Oyun Programlama
Vb ile oyun yapilip yapilamayacagi hep tartisilir.Teorik olarak vb ile oyun programlamak mumkundur.Tamam belki
Splintercell veya Doom3 gibi oyunlar visual basic ile yapilabilecek oyunlar degiller ama vb ile oldukca kaliteli 3 boyutlu
oyunlar hazirlayabiliriz.Aslinda vb'nin yeteneklerini anlatmadan once bir oyunun calisma mantigini ve kullanabilecegimiz
araclari anlatmak daha iyi olur.
BIR OYUNUN ANATOMISI
Bilgisayar oyunlari,teorik olarak bilgisayardaki diger programlardan farksizdiz fakat cogu programdan daha karmasik
yapidadirlar.Bilgisayariniza yükleyip begenmediginiz bir oyun bile yillar suren bir calismanin ve binlerce hatta yuzbinlerce
satir kodun urunudur.
Bir oyunu olusturan en onemli unsur oyunun motorudur.Burada bahsi gecen oyun motoru sadece grafiklerle ilgili degildir
Grafiklerin yaninda oyunun ses,fizik ve varsa coklu oyuncu ozelliklerini belirleyen bir programdir.ASlinda oyunun kendisi ola-
rakta tanımlayabiliriz.Bir oyun motoru,oyunda var olan isik efektleri,carpisma hesaplamalari gibi ozelliklerin oyuna yer-
lestirilmesini saglar.Temel olarak bu tip motorlar olusturmak icin directx kullanilir.Cunku directx grafigin yanında
ses,multiplayer gibi bircok ozelligi programlamaya olanak taniyan bir kutuphanedir.Aslinda grafik acısından opengl daha kali-
telidir fakat opengl ile sadece grafik programlayabilirsiniz.Bu yüzden cogu programci tarafindan tercih edilmez.
Bir oyun motoru programlamak icin directx kullanmak gerektigini soyledim.Fakat sifirdan bir oyun motoru yazmak hem
cok zahmetli hem de cok masrafli bir istir.Bu yuzden biz hazir bir motor tercih edecegiz.Ama burada cok dikkatli olmamiz
gerekiyor,cunku ekrana 3 boyutlu objeler cizen bazi programlar oyun motoru saniliyor.İnternette bir arama motoruna "game
engine" yazarsaniz binlerce program görürsünüz.Bunlardan 10-15 tanesi ise yarar programlardir.Bu tip programlar arasından
ben "3DState VB 3D developer Studio 6.0"programini sectim.Cünkü visual basic ile uyumu mükemmel.Aslinda bu tam olarak bir
oyun motoru sayilmaz.Grafik motoru desek daha iyi olur.Yukarida da soyledim bir oyun motoru oyunun herseyidir,mesela bir
rpgdeki dovus sistemi,alisveris sistemi hep oyun motorunu olsturur.Ama elimizdeki program bu tip kaliplar icermiyor.Bu
daha iyi cünkü grafikler disinda herseyi kendimiz programliyacagiz.(Eger bir oyun motoru istiyorsanız internette bulabilir
siniz,ama hersey zaten programlandigi icin size sadece resimler eklemek kaliyor ve bu da yaraticiliga gölge düsürüyor.)
Simdi 3dstate'nin temel özeliklerini incelyelim.
Kütüphane'yi indirdikten sonra 3 boyutlu haritalar hazirlamak için 3dwebmaker pogramini da indirmelisiniz.Bu programla
hazırladigimiz 3d dunyalari vbye nasil aktaricagimizi ve nasil 3d uygulamalar yapilabilecegini programla gelen tutorialden
ogrenebilirsiniz.Ama ingilizce bilmeyenler için tutorialin türkce versiyonunu hazırliyacagim.