Dilek İlboğa; Kriz Oyuna Olan Talebi Artırdı
Yazan: Murat Çehreli 08 Nisan 2009, Çarşamba Sayfayı Yazdır Tavsiye Et Paylaş
True Games’in, Uluslar arası İş Geliştirme Direktörü Dilek İlboğa : "Oyun sektörü krizden etkilenmedi. Çünkü, bizim oyunlarımız hard core player dediğimiz oyuncu modeli her koşulda oyununu oynar. Hiçbir zaman vaz geçemez. Çünkü, oyuncular oyun karakterleriyle özdeş tuttukları için hiçbir zaman vaz geçemezler. Dolayısıyla krizin bu oyuncular üzerinde bir etkisi yok. Hatta, işini kaybetmiş insanların da eğlence olarak başvurdukları bir araç bu platformlar. Hatta, krizde ufak bir artış olduğunu bile söyleyebilirim."
Dünyanın, önde gelen online oyun yayıncılarından True Games Türkiye pazarına giriyor. Massively Multiplayer Online oyun tutkunlarının yeni gözdesi olmaya aday Warrior Epic ile Türk oyuncuların karşısına çıkmaya hazırlanan True Games’in, Uluslar arası İş Geliştirme Direktörü Dilek İlboğa ile şirketin Türkiye’deki hedefleri üzerine konuştuk.
turk.internet.com : Bize şirketiniz hakkında kısa bilgi verebilir misiniz?
Dilek İlboğa : True Games, 2008 Ocak ayında Kaliforniya’da kurulan bir Amerikan şirketi. Sonrasında, şirketimize Hindistan’ın en büyük prodüksiyon şirketi olan UTV bir yatırım gerçekleştirdi. Biz, Walt Disney, arkasından UTV ve hemen arkasından da True Games’in geldiği bir yapının içerisindeyiz.
turk.internet.com : Dünyada online oyun ne tarafa gidiyor?
Dilek İlboğa : Oyuncular, daha kaliteli ve güvenli oyunlar istiyorlar. Sektörde, yer alan oyunların kalitelerinin çok iyi olmadığını söyleyebilirim. Oyunların, lokalleşmediklerini görüyoruz. Türkiye’ye, hizmet veren şirketlerin ya web siteleri Türkçe, oyunları Türkçe değil ya da web sitesi Türkçe olsa bile müşteri hizmetleri departmanı yoktur. Bazılarının, Türkiye’ye server kurmadıkları görülüyor. Bu çerçevede Türkiye pazarında ciddi bir açığın olduğu görülüyor. En kaliteli(3A) oyunları getirerek, düşük bir maliyetle bu yöndeki boşluğu doldurmak istiyoruz.
turk.internet.com : Gelir modeliniz nedir?
Dilek İlboğa : Normalde oyunlarımız free-to-play. Micro-transaction dediğimiz yöntemi uygulamayı planlıyoruz. İsteyen oyuncular, aylık Premium olarak ya da ‘silah’ satın alarak oyunlarını daha yüksek kalitede oynayabiliyorlar. Bunun dışında, biz oyunun Avrupa haklarını Fransa’nın hakim Telekom operatörüne sattık. İleride, oyunun t-şörtleri, anahtarlıkları gibi metaları satabiliriz.
turk.internet.com : Türkiye’de, ne gibi bir yapılanma öngörüyorsunuz?
Dilek İlboğa : Burada, önümüzdeki aylarda bir ofis açmayı planlıyoruz. Her şeyimizi legal bir çerçevede oluşturmak istiyoruz. Zaten, bütün ekibimiz Türk ve sunduklarımız Türkçe olacak. Her 5 bin oyuncuya bir müşteri hizmetleri yetkilisi bakacak. Bunun dışında oyunları denetleyecek kişiler de istihdam etmeyi düşünüyoruz. Oldukça maliyetli olan server kurulumunu, reklam ve pazarlama harcamalarını gerçekleştireceğiz. Bütçemizin yüzde 10’unu tamamıyla reklama ayırdık.
turk.internet.com : İnternet kafeler sizin için ne gibi bir anlam ifade ediyor?
Dilek İlboğa : İnternet kafeler bizim için çok önemli bir unsur. Çünkü, ev kullanıcılarıyla internet kafe kullanıcıları kıyaslandığında bu tarafta ciddi sayıda oyun oynayan bir kitlenin olduğu görülüyor. Dolayısıyla, buraya bir tanıtım ekibi kurarak bu kitleyi değerlendirmek istiyoruz. Bu arkadaşlar, internet kafelere giderek oyunlarımızı tanıtacaklar. Nasıl oynandığını gösterecekler. Bunun yanında bazı turnuvalar organize edeceğiz.
turk.internet.com : Oyun sektörünün krizden etkilenmediği söyleniyor. Doğru mu?
Dilek İlboğa : Evet, etkilenmedi. Çünkü, bizim oyunlarımız hard core player dediğimiz oyuncu modeli her koşulda oyununu oynar. Hiçbir zaman vaz geçemez. Çünkü, oyuncular oyun karakterleriyle özdeş tuttukları için hiçbir zaman vaz geçemezler. Dolayısıyla krizin bu oyuncular üzerinde bir etkisi yok. Hatta, işini kaybetmiş insanların da eğlence olarak başvurdukları bir araç bu platformlar. Hatta, krizde ufak bir artış olduğunu bile söyleyebilirim.
turk.internet.com : Dünyada ve Türkiye’de online oyun piyasasının hacmi nedir?
Dilek İlboğa : Konsol oyunlar da dahil 30 milyar dolarlık bir piyasa söz konusu. Türkiye ile ilgili kayıtlı bir bilgi yok, ama 5 milyon dolar civarında bir online oyun hacmi olduğunu tahmin ediyorum.
turk.internet.com : Dünya ile kıyaslandığında ne gibi karakteristikler öne çıkıyor?
Dilek İlboğa : Türk oyuncusu, her koşulda oynayan daha sıkı bir oyuncu. Bunun dışında Türk oyuncular daha sadıklar. Bilgisayar konusunda çok iyiler. Oyunların özelliklerini çok kolay kapıyorlar.
turk.internet.com : Oyunlar ne zaman oynanabilecek?
Dilek İlboğa : Massively Multiplayer Online oyun tutkunlarının yeni gözdesi olmaya aday Warrior Epic ile 20 Nisan’da Beta serverımızın açılmasının ardından 20 Mayıs’ta oyun tutkunlarının karşısında olacağız.. Böylelikle, her şeyin tamamıyla Türkçe olduğu oyunlarımızla kullanıcılara bir adım daha yaklaşmış olacağız.