Türkiye’de Mobil Reklamcılık Yükselişte
Fırat Demirel tarafından 07 Ekim 2010 tarihinde yazılmıştır.
İnternet reklamcılığının tartışılmaz değeri, mobil mecraların da yolunu açıyor. Global mobil reklam verilerini analiz eden BuzzCity‘nin 3. çeyrek raporuna göre Türkiye’de mobil reklamcılık, %66 büyümeyle dünyada 20. sıraya yükselmiş.
1 Ekim itibariyle sona eren 3. çeyrek için BuzzCity’nin raporu, mobil reklamcılık endüstrisinin %17 büyüdüğünü ve bu alanda %154 büyüyen bölgelerin olduğunu gözler önüne seriyor. İlk çeyrekte 32 marketi inceleyen rapor, 2. çeyrekte 44, 3. çeyrekte ise 54 marketi incelemeye alıyor. Listede yer alan 20 ülke 15 milyar reklam gösteriminin %80′ini alıyor.
Mobil reklam yayıncılığında Endonezya 3,5 milyarı aşkın gösterimle ilk sırayı alırken, %16 düşüş yaşanmış olması dikkat çekiyor. Amerika’da %30 artan mobil reklam gösterim sayısı 1 milyara yaklaşıyor.
Mobil reklamcılığın dikkat çektiği ülkelerden Kenya, Libya, Çin ve Kore 3. çeyrekte ciddi bir rağbet yakalamış. Hindistan ve Suudi Arabistan’ın ardından gelen Türkiye‘nin %66′lık artışı, ülkemizi bu yıl ilk kez ilk 20′ye sokuyor. Bu artışla Türkiye’de 3. çeyrek mobil reklam gösterimi sayısı da 100 milyonun üzerinde açıklanıyor.
Dünya genelinde olduğu gibi Türkiye’de de akıllı cihaz penetrasyonunun yükselişi mobil reklamcılığa yansıyor. İlgilenenler raporu şuradan indirebilirler.