Sanal ticaret hacmi milyar dolarları aşıyor
Ticareti yapılan sanal varlıklardan elde edilen gelir, önümüzdeki beş yılda 5 milyar doları aşabilir.
Dış Haberler Servisi
31 Aralık 2009 11:01
Pek çokları için oyun dünyasında, sanal mallara sahip olmak ya da onların ticaretini yapmak, son zamanlarda teknolojideki en ilgi çekici eğilimlerden biri haline geldi. Çok fazla ilgi gören bu alan, sosyal oyun sektöründe hızlı bir büyümeye de önayak oldu.
Oyunlarda gerçekleşen sanal ticaretin kapsadığı alan ise; günlük hayatta karşımıza çıkabilen her şeyi sunuyor. Satın almak istediğiniz mobilyadan, evcil hayvana; kuracağınız restoranın menusünü belirlemenize kadar geniş bir seçenek var önünüzde.
Kimileri için oyunun en heyecanlı tarafı olan bu sanal ticaretin, hızlı yükselişi tahmin edilemeyecek derecede büyük. En popüler sosyal oyun şirketlerinden biri olan Playfish'in bu kapsamda iki farklı gelir modeli var. En önemlisi sanal malların satışından elde edilen gelir, ikincisi ise oyunda kullanılan reklamdan elde edilen gelir. Bu aşamada reklam kullanımı gelirin küçük bir kısmını oluşturuyor.
Aslına bakılırsa sosyal oyun dünyasında kişilerin oyun başına aylık yaklaşık 10 dolar ödeyerek gerçekleştirdiği sanal mal ticareti meselenin asıl özünü oluşturuyor. Bu gelir, sosyal oyun geliştiricilerinin elde ettiği gelirin yüzde 90- 95'ini oluşturuyor ve gelecekte şirketlere daha çok kazandıracağa benziyor.
Girişimciler bunun üzerine sanal mal ticaretinin 2009'un en heyecan verici kategorilerinden biri olduğunu ve 2010'da da bu heyecanın devam edeceğini düşünüyor.