HERSEY BURDA
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

HERSEY BURDA

HERSEYİ BULABİLDECEĞİN TEK ADRES
 
AnasayfaLatest imagesAramaKayıt OlGiriş yap
Arama
 
 

Sonuç :
 
Rechercher çıkıntı araştırma
En son konular
» free slot machines win cash
199-Moda Tasarımcısı 200-Moleküler Biyoloji Ve Genetik 201-Otomotiv Öğretmeni Icon_minitimeÇarş. Ağus. 03, 2011 3:57 am tarafından Misafir

» watch naruto hentai watch naruto hentai free
199-Moda Tasarımcısı 200-Moleküler Biyoloji Ve Genetik 201-Otomotiv Öğretmeni Icon_minitimeÇarş. Ağus. 03, 2011 3:52 am tarafından Misafir

» major fish oil
199-Moda Tasarımcısı 200-Moleküler Biyoloji Ve Genetik 201-Otomotiv Öğretmeni Icon_minitimeSalı Ağus. 02, 2011 10:26 pm tarafından Misafir

» hentai about hentai academy
199-Moda Tasarımcısı 200-Moleküler Biyoloji Ve Genetik 201-Otomotiv Öğretmeni Icon_minitimeSalı Ağus. 02, 2011 10:10 am tarafından Misafir

» гинекология ответы
199-Moda Tasarımcısı 200-Moleküler Biyoloji Ve Genetik 201-Otomotiv Öğretmeni Icon_minitimePtsi Ağus. 01, 2011 9:18 am tarafından Misafir

» x-Hack hack you
199-Moda Tasarımcısı 200-Moleküler Biyoloji Ve Genetik 201-Otomotiv Öğretmeni Icon_minitimePtsi Ağus. 01, 2011 8:00 am tarafından Misafir

» When the first Whirlpool Duet album was released in December 2001
199-Moda Tasarımcısı 200-Moleküler Biyoloji Ve Genetik 201-Otomotiv Öğretmeni Icon_minitimePtsi Ağus. 01, 2011 3:05 am tarafından Misafir

» women at work hentai online women at work hentai stream
199-Moda Tasarımcısı 200-Moleküler Biyoloji Ve Genetik 201-Otomotiv Öğretmeni Icon_minitimePtsi Ağus. 01, 2011 2:56 am tarafından Misafir

» facebook likes xb
199-Moda Tasarımcısı 200-Moleküler Biyoloji Ve Genetik 201-Otomotiv Öğretmeni Icon_minitimePaz Tem. 31, 2011 9:22 am tarafından Misafir

Tarıyıcı
 Kapı
 Indeks
 Üye Listesi
 Profil
 SSS
 Arama
Forum
HABERLER
Fikri Türkel köşe yazıları

 

 199-Moda Tasarımcısı 200-Moleküler Biyoloji Ve Genetik 201-Otomotiv Öğretmeni

Aşağa gitmek 
YazarMesaj
Admin
Admin



Mesaj Sayısı : 3361
KULLANICI PUANLARI : 9918
Kayıt tarihi : 16/05/10

199-Moda Tasarımcısı 200-Moleküler Biyoloji Ve Genetik 201-Otomotiv Öğretmeni Empty
MesajKonu: 199-Moda Tasarımcısı 200-Moleküler Biyoloji Ve Genetik 201-Otomotiv Öğretmeni   199-Moda Tasarımcısı 200-Moleküler Biyoloji Ve Genetik 201-Otomotiv Öğretmeni Icon_minitimeÇarş. Mayıs 19, 2010 3:37 pm

199-MODA TASARIMCISI

TANIM

Günümüzde ve gelecekteki giysilerin ve giysiyi tamamlayan aksesuarların tasarımını yapan, çizen, gerektiğinde çizdiği modeli kalıba dönüştürerek ilk deneme ürünün elde edilmesini gerçekleştiren kişidir.

A-GÖREVLER

Moda Tasarımcısının görevlerini üç ana başlık altında toparlayabiliriz.
1-Tasarlama,
2-Uygun malzeme ve araç-gereci seçme, deneme üretimini gerçekleştirme ve katalok hazırlama,
3-Pazarlama ve satış tekniklerini uygulayarak sunuş yapmak. Bu ana başlıklar altında;
- Tasarım panosu hazırlar,
- Hazır giyim ve ısmarlama giyim ünitelerinde uygulanabilir giysi tasarımı yapar,
- Görsel sanatlarla ilgili bilgileri kullanarak, özgün tasarım çalışmaları yapar,
- Tasarımını teknik çizim ve moda grafikleri (artistik çizim) ile ifade eder, gerektiğinde sunum yapar,
- El veya bilgisayar desteğiyle çizdiği modelin kalıbını hazırlar veya hazırlanmasını nezaret eder,
- Tasarımına uygun tekstil ürününü (kumaş, triko, deri, elyaf..vb.) saptar ve kumaş analizi yapar,
- Kesim planı ve malzeme hesabı yapar,
- Deneme üretimini gerçekleştirir veya gerçekleştirilmesine nezaret eder,
- Ortaya çıkarılan ürüne uygun aksesuar seçimi yapar veya yeniden tasarlayarak yapımını sağlar,
- Farklı amaçlara uygun koleksiyonlar hazırlar (erkek, kadın, çocuk veya deri, triko, kumaş, vb.) ve gerektiğinde sunulmasını sağlar,
- Dünya modasını araştırır, takip eder,
- Tüketici davranışlarını, pazarlama ve satış tekniklerini bilir, belli stratejiler oluşturarak satışını yapar.

KULLANILAN ALET
VE MALZEMELER
- Bilgisayar,
- Çizim kalemleri ve kağıtları,
- Çeşitli amaçlı masalar (atölye masası, kalıp çizme masası.),
- Çeşitli makaslar (karton, deri, kumaş.vb. makası),
- Tekstil makineleri (sanayi tipi dikiş makinesi, overlok makinesi, ilik makinesi, ütü ve ütü araç-gereci.vb.),
- Çeşitli kumaş, deri, triko, elyaf ürünler,
- Dikiş malzemeleri, boya malzemeleri ve ölçü aletleri,
- Sunum amaçlı araç-gereçler, kataloklar,
- Çeşitli dergiler (moda dergileri, tasarım dergileri...),
- Aksesuar malzemeleri (hırdavat malzemeleri, hobi gereçleri, boncuk...).

B-MESLEĞİN GEREKTİRDİĞİ ÖZELLİKLER

Moda Tasarımcısı olmak isteyenlerin,
- Sanata ve modaya ilgili, yeniliğe açık,
- Yaratıcı, hayal gücü zengin, estetiğe önem veren,
- Çeşitli modeller tasarlayabilen ve tasarladığını koleksiyon haline getirebilen,
- Cisimlerin birbirine göre değişik durumlarını zihinde canlandırabilen,
- Tasarımlarını teknik ve artistik çizimlerle ifade edebilen,
- Dikkatini yoğunlaştırabilen ve ayrıntıları görebilen,
- Renk algısı yüksek,
- Göz ve ellerini eşgüdümle kullanabilen,
- İkna kabiliyeti yüksek, insanlarla iyi iletişim kurabilen,
kimseler olması gerekir.

C-ÇALIŞMA ORTAMI VE KOŞULLARI

Moda Tasarımcısı çalışmasının büyük çoğunluğunu kapalı ve geniş tasarım stüdyolarında yapmaktadır. Genelde sessiz, temiz ve aydınlık bir ortamdır. Zaman zaman üretim kısmında da bulundukları için gürültülü, bazen kokulu (deri ile ilgili alanda) ve tozlu ortamda da bulunulur.
Tasarım ve kalıp çıkarma işlemleri sık sık eğilmeyi gerektirdiğinden omurga ve eklem ağrıları ile karşılaşılabilmektedir. Çalışma süresi esnektir.
Dünyadaki değişimlerin farkında olmak ve tasarım araştırması amacıyla çeşitli ülkelerdeki moda fuarlarını ve pazarlarını, satış noktalarını (mağazalar), defileleri, moda merkezlerini izlemek için seyahatlere çıkabilir.
Çalışırken kalıpçılarla, makinecilerle, meslektaşlarıyla, müşterilerle iletişimde bulunur.

D- MESLEK EĞİTİMİ

MESLEK EĞİTİMİNİN
VERİLDİĞİ YERLER

Meslek eğitiminin verildiği yerler;
- Anadolu Üniversitesi (Eskişehir), Endüstriyel Sanatlar Yüksekokulu, Moda Tasarımı Bölümü,
- İstanbul Teknik Üniv.Tekstil Teknolojileri ve Tasarımı Fakültesi, Moda Tasarımı Bölümü,
- İstanbul Ticaret Üniversitesi, Mühendislik ve Tasarım Fakültesi, Moda ve Tekstil Tasarımı Bölümü,
- İzmir Ekonomi Üniversitesi, Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi, Moda Tasarımı Bölümü,
- Yeditepe Üniversitesi (İstanbul), Güzel Sanatlar Fakültesi, Moda ve Tekstil Tasarımı Bölümü,
- Mimar Sinan Üniversitesi (İstanbul), Güzel Sanatlar Fakültesi, Tekstil ve moda tasarımı bölümünde moda tasarımı alanında eğitim verilmektedir.

ÖN EĞİTİMDE BAŞARILI
OLUNMASI GEREKEN DERSLER

- Türkçe,
- Matematik,
- İş Teknik.

MESLEK EĞİTİMİNE
GİRİŞ KOŞULLARI

- Lise veya dengi okul mezunu olmak,
- Eğitim kurumlarından Anadolu Üniversitesi Endüstriyel Sanatlar Yüksekokulu, Moda Tasarımı bölümü Öğrenci Seçme Sınavında (ÖSS) yeterli “Eşit Ağırlıklı (EA)” puan almak koşuluyla merkezi yerleştirmeyle,
Diğer Fakülteler ise, ÖSS sınavında yeterli puan alan lise ve dengi okul mezunları, bünyesinde bu bölümler bulunan okullara başvuru yaptıktan sonra özel yetenek sınavını kazanmak koşuluyla öğrenci almaktadır.
Bu yükseköğretim programında öğrenim görmek isteyen adaylar liselerin “Sosyal Bilimler, Edebiyat, Sosyal Bilimler ve Edebiyat, Dil ve Edebiyat, Genel Kültür, Türkçe- Matemetik, Sınıf Öğretmenliği” Alan/Kol/Bölümleri ile “Öğretmen Okulu ve Köy Enstitüsü” mezunları ÖSYM tarafından yapılan Öğrenci Seçme Sınavı (ÖSS) sınavı sonucunda diğer alanlardan mezun olanlara göre daha yüksek bir ağırlıklı puan elde etmekte ve öncelikle yerleştirilmektedir.
Anadolu Öğretmen Lisesi ve Öğretmen Liselerinin “Sosyal Bilimler, Edebiyat, Sosyal Bilimler ve Edebiyat, Dil ve Edebiyat, Genel Kültür, Türkçe-Matematik, Sınıf Öğretmenliği” Alan/Kol/Bölümleri ile “Öğretmen Okulu ve Köy Enstitüsü” mezunları ÖSYM tarafından yapılan Öğrenci Seçme Sınavı (ÖSS) sınavı sonucunda ek puan almaları nedeniyle, diğer alanlardan mezun olanlara göre daha yüksek bir ağırlıklı puan elde etmekte ve öncelikle yerleştirilmektedir.
Konfeksiyon (Hazır Giyim), Hazır Giyim, Kostüm Tasarımı, Moda- Konfeksiyon, Moda Tasarımı, Örme ön lisans proğramını başarı ile bitirenler, ÖSYM tarafından açılan Dikey Geçiş Sınavında (DGS) başarılı oldukları takdirde, Moda Tasarımı veya Moda ve Tekstil Tasarımı lisans programına dikey geçiş yapabilirler.

EĞİTİMİN SÜRESİ
VE İÇERİĞİ

Eğitim süresi 4 yıldır.
Moda ve Tekstil Tasarımı Bölümü’nde Türk moda, tekstil ve konfeksiyon sektöründe uluslararası markalar yaratmak ve bunları pazarlayarak uluslararası alandaki payını artırmaya yönelik profesyoneller yetiştirmek amaçlanmaktadır.
Mesleki eğitiminde; Türk Dili, ****** İlkeleri ve İnkılap Tarihi, Yabancı Dil gibi ortak derslerin yanında Tasarım Metodolojisi, Sanat Akımları Ve Görsel Kültür, Bilgisayar Ve Enformasyon Teknolojileri, Reprezantasyon Ve Desen Teknikleri, Moda İşletmeciliği, Akademik Okuma Ve Yazma Becerisi, Materyal Teknolojisi, Kalıp Bilgisi, Renk Ve Desen Teknikleri, Multimedya Teknikleri, Moda Grafiği, Kostüm Tarihi, Kalıp Ve Dikim Teknikleri, Moda Tasarımına Giriş, Moda Koleksiyonu, Tüketici Davranışları, Kalıp Ve Giysi Yapım Teknikleri, Çağdaş Moda Akımları, Tekstil Atölyesi, Bilgisayar Destekli Tasarım, Aksesuar Koleksiyonu, Etkin Konuşma Becerisi, Giysi Yapımı Ve Model Uygulama, Marka Yönetimi, Drama, Trend Analizi Ve Öngörüsü, Proje Hazırlama Teknikleri, Tanıtım Organizasyonu, Genel Hukuk Ve Tasarım Hukuku, İşbaşı Eğitimi, Görsel Sunum(Portfolyo)... gibi mesleki dersler okutulmaktadır.
4 yıllık eğitim süresince her eğitim yılı sonunda en az 3 hafta olmak üzere toplam 12 hafta yaz stajı vardır. Son senede II. dönem yarısını firmalarda uygulama yaparak tamamlamaları zorunludur

EĞİTİM SONUNDA ALINAN
BELGE-DİPLOMA VE UNVAN

Eğitimini tamamlayarak mezun olanlara Moda Tasarımcısı Unvanı ve Lisans
diploması verilir.

E-ÇALIŞMA ALANLARI VE İŞ BULMA OLANAKLARI

Moda Tasarımı veya Moda ve Tekstil Tasarımı bölümünü bitiren kişiler hazır giyim ve ısmarlama giyim, giyim aksesuarı üzerine çalışan işletmelerde (tekstil, deri, triko...), model hazırlama, kalıp hazırlama, üretim, pazarlama ve kalite kontrol birimlerinde görev alabilirler, Ar-Ge(ürün geliştirme) çalışmalarını yürütebilirler.. Yine çeşitli işletmelerde endüstriyel tasarım, tekstil tasarım, grafik tasarımcısı olarak da çalışabilirler.
Ülkemizin tekstil sektöründeki gelişmişliği oranında dünya pazarlarında pay sahibi olmayışı kendine özgü marka ve modeller yaratamamasının sonucudur. Bu alanda yetişmiş elemanların çoğalması, moda dünyasında daha fazla ulusal markanın doğmasına neden olacak, dolayısı ile Türk Moda ve Tekstil Sanayinin dahada gelişmesine ve bu alanda istihdamın artmasına katkı sağlayacaktır.
Giyim ve aksesuarların ilk çağlardan beri insanların yaşantısında önemli yer alması ve sürekli kendini yenileyen bir alan olması, insanların ekonomik durumlarına parelel olarak modaya daha fazla ilgi duymaları mesleğin geleceğinin de iyi olacağını göstermektedir.
İstemesi durumunda sanatsal ve daha yaratıcı çalışmalarını oluşturmak için kendi işyerini de açabilir.
Kamu kurumlarında çalışma alanı neredeyse yok gibidir.

F- EĞİTİM SÜRESİNCE VE EĞİTİM SONRASI KAZANÇ

EĞİTİM SÜRESİNCE

Öğrenciler eğitimleri süresince Yüksek Öğretim Kredi ve Yurtlar Kurumu tarafından verilen öğrenim ve harç kredisinden yararlanabilirler. Ayrıca özel ve kamu kurumlarının sağladığı burs imkanlarından da yararlanabilmektedirler.

EĞİTİM SONRASI

Eğitim sonrası kazanç ise çalışılan kuruluşun türüne, çalışılan pozisyona, firmanın ücret politikasına ve şehre göre değişmektedir.

G-MESLEKTE İLERLEME VE YÜKSELME

Lisans eğitiminden sonra yüksek lisans, doktora yapabilir, araştırma görevlisi olabilir ve akademik kariyer yapabilirler.
Çalışılan alan veya sanayi koluna göre çalışmalarını belli bir konuda yoğunlaştırabilir. Örneğin giysi tasarımı (çocuk giyimi, erkek giyimi, bayan giyimi, deri konfeksiyon..vb.), tekstil tasarımı, moda aksesuar tasarımı... gibi.

BENZER MESLEKLER

- Tekstil Tasarımcısı,
- Grafik Tasarımcısı,
- Moda Aksesuar Tasarımcısı,
- Endüstri Ürünleri Tasarımcısı,
- Moda Tasarım Teknisyeni.

I-YARARLANILAN BİLGİ KAYNAKLARI

- Öğretim elemanları,
- Meslek elemanları,
- Üniversiteler Yüksek Öğretim Programları ve Meslekler Rehberi (Prof.Dr.Yıldız KUZGUN) 2000,
- ÖSYS (Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Sistemi) Yükseköğretim Programları ve Kontenjanları Kılavuzu-2005,
- ÖSYM Öğrenci Seçme Sınav Kılavuzu (2005)
- Meslek Yüksekokulları ile Açıköğretim Önlisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Dikey Geçiş Sınavı 2005 Kılavuzu.
- İnternet,
- Meslek Danışma Komisyonu (MEDAK) üyesi kuruluşlar

İ-DAHA AYRINTILI BİLGİ İÇİN BAŞVURULABİLECEK YERLER

- İlgili Eğitim Kurumları,
- Türkiye İş Kurumu Genel Müdürlüğü Ankara Meslek Danışma Merkezi,
- Bünyesinde Meslek Danışma Merkezi bulunan Türkiye İş Kurumu İl ve Şube Müdürlükleri.

200-MOLEKÜLER BİYOLOJİ VE GENETİKÇİ
(MOLEKÜLER BİYOLOG)

TANIM

Canlı hücre içindeki malzemeleri (DNA, Protein, Enzim vb.), hücre yapısının işlevini ve hücreler arasındaki etkileşimi laboratuar ortamında inceleyerek ortaya çıkaran kişidir.

A- GÖREVLER

- Canlıları moleküler düzeyde (atom düzeyinde) inceler ve tıbbı, biyolojik ve çevresel sorunlara çözüm getirici çalışmalar yapar,
- Tıbbi bozukluklara neden olan geni araştırarak, tanılamada bulunur (Genetik tanı yapılması),
- Hücre büyümesini kontrol altına alınmasına yönelik çalışmaları yürütür,
- Genetik (tarım, tıp, vb alanda) değişim üzerine araştırmalar yapar, (Örn: tarımsal ıslah alanında çalışmalar yapabilir. Daha büyük ve daha sağlıklı buğday türünün yetişmesinin sağlanması gibi.)
- Çevreye zarar veren faktörlerin giderilmesinde iyileştirici çalışmalar yaparak bilime sürekli yenilikler getirir.

KULLANILAN ALET
VE MALZEMELER

- Laboratuar araç ve gereçleri;
• Mikroskop,
• Kimyasal maddeler,
• Laboratuar aletleri (deney tüpü vb.),
- Bilgisayar vb.

B- MESLEĞİN GEREKTİRDİĞİ ÖZELLİKLER

Moleküler biyoloji ve genetikçi (moleküler biyolog) olmak isteyenlerin;
- Normalin üzerinde akademik yeteneğe sahip,
- Fen bilimlerine, özellikle biyolojiye karşı ilgi duyan ve fizik, kimya ve matematik derslerinde başarılı,
- Bilimsel meraka sahip, araştırmacı,
- Olaylar arasında neden-sonuç ilişkileri ve bağlantıları kurabilen,
- Görme duyusu ve belleği güçlü,
- İnce ayrıntıları görebilen, yoğun dikkat gösterebilen,
- Dikkatli ve sabırlı
kimseler olmaları gerekir.

C- ÇALIŞMA ORTAMI VE KOŞULLARI

Moleküler Biyoloji ve Genetikçiler (Moleküler Biyologlar); laboratuar ortamında çalışmaktadırlar. Çalışma ortamı kapalı olup, kimyasal maddelerin yaymış olduğu koku vardır. Birinci derecede verilerle uğraşır. Araştırma yaptığı konuya göre laboratuarda gece geç saatlere kadar çalışma yapılması da söz konusudur.

D- MESLEK EĞİTİMİ

MESLEK EĞİTİMİNİN
VERİLDİĞİ YERLER

Meslek Eğitimi; aşağıdaki üniversitelerin, Fen ile Fen-Edebiyat Fakültelerinin "Moleküler Biyoloji ve Genetik" bölümlerinde verilmektedir.

- Boğaziçi Üniversitesi (İstanbul) Fen- Edebiyat Fakültesi,
- Ortadoğu Teknik Üniversitesi (Ankara) Fen-Edebiyat Fakültesi,
- Bilkent Üniversitesi (Ankara), Fen Fakültesi,
- Haliç Üniversitesi, Fen-Edebiyat Fak (İstanbul)
- İstanbul Teknik Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi,
- İstanbul Üniversitesi Fen Fakültesi,
- İzmir İleri teknoloji Enstitüsü Fen Fakültesi,

ÖN EĞİTİMDE BAŞARILI
OLUNMASI GEREKEN DERSLER

- Biyoloji,
- Fizik,
- Kimya,
- Matematik.

MESLEK EĞİTİMİNE
GİRİŞ KOŞULLARI

“Mesleğin eğitimine girebilmek için,
- Lise veya Dengi okul mezunu olmak,
- Öğrenci Seçme Sınavı’nda (ÖSS) “Moleküler Biyoloji ve Genetik” lisans programı için yeterli “Sayısal” (SAY-2)” puan almak,
- Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) Tercih Bildirim Formunda “Moleküler Biyoloji ve Genetik” lisans programı ile ilgili en az bir yükseköğretim programını tercih etmek gerekmektedir.
Bu yüksek öğrenim programında öğrenim görmek isteyen adaylar liselerin Fen,Fen Bilimleri, Klasik Fen, Matematik, Tabii Bilimler alanlarından mezun iseler, ÖSYM tarafından yapılan Öğrenci Seçme Sınavı (ÖSS) sonucunda diğer alanlardan mezun olanlara göre daha yüksek bir ağırlıklı puan elde etmekte ve öncelikle yerleştirilmektedirler.
Ancak kendi alan/ kol/bölümlerin dışında bir yüksek öğrenim programını tercih eden adayların yerleşme şansı azalmaktadır.

EĞİTİM SÜRESİ
VE İÇERİĞİ

Meslek eğitim süresi 4 yıl olup, yabancı dil hazırlık sınıfı okunması durumunda 5 yıl eğitim görülmektedir.
Eğitim süresince; fen dersleri ağırlıklı eğitim görülmektedir. Teorik eğitimin yanı sıra laboratuar çalışmaları oldukça yoğundur. Öğrenciler ilk yıl; genel biyoloji, moleküler biyoloji, kimya, istatistik gibi dersler alır. Diğer yıllarda ise tıbbi mikrobiyoloji, genetik, toprak mikrobiyolojisi gibi daha derinlemesine ve uzmanlık dersleri görmektedir.

EĞİTİM SONUNDA ALINAN
BELGE-DİPLOMA VE UNVAN

Eğitimi başarı ile tamamlayanlara “Moleküler Biyoloji ve Genetiktikçi” lisans diploması ve “ Moleküler Biyolog” ünvanı verilir.

E- ÇALIŞMA ALANLARI VE İŞ BULMA OLANAKLARI

İlgili bölüm mezunları;
- Sağlık hizmetleri veren kurum ve kuruluşlarda her türlü tıbbi analizlerin yapılmasında fiilen çalışır. Bunun dışında sağlık hizmeti veren merkezlerin ve kuruluşların tıbbi araştırma yapan, klinik çalışmaları destekleyen ünitelerinde,
- Çevre koruma -kontrol -planlama ile ilgili alanlarda (Biyolojik öneme sahip koruma alanlarındaki biyolojik çeşitliliğin devamının sağlanabilmesi için ekolojik planlama faaliyetlerinde çalışırlar),
- Biyoteknolojik çalışma yapan kurum ve kuruluşlarda biyolojik ürünlerin (Aşı, ilaç hammaddeleri, serum vb.) üretiminin ve kalite kontrolünün yapılmasında ve bu tesislerin yönetiminde,
- İlaç ve hammaddelerin, kozmetik ürünlerin üretim ve kalite kontrol aşamasında,
- Hastalık taşıyan vektör canlıların mücadelesinde,
- Su ürünleri üretim yerlerinde su ürünleri ve su kalitesi ile ilgili araştırma faaliyetlerinde,
- Arıtma tesislerinde artık ve zararlı ürünlerin insan, hayvan ve çevre sağlığına zarar vermeyecek duruma getirmesinde,
- Adli tıp ve kriminoloji laboratuarlarında suçlu belirlenmesinde,
- Tarım, hayvancılık ve sulama alanlarında verimin arttırılması ve doğaya zararlı olabilecek nedenlerin ortadan kaldırılmasına yönelik çalışmalarda (Tarım, Orman, Çevre ve Sağlık bakanlığına bağlı kuruluşlarda görev yapabilirler),
- Bu bölüm mezunları, Türkiye'de yeterli mesleki ve iş alanı düzenlemeleri oluşmadığından genellikle akademik kariyer yaparak (yüksek lisans, doktora vb.) araştırmacı ve eğitmen olarak üniversite bünyesinde kalmaktadır. Ayrıca uluslararası seminer ve akademik eğitim yapmak için burs olanakları oldukça fazladır. Ancak, kişinin bu burslardan faydalanması için eğitim hayatında başarılı olması gereklidir.

F- EĞİTİM SÜRESİNCE VE EĞİTİM SONRASI KAZANÇ

EĞİTİM SÜRESİNCE

Meslek eğitimi süresince kazanç yoktur. Koşulları uyan öğrenci Kredi ve Yurtlar Kurumundan ve diğer kuruluşların ve üniversitelerin verdiği kredi ve burslardan yararlanabilirler.

EĞİTİM SONRASI

Kamu kuruluşlarında çalışanlar çalıştıkları kurumun statüsüne göre sağlık hizmetleri sınıfından ücret alırlar. (Yaklaşık olarak asgari ücretin 3-4 katı civarında ücret alırlar.) Ayrıca devletin belirlediği zam oranında ücret artışı yapılmaktadır.
Özel işyerinde çalışanlar ise çalışma süresine, işyerinin ücret politikasına ve
konumuna göre değişik ücret almaktadır.

G- MESLEKTE İLERLEME

Meslek elemanları;

- Hücre biyolojisi, bitki mikrobiyolojisi, büyüme biyolojisi vb. alanlarda yüksek lisans ve doktora yapabilir.
- “Lisans eğitiminden sonra yüksek lisans, doktora yapabilir, araştırma görevlisi olabilir ve akademik kariyer yapabilirler.” .
- Çeşitli Laboratuarlarda laboratuar şefi, kontrol elemanı olarak çalışırlar.
- Kamu kuruluşlarında ise “Biyolog” unvanı ile çalışır. Meslek mensupları kendilerini “Moleküler Biyolog” olarak tanımlamakta ancak, bu konuda çıkarılmış yasal unvan bulunmamaktadır.

BENZER MESLEKLER

- Ziraat mühendisi,
- Çevre mühendisi,
- Gıda mühendisi,
- Kimya mühendisi,

I- YARARLANILAN BİLGİ KAYNAKLARI

- Meslek elemanları,
- Boğaziçi Üniversitesi Moleküler Biyoloji ve Genetik Bölümü Eğitimcileri,
- ÖSS- 2006 Öğrenci Seçme Sınavı Kılavuzu,
- 2005 ÖSYS Yüksek Öğretim Programları ve Kontenjanları Kılavuzu,
- ÖSYM Üniversiteler Yükseköğretim Programları ve Meslekler Rehberi-2000,
- Meslek Danışma Komisyonu (MEDAK) Üyesi Kuruluşlar.

İ- DAHA AYRINTILI BİLGİ İÇİN BAŞVURULABİLECEK YERLER

- İlgili eğitim kurumları,
- Türkiye İş Kurumu Genel Müdürlüğü Ankara Meslek Danışma Merkezi,
- Bünyesinde Meslek Danışma Merkezi Bulunan Türkiye İş Kurumu İl ve Şube Müdürlükleri.

201-MOTOR (OTOMOTİV) ÖĞRETMENİ

TANIM

Çalıştığı eğitim kurum ya da kuruluşunda; öğrencilere ya da yetişkinlere, motor (otomotiv) meslek alanı ile ilgili eğitim veren kişidir.

A- GÖREVLER

Motor (Otomotiv) meslek alanı ile ilgili hangi bilgi, beceri, tutum ve davranışların, hangi yaş düzeylerindeki öğrenci gruplarına, hangi yöntemlerle kazandırılacağı, MEB tarafından onaylanan öğretim programları ve ilgili mevzuatta belirtilmiştir.
Motor (otomotiv) öğretmeni, bu program çerçevesinde;
- Eğitim vereceği grubun düzeyine uygun bir çalışma planı yapar,
- Sorumlu olduğu atölye, laboratuar, işlik vb. yerleri sürekli olarak eğitime hazır durumda bulundurur. (Gerektiğinde kullanılan alet ve makinelerin bakımlarını ve basit onarımlarını yapar.)
- Kendisine ayrılan ders saatlerinde planını uygulayarak öğrencilere alanı ile ilgili bilgi ve beceri kazandırır,
- Öğrencilerin başarılarını değerlendirir, başarıyı artırıcı önlemler alır,
- Eğitici kol çalışmalarında görev alarak öğrencilerin yeteneklerini geliştirici etkinlikler düzenler,
- Öğrencilerin gelişimlerini izler, sorunlarının çözümüne yardımcı olur,
- İşletmelerde uygulama yapan öğrencilerin çalışmalarını izler, ilgililere rehberlik eder,
- Çevresindeki sanayi kuruluşları ile, işletmelerdeki gelişmeleri izler, ihtiyaçları saptar, bunların öğretim programlarına yansıtılması için ilgililere önerilerde bulunur,
- Nöbetçi olduğu günlerde, okulun düzen ve disiplinini sağlamak üzere görev yapar,
- Sınıf öğretmeni olarak, öğrencilerin alan ve ders seçmelerine yardımcı olur, yönetimle ilişkilerini sağlamaya çalışır.

KULLANILAN ALET, MALZEME
VE EĞİTİM MATERYALLERİ

- Alanı ile ilgili meslek dersleri müfredat programı, yıllık ve günlük çalışma planları, not defteri, ders ve yoklama defterleri, öğrenci iş takip formu,
- Ders kitapları, yardımcı kitaplar, iş ve işlem yaprakları, bilgi yaprakları, meslek alanı ile ilgili çeşitli teknik yayınlar.
- Eğitim araçları (Projeksiyon, tepegöz, video, TV, video bantları, slayt, saydam, bilgisayar, Bilgisayar yazılımları, CD vb.)
- Motor bölümü meslek dersleri öğretim programında yer alan bilgi ve becerilerin, öğrencilere öğretilmesi için gerekli olan; malzemeler, atölye ve laboratuar donanımları, el aletleri, cihazlar, makineler ve eğitim setleri.

B- MESLEĞİN GEREKTİRDİĞİ ÖZELLİKLER

Motor (otomotiv) öğretmeninin alanı ve öğretmenlik mesleği ile ilgili niteliklere sahip olması gerekir.

Motor (otomotiv) öğretmeni olmak isteyenlerin;
- Üst düzeyde akademik yeteneğe sahip,
- Fen bilimlerine karşı ilgili ve bu alanda başarılı,
- El ve gözlerini eş güdümle kullanabilen,
- Doğru, düzlem, cisim ve uzay ilişkilerini görebilen,
- Düşüncelerini başkalarına açık bir biçimde aktarabilen,
- İyi bir öğrenme ortamı sağlayabilen,
- Dikkatli, işine özen gösteren,
- Mesleğinin sorunları ile ilgilenen ve çözüm yolları bulmaya çalışan,
- İnsanlarla iyi iletişim kurabilen; sevecen, hoşgörülü, sabırlı,
- Öğrencilerin duygu ve düşüncelerini anlayabilen,
- Kendini geliştirmeye istekli, coşkulu,
- Girişimci, yaratıcı
kimseler olmaları gerekir.

C- ÇALIŞMA ORTAMI VE KOŞULLARI

Motor (otomotiv) öğretmeni, sınıfta, atölyede ve işletmelerde görev yapar, görevini genellikle ayakta yürütür. Çalışma ortamı gürültülü ve biraz kirlidir.

D- MESLEK EĞİTİMİ

MESLEK EĞİTİMİNİN
VERİLDİĞİ YERLER

Mesleğin eğitimi aşağıdaki üniversitelerin teknik eğitim fakültelerinin “Otomotiv Öğretmenliği” bölümünde verilmektedir.
- Dicle Üniversitesi Batman Teknik Eğitim Fakültesi (Diyarbakır)
- Fırat Üniversitesi Teknik Eğitim Fakültesi (Elazığ)
- Gazi Üniversitesi Teknik Eğitim Fakültesi (Ankara)
- Kocaeli Teknik Eğitim Fakültesi (Kocaeli)
- Marmara Üniversitesi Teknik Eğitim Fakültesi (İstanbul)
- Pamukkale Üniversitesi Teknik Eğitim Fakültesi (Denizli)
- Sakarya Üniversitesi Teknik Eğitim Fakültesi (Sakarya)
- Selçuk Üniversitesi Teknik Eğitim Fakültesi (Konya)
- Zonguldak Karaelmas Üniversitesi Karabük Teknik Eğitim Fakültesi
- Afyon Kocatepe Üniversitesi Teknik Eğitim Fakültesi
- Süleyman Demirel Üniversitesi Teknik Eğitim Fakültesi ( İsparta)

ÖN EĞİTİMDE BAŞARILI
OLUNMASI GEREKEN DERSLER

- Türk Dili ve Edebiyatı,
- Matematik,
- Fizik.

MESLEK EĞİTİMİNE
GİRİŞ KOŞULLARI

Mesleğin eğitimine girebilmek için,
- Lise ve dengi okul mezunu olmak,
- Öğrenci Seçme Sınavı’nda (ÖSS) “Otomotiv Öğretmenliği” lisans programları için yeterli “Sayısal (SAY)” puan almak,
- Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) Tercih Bildirim Formunda “Otomotiv Öğretmenliği” lisans programları ile ilgili en az bir yükseköğretim programını tercih etmek gerekmektedir.

Meslek Liselerinin, “Endüstriyel Mekanik, Makine,Endüstriyel Otomasyon Teknolojisi(Mekanik), Mekatronik, Gemi Makineleri, Hidrolik ve Pnömatik,İş Makineleri, İş Makineleri Bakım Onarım, İş Makineleri Operatörlüğü, Motor, Motor (Benzinli)/Motor (Dizel),Hidrolik ve Pnömatik Teknolojisi, Uçak Bakım Teknisyenliği ve Gövde Motor, Uçak Bakım Teknisyenliği ve Havayolu Teknisyenliği (Gövde-Motor), Uçak Motorları, Uçak Motorları Bakım ve Onarım” bölümü mezunları, ÖSYM tarafından yapılan Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Sınavı (ÖSS) kazanıp “Otomotiv Öğretmenliği” lisans programını tercih etmeleri durumunda ek puan almaları nedeniyle diğer bölümlerden mezun olanlara göre öncelikle yerleştirilmektedirler

MESLEK EĞİTİMİNE
GİRİŞ KOŞULLARI

Bilgisayar Destekli Makine, Bilgisayar Destekli Makine.-Resim- Kontriksiyon. “Gemi Makineleri İşletme, Gemi Makineleri, Endüstriyel Otomasyon, Oto Boya Karoseri Doğrultma Teknikerliği, İş Makineleri, Makine, Makine Yağları ve Yağlama Teknolojisi, Makine-Resim-Konstrüksiyon, Motor, Termik Motorlar ve Otomobil, Oto motor Teknolojileri,Otomotiv tasarım ve imalat,Otomotiv satış sonrası hizmet, Otomotiv, Uçak Motoru,Uçak Gövdesi” önlisans programını başarı ile bitirenler, ÖSYM tarafından açılan Dikey Geçiş Sınavı’nda başarılı oldukları takdirde, “Otomotiv Öğretmenliği” lisans programına dikey geçiş yapabilirler.

EĞİTİMİN SÜRESİ
VE İÇERİĞİ

Mesleğin eğitim süresi 4 yıldır.
Bölümde Okutulan Temel Dersler:
Genel Kültür Dersleri:
Türk Dili, yabancı Dil, Matematik, Fizik, Kimya, ****** İlkeleri ve İnkılap Tarihi, Beden Eğitimi ve Spor Bilgisi.

Mesleki ve Teknik Dersler:
Tasarı Geometri, İmalat İşlemleri, İçten Yanmalı Motorlar Tekniği, Bilgisayar Kullanımı, Statik, Malzeme Bilgisi, Meslek Resmi, Elektrik- Elektronik Bilgisi, Dinamik, Cisimlerin Dayanımı, Bilgisayar Destekli Çizim, Meslek Resmi, Şasi Güç Aktarma Organları, Oto Elektrik ve Elektroniği, Otomotiv Ölçme Tekniği, Sayısal Analiz, Makine Elemanları, CAD, Otomotiv Yenileştirme, Mekanizma Tekniği, Isı Transferi, Akışkanlar Mekaniği, Motor Termodinamiği, Otomotiv Makine İşlemleri, Karbirasyon ve Enjeksiyon, Alternatif Güç Kaynakları, Yakıt ve Yanma, Taşıt Mekaniği, Motor Test Teknikleri, Taşıtlarda Mekanik Titreşimler, Emisyon Kontrolu, Motor Dinamiği, Oto Test Makineleri, Şasi Donanımları Bakım ve Ayarı, Motor Bakım ve Ayarları, Turbo Makineler, Gaz Türbünleri,Protatip Geliştirme, Karbürasyon ve Enjeksiyon, İstatistik.

EĞİTİMİN SÜRESİ
VE İÇERİĞİ

Mesleki Formasyon Dersleri:
Mesleki ve Teknik Eğitime Giriş, Birey ve Öğrenim Metodları, Öğrenci ve Grup Çalışmaları, İş Analizi ve Program Geliştirme, Öğretim Metodları Ekonomi, Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme, Eğitim Teknolojisi, Mikroöğretim, Okul Endüstri İlişkileri,
Ayrıca bu dersler dışında, mesleği ile ilgili ihtisaslaşmaya yönelik seçmeli meslek dersleri de okutulmaktadır
Bu bölüm öğrencileri ikinci ve üçüncü sınıfta sanayi stajı, son sınıfta ise meslek liselerinde öğretmenlik uygulaması stajı yapmaktadır.

EĞİTİM SONUNDA ALINAN
BELGE-DİPLOMA VE UNVAN

Eğitimini başarı ile tamamlayanlara “Otomotiv Öğretmenliği” Lisans Diploması ve Otomotiv Öğretmeni” unvanı verilir.

E- ÇALIŞMA ALANLARI VE İŞ BULMA OLANAKLARI

Bu bölümü bitirenler;

- Örgün ve yaygın eğitim kurumlarında otomotiv (motor), gemi makineleri, iş makineleri, uçak bakımı teknisyenliği, motor yenileştirmeciliği otomotor tamiri, dizel motorları yakıt pompa ve enjektör ayarcılığı, ön düzen ayarcılığı, oto boyacılığı, oto elektrikçiliği branşlarında ders verebilirler.
- Özel sektörde eğitici, yönetici veya teknik eleman olarak görev alabilirler.
- Kendi işyerlerini açabilirler.
- Bu alanda yetişen elemanlara duyulan gereksinim giderek artmaktadır. Bu nedenle mezunların iş bulmada sıkıntı çekmeyecekleri söylenebilir.

F- EĞİTİM SÜRESİNCE VE EĞİTİM SONRASI KAZANÇ

EĞİTİM SÜRESİNCE

Yüksek öğrenimleri süresince öğrenciler, Yüksek Öğrenim Kredi ve Yurtlar Kurumunun sağlamış olduğu kredi, harç ve yurt hizmetlerinden yararlanabilirler, ayrıca çeşitli resmi ve özel kurum ve kuruluşlar tarafından sağlanan burslardan faydalanabilirler.

EĞİTİM SONRASI

Öğretmen olarak görev alanlar, maaş, yan ödeme ve ek ders ücreti alırlar. (Teknik eleman olmaları sebebi ile 8. derecenin 1. kademesinden göreve başlarlar.) Görev yaptıkları okul bünyesinde Döner Sermaye İşletmesi faaliyetleri kapsamında sipariş işler yaparak aylık gelirini artırma imkanına da sahiptir.
Ayrıca her yıl tüm öğretmenlere okullar açılmadan önce eğitim öğretim tazminatı adı altında bir ödeme yapılmaktadır.
Diğer kamu ve özel kurum ve kuruluşlarda görev almak istemesi halinde, aldığı görevin niteliğine göre ücretlerde değişkenlik olabilmektedir.

G- MESLEKTE İLERLEME

Mesleki ve teknik öğretim okullarında atölye ve meslek dersi öğretmeni olarak göreve başlayan teknik öğretmenler atölye şefi, laboratuar şefi, bölüm şefi, müdür yardımcısı ve okul müdürlüğüne yükselebilirler. Milli Eğitim Bakanlığı Merkez Teşkilatındaki birimlerde de görev alabilirler.
Milli Eğitim Bakanlığınca açılan sınavlarda başarılı olanlar eğitim yöneticiliği yapabilirler.
Özel sektörde ise; teknik uzman olarak görev alarak, kalite kontrol şefliği, imalat planlama şefliği, teknik müdürlük, eğitim müdürlüğü vb. kademelere yükselebilirler.
Lisans eğitiminden sonra yüksek lisans ve doktora yaparak akademik kariyer yapabilir ayrıca üniversitelerde, araştırma görevlisi, yrd. Doçent, doçent ve profesör olarak görev yapabilirler.

BENZER MESLEKLER

- Makine Mühendisliği,
- Motor (Otomotiv) Teknisyenliği,
- Uçak Motoru Teknikerliği,
- Gemi Makineleri Teknikerliği.

H- EK BİLGİLER

İŞ GÜVENLİĞİ VE
İŞCİ SAĞLIĞI

Mekanik ve elektronik araçlarla çalışmaları sebebi ile dikkatli olunmalı ve gerekli koruyucu önlemler alınmalıdır.

I- YARARLANILAN BİLGİ KAYNAKLARI

- Meslek elemanları,
- Milli Eğitim Bakanlığına bağlı Eğitim kurumlarına öğretmen olarak atanacakların atamalarına esas olan alanlar ile mezun oldukları yüksek öğretim proğramları ve aylık karşılığı okutacakları derslere ilişkin esaslar ile 12.07.2004 ve 119 sayılı karar.
- ÖSS-2005 Öğrenci Seçme Sınavı Kılavuzu,
- 2005 ÖSYS Yüksek Öğretim Programları ve Kontenjanları Kılavuzu,
- Meslek Yüksekokulları ile Açıköğretim Önlisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Dikey Geçiş Sınavı 2005 Kılavuzu,
- ÖSYM Üniversiteler Yükseköğretim Programları ve Meslekler Rehberi-2000
- Meslek Danışma Komisyonu (MEDAK) üyesi kuruluşlar

İ- DAHA AYRINTILI BİLGİ İÇİN BAŞVURULABİLECEK YERLER

- İlgili Eğitim Kurumları,
- Milli Eğitim Bakanlığı Personel Genel Müdürlüğü,
- Milli Eğitim Bakanlığı Erkek Teknik Öğretim Genel Müdürlüğü,
- Milli Eğitim Bakanlığı Çıraklık ve Yaygın Eğitim Genel Müdürlüğü,
- Türkiye İş Kurumu Genel Müdürlüğü Meslek Danışma Merkezi,
- Bünyesinde Meslek Danışma Merkezi bulunan Türkiye İş Kurumu İl veŞube Müdürlükleri.
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
http://dessas.yetkinforum.com
 
199-Moda Tasarımcısı 200-Moleküler Biyoloji Ve Genetik 201-Otomotiv Öğretmeni
Sayfa başına dön 
1 sayfadaki 1 sayfası
 Similar topics
-
» 49-BİYOLOJİ ÖĞRETMENİ
» 139-GIDA MÜHENDİSİ 140-GIDA TEKNOLOJİSİ TEKNİSYENİ 141-GÖRME ENGELLİLER SINIF ÖĞRETMENİ 142-GÖRSEL İLETİŞİM TASARIMCISI
» 287-Turist Rehberi 288-Türk Dili Ve Edebiyatı Öğretmeni 289-Türkçe Öğretmeni
» 68-DEKOR VE KOSTÜM SANATÇISI/TASARIMCISI
» 219-Otomotik Kumanda Teknisyeni 220-Otomotiv Mühendisi 221-Para Ve Sermaye Yönetimi Meslek Elemanı

Bu forumun müsaadesi var:Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
HERSEY BURDA :: MESLEKLER :: MESLEKLERİ TANIYALIM-
Buraya geçin: