HERSEY BURDA
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

HERSEY BURDA

HERSEYİ BULABİLDECEĞİN TEK ADRES
 
AnasayfaLatest imagesAramaKayıt OlGiriş yap
Arama
 
 

Sonuç :
 
Rechercher çıkıntı araştırma
En son konular
» free slot machines win cash
Reklamcılık Sektörü Icon_minitimeÇarş. Ağus. 03, 2011 3:57 am tarafından Misafir

» watch naruto hentai watch naruto hentai free
Reklamcılık Sektörü Icon_minitimeÇarş. Ağus. 03, 2011 3:52 am tarafından Misafir

» major fish oil
Reklamcılık Sektörü Icon_minitimeSalı Ağus. 02, 2011 10:26 pm tarafından Misafir

» hentai about hentai academy
Reklamcılık Sektörü Icon_minitimeSalı Ağus. 02, 2011 10:10 am tarafından Misafir

» гинекология ответы
Reklamcılık Sektörü Icon_minitimePtsi Ağus. 01, 2011 9:18 am tarafından Misafir

» x-Hack hack you
Reklamcılık Sektörü Icon_minitimePtsi Ağus. 01, 2011 8:00 am tarafından Misafir

» When the first Whirlpool Duet album was released in December 2001
Reklamcılık Sektörü Icon_minitimePtsi Ağus. 01, 2011 3:05 am tarafından Misafir

» women at work hentai online women at work hentai stream
Reklamcılık Sektörü Icon_minitimePtsi Ağus. 01, 2011 2:56 am tarafından Misafir

» facebook likes xb
Reklamcılık Sektörü Icon_minitimePaz Tem. 31, 2011 9:22 am tarafından Misafir

Tarıyıcı
 Kapı
 Indeks
 Üye Listesi
 Profil
 SSS
 Arama
Forum
HABERLER
Fikri Türkel köşe yazıları

 

 Reklamcılık Sektörü

Aşağa gitmek 
YazarMesaj
Admin
Admin



Mesaj Sayısı : 3361
KULLANICI PUANLARI : 9918
Kayıt tarihi : 16/05/10

Reklamcılık Sektörü Empty
MesajKonu: Reklamcılık Sektörü   Reklamcılık Sektörü Icon_minitimePerş. Tem. 29, 2010 7:48 pm

Reklamcılık Sektörü

Ülkemizde Reklamcılık sektörü ekonominin dışında değil, tamamen ekonominin genel konumuna paralel seyreden bir sektördür. Bu sebeple, bir ekonomik dar boğaza girildiği anda ilk darbeyi reklamcılık yemektedir. Ve bu tam bir kısır döngüdür. Zira Reklamcılık sektörü sadece kendisinin ekonomik olarak yarattığı değerle değil, ekonomiye sağladığı itici güç ile Türkiye için çok önemlidir. Çünkü çalışmaları ile diğer sektörleri hareketlendirme potansiyeline sahiptir.

Reklam aslında üretici firma için bir yatırımdır fakat harcama olarak algılandığı sürece geri dönüşü çok zordur. Reklamı bir yatırım olarak görüp sürekli ve tutarlı bir şekilde devam ettiren şirketlerin kazancı daha yüksek olacaktır. Türkiye’de reklam yatırımlarının oranı aslında oldukça düşüktür. Çünkü önemli olan bu yatırımları milyar dolar olarak telaffuz etmek değil, bu rakamın GSMH’ya oranını yükseltmektir. Batı ekonomilerinde ya da gelişmiş ülkelerde yüzde 1,5–2 civarında olan reklam yatırımlarının oranı Türkiye’de bugün binde 4 civarındadır. Türkiye’de bu oran yüzde 1’lere çıktığı andan itibaren sadece reklam sektörü değil, tüm ülke ekonomisi kazanacaktır.

Türkiye’de kişi başına reklam harcamasının yaklaşık 20 euro olduğunu ancak bunun pek çok Avrupa ülkesinin gerisinde olduğunu belirtmeliyiz. Örnek verecek olursak, ortalama olarak kişi başı reklam harcamasının Yunanistan’da 230 euro, Almanya’da ise 244 euro civarında olduğunu söyleyebiliriz.

Sektör içinde Türkiye’de ilk 10–15 reklam veren, reklam yatırımlarının yaklaşık %40′ını temsil ederken, ilk 10′da 6 reklam verenin küresel marka olması yerel markalarımızın cesaretlendirilmesi gerekliliğini ortaya koymaktadır.

Türkiye’de 2006 verilerine göre; 24′ü ulusal, 76’sı kablo, diğerleri bölgesel ve yerel olmak üzere 340 televizyon kanalı, 34 ulusal gazete ve düzenli reklam alan 250 dergi bulunmaktadır. 2006′da 14 bin firma 17 bin marka için reklam verirken tam hizmet veren reklam ajansı sayısı 100′ü bulmaktadır.

Reklamcılık Sektöründe yer alan reklam mecralarından söz edecek olursak;

Dergiler Türkiye’de diğer batı ülkelerine nazaran daha az kullanılan bir reklam mecrasıdır. Neden olarak, dergilerin okunma oranı ve okuyucu katsayılarının çok düşük olması ve bu nedenle de TV ve gazete gibi mecralara göre kişi başına ulaşım maliyetlerinin çok yüksek olmasını gösterebiliriz. Dergiler ülkemizde ancak hedef kitleler net bir şekilde belli olduğunda, üst gelir gruplarına yönelik ürün – hizmet sunulacağı zaman ve ya diğer reklam mecralarına destek amaçlı kullanılabiliyor.

Radyo ise reklam sektörü içinde hâlâ tam olarak değeri anlaşılamamış ve bu nedenle yeterince etkin kullanılamayan bir mecra. Türkiye bir TV ülkesi olduğuna ve eğitim düzeyi ile paralel olarak yakın gelecekte de bunun değişmesine yönelik bir belirti olmadığına göre televizyon radyo üzerinde baskın olmaya devam edecektir.

İnternet reklamcılığı bütün dünyada olduğu gibi Türkiye’de de hızla büyümektedir. Teknolojinin gelişmesini takiben büyüyen bu mecra özellikle Gsm şirketleri, bankalar ve otomotiv şirketleri tarafından tercih edilmektedir. Üst gelir ve eğitim grubuna ulaşma özelliği ve interaktivite avantajı nedeniyle tercih edilen bu mecranın, Ülkemizde bu alanda yapılan harcamayı kesin olarak belirleyen bir ölçümleme olmaması nedeniyle ne kadar büyüdüğü tam olarak bilinmemektedir.

Ülkemizde en hızlı gelişen reklam mecralarından biri de Açıkhava reklamcılığıdır. Sebebi Türkiye’de outdoorun ancak anlaşılmaya başlanması ve modern uygulamaların yeni yeni hayata geçirilmesidir. Son yıllarda Açık hava reklamları yapan şirketlerin birçok yeni ve yaratıcı uygulamayı ülkemize getirmesiyle bu reklam mecrası sektör içinde hızla büyüme göstermektedir.

Reklamcılık sektöründe, İnternet ve Açık hava reklam mecraları hızla büyürken, radyo ve dergilerin reklamcılık açısından değeri tam anlaşılamamışken, Türkiye’de bu gün ve gelecekte basın ve televizyon ağırlığını koruyacaktır. Basını finans sektörü başta olmak üzere açıklama yapmaya ihtiyacı olan sektörler kullanmaktadır. Çünkü tv ye oranla bilgi verebilme ve anlatabilme imkânı daha fazladır. Bunun yanı sıra tüketim söz konusu olduğunda televizyon daha ilginç olabilmektedir. Türkiye’de reklam sektöründe dünya standartları kullanılmaya başlandığı andan itibaren reklam mecralarında da daha rasyonel bir kullanım söz konusu olacaktır.

Reklam sektörü, Türkiye’nin AB’ye girmesiyle birlikte daha geniş bir coğrafyaya ve neredeyse 500 milyonluk bir pazara sahip olacaktır. Bu sebeple AB’ ye uyum sürecinde reklam sektörü içerisinde yer alan şirketlerin dışarıya açılması ve iyi ilişkiler içerisinde olması istenmektedir.

Ayrıca Türkiye reklam konusunda pek çok AB ülkesinden daha ileri noktada olduğunu kanıtlamış bir ülkedir. Reklam ile ilgili kanunlar AB direktifleriyle çok fazla uyumsuzluk göstermemektedir.

Reklam sektörünün tüm yatırımı aslında insandır. İnsan son derece pahalı bir sermayedir. Çünkü iyi bir reklamcı için uzun ve köklü eğitimler, iyi organize olmuş ortamlar, tecrübeli eğiticiler gerekmektedir. Ülkemizde üniversiteler başta olmak üzere ulusal ve uluslar arası reklam ajansları içinde pek çok profesyonel eleman yetiştirilmektedir. Yetişen bu reklamcıların, yaratıcılıkları ve hayal güçleri ile reklam mecralarının teknolojinin elverdiği ölçüde kullanımıyla reklam sektörünü Türkiye’de daha da büyütüp geliştireceklerine inanmaktayız. Ve tabi ki bu sayede ekonominin canlanacağına da
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
http://dessas.yetkinforum.com
 
Reklamcılık Sektörü
Sayfa başına dön 
1 sayfadaki 1 sayfası
 Similar topics
-
» türkiye de reklamcılık sektörü
» Türkiye’de Mobil Reklamcılık Yükselişte
» REKLAMCILIK İSTANBUL TİCARET ODASI
» kahve sektörü
» Dünyada Tekstil Ve Konfeksiyon Sektörü

Bu forumun müsaadesi var:Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
HERSEY BURDA :: SORU - CEVAP - EN EŞKİ SÖZLÜK :: İŞ - EKONOMİNİN EN EKŞİ SORULARI-
Buraya geçin: