Steve Jobs ve Rupert Murdoch’dan Dijital Gazete Devrimi
Fırat Demirel tarafından 22 Kasım 2010 tarihinde yazılmıştır.
Dijital dünyanın cazibesi gazeteciliğin seyrini değiştirmeye devam ediyor. Geçtiğimiz yıl Google ile restleşen News Corporation CEO’su Rupert Murdoch, Apple ile sektörün geleceğini çizmeye hazırlanıyor. Murdoch ile Jobs iPad odaklı bir gazete çıkarmanın eşiğinde.
Önümüzdeki yıl başında yayına başlayacağı konuşulan iPad gazetesinin beklenen adı Daily. Günlük yayınlanacak gazete yalnızca iPad uygulaması olacak, basılı ya da web üzerinde herhangi bir örneği yer almayacak. 100 kişiyi göreve hazırlayan Murdoch’un, yeni gazetesine haftalık 0.99 dolar üyelikle ücretlendirilecek ve ilk aşamada politik haberlere ve son dakika gelişmelerine odaklanacak.
Her yönüyle orjinal olması beklenen Daily’nin BBC gibi online gazetelere bakıldığında kişiselleştirilebilir bir şekilde sunulması akla yatkın geliyor. Webin uygulama temelli gelişeceği iddialarında önemli bir yer edinecek olan Daily, internetin sosyal özelliklerini taşımasıyla da Flipboard örneğini akla getiriyor.
Yayıncılık konusunda dünyanın en önde gelen şirketlerinden birinin elinde büyüyecek Daily’nin, partner olarak Apple’ı seçmesi ise son derece mantıklı. Zira Google, hem Murdoch hem de Apple için ortak bir düşman niteleğinde. Önceki gün The Beatles’ı iTunes’a çekerek dijital müzik piyasasındaki gücünü gösteren Apple’ın, uygulama dünyasında ki prestiji de News Corp.’a uygun seviyede.
Geçen yıl %3 düzeyinde olan e-kitap satışlarının, Ağustos ayında toplam kitap satışlarının %9′una ulaşması da 2011′in dijital okur-yazarlık adına ciddi gelişmelere gebe olduğunu gösteriyor. Dijital yayıncılığı desteklemek için 5 milyon dolar ayıran Google, bakalım bu yıl neler yapacak.