Microsoft’un En Son Cihaz Oyunu
Oyun konsolu eklentisi bazı yatırımcılara sorular sorduruyor. Microsoft, bireysel müşterileri çekebilirse hisse değeri yükselebilir.
Peter Burrows, Dina Bass, Adam Satariano ve Cliff Edwards, Bloomberg Businessweek
Microsoft, 15 Haziran’da Los Angeles’da yapılan oyun fuarında büyük öneme sahip olan küçük bir kutu tanıttı. Project Natal kod adı verilen bu cihaz Microsoft’un artık yaşlanmakta olan ve beş yılda 40 milyon adet pazara sürülen XBox 360 oyun konsoluna bir eklenti olacak. XBox’ın satışları geçen yaz Sony’nin Playstation’ın fiyatını düşürmesiyle azalmıştı ama Microsoft Natal’ın XBox’ı dirilteceğine inanıyor çünkü bu cihaz kullanıcılara bir kontrol cihazına gerek olmadan oyun oynama imkanı veriyor. Sadece araba kullanır gibi yapın ya da sanal beysbol sopanızı savurun, televizyonun tam önünde duran ve sensörlere sahip olan Natal hareketinizi algılayacak. Los Angeles’daki, etkinliğin ardından Microsoft ekim ayında piyasaya sürülecek bu son kullanıcı cihazı için reklam kampanyasını da başlatıyor.
Microsoft Natal’ın -ya da satışa sunulduğunda ne ad verilecekse- büyük bir başarı sağlamasına gereksinim duyuyor. Teknoloji şüphesiz etkileyici ve Microsoft’un son 10 yılda kullanıcılarını müzik çalarlar ve akıllı telefonlar alanına yöneltmeyi amaçlayan ve çoğu hayal kırıklığı yaratan çabaları içerisindeki ender parlak noktalardan biri. UBS Securities, bu üründen sorumlu olan Eğlence ve Cihazlar iş biriminin 30 Haziran’da sona eren mali yılda gelirinin 773 milyon dolar olmasını bekleniyor. Burada faaliyet kâr marjı yüzde 10 fakat şirketin en kârlı işi olan Windows’da bu marj yüzde 72.
Devamı Bloomberg Businessweek Türkiye'nin son sayısında...