"2'nci büyük kozmetik zinciri olacağız"
Flormar'ın yakın gelecekteki hedefleri büyük.
Son bir yılda Flormar cephesinde çok şey değişti. Bu değişimin öncüsü ise markayı yöneten Şenbay kardeşler oldu. Alp ve Cem Şenbay, bundan 13 yıl önce şirketi babalarından devraldıktan sonra gerçek anlamda iyi bir iş ortaya çıkardı. Sadece bir oje markası olarak anılan ve yıllık üretim kapasitesi 2,5 milyon adet olan Flormar’ı aradan geçen zamanda 20 kat büyüttüler. Flormar, bugün yıllık 50 milyon adetin üstüne çıkan bir kapasiteyle çalışıyor. Kozmetikte devlerin karşısında sıkı bir mücadele verirken, pazarda dördüncü büyük olarak anılıyor. Şirketin son bir yılda yaşadığı değişime gelince…
Bu değişim Flormar Yönetim Kurulu Üyesi Alp Şenbay’ın ifadesiyle krizle birlikte başladı. Krizi öngörmeyi başardıklarını ifade eden Şenbay, krize karşı aldıkları önlemlerin de kendilerini çok daha iyi bir noktaya taşıdığını söylüyor. Alınan önlemleri şöyle sıralıyor: “Öncelikle stoklarımızı 1 aya çektik. Bununla doğru orantılı olarak üretimi yurtdışına yönlendirdik. 4 ay boyunca iç pazara mal vermedik. Bu uygulamayla 11 yıllık stok birikimini erittik. Çünkü enflasyon döneminden itibaren stok bindirerek ilerlemiştik.”
Flormar’a 2007 yılında katılan pazarlama direktörü Arzu Kartal da şirketin yeni rotasında etkili bir isim. 4 yıldır transfer etmeye çalıştıkları Kartal’ı sonunda ikna ettiklerini belirten Şenbay, “Arzu Hanım işe başladığı günden 2008 sonuna kadar yönetim kurulu hariç her şeyi değiştirdi. Tüm ürünlere kaliteden ambalajına kadar müdahale etti. Örneğin sarı olan ambalajlar beyaza döndü. Her ürünün kalitesi 1’e 10 arttı. Yine 2008’in mart ayında mağazalaşmaya başladık. Tüm rakiplerin frene bastığı dönemde bizim gaza basmamız önümüzü açtı” diyor. Yapılan tüm bu çalışmalar sonucunda Flormar, ciddi bir yol kat etmiş görünüyor.
Pazarın yüzde 15 büyüdüğü 2009 yılında yüzde 45’lik bir büyüme kaydeden şirket, 45 milyon dolarlık ciroya ulaştı. Renkli kozmetikte de pazar payını 7 puan artırarak yüzde 30’a çıkardı.
Şenbay, bu yıl da büyümelerinin hız kesmeyeceğini söylüyor. Özellikle geçtiğimiz aylarda girdikleri parfüm kategorisinin büyümelerini destekleyeceğini belirtiyor.
Kendilerine büyüme getirecek diğer gelişmeleri de şöyle anlatıyor: “Şu anda üretimimizin yüzde 50’sini 69 ülkeye ihraç ediyoruz. İhracat ekibine yeni transferler gerçekleştirdik. 2010’da ihracatta 89 ülkeye çıkma hedefimiz var. Haiti’den Tongo’ya kadar yazışmalarımız başladı. Şu anda 35 olan mağaza sayımızı da en kötü ihtimalle 55-60’a çıkaracağız. Toplam satışımızın yüzde 15’inin bu noktadan gelmesini sağlayacağız. Yatırımlara da devam edeceğiz. Bu yıl sadece makine parkuru anlamında 1,5 milyon dolarlık yatırımımız olacak. Toplam 1 milyon dolara yakın da mağaza yatırımı gerçekleştireceğiz.” Flormar’ın yakın gelecek hedefleri de büyük.