Oyun pazarında Çinliler ABD ve Avrupa'yı zorluyor
Avrupalı ve Amerikalı oyun üreticileri, çevrimiçi pazarlamaya odaklanan Çinli üreticiler karşısında zorlanıyorlar ve yeni iş modelleri arıyorlar.
Dış Haberler Servisi
17 Ağustos 2009 15:12
İngiltere'de gerçekleşen Edinburgh Interactive konferansında konuşan BMO Capital Markets uzmanı Edward Williams, Avrupalı ve Amerikalı oyun üreticilerinin Çinli rakipleri karşısında zorlandığını söyledi. Williams, şu yorumlarda bulundu: "Batılı dijital oyun üreticileri hazırlanan bir oyunu DVD'ye kaydedip perakende satış yoluyla pazara veriyor. Buna karşın, Çinli üreticiler ise aslen PC pazarına yönelik oyunlarını çevrimiçi pazarlama yöntemiyle satıyorlar. Oyun konsollarının Güney ve Doğu Asya'da pek yaygın olmaması da Çinli üreticilerin lisans giderlerini düşürüyor."
Williams, Batılı dijital oyun üreticilerinin işletme giderlerinin sürekli artmasına yol açan temel faktörleri konferansta şu şekilde anlattı: "Oyunların hacmi büyüyor, geliştirme süresi ve personel maliyetleri artıyor. Piyasa çok parçalı. Bu durum oyun geliştirenlerin yeni bir oyunu birden fazla platform için hazırlama zorunluluğu doğuruyor. Ayrıca telif ve lisans ücretlerinde artış var. Dijital oyun pazarı, son 12 ayda ise yavaşlamış görünüyor. Bu süre içinde ABD'deki oyun satışlarında yüzde 29 düşüş kaydedildi."