Geleceğin en gözde 20 mesleği
Ekonomist, öne çıkacak 20 meslek dalına ilişkin geniş bir araştırma yaptı.
Haber : Gözde Yeniova / 27 Aralık 2009 Pazar
Şu anda sadece filmlerde görebildiğimiz ama hayalini dahi kuramadığımız bazı işler gelecek 20 yılda hayatımızın ayrılmaz bir parçası ve gençlerin en gözde meslek seçiminlerindeki yerini alabilir mi? Örneğin, ‘uzay hukuku danışmanlığı’, ‘karbon vergisi memuru’ gibi… Geleceğin trendlerini belirleyen fütüristlere göre bu sorunun yanıtı tabii ki evet.
Gelecekte fütüristlere göre yaratıcı, yeni fikirlere sahip ve özel tasarımlar yapabilen kişi profili iş hayatında öne çıkacak. Bir de internetin hayatımızın artık her alanını kaplamasıyla sanal ortamda yapılan işler çoğalacak ve burada yapılan yaratıcı iş fikirleri en kabul gören özellik olacak. Her alan ve sektör için; üst seviyede teknoloji, mobilite kullanma bilgi ve yetkinliği, kendini, umutlarını, kaynaklarını yönetme becerisi öne çıkacak.
İşte şu anda belki adını bile duymadığınız ama önümüzdeki 20 yıl içinde geleceğin gözde olacak meslekleri şu başlıklar altında toplandı:
UZAY HUKUKU DANIŞMANLIĞI
Astronotlardan sonra yakın zamanda artık sivil insanlar da uzay yolculuna çıkabilecek. Eskiden, ABD, Rusya ekseninde gerçekleşen uzay bilimine dönük çalışmalar şu dönemde onlarca ülkeyi kapsar hale geldi. Tüm bunlar uzaya dönük sosyal bilimlerin de daha çok öne çıkmasını sağlayacak. Nasıl ki denizcilik hukuku denizcilik konusunda pek çok uluslararası anlaşmazlıkların çözümünü sağlıyorsa, aynı şekilde uzay hukuku da tüm ülkelerin uzay faaliyetlerine düzen getiren, anlaşmazlıklarda çözüm olan bir hukuk dalı. Bu alanda uzmanlaşan danışmanlar meslek olarak önem kazanacak.
ELEKTRONİK VE HABERLEŞME MÜHENDİSLİĞİ
Gelecekte elektronik ve medyanın, evlere yönelik bilgiye erişme ile bilgiyi kullanma ürünlerinin yükselen ürünler olması bekleniyor. Bu nedenle de üniversitelerin ilgili bölüm mezunlarının ulusal ve uluslararası boyutta birçok iş olanağı bulabileceği söyleniyor.
VERİ MADENCİLİĞİ VE ANALİSTLİĞİ
Bankalar, telekom operatörleri, perakendeciler ve ISP’ler gibi yoğun olarak verilerle çalışan şirketler, bu verilerini çıkarıp analiz eden veri madencilerine ve analistlerine ihtiyaç duyuyor ve duymaya da devam edecek.