comScore’a Göre Türkiye’nin En Popüler 20 Web Sitesi
Arda Kutsal tarafından 22 Mart 2010 tarihinde yazılmıştır.
17
Share7comScore, Türkiye’nin tekil ziyaretçi sayılarına göre en popüler web sitelerini Şubat ayı için raporladı. Rapora göre ilk sıraları Google, Facebook, MSN ve Live alıyor. Sadece Türk sitelerine bakacak olursak ekolay.net aylık 9.645.000 tekil ziyaretçi sayısıyla Türkiye’nin en çok ziyaret edilen web sitesi konumunda. ekolay.net’i 9.564.000 tekil ziyaretçi sayısıyla Blogcu.com takip ediyor ve ardından 8.695.000 ile Mynet geliyor.
Listenin tamamına bakacak olursak MyNet’ten sonra gelen izlesene.com’un Hurriyet.com.tr ve Milliyet.com.tr’nin üzerinde yer alıyor olması dikkat çekici. Bu durumun Türk internetinin dünyada olduğu gibi şekil değiştirdiğini gösterir bir pozisyonlama olduğunu söyleyebilirim.
Diğer taraftan Türkiye’den erişimi engelli olmasına rağmen en çok ziyaret edilen web siteleri arasında 15. sırada YouTube.com’un geliyor olması da başlı başına bir ironi.
Toplam geçirilen zaman ya da ziyaret başına geçirilen zaman anlamında listeyi inceleyecek olursanız Türkiye’nin hangi sitelerin etkisiyle Avrupa’nın internette en çok zaman geçirilen ülkesi olduğunu görebilirsiniz. Tekil ziyaretçi sayılarının fazla olmasından dolayı Facebook’un toplam zaman bazında inanılmaz bir seviyede olmasının yanında, ziyaret başına geçirilen zaman açısından Facebook’la birlikte Sahibinden.com ve YouTube da bizi zirveye taşımış diyebiliriz.
Ziyaret başına Facebook’ta geçirilen ortalama zaman 11,3 dakika olurken, Sahibinden.com’da bu sayı çok daha yüksek ve 13,9 dakika seviyesinde, YouTube’da ise 10,1 dakika.
Listenin sonlarında da olsa, comScore’un Şubat 2010 Türkiye raporunda sosyal içerikli servisler, haber siteleri, arama motorlarının yanında alışveriş sitelerinin de yer alıyor olmasının pazarımızın geleceği üzerine olumlu bir tablo sergilediğini söyleyebilirim. GittiGidiyor.com, Sahibinden.com, Arabam.com gibi sitelerin hem tekil ziyaretçi hem ziyaret başına geçirilen zaman açısından yüksek değerlere ulaşması sürekli söylediğimiz online ekonominin güçlenmesi amacında dikkat edilmesi gereken kriterlerden biridir.