HERSEY BURDA
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

HERSEY BURDA

HERSEYİ BULABİLDECEĞİN TEK ADRES
 
AnasayfaLatest imagesAramaKayıt OlGiriş yap
Arama
 
 

Sonuç :
 
Rechercher çıkıntı araştırma
En son konular
» free slot machines win cash
131-GAZETECİ 132-GAZETECİLİK VE HALKLA İLİŞKİLER ÖĞRETMEN 133-GEMİ ELEKTRONİĞİ VE HABERLEŞME TEKNİSYENİ 134-GEMİ İNŞAA TEKNİSYENİ Icon_minitimeÇarş. Ağus. 03, 2011 3:57 am tarafından Misafir

» watch naruto hentai watch naruto hentai free
131-GAZETECİ 132-GAZETECİLİK VE HALKLA İLİŞKİLER ÖĞRETMEN 133-GEMİ ELEKTRONİĞİ VE HABERLEŞME TEKNİSYENİ 134-GEMİ İNŞAA TEKNİSYENİ Icon_minitimeÇarş. Ağus. 03, 2011 3:52 am tarafından Misafir

» major fish oil
131-GAZETECİ 132-GAZETECİLİK VE HALKLA İLİŞKİLER ÖĞRETMEN 133-GEMİ ELEKTRONİĞİ VE HABERLEŞME TEKNİSYENİ 134-GEMİ İNŞAA TEKNİSYENİ Icon_minitimeSalı Ağus. 02, 2011 10:26 pm tarafından Misafir

» hentai about hentai academy
131-GAZETECİ 132-GAZETECİLİK VE HALKLA İLİŞKİLER ÖĞRETMEN 133-GEMİ ELEKTRONİĞİ VE HABERLEŞME TEKNİSYENİ 134-GEMİ İNŞAA TEKNİSYENİ Icon_minitimeSalı Ağus. 02, 2011 10:10 am tarafından Misafir

» гинекология ответы
131-GAZETECİ 132-GAZETECİLİK VE HALKLA İLİŞKİLER ÖĞRETMEN 133-GEMİ ELEKTRONİĞİ VE HABERLEŞME TEKNİSYENİ 134-GEMİ İNŞAA TEKNİSYENİ Icon_minitimePtsi Ağus. 01, 2011 9:18 am tarafından Misafir

» x-Hack hack you
131-GAZETECİ 132-GAZETECİLİK VE HALKLA İLİŞKİLER ÖĞRETMEN 133-GEMİ ELEKTRONİĞİ VE HABERLEŞME TEKNİSYENİ 134-GEMİ İNŞAA TEKNİSYENİ Icon_minitimePtsi Ağus. 01, 2011 8:00 am tarafından Misafir

» When the first Whirlpool Duet album was released in December 2001
131-GAZETECİ 132-GAZETECİLİK VE HALKLA İLİŞKİLER ÖĞRETMEN 133-GEMİ ELEKTRONİĞİ VE HABERLEŞME TEKNİSYENİ 134-GEMİ İNŞAA TEKNİSYENİ Icon_minitimePtsi Ağus. 01, 2011 3:05 am tarafından Misafir

» women at work hentai online women at work hentai stream
131-GAZETECİ 132-GAZETECİLİK VE HALKLA İLİŞKİLER ÖĞRETMEN 133-GEMİ ELEKTRONİĞİ VE HABERLEŞME TEKNİSYENİ 134-GEMİ İNŞAA TEKNİSYENİ Icon_minitimePtsi Ağus. 01, 2011 2:56 am tarafından Misafir

» facebook likes xb
131-GAZETECİ 132-GAZETECİLİK VE HALKLA İLİŞKİLER ÖĞRETMEN 133-GEMİ ELEKTRONİĞİ VE HABERLEŞME TEKNİSYENİ 134-GEMİ İNŞAA TEKNİSYENİ Icon_minitimePaz Tem. 31, 2011 9:22 am tarafından Misafir

Tarıyıcı
 Kapı
 Indeks
 Üye Listesi
 Profil
 SSS
 Arama
Forum
HABERLER
Fikri Türkel köşe yazıları

 

 131-GAZETECİ 132-GAZETECİLİK VE HALKLA İLİŞKİLER ÖĞRETMEN 133-GEMİ ELEKTRONİĞİ VE HABERLEŞME TEKNİSYENİ 134-GEMİ İNŞAA TEKNİSYENİ

Aşağa gitmek 
YazarMesaj
Admin
Admin



Mesaj Sayısı : 3361
KULLANICI PUANLARI : 9918
Kayıt tarihi : 16/05/10

131-GAZETECİ 132-GAZETECİLİK VE HALKLA İLİŞKİLER ÖĞRETMEN 133-GEMİ ELEKTRONİĞİ VE HABERLEŞME TEKNİSYENİ 134-GEMİ İNŞAA TEKNİSYENİ Empty
MesajKonu: 131-GAZETECİ 132-GAZETECİLİK VE HALKLA İLİŞKİLER ÖĞRETMEN 133-GEMİ ELEKTRONİĞİ VE HABERLEŞME TEKNİSYENİ 134-GEMİ İNŞAA TEKNİSYENİ   131-GAZETECİ 132-GAZETECİLİK VE HALKLA İLİŞKİLER ÖĞRETMEN 133-GEMİ ELEKTRONİĞİ VE HABERLEŞME TEKNİSYENİ 134-GEMİ İNŞAA TEKNİSYENİ Icon_minitimeÇarş. Mayıs 19, 2010 3:10 pm

131-GAZETECİ

TANIM

Kamuoyunu bilgilendirmek ve aydınlatmak üzere, toplumda meydana gelen olaylarla ilgili bilgi toplayan, bunları değerlendirerek yorumlayan ve anlaşılır bir şekilde bu bilgileri iletişim araçları ile yayınlanmaya hazır hale getiren kişidir.

A- GÖREVLER

- Toplumdaki ekonomik, sosyal, kültürel, siyasal vb. nitelikteki olayları izler,
- Olaylar arasından, araştırmaya değer olanları belirler,
- Araştıracağı olay hakkında kimlerden bilgi alabileceğini belirler,
- Çeşitli kaynaklardan sözlü veya yazılı olarak verilen bilgileri toplar,
- Topladığı bilgileri değerlendirir, doğruluğunu kontrol eder,
- Bilgileri anlaşılır bir dille yazar, önemli noktaları vurgular,
- Fotoğraf ve görüntü alır, bunları düzenler,
- Bilgileri haber merkezine gönderir.

KULLANILAN ALET
VE MALZEMELER

- Bilgisayar,
- Fotoğraf makinesi,
- Teyp,
- Faks,
- Telefon,
- Çeşitli kırtasiye malzemeleri.

B- MESLEĞİN GEREKTİRDİĞİ ÖZELLİKLER

Gazeteci, olmak isteyenlerin;
- Düşüncelerini söz ve yazı ile değerlendirip yorumlayabilen ve bunları başkalarına düzgün bir şekilde aktarabilen,
- Çevresinde olup bitenlere ilgili, dikkatli,
- Başkaları ile iyi iletişim kurabilen, girişken,
- Okumaya ve çevresini incelemeye meraklı, olayları doğru değerlendirebilen,
- Değişik ortamlarda, gerektiğinde stres altında çalışabilen,
- İnsanları seven,
kimseler olmaları gerekir.
Yaratıcılık meslekte başarıyı artırıcı bir faktördür.

C- ÇALIŞMA ORTAMI VE KOŞULLARI

Gazeteci, haberin yazılması aşamasında büroda görev yapar, olayların araştırılması aşamasında açık havada, kapalı yerlerde, sıcakta, soğukta, dağda, uçakta vb. ortamlarda çalışabilir. Çok nadir de olsa çalıştıkları alanlar itibariyle (savaş habercileri ve köşe yazarları) saldırıya uğrama tehlikesi vardır.( Çalışma saatleri genellikle düzensizdir. Sık sık seyahat edebilir. Araştırma yaparken değişik insan ve olaylarla karşılaşabilir. Gazeteci bazen bir röportaj için günlerce bir kişinin peşinden koşmak, evinden uzakta, güç koşullarda yaşamak, gerektiğinde bir haber için kendini tehlikeye atmak durumunda kalabilirler.

D- MESLEK EĞİTİMİ

MESLEK EĞİTİMİNİN
VERİLDİĞİ YERLER

Mesleğin eğitimi üniversitelere bağlı İletişim Fakültelerinin “Gazetecilik” bölümlerinde verilmektedir.

ÖN EĞİTİMDE BAŞARILI
OLUNMASI GEREKEN DERSLER
- Türkçe, Kompozisyon,
- Sosyal Bilimler,
- Yabancı Dil.

MESLEK EĞİTİMİNE
GİRİŞ KOŞULLARI

Mesleğin eğitimine girebilmek için,
- Lise veya dengi okul mezunu olmak,
- Öğrenci Seçme Sınavı’nda (ÖSS) “Gazetecilik” lisans programı için Yeterli “Sözel-2 (SÖZ-2)” puan almak ve Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) Tercih Bildirim Formunda “Gazetecilik” lisans programı ile ilgili en az bir yükseköğretim programını tercih etmek gerekmektedir.

Liselerin Sosyal Bilimler, Edebiyat, Sosyal Bilimler ve Edebiyat, Dil ve Edebiyat, Genel Kültür, Sınıf Öğretmenliği alanları ile, Öğretmen Okulu ve Köy Enstitüsü mezunları, bu alanda yüksek öğrenim görmek isterlerse, ÖSYM tarafından yapılan Öğrenci Seçme Sınavı (ÖSS) sonucunda diğer alanlardan mezun olanlara
göre daha yüksek bir ağırlıklı orta öğretim başarı puanı elde etmekte ve öncelikle yerleştirilmektedirler.
“Fotoğrafçılık”, “Fotoğrafçılık ve Kameramanlık”, “Radyo ve TV Yayımcılığı”, “Radyo ve Televizyon Programcılığı”, “Masaüstü Yayıncılık”, “Matbaacılık”, “Matbaacılık ve Baskı Teknikleri”, “ Televizyon Yapım ve Yönetimi” Televizyon ve Radyo Programcılığı”,”Bilgisayar Destekli Yayıncılık”, Tasarım ve Basım- Yayımcılık, İnternet Gazeteciliği ve Yayıncılığı ön lisans programlarından birini başarı ile bitirenler, ÖSYM tarafından açılan Dikey Geçiş Sınavında başarılı oldukları takdirde kontenjan dahilinde “Gazetecilik” lisans programına dikey geçiş yapabilirler.

EĞİTİMİN SÜRESİ
VE İÇERİĞİ

Mesleğin eğitim süresi 4 yıldır.
Eğitim süresince; Türk Dili, Beden Eğitimi, Yabancı Dil, ****** İlkeleri ve İnkılap Tarihi gibi genel bilgi derslerinin yanında Medya ve Siyaset Hukukunun Temel Kavramları, İletişim Tarihi, Toplum Bilim, Hukuk, Siyaset Bilimi, Sosyal Psikoloji, Haber Toplama ve Yazma, Sayfa Tasarımı, İstatistik, İşletme, Fotoğrafçılık, Türk Dili, Dünya Edebiyatı, Anayasa, İktisat, Yönetim ve Organizasyon, Basın Tarihi, Türkiye'nin Yönetim Yapısı, Muhasebe, Araştırma Yöntemleri, Yazışma Teknikleri, Psikoloji, Bilgisayar Programlama, Gazete Yayınlama Tekniği, Pazarlama, Halkla İlişkiler, Tiyatro, Sanat Tarihi, Sinema, Reklamcılık, Uluslararası İlişkiler, Turizm ve Gazete Haberciliği gibi mesleki dersler de gösterilmektedir.

Ayrıca, İletişim Fakültelerinin gazetecilik bölümlerinde yazılı basında haberin kaynağından baskı evresine kadar olan işlemleri ile baskı evresinde süreli yayınların baskısına ilişkin temel bilgi ve uygulamaları konularında eğitim-öğretim verilmektedir. Öğrencilere araştırmalar yaptırılmaktadır. Meslek yaşantıları boyunca sık sık karşılaşacakları siyasi, toplumsal, ekonomik olaylar, temel hukuk kavramları, dış politika, halkla ilişkiler, reklamcılık, iletişim, fotoğrafçılık, sinema vb. konularda da bilgiler verilmektedir.

EĞİTİM SONUNDA ALINAN
BELGE-DİPLOMA VE UNVAN

Eğitimini başarı ile tamamlayanlara “Gazetecilik” lisans diploması verilir.

E- ÇALIŞMA ALANLARI VE İŞ BULMA OLANAKLARI

- Gazetecilik ekonomik koşullardan çok çabuk etkilenen bir sektör olduğundan mezunların iş bulma şansı ülkenin ekonomisi ve gelişmişliği ile çok sıkı ilişkilidir. Bununla birlikte, alanında çok iyi yetişmiş bir gazetecinin hiç bir koşulda işsiz kalmayacağı söylenebilir.Gazeteci toplumların aydınlatılmasında önemli bir görev üstlenmiştir. Dünyamızın küreselleştiği, iletişim çağına girdiğimiz bugünlere ulaşmada en büyük katkı basın-yayın organlarından gelmiştir. Gazeteler sayesinde dünyanın herhangi bir yerindeki olaylardan anında haberdar olabilmekteyiz. Bu yönüyle teknolojiyi en iyi kullanan meslek olma özelliğini de sürdürmektedir. Gelecekte bu durumun daha da gelişeceği söylenebilir.
- Gazeteciler, habercilikle ilgili olan bütün basın kuruluşlarında (gazete,dergi) çalışabilirler. Haberciliğe daha ciddi yaklaşan gazetelerde çalışanlar dünyada olup bitenlere (ekonomi, borsa, politika, sağlık, eğitim, hukuk) ilişkin olabildiğince fazla ve doğru bilgi verirler. Magazin gazetelerinde çalışan gazeteciler ise sanat, moda ve sosyete dünyasında meydana gelen olayları araştırır ve yazarlar.
- Gazeteci çıktığı saate göre sabah gazetesi, akşam gazetesi; ya da yayınlandığı sıklığa göre günlük gazete, haftalık gazete ayrıca yerel, ulusal ya da uluslararası gibi çeşitli gazetelerde çalışabilirler. Genel olaylarla ilgili bilgi veren gazetelerin yanı sıra yalnızca belirli kesimleri ilgilendiren özel bazı konulardaki haber ve makalelerin bulunduğu gazeteler de vardır. Çok nadirde olsa yabancı dilde yayın yapan gazetelerde çalışabilir.
- “Gazetecilik” bölümü mezunlarından Ortaöğretim Alan Öğretmenliği Tezsiz Yüksek Lisans Programını veya Milli Eğitim Bakanlığı Yüksek Öğretim Kurulu (YÖK) işbirliği ile açılan / açılacak Pedagojik Formasyon Programını başarı ile tamamlayanlar, ilgili meslek liselerinde Gazetecilik ve Halkla İlişkiler Öğretmeni olarak da çalışabilirler.
- Gazeteciler kendi içinde spor, parlamento, savaş, iç politika, dış politika, polis-adliye, magazin gibi farklı uzmanlık alanlarında çalışabilirler.

F- EĞİTİM SÜRESİNCE VE EĞİTİM SONRASI KAZANÇ DURUMU

EĞİTİM SÜRESİNCE

Öğrenciler eğitim süresince Kredi ve Yurtlar Kurumu Genel Müdürlüğü ile çeşitli kurum ve kuruluşlardan karşılıklı veya karşılıksız kredi, burs alabilirler. Yaz aylarında yapılan dörder haftalık staj döneminde de işveren belli bir ücret verebilir.

EĞİTİM SONRASI

Eğitim sonrası kazanç ise çalışılan gazetenin tirajına, işverenin tutumuna, işyerinde toplu iş sözleşmesinin yapılıp yapılmamasına göre değişiklikler göstermektedir. Daha sonra ücretler bulunduğu konum ve çalışma yılına, Toplu İş Sözleşmesine göre belirlenmektedir.

G - MESLEKTE İLERLEME

- Gazetecilik mesleğinde ilerleme bireyin kendisini yetiştirmesine bağlıdır. Kişi herhangi bir alanda muhabir olarak çalışabileceği gibi kendini yetiştirerek köşe yazarlığına, genel yayın müdürlüğüne kadar yükselebilir.
- Başarılı çalışmalar yapan muhabirler daha yüksek tirajlı gazetelere geçebilirler. Ücretlerinde önemli ölçüde artış olabilir.
- Üniversitelerde akademik kariyer yapabilir.

BENZER MESLEKLER

- Yazar (metin yazarı, ilan yazarı, kitap yazarı),
- Radyo-Televizyon muhabirliği ve yapımcılığı,
- Eleştirmen.

H- EK BİLGİLER

Gazetenin bir düzen içinde çıkarılmasını sağlamak için gazeteciler arasında çeşitli görev dağılımı yapılmıştır.

Bunlar:

Genel Yayın Müdürü: Gazete sahibinin isteği doğrultusunda gazetenin yayın politikasını belirler, bölümler arasında gerekli koordineyi sağlayarak tutarlı ve uyum içinde gazetenin çıkmasını sağlar.
Sorumlu Müdür: Gazetenin özelliğine göre bir veya birden fazla sorumlu müdür olabilir. Eğer tek sorumlu müdür varsa gazetede yayınlanan tüm fikir ürünleri ve spor haberlerinden sorumludur.Birden fazla ise görev dağılımı olabilir.
Yazı İşleri Müdürü: Çeşitli kaynaklardan gelen haberlerin belirli bir düzen ve bütünlük içinde okuyucuya sunulmasını sağlar. Genel Yayın Müdürünün direktifleri doğrultusunda görev yapar.
Sekreter: Haberleri, önem, tür ve özelliklerine göre sayfa üzerinde yerleştirir, göze hoş gelecek şekilde sergilenmesini sağlar.
Haber Müdürü: Yayın Müdürünün direktifi ve Yazı İşleri Müdürünün isteği doğrultusunda gazetenin büroları, servisleri ve muhabirleriyle ilişki kurup onların verdikleri haberlerin yeniden elden geçirilerek redakte edilmesini sağlar.
İstihbarat Şefi: Haber akışkanlığını sağlama görevini yerine getirir. Günlük çalışma programı oluşturarak muhabirler arasında iş bölümü yapar.
Muhabirler ve Foto Muhabirleri: Muhabirler, belirli dallarda veya her dalda görev yaparak haber toplayan kişilerdir. Foto muhabirleri ise resim çekerek haberin inandırıcılığını pekiştiren en büyük yardımcıdır.
Başyazar: Gazetenin genel yayın politikasını belirleyerek belirli konularda tutumunu ortaya koyarak, haftanın belli günleri veya hergün çıkan yazıları kaleme alır.
Makale ve Fıkra Yazarları: Ana ürün olan haberleri çeşitli belge ve kaynaklarla yorum haline getirir. Böylece fikir gazetelerinde bir görüşün belirlenmesi görevini üstlenirler.
Ressam veya Grafikerler: Anlatımı güç olayların açıklanması veya resimli anlatımın daha başarılı olması için istatistik konularında resim, grafik ve çizim yaparlar.

I- YARARLANILAN BİLGİ KAYNAKLARI

- Meslek elemanları,
- 2007 Öğrenci Seçme Sınavı (ÖSS) Kılavuzu,
- ÖSYS (Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Sistemi) Yükseköğretim Programları ve Kontenjanları Kılavuzu – 2007
- Meslek Yüksekokulları ile Açıköğretim Önlisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Dikey Geçiş Sınavı 2007 Kılavuzu,
- Milli Eğitim Bakanlığına Bağlı Eğitim Kurumlarına Öğretmen Olarak Atanacakların Atamalarına Esas Olan Alanlar ile Mezun Oldukları Yüksek Öğretim Programları ve Aylık Karşılığı Okutacakları Derslere İlişkin Esaslar ile Değişiklik yapılmasına dair Esaslar (Değişik 12.5.2006 tarih ve 133 sayılı Talim ve Terbiye Kurulu Kararı)
- Meslek Danışma Komisyonu (MEDAK) üyesi kuruluşlar

İ- DAHA AYRINTILI BİLGİ İÇİN BAŞVURULABİLECEK YERLER

- İlgili eğitim kurumları,
- Türkiye İş Kurumu Genel Müdürlüğü Ankara Meslek Danışma Merkezi,
- Bünyesinde Meslek Danışma Merkezi Bulunan Türkiye İş Kurumu İl ve Şube Müdürlükleri.




132-GAZETECİLİK VE HALKLA İLİŞKİLER ÖĞRETMENİ

TANIM

Çalıştığı eğitim kurumunda; öğrencilere gazetecilik ve halkla İlişkiler ile ilgili eğitim veren kişidir.

A- GÖREVLER

Gazetecilik ve Halkla İlişkiler ile ilgili hangi bilgi, beceri, tutum ve davranışların, hangi yaş düzeylerindeki öğrenci gruplarına hangi yöntemlerle kazandırılacağı, MEB tarafından onaylanan öğretim programları ve ilgili mevzuatta belirtilmiştir.

Gazetecilik ve Halkla İlişkiler öğretmeni, bu program çerçevesinde;
- Eğitim vereceği grubun düzeyine uygun bir çalışma planı yapar,
- Kendisine ayrılan ders saatlerinde planını uygulayarak öğrencilere alanı ile ilgili bilgi ve beceri kazandırır,
- Öğrencilerin başarılarını değerlendirir, başarıyı artırıcı önlemler alır,
- Eğitici kol çalışmalarında görev alarak öğrencilerin yeteneklerini geliştirici etkinlikler düzenler,
- Öğrencilerin gelişimlerini izler, sorunlarının çözümüne yardımcı olur,
- Alanı ile ilgili gelişmeleri izler,ihtiyaçları saptar, bunların öğretim programlarına yansıtılması için ilgililere önerilerde bulunur,
- Nöbetçi olduğu günlerde, okulun düzen ve disiplinini sağlamak üzere görev yapar,
- Sınıf öğretmeni olarak, öğrencilerin alan ve ders seçmelerine yardımcı olur, yönetimle ilişkilerini sağlamaya çalışır.

KULLANILAN ALET, MALZEME
VE EĞİTİM MATERYALLERİ

- Alanı ile ilgili meslek dersleri müfredat programı, yıllık ve günlük çalışma planları, not defteri, ders ve yoklama defterleri, öğrenci iş takip formu,
- Ders kitapları, yardımcı kitaplar, iş ve işlem yaprakları, bilgi yaprakları, meslek alanı ile ilgili çeşitli teknik yayınlar,
- Eğitim araçları (Projeksiyon, tepegöz, video, TV., video bantları, slayt, saydam, bilgisayar, Bilgisayar yazılımları, CD vb.).

B- MESLEĞİN GEREKTİRDİĞİ ÖZELLİKLER

Gazetecilik ve Halkla İlişkiler öğretmeninin hem alanı ile hem de öğretmenlik mesleği ile ilgili niteliklere sahip olması gerekir.

Gazetecilik ve Halkla İlişkiler öğretmeni olmak isteyenlerin;
- Üst düzeyde akademik yeteneğe sahip,
- Ayrıntıları algılama gücüne sahip,
- Okumaktan ve araştırma yapmaktan hoşlanan,
- Düşüncelerini sözle ve yazı ile etkili bir biçimde ifade edebilen,
- Sosyal bilimlere ilgili ve bu alanda başarılı,
- Düşüncelerini başkalarına açık bir biçimde aktarabilen,
- İyi bir öğrenme ortamı sağlayabilen,
- Dikkatli, işine özen gösteren,
- Mesleğinin sorunları ile ilgilenen ve çözüm yolları bulmaya çalışan,
- İnsanlarla iyi iletişim kurabilen; sevecen, hoşgörülü, sabırlı,
- Öğrencilerin duygu ve düşüncelerini anlayabilen,
- Kendini geliştirmeye istekli, coşkulu,
- Girişimci, yaratıcı
kimseler olmaları gerekir.

C- ÇALIŞMA ORTAMI VE KOŞULLARI

Gazetecilik ve Halla İlişkiler Öğretmeni, sınıfta görev yapar. Görevini genellikle ayakta yürütür. Çalışma ortamı biraz tozlu ve oldukça gürültülüdür.

D- MESLEK EĞİTİMİ

MESLEK EĞİTİMİNİN
VERİLDİĞİ YERLER

Üniversitelerin Gazetecilik, Gazetecilik ve Halkla İlişkiler, Halkla İlişkiler ve Tanıtım, Halkla İlişkiler,Televizyon Gazeteciliği, Medya İletişim Sistemleri, Basın Yayın bölümlerini bitirenlerden “Ortaöğretim Alan Öğretmenliği Tezsiz Yüksek Lisans Programı”nı veya “Pedagojik Formasyon Programı”nı başarı ile tamamlayanlar bu alanda öğretmen olarak atanmaktadırlar..

ÖN EĞİTİMDE BAŞARILI
OLUNMASI GEREKEN DERSLER

- Türkçe,
- Psikoloji, Sosyoloji,
- Coğrafya, Tarih,
- Matematik.

MESLEK EĞİTİMİNE
GİRİŞ KOŞULLARI

Meslek eğitimine başlayabilmek için Anadolu İletişim Meslek Liselerinin Halkla İlişkiler ve Tanıtım Alanı ile İletişim bölümü mezunları, lise veya dengi okul son sınıf öğrencileri ile mezunlarının;
- Öğrenci Seçme Sınavı’nda tercih etmeyi düşündükleri yukarıda sayılan programlardan en az biri için belirlenen puan türünden yeterli puan almaları,
- Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) Tercih Bildirim Formu’nda, bu bölümlerle ilgili en az bir yükseköğretim programını tercih etmeleri gerekir.

EĞİTİMİN SÜRESİ
VE İÇERİĞİ

Eğitim süresi 4 yıldır.
Eğitim süresince; Sosyoloji, Psikoloji, Siyasi Tarih Ekonomi, Hukuk, İstatistik, Gazetecilik, Fotoğraf, Basın Ekonomisi ve İşletmeciliği, Basın-Yayın Tekniği, Program Yapımcılığı, Televizyon Haberciliği, Yayın Yolu ile Halk Eğitimi gibi dersler verilir.

EĞİTİM SONUNDA ALINAN
BELGE-DİPLOMA VE UNVAN

Eğitimini başarı ile tamamlayanlara mezun oldukları alanlarla ilgili lisans diploması ve unvanlar verilir.

E- ÇALIŞMA ALANLARI VE İŞ BULMA OLANAKLARI

Bu alana öğretmen olarak atananlar Anadolu iletişim meslek liselerinde alanın teorik ve uygulamalı meslek dersleri, İletişim Teknikleri ve uygulaması,Radyo TV Haberciliği, Okuma ve Anlama Teknikleri, Haberleşme Hukuku,Basın Ahlakı,İnsan İlişkileri,Halkla İlişkiler,konularıyla ilgili ders verebilmektedirler.


F-EĞİTİM SÜRESİNCE VE EĞİTİM SONRASI KAZANÇ

EĞİTİM SÜRESİNCE

- Eğitim sırasında herhangi bir kazanç söz konusu değildir.
- İsteyen öğrenciler Kredi ve Yurtlar Kurumunca verilen öğrenim ve harç kredisinden yararlanabilirler.
- Vakıfların, kamu ve özel kurum ve kuruluşların sağladığı burslardan yararlanılabilir.

EĞİTİM SONRASI

- Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı ilgili okullarda öğretim hizmetleri sınıfında belirlenen kadrolara atanırlar. Kadrolarına denk düşen derece ve kademe ile her yıl belirlenen katsayı ve tazminat oranlarına göre aylık maaş alırlar.
- Ayrıca her yıl tüm öğretmenlere okullar açılmadan önce eğitim öğretim tazminatı adı altında bir ödeme yapılmaktadır.
- Özel eğitim kurumlarında görev yapan öğretmenler ise, okul yönetimi ile yaptıkları anlaşmalara göre veya sözleşmelere göre değişik miktarlarda ücret alabilmektedirler.

G- MESLEKTE İLERLEME

- MEB tarafından açılan sınavı kazanmaları durumunda eğitim yöneticisi olabilirler.

BENZER MESLEKLER

- Diğer öğretmenlikler,
- Radyo-TV program yapımcılığı.

I- YARARLANILAN BİLGİ KAYNAKLARI

- Milli Eğitim Bakanlığına bağlı Eğitim kurumlarına öğretmen olarak atanacakların atamalarına esas olan alanlar ile mezun oldukları yüksek öğretim programları ve aylık karşılığı okutacakları derslere ilişkin esaslar ile 12.07.2004 tarih ve 119 sayılı karar.
- Meslek Danışma Komisyonu (MEDAK ) üyesi kuruluşlar

İ- DAHA AYRINTILI BİLGİ İÇİN BAŞVURULABİLECEK YERLER

- İlgili eğitim kurumları,
- Türkiye İş Kurumu Genel Müdürlüğü Ankara Meslek Danışma Merkezi,
- Bünyesinde Meslek Danışma Merkezi bulunan Türkiye İş Kurumu İl ve Şube Müdürlükleri

133-GEMİ ELEKTRONİĞİ VE HABERLEŞME TEKNİSYENİ

TANIM

Denizde veya karada;
Gemi-gemi, gemi-kara arası yersel, göksel ve uzay ortamlarında haberleşme, seyir ve diğer gemi elektronik donanımının denemelerini, bakımını, onarımını yapan ve haberleşme aygıtlarını işleten kişidir.

A- GÖREVLER

Uluslararası Denizcilik Örgütü (IMO) ve ulusal otorite tarafından konulmuş kurallara uygun olarak;
- Gemi elektronik haberleşme donanımının test, bakım ve onarım işlerini yapar,
- Gemi elektronik seyir (Radar, Gyro, Auto-pilot, Echo-sounder, Speed-log, OPS, ECDIS vb.) ve diğer elektronik ölçme, kontrol ve kumanda donanımının test, bakım ve onarım işlerini yapar,
- Gemide onarımı mümkün olmayan elektronik haberleşme seyir ve diğer elektronik donanım arızalarını rapor ederek kıyı servislerince onarımını sağlatır,
- Genel ve gerektiğinde acil durum haberleşmelerini yersel, göksel ve uzay ortamını kullanan (DSC, Telsiz-telefon, Teleks, Faks, Mors vb.) donanım aracılığıyla yapar.
Karada çalışanlar, yukarıdakilere ek olarak her türlü gemi elektronik donanımının montajını yapar.

KULLANILAN ALET
VE MALZEMELER

Bir elektronik atelyesinde bulunması gereken her türden ölçme, üretim, test, bakım-onarım araç ve gerecini kullanır. Bunlardan bazıları;
• Havya, avometre, osilaskop, lojik analizör, spektrum analizör,
• Mikroişlemci ve EPROM programlayıcıları,
• Değişik özellikli güç kaynakları ve ölçme aygıtları,
• Küresel Deniz Tehlike ve Güvenlik Haberleşme Sistemi (GMDSS) donanımı,
• Radar, Gyro, Auto-pilot, Echo-sounder, Speed-log, GPS, ECDID donanımı vb.

B- MESLEĞİN GEREKTİRDİĞİ ÖZELLİKLER

Gemi elektronik ve haberleşme teknisyeni olmak isteyenlerin:
- Fen bilimleri özellikle fizik ve matematik alanında başarılı,
- Elektronik ve mekanik işlere karşı ilgili,
- Şekil algısı yeteneğine sahip,
- Göz ve ellerini uyum içinde kullanabilen,
- Uzun süreli ve karmaşık işlerde yoğun dikkat ve sabır gösterebilen,
- Bedence ve ruhsal yönden sağlıklı ve dayanıklı,
- Teknolojik gelişmeleri izlemeye hevesli,
- Denizde yaşamayı seven ve gemilere karşı ilgisi olan
kişiler olmaları gerekir.

C- ÇALIŞMA ORTAMI VE KOŞULLARI

Gemi elektroniği ve haberleşme teknisyenleri, seyir halindeki gemiler, yer istasyonları ve sahil servis ve bakım istasyonlarında çalışmaktadır. Özellikle gemide nemli, gürültülü ve kokulu ortamlarda çalışmaları söz konusudur.

Ticari gemide çalışanların dönüş süresi belirsiz olduğundan bu kişilerin iş yaşamı düzensizdir. Yolcu gemilerinde çalışanların dönüş gün ve saatleri belirlidir. Ancak her iki durumda da kişi aile ortamından uzak kalma durumunda kalmaktadır. Kıyı servis istasyonlarında da çalışma saatleri düzenli değildir.

D- MESLEK EĞİTİMİ

MESLEK EĞİTİMİNİN
VERİLDİĞİ YERLER

Meslek eğitimi sadece aşağıdaki Anadolu Denizcilik Meslek Lisesinin Gemi Elektroniği ve Haberleşme Bölümünde verilmektedir.
- İstanbul Beşiktaş Ziya Kalkavan Anadolu Denizcilik Meslek Lisesi.

MESLEK EĞİTİMİNE
GİRİŞ KOŞULLARI

İlköğretim 8.sınıfta öğrenim görmekte olan öğrenciler "Orta öğretim Kurumları Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Sınavı"na katılarak, tercih ettikleri Anadolu Meslek Lisesi "Gemi Elektroniği ve Haberleşme" bölümü için gerekli puanı almış olmaları gerekmektedir. Okul tarafından Ağustos ayında yapılan mülakat sınavını da kazananlar okula alınırlar. Öğrencilerin "Gemiadamlarının Eğitim, Belgelendirme, Sınav, Vardiya Tutma, Kütükleme ve Donatılma Esasları Yönetmeliği" gereğince denizde çalışmaya engel olan aşağıda belirtilen hastalıklardan birine yakalanmamış olması gerekmektedir.
a) Akıl ve ruh hastalıkları, ilaç tutkunluğu
b) Sinir sistemi hastalıkları (sara, parkinson ve benzerleri)
c) Duyu organları fonksiyon kayıpları (sağırlık, körlük vb.)
d) Çalışmaya engel olabilecek nitelikte olan;
- Metabolizma ve endokrin sistemi hastalıkları (şeker, mallitan, amiloidosis ve benzerleri)
- Kan hastalığı (maligu kan hastalıkları veya kan yapım bozuklukları ve benzerleri)
- Kas iskelet sistemi hastalıkları veya deformiteleri (ramotoit artrit, malign hastalıkları)
e) Uzun seyirli bulaşıcı hastalıklar (AİDS, sifiliz ve benzerleri)
Mülakat ve kondisyon sınavında başarılı olanlar denizcilik eğitimine elverişli olduğunu tam teşekküllü bir devlet hastanesinden alacakları sağlık kurulu raporu ile belgelendirdikleri takdirde kesin kayıt hakkını kazanmaktadırlar. Görüşmeye ve kondisyon sınavına kontenjanın üç katı kadar öğrenci çağrılmaktadırlar. Söz konusu görüşmede oluşturulan komisyonca öğrencinin yeniden fiziksel ve ruhsal yeterliliğine bakılır. (Omurgada simetri bozukluğu, davranış ve kişisel özellikleri vb.)

EĞİTİM SÜRESİ
VE İÇERİĞİ

Mesleğin eğitimi 4 yıl sürelidir.
Öğrenciler temel elektrik bilgisi, elektronik alıcılar-vericiler, elektronik bilgisi, dijital teknik, uydu iletişim teknikleri, mikro dalga, mors tekniği, radar ve gemi haberleşme cihazlarının kullanımı, bakım ve onarımı konularında eğitim alırlar. Ayrıca, işletmelerde uygulamalı eğitime katılarak bilgi ve becerilerini pekiştirirler. Öğrencilere 9. sınıfta genel kültür derslerinin yanı sıra tanıtım ve yönlendirme dersi de verilmektedir.

EĞİTİM SONUNDA ALINAN
BELGE-DİPLOMA VE UNVAN

Anadolu Denizcilik Meslek Lisesi eğitimini tamamlayanlara Meslek Lisesi diploması ve Teknisyen unvanı verilir. Teknisyenlere, Başbakanlık Denizcilik Müsteşarlığınca gemiadamı olabilme koşullarını sağlamak koşuluyla Elektronikçi yeterliğinde gemiadamı cüzdanı düzenlenir.

E- ÇALIŞMA ALANLARI VE İŞ BULMA OLANAKLARI

- Uluslararası ve ulusal sularda, yabancı ve Türk bandıralı gemilerde ve kıyıda bakım servislerinde, kıyı telsiz istasyonlarında teknisyen olarak çalışırlar.
- Son yıllarda kadınlar için de yeni yeni çalışma alanı yaratılmaktadır.

F- EĞİTİM SÜRESİNCE VE EĞİTİM SONRASI KAZANÇ

EĞİTİM SÜRESİNCE

- Eğitimin son yılında işletmelerde meslek eğitimi uygulaması yapılmaktadır. Bu süre içinde öğrenciler en düşük (asgari) ücretin üçte biri kadar ücret alırlar.
- Eğitim gören adayların iş kazası, iş riski ve meslek hastalıkları ile ilgili sigorta primleri devletçe karşılanır.
- Bütün öğrenci haklarından yararlanır.
- Eğitim görülen işletmenin sağlayacağı sosyal olanaklardan faydalanır.

EĞİTİM SONRASI

Denizde işe yeni başlayan bir meslek elemanı 800-1000 Amerikan Doları civarında ücret almakla birlikte bu miktar deneyimle orantılı değişmekte, yabancı bandıralı gemilerde ise ücret daha yüksektir.

G- MESLEKTE İLERLEME

Yabancı dil bilgisi, meslekte ilerlemenin ve kişinin kendini geliştirmesinin temel şartı olup, özellikle yabancı gemilerde ve şirketlerde iş bulmayı kolaylaştıran bir unsurdur.
Gemi elektroniği ve haberleşme teknisyenleri, çalıştıkları kurum, kuruluş ve işletmelerde ustabaşı, şef olabilirler.
Meslek liselerinin “Gemi Elektroniği ve Haberleşme” bölümünden mezun olanlar; Biyomedikal Cihaz Teknolojisi, Elektrik, Elektrik-Elektronik Teknikerliği, Elektronik Haberleşme, Elektronik Haberleşme, (Uzaktan Eğitim) Endüstriyel Elektronik, Endüstriyel Elektronik(Uzaktan Eğitim) Endüstriyel Otomasyon Endüstriyel Otomasyon(Uzaktan Eğitim) Mekatronik, Mekatronik(Uzaktan Eğitim) Otomotiv, Ev Cihazları Teknolojisi, Hidroelektrik Santralleri,Termik Santral Makineleri, Termik Santrallerde Enerji Üretimi, Radyo-Televizyon Tekniği önlisans programlarına sınavsız olarak girebilirler.
Ayrıca, meslek liselerinin “Gemi Elektroniği ve Haberleşme” bölümünden mezun olanlar; Elektronik Öğretmenliği, Elektronik ve Bilgisayar Öğretmenliği, Elektronik ve Haberleşme Öğretmenliği lisans programlarını tercih etmeleri durumunda, ek puan almaları nedeniyle diğer bölümlerden mezun olanlara göre öncelikle yerleştirilmektedir.

BENZER MESLEKLER

- Elektronikçi,
- Elektronik Haberleşme Teknisyeni.

H-EK BİLGİLER

SORUMLULUK
Açık denizlerde her zaman risk mevcut olduğundan, haberleşmede yapılacak hatalar ve zaman kayıpları olumsuz sonuçlara neden olabilir. Bu nedenle haberleşmenin doğru,etkili ve zamanında yapılması önemli bir sorumluluğu da beraberinde getirmektedir.

I- YARARLANILAN BİLGİ KAYNAKLARI

- Meslek elemanları,
- Bölüm eğitimcileri,
- Deniz Ulaştırması Genel Müdürlüğü,
- 24.7.2001 tarih ve 24832 sayılı Resmi Gazetede yayınlanan Gemiadamları Yönetmeliği,
- Ortaöğretim Kurumları Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Sınavı Kılavuzu (2005),
- 2005 ÖSS Sınav Kılavuzu,
- MEB, 2001-2002 Öğretim Yılında Endüstriyel Teknik Öğretim Okul ve Kurumları,
- Meslek Danışma Komisyonu (MEDAK) üyesi kuruluşlar.

İ-DAHA AYRINTILI BİLGİ İÇİN BAŞVURULABİLECEK YERLER

- İlgili eğitim kurumları,
- Türkiye İş Kurumu Genel Müdürlüğü Ankara Meslek Danışma Merkezi,
- Bünyesinde Meslek Danışma Merkezi bulunan Türkiye İş Kurumu İl ve Şube Müdürlükleri.

134-GEMİ İNŞAA TEKNİSYENİ

TANIM

Büyük tonajlı yük ve yolcu gemileri, tanker ve benzerlerinin yapımı ve montajından başlayıp kullanıma hazır hale getirilmesine kadar olan işlemlerde mühendis ve teknikerlere yardımcı olan kişidir.

A- GÖREVLER

- Gemi yapı elemanlarının, dış kaplama, genel yerleştirme resimlerinin çizimini yapar, çizilmiş imalat resimlerini okur,
- Gemi inşasında kullanılan malzemeleri sınıflandırır ve muayene eder,
- Çeliklere kullanılacak ısıl işlemlerin yapım tekniklerini uygular,
- Ölçme ve kontrol aletlerini kullanarak doğru ve hassas ölçme ve kontrol işlemlerini yapar,
- Soğuk şekillendirme makinelerinde kesme ve bükme uygulamaları yapar,
- Boru bağlantı elemanlarını kullanarak boru bağlantıları kurar,
- Basit gemi elemanlarını yapar,
- Koruyucu gaz ve toz altı kaynak yöntemleri ile temel kaynak işlemleri yapar.

KULLANILAN ALET
VE MALZEMELER

Kağıt, kalem, cetvel, gönye, pergel, mikrometre, kumpas mihengir, komperatör, şablon, rapido, ölçüm ve çizim aletleri, çeşitli büro malzemeleri, oksijenle kesme aleti, kaynak makine ve el takımları, montaj elemanları gerdirme, aparat, çekiç, balyoz, Bilgisayar ve hesap makinesi.

B- MESLEĞİN GEREKTİRDİĞİ ÖZELLİKLER

Gemi inşaa teknisyeni olmak isteyenlerin;
- Matematik ve fiziğe ilgi duyan ve bu alanlarda başarılı,
- Mekanik yeteneğe sahip,
- Şekil ve uzay ilişkilerini görebilme gücüne sahip,
- Çizim yeteneğine sahip,
- El becerisi gelişmiş,
- Dikkatli,
- İnce ayrıntıları algılayan,
- Yönergeye uyabilen,
- Bedence sağlam
kimseler olmaları gerekir.

C- ÇALIŞMA ORTAMI VE KOŞULLARI

Gemi inşaa teknisyeni kamu ve özel sektöre ait açık havada tersanelerde çalışabileceği gibi, büro ortamında da çalışabilir. Genellikle işini ayakta yapar. Çalışma ortamı nemli, gürültülü, kirli, titreşimli, tozlu olabilir. İşin yakıcı maddeler, patlayıcı maddeler, elektrik çarpması, kesici aletler ve makinelerden kaynaklanacak iş kazaları ile karşılaşılabilir. Tam gün ve hafta sonu çalışması olabilir. Çalışırken meslektaşlarıyla, işçilerle, gemi inşaat mühendisleriyle etkileşim halindedir.

D- MESLEK EĞİTİMİ

MESLEK EĞİTİMİNİN
VERİLDİĞİ YERLER

Mesleğin eğitimi, aşağıda belirtilen Anadolu Denizcilik Meslek Liselerinin
“Gemi İnşaa” bölümlerinde verilmektedir.
- İstanbul Pendik Anadolu Denizcilik Meslek Lisesi.
- Çanakkale Gelibolu Armatör Yakup Aksoy ADML,
- Rize Mimar Sinan İMKB AML,
- Samsun AML,
- Trabzon Sürmene AML.

ÖN EĞİTİMDE BAŞARILI
OLUNMASI GEREKEN DERSLER

- Matematik,
- Fen Bilgisi.
- El İşi

MESLEK EĞİTİMİNE
GİRİŞ KOŞULLARI

Mesleğin eğitimine giriş için;
- İlköğretim okulu mezunu olmak,
- Merkezi sistemle yapılan Ortaöğretim Kurumları Öğrenci Seçme ve Yerleştirme sınavında başarılı olmak gerekmektedir.

EĞİTİM SÜRESİ
VE İÇERİĞİ

Eğitim süresi 4 yıldır.
Eğitim süresince;
Genel kültür dersleri yanında; Gemi Resmi, Gemi Donanım, Malzeme
Bilgisi, Ölçme ve Kontrol, Atölye, Bilgisayar Uygulamaları derslerini
alırlar.

EĞİTİM SONUNDA ALINAN
BELGE-DİPLOMA VE UNVAN

Eğitimini tamamlayanlar Anadolu Meslek Lisesi diploması ve “Teknisyen” unvanı alırlar.

E- ÇALIŞMA ALANLARI VE İŞ BULMA OLANAKLARI

Gemi inşa teknisyenleri, devlete veya özel sektöre ait tersanelerde görev alabilirler. Ülkemizde son yıllarda denizcilik faaliyetleri hızla artmıştır. İş bulma olanağı oldukça fazladır.

F- EĞİTİM SÜRESİNCE VE EĞİTİM SONRASI KAZANÇ

EĞİTİM SÜRESİNCE

Mesleki Eğitim Kanunu gereğince işletmelerde uygulamalı eğitim gören öğrencilere, işletmelerce asgari ücretin %30’ndan, az olmamak üzere bir ücret ödenmektedir.
Eğitim gören adayların iş kazası, iş riski ve meslek hastalıkları ile ilgili sigorta primleri devletçe karşılanır.
Bütün öğrenci haklarından yararlanır.
Eğitim görülen işletmenin sağlayacağı sosyal olanaklardan faydalanır.

EĞİTİM SONRASI
Değişik firma ve iş kollarına göre ücret değişiklik göstermekle beraber, En az asgari ücretin 2 katı, en çok asgari ücretin 4 katı tutarında ücret alınmaktadır.

G- MESLEKTE İLERLEME

- Anadolu Denizcilik Meslek Lisesi ilgili bölümlerinden mezunu olup da bu mesleği yapanlar;
- Usta, ustabaşı, formen, şef vb pozisyonlara yükselebilirler.
- Meslek liselerinin “Gemi İnşa ve Gemi Yapımı” bölümlerinden mezun olanlar, istedikleri taktirde, Gemi İnşaatı ön lisans programına sınavsız geçiş için başvurabilirler. Gereken koşullara sahip oldukları takdirde yerleştirilebilirler.

BENZER MESLEKLER

- Gemi İnşa Teknikerliği,
- Metal İşleri Teknisyenliği.

H- EK BİLGİLER

SORUMLULUK

En küçük dikkatsizlik çok büyük maddi kayıplara yol açabilmektedir. Dikkatli olunmalıdır.

I- YARARLANILAN BİLGİ KAYNAKLARI

- Meslek Elemanları,
- Mesleki ve Teknik Ortaöğretim Kurumlarından Meslek Yüksekokulları ile Açık öğretim ön lisans programlarına sınavsız geçiş kılavuzu 2005-MSG,
- Meslek Danışma Komisyonu (MEDAK) Üyesi Kuruluşlar.
- MEB, 2004-2005 Öğretim Yılında Endüstriyel Teknik Öğretim Okul ve Kurumları, Ankara, 2004,
- ÖSYM 2005 ÖSS Kılavuzu.

İ- DAHA AYRINTILI BİLGİ İÇİN BAŞVURULABİLECEK YERLER

- İlgili Eğitim Kurumları,
- Türkiye İş Kurumu Genel Müdürlüğü Ankara Meslek Danışma Merkezi,
- Bünyesinde Meslek Danışma Merkezi bulunan Türkiye İş Kurumu İl ve Şube Müdürlükleri.
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
http://dessas.yetkinforum.com
 
131-GAZETECİ 132-GAZETECİLİK VE HALKLA İLİŞKİLER ÖĞRETMEN 133-GEMİ ELEKTRONİĞİ VE HABERLEŞME TEKNİSYENİ 134-GEMİ İNŞAA TEKNİSYENİ
Sayfa başına dön 
1 sayfadaki 1 sayfası
 Similar topics
-
» 135-GEMİ İNŞAATI MÜHENDİSİ 136-GEMİ MAKİNELERİ MÜHENDİSİ 137-GEMİ VE DENİZ YAPILARI MÜHENDİSİ
» 147-HAKİM (YARGIÇ) 148-HALKBİLİMCİ (FOLKLORCU) 149-HALKLA İLİŞKİLER VE TANITIM ELEMANI
» Gemi inşaatı
» Gemi Kaptanlığı
» 103-ELEKTRONİK VE HABERLEŞME MÜHENDİSİ

Bu forumun müsaadesi var:Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
HERSEY BURDA :: MESLEKLER :: MESLEKLERİ TANIYALIM-
Buraya geçin: