Eğlence devleri oyuna daldı
Eğlence şebekeleri, hem konsol tabanlı hem de online oyunlara çoklu platformları ve gelir akışı ile derin bir dalış yaptı.
İnterpromedya Haber Merkezi
03 Aralık 2008 16:41
MTV gibi eğlence şebekelerinin öncüsü olarak görülebilecek olan gençlere yönelik yapılanmaların yanı sıra Lifetime gibi daha spesifik hedef kitleleri hedefleyen şebekeler de oyunlara yatırım yapıyor. NPD Group tarafından yapılan açıklama, video oyun satışlarının üçüncü çeyrekte, 2007’ye oranla yüzde 8 büyüdüğünü gösteriyor.
MTV Games İnteraktif Medya Başkan Yardımcısı Bob Picunko: “Bir çok araştırma grubu oyun dünyasını krize ve yaşanacak düşüşlere dayanıklı olarak görüyor. Ben de oyun sektörünün bu konuda dirençli olduğunu düşünüyorum. Oyun alanının en iyi yanı, temel bir ücret karşılığında saatlerce sürecek içerik çıkıyor olması” diyor. Bu da, kötü bir ekonomide bile şebekelerin büyüme ve agresif satın alımlar yapmaya devam etmesinin nedenini açıklıyor.
Genişleme sadece konsol ya da perakende oyunlarla ve sadece genç erkek oyuncularla sınırlı kalmıyor. 12-16 yaş aralığı dışında 18-34 yaş aralığında birçok kişi bu oyunlara büyük talep gösteriyor. Dolayısıyla yetişkinler de oyun pazarı için büyük önem taşıyor. Genel olarak bayanlara hitap eden kablo şebekesi Lifetime geçen ay Koreli giyinip süslenme oyun sitesi ROIWorld.com’u satın aldı ve gelecek yıl yeniden piyasaya sunmayı planlıyor.
Yani değişen sadece gelir akışı değil, oyuncu kitlesi de değişiyor. Bir zamanlar sadece çocuklara hitap ettiği düşünülen oyunlar, artık daha olgun ağ topluluklarını da kapsıyor. Bu bağlamda, Rock Band’in Beatles’ın müzik oyununu 2009’da piyasaya sunması bekleniyor.