Google Yaptı
Google’ın arama motoru sayfası şu anda internetin en önemli mülklerinden biri. Ufacık değişikliklerin kâr üzerinde çok büyük etkisi var. O halde bu adamların sayfayı yeniden tasarlamasına ne diyorsunuz?
Helen Walters,BusinessWeek
Her gün 268 milyon kişi bir şeyleri araştırmak için Google’ı kullanıyor. Araştırılacak konu yazılıyor ve şirketin yazılımı en alakalı bağlantıları veriyor. Etkileşim o kadar basit ve sonuçların arkasındaki hesaplamalar o kadar karmaşık ki insanlar neler olup bittiğini anlamıyor bile. Sihirli bir formülün içeriğini kim sorar ki?
Harita, kitap, e-posta ve sosyal ağ denemelerine rağmen Google hâlâ bir arama imparatoru. Şirket 23,7 milyar dolarlık 2009 kazancının yüzde 97’sini reklamdan elde etti. Google AdWords ya da AdSense gibi ürünlerde kirişi kıramasa da şirketten birçok isim Google’ın kuyularına bağımlı bir petrol ülkesi gibi arama sonuçlarından doğan “Sponsor Bağlantılara” bağımlı olduğunu kabul ediyor.
Google’ın kurulduğu 1998’den beri bir arama ana sayfasının solda 10 bağlantı önerisinin ve sağda birçok reklam bağlantısının bulunduğu arama sonuçları sayfasının tasarımı yedi kez ince farklarla yenilendi. Mayıs 2007’de devreye giren son tasarıma “evrensel” arama adı verilen resim ve video eklemesi yapıldı. Google 5 Mayıs’ta arama ürünleri ve kullanıcı deneyiminden sorumlu başkan yardımcısı Marissa Mayer’ın deyimiyle “özellikle büyük ve özel bir öneme sahip” sekizinci tasarımını devreye soktu.
Devamı Bloomberg Businessweek Türkiye'nin son sayısında...