GSM’de Rekabet Kızışıyor
Kârlar düşüyor, abone sayısı ise sabit… GSM operatörleri ne yapmayı düşünüyor? “Operatörlerin tek bir çıkış noktası var: Data gelirlerini ve katma değerli servisleri artırmak”
Ayşegül Sakarya
GSM şirketleri rakip operatörün abonelerine mesaj gönderip kendi tarifelerini tanıtacak hatta merkezlerine davet edecek kadar agresif son günlerde. Üç büyük oyuncunun kapıştığı GSM sektöründeki rekabette heyecanın dozu giderek artıyor. Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu’nun (BTK), nisan başından itibaren arabağlantı ücretlerinde yüzde 52 indirime gitmesinin ve mobil haberleşmede yurtiçi konuşma ücretinde üst sınırın dakikasını 64 kuruştan 40 kuruşa düşürmesinin etkilerini ikinci çeyrekte yoğun bir şekilde hissedecek olan operatörler eriyen kârlılıklarını artırmak için ciddi bir çaba içerisinde. Abonelerini elde tutmak için uygun tarifelerin yanı sıra data gelirlerini artırmaya ve katma değerli servislere ağırlık vermeye başladılar. Haziran sonunda açıklanacak ikinci çeyrek sonuçlarıyla birlikte yaz aylarında GSM sektöründeki hareret daha da artacak gibi görünüyor.
Devamı Bloomberg Businessweek Türkiye'nin son sayısında...