Daha Çok DELL
DELL sadece küresel değil Türkiye’deki yerel operasyonunu da yeniden yapılandırıyor. “Tüketicinin ihtiyacına göre ve pazar gereksinimlerine göre hareket ediyoruz.”
Ahmet Usta
DELL Amerika’da doğmuş ve hızla büyümüş pazar stratejileri benzeri firmalardan farklı olarak hareket etmiş, tüketici odaklı bir teknoloji firması. Bireysel kullanımda diz üstü bilgisayarlardan başlayarak yazıcı ve projeksiyonlara kadar uzanan, kurumsal tarafta ise en temel seviyede sunuculardan başlayarak depolama çözümlerine varan çok geniş bir ürün ailesine sahip. 2010 yılı verilerine göre küresel operasyonlarının büyüklüğü 60 milyar dolar civarında ciroya ulaşmış durumda.
DELL 2007 yılında Amerika, Avrupa, Asya ve Uzak Doğu’da büyük dağıtımcılar ile çalışma stratejisini benimsedi. DELL’in amiral gemisi olan dell.com üzerinden aldığı çevrimiçi sipariş operasyonlarına devam etmekle beraber DELL’in bugün dünya çapında sayısı her geçen gün artan 24 binin üzerinde satış noktası bulunuyor. Bu dönüşüm sürecinin Türkiye açısından anlamı büyük zira 1,5 yıl öncesine kadar daha sert fiyatlandırma politikaları ve müşterinin beklentilerine tam cevap veremeyen bir yapıdan sıyrılarak dağıtım kanalları üzerinden satışa odaklanan DELL, teknik servis ve pazarlama operasyonlarını kendi merkezinde topladı.
Devamı Bloomberg Businessweek Türkiye'nin Son Sayısında...