‘Bilişim 500 Araştırması’nın sonuçları açıklandı
Sıralamada ilk 10’da, Türk Telekom, Turkcell, Vodafone, Avea, Genpa, İndeks Bilgisayar, Hewlett-Packard, Netcell, C5 Elektronik ve Teknosa yer aldı...
İSTANBUL - İnterpromedya tarafından, Türkiye bilişim sektöründe faaliyet gösteren firmaların 2007 yılı net satış gelirleri bazında yapılan “Bilişim 500 Araştırması”nın sonuçları açıklandı.
Haberin devamı
İstanbul Teknik Üniversitesi (İTÜ) Süleyman Demirel Kültür Merkezi’nde düzenlenen törende, bu yıl 9’uncusu gerçekleştirilen araştırma sonuçlarına göre ilk 10’da yer alan ve yazılım, donanım, hizmet ile özel bölüm başlıkları altındaki toplam 54 alt kategorinin birincilerine plaketleri verildi.
Araştırma sonuçlarına göre, geçen yılın ilk 3 sırası değişmezken, sektörün lideri Türk Telekom’u, ikinci sırada Turkcell, üçüncü sırada ise Vodafone izledi.
İlk 10’a giren diğer şirketler sırasıyla Avea, Genpa, İndeks Bilgisayar, Hewlett-Packard (HP), Netcell, C5 Elektronik ve Teknosa oldu.
Araştırmaya, geçen yıllardan farklı olarak bu yıl “Son 3 yılda en iyi performans gösteren şirket”, “B2B e-ticaret”, “B2C e-ticaret”, “Doküman arşiv yönetim yazılımı” kategorileri eklendi.
Araştırma sonuçlarına göre, son 3 yılda en iyi performans gösteren şirket Biotekno, son 1 yılda en fazla büyüyen bilişim şirketi ise Techcell oldu.
“TÜRKİYE’NİN BU SEKTÖRDE ŞANSI VAR”
Törenin açılışında konuşan İnterpromedya Genel Müdürü Güldane Taşdemir, sonuçların, sektörün kurumsal kaynak planlaması, sektörel yazılım, danışmanlık, mobil telefon hizmetleri ve tüketici elektroniği gibi çeşitli alanlardaki değişim ve hızlı büyümesini gözler önüne serdiğini belirtti.
Taşdemir, araştırma sonuçları ile hazırlanan “İlk 500 Bilişim Şirketi Yayını”nın sektörde referans niteliği taşıdığına işaret ederek, şunları kaydetti:
“Türkiye’de bilişim teknolojilerine yatırım yapmak isteyen özel sektör ve kamu sektöründeki yöneticiler için önemli bir satın alma kaynağı olan İlk 500 Bilişim Şirketi Yayını, sektördeki şirketlerin kendilerini konumlandırması, rakiplerini izlemeleri, yurt içi ve yurt dışında kendilerini tanıtmaları için önemli bir araç olarak da konumlanıyor. Ayrıca şirket satın almak isteyen veya işbirliği yapmak isteyen yabancı şirketler için ticari ataşeliklerde bilgi kaynağı olarak bulunuyor.”
İTÜ Rektör Yardımcısı Prof. Dr. Haluk Karadoğan ise bilişim ve iletişim teknolojisinin Türkiye açısından çok önemli ve büyük bir pazar olduğunu belirterek, bilişim ve iletişim teknolojisi denildiğinde yazılım ve donanımın birlikte düşünülmesi gerektiğini söyledi.
Türkiye’nin bu konuda, yazılım üretmek gibi bir hedefinin bulunması gerektiğini vurgulayan Karadoğan, “Meksika’dan sonra Türkiye’nin bu sektörde şansı var. Bunun için de dünyaya yazılım üretmek gerekiyor. Dünyaya yazılım üretmek için ‘kaliteli yazılım’ lafının altını çizmem gerekiyor. Özellikle ihracat için uluslararası kurallara göre hazırlanmış yazılımlar önemli” dedi.
“2008’DE 31 MİLYAR DOLARLIK PAZAR” ÖNGÖRÜSÜ
İnterpromedya Pazarlama Hizmetleri ve Araştırma Grubu Müdürü Özlem Unan da Türkiye bilişim pazarının, 2007 yılında 25,8 milyar dolar büyüklüğe ulaştığını aktararak, yazılım pazarının da yüzde 43,2 büyüyerek 1,3 milyar dolar olduğunu kaydetti.
Bilişim pazarının 2008 yılı sonunda 31 milyar dolar büyüklüğe ulaşacağını ve satılan bilgisayarların yüzde 55’inin taşınabilir olacağını öngördüklerini dile getirerek, ADSL abone sayısının yüzde 40 artarak 6 milyon kişiye ulaşacağını tahmin ettiklerini söyledi.
Unan, “Kurumsal kaynak planlaması, sektörel yazılım ve mobil yazılım büyümeye devam edecek. Sonbaharda numara taşınabilirliği ve gerçekleşmesi beklenen 3. nesil teknolojilere geçiş telekom pazarına hareket getirecek. Tüm göstergelere bakarak ve geçmiş 10 yıldaki veriler analiz edilerek, Türkiye bilişim pazarının 2007 yılından 2012 yılında kadar yüzde 128 büyüyerek 58,7 m