HERSEY BURDA
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

HERSEY BURDA

HERSEYİ BULABİLDECEĞİN TEK ADRES
 
AnasayfaLatest imagesAramaKayıt OlGiriş yap
Arama
 
 

Sonuç :
 
Rechercher çıkıntı araştırma
En son konular
» free slot machines win cash
Katı sabun pazarı 'sıvı'laşıyor Icon_minitimeÇarş. Ağus. 03, 2011 3:57 am tarafından Misafir

» watch naruto hentai watch naruto hentai free
Katı sabun pazarı 'sıvı'laşıyor Icon_minitimeÇarş. Ağus. 03, 2011 3:52 am tarafından Misafir

» major fish oil
Katı sabun pazarı 'sıvı'laşıyor Icon_minitimeSalı Ağus. 02, 2011 10:26 pm tarafından Misafir

» hentai about hentai academy
Katı sabun pazarı 'sıvı'laşıyor Icon_minitimeSalı Ağus. 02, 2011 10:10 am tarafından Misafir

» гинекология ответы
Katı sabun pazarı 'sıvı'laşıyor Icon_minitimePtsi Ağus. 01, 2011 9:18 am tarafından Misafir

» x-Hack hack you
Katı sabun pazarı 'sıvı'laşıyor Icon_minitimePtsi Ağus. 01, 2011 8:00 am tarafından Misafir

» When the first Whirlpool Duet album was released in December 2001
Katı sabun pazarı 'sıvı'laşıyor Icon_minitimePtsi Ağus. 01, 2011 3:05 am tarafından Misafir

» women at work hentai online women at work hentai stream
Katı sabun pazarı 'sıvı'laşıyor Icon_minitimePtsi Ağus. 01, 2011 2:56 am tarafından Misafir

» facebook likes xb
Katı sabun pazarı 'sıvı'laşıyor Icon_minitimePaz Tem. 31, 2011 9:22 am tarafından Misafir

Tarıyıcı
 Kapı
 Indeks
 Üye Listesi
 Profil
 SSS
 Arama
Forum
HABERLER
Fikri Türkel köşe yazıları

 

 Katı sabun pazarı 'sıvı'laşıyor

Aşağa gitmek 
YazarMesaj
Admin
Admin



Mesaj Sayısı : 3361
KULLANICI PUANLARI : 9918
Kayıt tarihi : 16/05/10

Katı sabun pazarı 'sıvı'laşıyor Empty
MesajKonu: Katı sabun pazarı 'sıvı'laşıyor   Katı sabun pazarı 'sıvı'laşıyor Icon_minitimeSalı Eyl. 21, 2010 7:37 pm

Katı sabun pazarı 'sıvı'laşıyor

Sıvı sabun son yıllarda sürekli olarak çift haneli büyüme gerçekleştiriyor.
Haber : Emrah Gürkan / 09 Mayıs 2010 Pazar
Son dönemlerde salgın korkusu yaşamadığımız yıl neredeyse yok. Bir yıl kuş gribi, bir yıl domuz gribi, bir başka yıl Çin gribi derken hastalıklar bir kabus gibi toplumun üzerine çöküyor.
Bu salgınlar döneminde özellikle doktorların en etkin korunma yöntemi olarak el bakımını öne çıkarması, sabun pazarındaki tüketim alışkanlıklarında ciddi bir değişimi de beraberinde getirdiği görülmeye başlandı. Son birkaç yıldır üst üste yaşanan bu korku dalgası sıvı sabun tüketimine olan eğilimi büyük ölçüde artırdı ve sonuçta da geçen yıl açıklanan verilere göre, sıvı sabun ilk kez toplam sabun pazarında liderliği ele geçirmeyi başardı.

Pazardaki büyük değişim
Nielsen tarafından yapılan araştırmadan ortaya çıkan genel tabloya baktığımızda, şu an Türkiye’de sabun kategorisinin yüzde 49’unu sıvı sabun, yüzde 47’sini katı sabun, yüzde 4’ünü ise duş jeli segmenti oluşturuyor. 2009 yılında segmentler arasında en büyük büyüme yüzde 21 ile sıvı sabun pazarında gerçekleşirken, katı sabunda büyüme ise yüzde 3 ile sınırlı kaldı.
Sektör oyuncuları, sıvı sabun pazarındaki büyümenin artarak devam edeceğini düşünüyor. Genel beklenti birkaç yıl içerisinde toplam sabun pazarının yaklaşık yüzde 60’ını sıvı sabunların oluşturması şeklinde.

Pazar hızlı büyüyor
2009 rakamlarına göre sıvı sabun pazarında tonaj bazında pazarın lideri Evyap. Peşinden Hobi ve Colgate ve Komili geliyor. Eğer aynı sıralamayı ciro bazında yaparsak bu kez sıralama Colgate, Evyap, Hobi ve Komili olarak değişiyor. 2009’da yaklaşık 135 milyon TL’lik sıvı sabun tüketiminin gerçekleştiği görülüyor.
Duş jelini değerlendirmeyip, sadece sabun kategorisini ele alırsak, Nielsen verilerine göre, 2009’da 92 bin 906 ton sıvı ve katı sabun tüketimi gerçekleşti. 2007’de bu rakam 78 bin 529 tondu.
Tonaj üzerinden bakarsak, sıvı sabunun payı 2009’da yüzde 51.4 iken, katı sabunun payı ise yüzde 48.6 olarak gerçekleşti. Bu arada 2009’da yüzde 51.4 olan sıvı sabun payının, 2007’de yüzde 43.8 olduğunu da belirtelim.
Katı sabun pazarı 'sıvı'laşıyor

Sıvı sabun son yıllarda sürekli olarak çift haneli büyüme gerçekleştiriyor.
Haber : Emrah Gürkan / 09 Mayıs 2010 Pazar

AVM’lerin etkisi
Sıvı sabun pazarının hızlı büyümesinde tüketim alışkanlıklarının değişmesinin önemli bir rolü var. Özelikle son yıllarda sayıları hızla artan AVM’lerde tamamen sıvı sabun kullanılması, aslında pek çok kişiyi de ilk kez sıvı sabunla tanıştırmış oldu ve bu da bu segmentin yavaş yavaş evlere de sızmasına yol açtı.
Sıvı sabun pazarında belli başlı 10 şirketin ürettiği 18 marka var. Ama pazardaki merdiven altı ve market markalarını da hesaba kattığımızda bu rakam çok daha artıyor tabii ki. Sektördeki private label (Özel markalı ürünler) oranı ise yüzde 15 civarında.
Antibakteriyel sabun pazarı ise salgın hastalıkların yoğun olarak gündeme gelmesi ile birlikte ciddi bir ivme kazanmış durumda. Bu kategoride özellikle kış mevsiminde ay bazında yüzde 100’ü aşan büyümeler görüldü. Ocak 2009 ile Ocak 2010 pazar bilgileri karşılaştırıldığında antibakteriyel özellikli sıvı sabun markalarının toplam sıvı sabun pazarı içindeki payının yüzde 3’ten yüzde 7’ye yükseldiğini görüyoruz.
Bu arada geçtiğimiz yıl pazarda yaşanan bu büyüme bu yıl pazara iki yeni uluslararası markanın giriş yapmasına neden oldu. Unilever Lifebuoy’u mart ayında, Reckitt Benckiser de Dettol’u geçtiğimiz ay pazara sundu.

Büyüme daha da hızlanacak
Duru, Fax ve Activex markalarıyla sıvı sabun pazarında yer alan Evyap, 2009 yılını, yaklaşık yüzde 14’lük miktar bazlı pazar payıyla sektörün lideri olarak kapadı. Evyap Ar-Ge ve Pazarlama’dan Sorumlu Yürütme Kurulu Üyesi Mustafa Arın, sıvı sabun kategorisindeki büyümenin başlıca nedenini, kullanım kolaylığı kadar sıvı sabunların birim kg fiyatlarının katı sabunlara oranla daha düşük olmasında görüyor.
Fakat Arın, sıvı sabun pazarına giriş bariyerlerinin düşük olmasının aynı zamanda kalitesiz olarak tanımlayabileceğimiz merdiven altı üretimi de artırdığını düşünüyor. Arın, yaptırdıkları bir araştırmada tüketicilerinin yüzde 75’inin satın alma kararlarında fiyat dışındaki faktörlerin etkin olduğunu gördüklerini söylüyor. Arın, uzun yıllardır istikrarlı bir şekilde büyüme gösteren sıvı sabunların, bu alana olan yatırımların artması ile beraber önümüzdeki 5 senenin sonunda toplam sabun pazarının yüzde 60’ını oluşturmasını bekliyor.
Katı sabun pazarı 'sıvı'laşıyor

Sıvı sabun son yıllarda sürekli olarak çift haneli büyüme gerçekleştiriyor.
Haber : Emrah Gürkan / 09 Mayıs 2010 Pazar

Ülker büyümeyi hedefliyor
Sıvı sabun pazarında Komili ve Pam markaları ile yer alan Ülker, pazarın iddialı oyuncularından biri. Şu an sıvı sabun pazarında yüzde 5 civarında pazar payına sahip şirket, kısa bir süre önce Komili markası altında yepyeni temalarla gerçekleştirdikleri üç yeni serinin lansmanı ile pazar payını hızla artırmayı hedefliyor.
Komili Temizlik Ürünleri Pazarlama Genel Müdürü Yiğit Kaya, son zamanlarda tüketicilerin alışveriş alışkanlıklarında daha bilinçli tercihlere yöneldiklerini söylüyor ve “Tüketici, artık doğal içerikli ürünleri tercih ediyor” diyor. Yiğit Kaya, antibakteriyel sıvı sabun tüketiminde de bir artış yaşandığını söylüyor. Antibakteriyel sıvı sabunların payının Şubat 2009’da yüzde 2,5 iken, Şubat 2010’da yüzde 7 seviyesine çıktığını söyleyen Kaya, antibakteriyel ürünlerde tüketicinin fiyattan çok marka kalitesi ve güvenilirliğine önem verdiğini belirtiyor.

Selin ile pazara girdi
Pazarın iddialı oyunculardan biri de Eczacıbaşı. Şirket, geçtiğimiz mart ayında 18 farklı ürün çeşidiyle 30 senelik kolonya markası Selin’in sıvı sabun kategorisindeki ürünlerini lanse etti. Eczacıbaşı Girişim Pazarlama Genel Müdürü Volkan Tüzel, Selin markasıyla ilgili olarak “Bu pazara girme kararımızda markamızın gücü ve açılım fırsatları önemli rol oynadı. Diğer yandan 10 yılı aşkın süredir ev dışı kullanım pazarında profesyonel temizlik ürünlerindeki tecrübemizden de faydalandık. Ancak asıl iddiamız, Selin markasını yeni kategoriler ile büyüterek marka değerini artırmak. Önümüzdeki dönemde temel amacımız yenilikler ve ilklerle pazara yön veren olmak” yorumunda bulunuyor.
Tüzel, Sıvı sabun tüketim nedenlerini incelediklerinde fiyatın alt sıralarda geldiğini söylüyor. Üst sıralarda ise koku, renk ve ürünün elde bıraktığı his var. Tüzel’e göre, fiyatı ne kadar uygun olursa olsun tüketici kokusunu, elde bıraktığı hissiyatı beğenmediği sabunu tekrar satın almıyor.
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
http://dessas.yetkinforum.com
 
Katı sabun pazarı 'sıvı'laşıyor
Sayfa başına dön 
1 sayfadaki 1 sayfası
 Similar topics
-
»  DONDURMA PAZARI
» Zeytin Pazarı
» “ERP” Pazarı Nasıl Büyüyecek?
» Şans oyunları teknolojisi pazarı büyüyor
» Bisküvi&Kek Yeni Lansmanlar Pazarı Büyütüyor

Bu forumun müsaadesi var:Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
HERSEY BURDA :: SORU - CEVAP - EN EŞKİ SÖZLÜK :: İŞ - EKONOMİNİN EN EKŞİ SORULARI-
Buraya geçin: