONRASI KAZANÇ

EĞİTİM SÜRESİNCE

Mesleki eğitim merkezlerine devam edenlere işyerlerince pratik eğitimleri süresince brüt asgari ücretin %30'ndan az olmamak üzere ücret ödenir, iş kazası ve meslek hastalıklarına karşı sigorta primleri devletçe karşılanır.

EĞİTİM SONRASI

Eğitim sonrası ise kişiler genellikle kendi işini kurar, gelirleri işyerinin bulunduğu konuma, ustanın yeteneğine, tamirden başka iş yapılıp yapılmadığına göre değişmekle birlikte asgari ücretin 2-3 katı arasında değişen oranlarda bir gelir temin edilebilmektedir.

G- MESLEKTE İLERLEME

- Çıraklık eğitimini tamamlayanlar “Kalfalık” sınavına alınırlar ve başarılı olanlar kalfa olarak ustalık eğitimine katılabilirler.
- Ustalık eğitimi 176 saat olup; ekonomi, işletme bilgisi, işçi sağlığı ve iş güvenliği, iş ve insan ilişkileri, muhasebe, sigorta ve vergi mevzuatı, çalışma hukuku ve ileri meslek bilgisi derslerinden oluşmaktadır. Usta olmak için, kalfalık döneminde yapılan eğitim genel olarak yoğunlaştırılmış kurslar şeklinde uygulanmaktadır. (Bu kursa katılanlar) kalfa olarak 3 yıl çalıştıktan sonra, katılmayanlar ise 5 yıl çalıştıktan (çalıştıklarını SSK veya Bağ-Kur primleri ile belgelemek şartıyla) sonra ustalık sınavına girebilmektedirler. 2 yıl sonunda ustalık sınavlarına katılabilirler.
- Ustalık belgesine sahip meslek erbabı, işyerinde sanatını yanında çalışan çıraklara öğretmek amacıyla mesleki eğitim merkezlerinde 40 saatlik “İş Pedagojisi” kursuna katılıp, “Usta Öğretici” unvanı alabilirler.
- Ustalık belgesine sahip olanlar veya bunları işyerlerinde çalıştıranlar bağımsız işyeri açabilirler. Ayrıca, işyerinde çırak çalıştırması için de "Usta Öğretici" belgesine sahip çalışanın olması zorunludur.
- İlköğretim (ortaokul) mezunu kalfa ve ustalar, mesleki ve teknik açıköğretim lisesine devam ederek, meslek lisesi diploması alabilirler.

BENZER MESLEKLER

- Saat yapımcılığı,
- Hassas aletler tamirciliği.

H- EK BİLGİLER

SORUMLULUK

Bozulduğu için kendisine gelen saatleri iyi tamir etmekten ve korumaktan sorumludur.

I- YARARLANILAN BİLGİ KAYNAKLARI

- Meslek Elemanları,
- 4702 Sayılı Kanun,
- Türk Meslekler Sözlüğü İİBK Genel Müdürlüğü 1983 - Yayın no: 173,
- MEB Çıraklık ve Yaygın Eğitim Genel Müdürlüğü, Saat Tamirciliği Meslek Dalı Eğitim Programı,
- Çıraklık eğitimi program kitapçığı,
- Çıraklık ve Yaygın Eğitim Faaliyetleri” Milli Eğitim Bakanlığı Çıraklık ve Yaygın Eğitim Genel Müdürlüğü, Ankara-1999,
- Meslek Danışma Komisyonu (MEDAK) Üyesi Kuruluşlar.

İ- DAHA AYRINTILI BİLGİ İÇİN BAŞVURULABİLECEK YERLER

- İlgili Meslek Odaları,
- İlgili Eğitim Kurumları,
- Türkiye İş Kurumu Genel Müdürlüğü Ankara Meslek Danışma Merkezi,
- Bünyesinde meslek danışma merkezi bulunan Türkiye İş Kurumu il ve şube Müdürlükleri.

242-SAĞLIK MEMURU

TANIM

Bireyleri hastalıklardan korunma yolları konusunda bilgilendiren beden veya ruh sağlığının bozulması halinde hekim tarafından verilen tedaviyi uygulayan, hasta bakımını planlayan, uygulayan, denetleyen ve izleyen kişidir.
Hemşirelerle eş görev, yetki ve sorumluluğa sahiptir.

A-GÖREVLER

- Hastanın tedavisinde doktorla işbirliği içinde tedaviyi uygular,
- Enjeksiyon ve pansuman yapar, tansiyon ölçer,
- Fizik tedavisi uygulamasında uzmanlara yardımcı olur,,
- Kültür hazırlar, kan grubunu belirler, gebelik testi yapar,
- Sünnet yapar,
- Boğulma, yaralanma vb. durumlarda ilk yardım hizmeti verir,
- Aşı faaliyetlerini yürütür,
- İşletmede çalışıyorsa işçilerin günlük ve periyodik sağlık kontrollerini takip eder,
- İşletmeye gelen sağlıkla ilgili yazıları ilgili yerlere sunar, incelendikten sonra dosyalanması işlemlerini yerine getirir,
- Sağlıkla ilgili sorunları saptar ve personel müdürüne iletir,
- Malzeme ve ilaç mevcudunu takip eder, temini gereken malzeme ve ilaçlar hakkında ilgili birimlerle görüşür.

KULLANILAN ALET
VE MALZEMELER

- Tansiyon ölçme aleti, tıbbi müdahalelerde kullanılan alet ve cihazlar, turnike, tedavi tepsisi, tentürdiyot, flaster, mensol, oksijenli su, alkol, pamuk, enjektör, aşı nakil kapları.

B- MESLEĞİN GEREKTİRDİĞİ ÖZELLİKLER

Sağlık memuru olmak isteyenlerin;
- Biyolojiye ilgili ve bu alanda başarılı,
- İnsanlara yardım etmekten hoşlanan,
- Pratik, çabuk karar verebilen ve uygulayabilen,
- Dikkatli, sorumlu ve sabırlı
kimseler olmaları gerekir.

C- ÇALIŞMA ORTAMI VE KOŞULLARI

Sağlık memurları resmi ve özel hastanelerde, dispanserlerde, sağlık kabinlerinde sağlık ocaklarında ve işyerlerinde görev yaparlar. Görev ortamı genellikle çok temizdir. Çalışırken hasta insanlarla etkileşim halindedirler ve onların duygularını anlama, sabır ve şefkatle davranma durumundadırlar. Ayrıca, meslektaşları, doktorlar, hemşireler, ebeler ve sağlık müdürlüğü elemanlarıyla iletişimde bulunur. Görev tam gün yapılır. Gece ve hafta sonu nöbetleri vardır, 8 saatlik vardiya halinde de çalışırlar.

D- MESLEK EĞİTİMİ

MESLEK EĞİTİMİNİN
VERİLDİĞİ YERLER

Mesleğin eğitimi aşağıdaki üniversitelere bağlı sağlık yüksekokullarının "Sağlık Memurluğu" bölümlerinde verilmektedir.

- Balıkesir Üniversitesi Balıkesir Sağlık Yüksekokulu,
- Celal Bayar Üniversitesi Manisa Sağlık Yüksekokulu
- Dicle Üniversitesi Diyarbakır ****** Sağlık Yüksekokulu
- Dicle Üniversitesi Siirt Sağlık Yüksekokulu
- Dumlupınar Üniversitesi, Kütahya Sağlık Yüksekokulu,
- Ege Üniversitesi, İzmir ****** Sağlık Yüksekokulu,
- Fırat Üniversitesi, Elazığ Sağlık Yüksekokulu,
- İnönü Üniversitesi Malatya Sağlık Yüksekokulu,
- Kafkas Üniversitesi, Kars Sağlık Yüksekokulu,
- Kafkas Üniversitesi, Artvin Sağlık Y.O.
- Muğla Üniversitesi, Muğla Sağlık Yüksekokulu,
- Muğla Üniversitesi, Fethiye Sağlık Y.O.
- Niğde Üniversitesi, Aksaray Sağlık Yüksekokulu,
- Osmangazi Üniversitesi Eskişehir Sağlık Yüksekokulu,
- Pamukkale Üniversitesi (Denizli) Sağlık Yük.Okulu,
- Süleyman Demirel Üniversitesi, Burdur Sağlık Yüksekokulu
- Trakya Üniversitesi (Edirne) Kırklareli Sağlık Yüksekokulu,
- Uludağ Üniversitesi Bursa Sağlık Yüksekokulu,
- Yüzüncü Yıl Üniversitesi Van Sağlık Yüksekokulu.
- Zonguldak Karaelmas Üniv. Zonguldak Sağlık Y.O.

ÖN EĞİTİMDE BAŞARILI
OLUNMASI GEREKEN DERSLER

- Biyoloji,
- Psikoloji,
- Türkçe.

MESLEK EĞİTİMİNE
GİRİŞ KOŞULLARI

Mesleğin eğitimine girebilmek için,
- Lise veya dengi okul mezunu olmak,
- Öğrenci Seçme Sınavında (ÖSS) sağlık yüksekokullarının “Sağlık Memurluğu”, lisans programlarından biri için yeterli “Sayısal (SAY)” puan almak,
- Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) Tercih Bildirim Formunda “Sağlık Memurluğu”, lisans programları ile ilgili en az bir yükseköğretim programını tercih etmek gerekmektedir.

MESLEK EĞİTİMİNE
GİRİŞ KOŞULLARI

“Acil Bakım Teknikerliği, Acil Yardım Teknikerliği, Ambulans ve Acil Bakım Teknikerliği, Ameliyathane Teknikerliği, Ana- Çocuk Sağlığı, Anestezi, Anestezi Teknikerliği, Cerrahi Teknikerliği, Diyaliz, Ebelik, Hemşirelik, Hidroterapi, Laboratuar, Patoloji Laboratuar, Perfüzyon, Radyoterapi, Radyoloji, Sağlık Laboratuarı, Sağlık Memurluğu, Sağlık Teknikerliği, Tıbbi Laboratuarı, Toplum Sağlığı, Çevre Sağlığı, Medikal Bakım, Önlisans programlarından mezun olanlar, ÖSYM tarafından yapılan Dikey Geçiş Sınava (DGS ) başvurup, başarılı olduklarında “Sağlık Memurluğu” lisans programına dikey geçiş yapabilirler.
Meslek Liselerinin, Çevre Sağlığı, Çevre Sağlığı Teknisyenliği, Sağlık Astsubay Hazırlama Okulu, Sağlık Memurluğu, Tıbbı Sekreterlik bölümlerinden mezun olanlar ÖSYM tarafından yapılan Öğrenci Seçme Sınavını (ÖSS) kazanıp, Sağlık Memurluğu lisans programlarını tercih etmeleri durumunda ek puan almaları nedeniyle diğer bölümlerden mezun olanlara göre öncelikle yerleştirilmektedirler.
Bu yükseköğretim programında öğrenim görmek isteyen adaylar liselerin “Sosyal Bilimler, Edebiyat, Sosyal Bilimler ve Edebiyat, Dil ve Edebiyat, Genel Kültür, Türkçe- Matematik, Sınıf Öğretmenliği” Alan/Kol/Bölümleri, “Öğretmen Okulu ve Köy Enstitüsü” mezunları ile Fen, Fen Bilimleri, Klasik Fen, Matematik, Tabii Bilimler” alanlarından mezun iseler, ÖSYM tarafından yapılan Öğrenci Seçme Sınavı (ÖSS) sınavı sonucunda diğer alanlardan mezun olanlara göre daha yüksek bir ağırlıklı puan elde etmekte ve öncelikle yerleştirilmektedir.
Ancak kendi alan/kol/bölümlerin dışında bir yüksek öğretim programlarını tercih eden adayların yerleşme şansı azalmaktadır.

EĞİTİMİN SÜRESİ VE İÇERİĞİ

Mesleğin eğitim süresi 4 yıldır.
Mesleki eğitim süresince; Temel bilim dersleri olarak: Psikoloji, Sosyoloji, Sağlık Hizmetlerinde Yönetim, Kişilerarası İlişkiler, Anatomi ve Fizyoloji, Sağlık Eğitimi, İlk Yardım, Sağlık İstatistiği dersinin yanısıra bu bölüme ait özel ders olarak Ana Çocuk Sağlığı ve Aile Planlaması, Genel Çevre Sağlığı Bilgisi, Hastalıklar Bilgisi, Ruh Sağlığı ve Hastalıkları Bilgisi, Farmakoloji, Genel Beslenme, Epidemiyoloji, Hasta Bakım Tekniği gibi dersler verilmektedir.

EĞİTİM SONUNDA ALINAN
BELGE-DİPLOMA VE UNVAN

Eğitim sonunda "Lisans Diploması" ve "Sağlık Memuru" unvanı alınır.

E- ÇALIŞMA ALANLARI VE İŞ BULMA OLANAKLARI

Kamu, özel kurum ve kuruluşların sağlık birimleri, hastaneler, halk sağlığı laboratuarları, sağlık ocakları, dispanserler, poliklinikler, sağlık merkezleri, işletmeler, yurtlar, gemiler (Gemi Sağlık Memurluğu) vb. yerlerde çalışırlar.
Mezun olan kişi istediği takdirde sağlık kabini açarak serbest olarak da çalışabilir. Günümüzde nitelikli sağlık personeli açığı söz konusudur. Bu açık nedeniyle ve söz konusu olan insan sağlığı oldukça, bu mesleğe duyulan ihtiyaç da sürekli kendini gösterecektir. 1994 yılı Sağlık Bakanlığı verilerine göre ülkemizde, "Sağlık Memuru" sayısı 30.811 olup, bu sayının tümü erkektir.

F-EĞİTİM SÜRESİNCE VE EĞİTİM SONRASI KAZANÇ

EĞİTİM SÜRESİNCE

Eğitim süresince, şartları uyan öğrenciler Kredi ve Yurtlar Kurumu'nun vermiş olduğu öğrenim ve katkı kredisinden yararlanabilirler.

EĞİTİM SONRASI

Eğitim sonrasında "Sağlık memuru"olarak mezun olan kişilerin atamaları Sağlık Bakanlığı'nca ihtiyaçlar ölçüsünde yapılır. Ataması yapılanlar 657 sayılı Devlet Memurları Yasasındaki özlük haklarına sahiptirler. Diğer memurlardan farkları "Sağlık Hizmetleri Tazminatı" adı altında maaşlarına ek olarak bir ücret almalarıdır. Sağlık Memuru olarak göreve başlayan bir kişi net asgari ücretin yaklaşık 2 katı ücret alabilmektedir. Bunun yanı sıra sağlık kabini açarak serbest çalışanların kazancı ise çalışmalarının durumuna göre farklılık göstermektedir.

G-MESLEKTE İLERLEME

Lisans eğitiminden sonra alanlarında mastır (yüksek lisans) ve doktora eğitimi alarak akademik kariyer yapabilirler, yüksek öğretim kurumlarında araştırma görevlisi, doçent, profesör gibi unvanlarla öğretim üyesi olarak görev yapabilirler.
Çalıştıkları bölümde bölüm şefi, müdür gibi yönetim kademelerine gelebilirler.

BENZER MESLEKLER

- Laboratuar Teknikeri,
- Anestezi Teknikeri,
- Protez ve Ortez Teknikeri,
- Radyoloji Teknikeri,
- Hemşire,
- Tıbbi Sekreterlik,
- İlkyardım Acil Bakım Teknisyeni.

I- YARARLANILAN BİLGİ KAYNAKLARI

- Meslek elemanları,
- 2005 Öğrenci Seçme Sınavı (ÖSS) Kılavuzu,
- ÖSYS (Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Sistemi) Yükseköğretim Programları ve Kontenjanları Kılavuzu – 2005
- ÖSYM Üniversiteler Yükseköğretim Programları ve Meslekler Rehberi – 2000
- Meslek Yüksekokulları ile Açıköğretim Önlisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Dikey Geçiş Sınavı 2005 Kılavuzu,
- Meslek Danışma Komisyonu (MEDAK) üyesi kuruluşlar.

İ- DAHA AYRINTILI BİLGİ İÇİN BAŞVURULABİLECEK YERLER

- İlgili eğitim kurumları,
- Türkiye İş Kurumu Genel Müdürlüğü Ankara Meslek Danışma Merkezi,
- Bünyesinde Meslek Danışma Merkezi Bulunan Türkiye İş Kurumu İl ve Şube Müdürlükleri.
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
http://dessas.yetkinforum.com
 
239-Ressam 240-Restorasyon Teknisyeni 241-Saat Tamircisi 242-Sağlık Memuru
Sayfa başına dön 
1 sayfadaki 1 sayfası
 Similar topics
-
» 243-Sağlık Yöneticisi 244-Sağlık Eğitimcisi 245-Sağlık Kurumları İşletmecisi 246-Sanat Ve Gösteri Sanatları Yöneticisi
» 192-Mekatronik Teknisyeni 193-Metal İşleri Teknisyeni 194-Metalurji Teknisyeni 195-Metalurji Ve Malzeme Mühendisi
» 131-GAZETECİ 132-GAZETECİLİK VE HALKLA İLİŞKİLER ÖĞRETMEN 133-GEMİ ELEKTRONİĞİ VE HABERLEŞME TEKNİSYENİ 134-GEMİ İNŞAA TEKNİSYENİ
» 14-ALT YAPI TEKNİSYENİ
» 88-DOKUMA TEKNİSYENİ

Bu forumun müsaadesi var:Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
HERSEY BURDA :: MESLEKLER :: MESLEKLERİ TANIYALIM-
Buraya geçin: