Bilgisayar mühendisliği
Vikipedi, özgür ansiklopedi
Bu maddenin doğruluğu konusunda şüpheler var.
(Madde içeriğinde doğruluğu kesin olmayan kısımlar tespit edilmiştir.)
Lütfen konuyla ilgili tartışmaya katılın. Gerekirse kaynak gösterin.
Bu maddedeki veya maddenin bir bölümündeki bazı bilgilerin kaynağı belirtilmemiştir.
Ayrıntılar için maddenin tartışma sayfasına lütfen bakınız.
Maddeye uygun bir biçimde kaynak ekleyerek Vikipedi'ye katkıda bulunabilirsiniz.
Bilgisayar Mühendisliği , Elektrik Mühendisliği ve Bilgisayar Bilimini kapsayıp, temel olarak yazılım ve donanım üzerine birçok konu ile ilgilenir. Ayrıca matematik ile ilgili birçok konu içerir. Sadece yazılım\programlama ile alakalalı Türkiye'de yanlış bilinen, aslı "Yazılım Mühendisliği" olan elektronik yada elektrikle ilgisi olmayan, dolayısıyla bilgisayarın donanımı ve teknolojisinin detaylarını bilmeyen, buna karşın bilgisayar kelimesi geçtiği için halk tarafından bilgisayar donanımı hakkında bilgisi olduğu sanılan, elektrik, elektronik, elektrik-elektronik mühendisliğine göre kısıtlı olan bir bölümdür. İlk bilgisayarların yapılmasıyla birlikte bilgisayar alanına yönelen elektronik mühendisleri tarafından başlatılmış bir mühendislik dalıdır.
Bilgisayar mühendisleri, yazılım dilleri, yazılım tasarımı ve yazılım - donanım entegrasyonu eğitimi alırlar.Yazılımların neyi yapabileceği neyi yapamayacağı (bk. Hesaplanabilirlik), yazılımların belirli bir görev üzerinde nasıl etkili bir verim gösterebilecekleri (bk. algoritma ve karmaşıklık), yazılımların saklanmış bir veriyi nasıl yazıp okuyabilecekleri (bk. veri yapıları ve veritabanları), yazılımların nasıl daha akıllı çalışabilecekleri (bk. Yapay zeka),insan ve yazılımların birbirleriyle nasıl bir iletişim içerisinde olacakları (bk. insan bilgisayar etkileşimi ve kullanıcı arayüzleri) konuları üzerinde ve ASIC, FPGA, devre tasarımı ile donanım-yazılım entegrasyonu alanlarında çalışırlar.
Bilgisayar mühendisleri elektronik ve bilgisayar donanımıyla ilgili dersler de alırlar. Ancak bu eğitim sınırlıdır. Çoğu bilgisayar mühendisinin donanım bilgisi bir genel kültürden ibarettir. Donanım ve popüler bilgisayar bilgisinin bilgisayar mühendisinin verimliliğini olumlu ya da olumsuz olarak etkilediğini ispat etmenin bir yolu yoktur. Bilgisayar mühendisi bilgisayarın nasıl yapıldığından çok, nasıl işe yarar hale getirilebileceği ile ilgilenir. Mühendislik, sayısal düşünebilme kabiliyeti ile doğru orantılı olduğundan, belli bir programlama dili üzerindeki hakimiyet de yine bilgisayar mühendisinin verimliliği hakkında ölçü birimi değildir. Hazır algoritmaları program haline getirme işi bilgisayar mühendisliğinden çok bilgisayar programcılığı alanının konusudur.
Bilgisayar Mühendisliğinin Alanları [değiştir]
IEEE ve ACM birlikte Curriculum Guidelines for Undergraduate Degree Programs in Computer Engineering[1]'de bilgisayar mühendisliğinin çekirdek bilgi alanlarını şöyle tanımlar:
Algoritmalar
Bilgisayar mimarisi ve organizasyonu
Bilgisayar dizgesi (sistem) mühendisliği
Bilgisayar Grafiği
Veritabanı
Sayısal Lojik
Sinyal işleme
Elektronik
Gömülü sistemler
Arayüzler (İnsan-Bilgisayar etkileşimi)
İşletim Sistemleri
Programlama Temelleri
Yazılım mühendisliği
VLSI tasarım ve üretimi
Bilgisayar ağları
Yapay Zeka
Ayrıca bakınız [değiştir]
Türkiye'de bilgisayar mühendisliği eğitimi