HERSEY BURDA
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

HERSEY BURDA

HERSEYİ BULABİLDECEĞİN TEK ADRES
 
AnasayfaLatest imagesAramaKayıt OlGiriş yap
Arama
 
 

Sonuç :
 
Rechercher çıkıntı araştırma
En son konular
» free slot machines win cash
302-Yerel Yönetimler Meslek Elemanı 303-Yönetici Sekreteri Icon_minitimeÇarş. Ağus. 03, 2011 3:57 am tarafından Misafir

» watch naruto hentai watch naruto hentai free
302-Yerel Yönetimler Meslek Elemanı 303-Yönetici Sekreteri Icon_minitimeÇarş. Ağus. 03, 2011 3:52 am tarafından Misafir

» major fish oil
302-Yerel Yönetimler Meslek Elemanı 303-Yönetici Sekreteri Icon_minitimeSalı Ağus. 02, 2011 10:26 pm tarafından Misafir

» hentai about hentai academy
302-Yerel Yönetimler Meslek Elemanı 303-Yönetici Sekreteri Icon_minitimeSalı Ağus. 02, 2011 10:10 am tarafından Misafir

» гинекология ответы
302-Yerel Yönetimler Meslek Elemanı 303-Yönetici Sekreteri Icon_minitimePtsi Ağus. 01, 2011 9:18 am tarafından Misafir

» x-Hack hack you
302-Yerel Yönetimler Meslek Elemanı 303-Yönetici Sekreteri Icon_minitimePtsi Ağus. 01, 2011 8:00 am tarafından Misafir

» When the first Whirlpool Duet album was released in December 2001
302-Yerel Yönetimler Meslek Elemanı 303-Yönetici Sekreteri Icon_minitimePtsi Ağus. 01, 2011 3:05 am tarafından Misafir

» women at work hentai online women at work hentai stream
302-Yerel Yönetimler Meslek Elemanı 303-Yönetici Sekreteri Icon_minitimePtsi Ağus. 01, 2011 2:56 am tarafından Misafir

» facebook likes xb
302-Yerel Yönetimler Meslek Elemanı 303-Yönetici Sekreteri Icon_minitimePaz Tem. 31, 2011 9:22 am tarafından Misafir

Tarıyıcı
 Kapı
 Indeks
 Üye Listesi
 Profil
 SSS
 Arama
Forum
HABERLER
Fikri Türkel köşe yazıları

 

 302-Yerel Yönetimler Meslek Elemanı 303-Yönetici Sekreteri

Aşağa gitmek 
YazarMesaj
Admin
Admin



Mesaj Sayısı : 3361
KULLANICI PUANLARI : 9918
Kayıt tarihi : 16/05/10

302-Yerel Yönetimler Meslek Elemanı 303-Yönetici Sekreteri Empty
MesajKonu: 302-Yerel Yönetimler Meslek Elemanı 303-Yönetici Sekreteri   302-Yerel Yönetimler Meslek Elemanı 303-Yönetici Sekreteri Icon_minitimeCuma Mayıs 21, 2010 2:24 pm

301-YEMİNLİ MALİ MÜŞAVİR

TANIM

Kişi ve şirketlere ait işletmelerin muhasebe sistemlerini kuran, geliştiren; muhasebe, finans ve mali (para ile ilgili) konularda belgelere dayanarak inceleme ve denetim yapan, mali tabloların ve beyannamelerin yasa ve yönetmelik hükümleri, muhasebe prensipleri ile muhasebe standartlarına uygunluğunu ve hesapların denetim standartlarına göre incelendiğini onaylayan kişidir. (Yeminli Mali Müşavirler defter tutamazlar.)

A- GÖREVLER

- Meslek elemanlarının Serbest Muhasebeci - Mali Müşavirlerin yaptığı görevlerin dışında asıl işlevleri tasdik işlemlerini yapmaktır. (Yeminli mali müşavirlerin tasdik edecekleri belgeler, tasdik konuları ile tasdike ilişkin usul ve esaslar; gerçek ve tüzel kişilerin mükellefiyet şekilleri, işkolları ve ciroları, döviz kazandırıcı işlemleri, ithalat ve ihracatları, yatırım miktarları ve nevileri ile belgelerin ibraz edileceği merciler esas alınmak suretiyle Maliye ve Gümrük Bakanlığınca çıkarılacak yönetmeliklerle belirlenir.)
- Yeminli Mali Müşavirler yaptıkları tasdikin doğruluğundan sorumludurlar. Yaptıkları tasdikin doğru olmaması halinde, tasdikin kapsamı ile sınırlı olmak üzere, kayba uğratılan vergilerden ve kesilecek cezalardan yükümlülerle birlikte ve zincirleme sorumlu olurlar. Yeminli Mali Müşavirler yaptıkları tasdikin kapsamını düzenleyecekleri raporda açıkça belirtirler.

KULLANILAN ALET
VE MALZEMELER

- Bilgisayar, hesap makinesi,
- Yasal defterler, beyannameler, makbuzlar,
- Çeşitli kırtasiye malzemeleri,
- Bilgisayar Muhasebe Paket Programları

B- MESLEĞİN GEREKTİRDİĞİ ÖZELLİKLER

Yeminli Mali Müşavir olmak isteyenlerin;
- Sayısal düşünme yeteneğine,
- Ayrıntılara dikkat edebilme gücüne sahip,
- Büro işlerinde çalışmaktan ve verilerle (sayılarla) uğraşmaktan hoşlanan,
- Düzenli, sorumlu, sabırlı ve dikkatli
kimseler olmaları gereklidir.

C- ÇALIŞMA ORTAMI VE KOŞULLARI

Yeminli Mali Müşavirler, büro ortamında ve oturarak görev yaparlar. Görev sırasında birinci derecede verilerle ilgilidirler. Çalışma koşulları düzenlidir. Kişi çalışırken, zaman zaman işletme sahipleriyle, Maliye Bakanlığı personeliyle, bağlı olduğu meslek kuruluşlarıyla ve meslektaşlarıyla etkileşim halindedir.

D- MESLEK EĞİTİMİ

MESLEĞE GİRİŞ İÇİN GEREKEN
ÖN EĞİTİMİN VERİLDİĞİ YERLER

3568 sayılı Serbest Muhasebeci, Serbest Muhasebeci - Mali Müşavirlik, Yeminli Mali Müşavirlik kanunu gereğince;
- Hukuk, İktisat, Maliye, İşletme, Muhasebe, Bankacılık, Kamu yönetimi, İktisadi ve İdari Bilimler ve Siyasal bilimler dallarında eğitim veren fakülteler,
- Yukarıda yazılı bölümlerle denkliği yüksek öğretim kurumunca tasdik edilmiş yabancı yüksek öğretim kurumları,
- Yukarıdaki yazılı bölümlerde yüksek lisans eğitimi veren fakülteler.

ÖN EĞİTİMDE BAŞARILI
OLUNMASI GEREKEN DERSLER

Bu meslekte matematik ve mantık dersleri önemlidir. Ayrıca bu alana yönelmek isteyen kişilerin muhasebe, ticaret, ekonomi, maliye ve hukuk dersleri ile bilgisayara karşı ilgili olmaları gerekmektedir.

EĞİTİMİN SÜRESİ
VE İÇERİĞİ

Yeminli Mali Müşavir olabilmek için;
En az 10 yıl Serbest Muhasebeci - Mali Müşavir olarak çalışmış olmak. (Bu süre bir anlamda Yeminli Mali Müşavirlik için staj alarak düşünülebilir.)
Ayrıca, 13 Haziran 1989’da çıkarılan 3568 sayılı Türkiye Serbest Muhasebeci Mali Müşavirler ve Yeminli Mali Müşavirlik Meslek kanunu uyarınca vergi inceleme yetkisi almış olanların, bu yetkiyi aldıkları tarihten itibaren kamu kurum ve kuruluşlarında geçen hizmet süreleri ile hukuk, iktisat, maliye, işletme, muhasebe, bankacılık, kamu yönetimi ve siyasal bilimler dallarında öğretim üyeliği veya görevliliği yapmış olanların bu hizmetlerinde geçen süreleri serbest muhasebeci mali müşavirlikte geçmiş süre olarak kabul edilir.
Yapılan Yeminli Mali Müşavirlik sınavında başarılı olmak. (Türkiye Serbest Muhasebeci Mali Müşavirler ve Yeminli Mali Müşavirlik Meslek kanunu uyarınca vergi inceleme yetkisi almış ve mesleki yeterlilik sınavını vermiş olanlar ile yukarıda sayılan bölümlerde profesörlük unvanı almış bulunanlar için sınav şartı aranmaz.)

Yeminli Mali Müşavirlik sınavı konuları:
1. İleri düzeyde Finansal Muhasebe
2. Finansal Yönetim
3. Yönetim Muhasebesi
4. Denetim ,Raporlama ve meslek hukuku
5. Revizyon
6. Vergi tekniği
7. Gelir üzerinden alınan vergiler
8. Harcama ve Servet üzerinden alınan vergiler,
9. Dış Ticaret ve Kambiyo Mevzuatı
10. Sermaye Piyasası Mevzuatı

Yeminli Mali Müşavir sınavında başarılı sayılmak için sınav konularının her birinden 100 üzerinden en az 50 alınması şartıyla alınan notların aritmetik ortalamasının en az 65 olması gerekir.
Yeminli Mali Müşavirler görevlerine fiilen başlamadan önce Asliye Ticaret Mahkemesinde aşağıda yazılı şekilde yemin ederler.
“Yeminli Mali Müşavirlik mesleğinin, bir kamu hizmeti olduğunu bilerek, Türkiye Cumhuriyeti kanunlarına mesleki kurallara ve meslek ahlakına uyacağıma, mesleğimi tam bir bağımsızlık, tarafsızlık ve dürüstlükle yerine getireceğime, üzerime aldığım işleri dikkat ve özenle yapacağıma, namusum ve şerefim üzerine yemin ederim.”

EĞİTİM SONUNDA ALINAN
BELGE-DİPLOMA VE UNVAN

Yapılan sınavda başarılı olan kişilere “Yeminli Mali Müşavir” ruhsatı ve unvanı verilir.

E- ÇALIŞMA ALANLARI VE İŞ BULMA OLANAKLARI

- Yeminli Mali Müşavirler yasa gereği olarak muhasebe bürosu açamamakta ve muhasebe bürolarına ortak olamamaktadır. Kendilerine özel Yeminli Mali Müşavirlik bürosu açabilirler.
- Özel işletmelerde çalışabilirler.
- Vergi ilişkileri, ticaret, hukuk, finans ve endüstri sektöründe meydana gelen gelişmelerin yarattığı mali ve ekonomik sorunların her geçen gün giderek daha karmaşık hale gelmesi meslek elemanlarına duyulan ihtiyacı artırmaktadır.

F- EĞİTİM SÜRESİNCE VE EĞİTİM SONRASI KAZANÇ

EĞİTİM SÜRESİNCE

Yeminli Mali Müşavir adayları Serbest Muhasebeci-Mali Müşavir olarak çalışırken değişiklik gösterebilen oranlarda gelir elde etmektedirler.

EĞİTİM SONRASI

Her Yeminli Mali Müşavirin kazanç durumu ise denetimini yaptığı işyerine, işteki tecrübesine, başarısına ve iş kapasitesine göre değişebilmektedir.

G- MESLEKTE İLERLEME

Yeminli Mali Müşavirlik genel adı muhasebecilik olan mesleğin ilerleme açısından son basamağı olup Yeminli Mali Müşavirlerin ilerleyebilecekleri bir aşama bulunmamaktadır.

BENZER MESLEKLER

- Noter,
- Vergi kontrolörü,
- Hesap uzmanı,
- Maliye ve sigorta müfettişi,
- Bankacı.

I- YARARLANILAN BİLGİ KAYNAKLARI

- Meslek elemanları,
- Meslek Danışma Komisyonu (MEDAK) üyesi kuruluşlar.
- Ankara Serbest Muhasebeci Mali Müşavirler Odasının hazırlamış olduğu Stajyer Rehberi isimli kitapçık.

İ- DAHA AYRINTILI BİLGİ İÇİN BAŞVURULABİLECEK YERLER

- İlgili Eğitim Kurumları,
- Türkiye İş Kurumu Genel Müdürlüğü Ankara Meslek Danışma Merkezi,
- Bünyesinde Meslek Danışma Merkezi bulunan Türkiye İş Kurumu İl ve Şube Müdürlükleri.

302-YEREL YÖNETİMLER MESLEK ELEMANI(MAHALLİ İDARELER MESLEK ELEMANI)

TANIM

Mahalli idareler meslek elemanı, belediyeler ve özel idarelerin çeşitli bölümlerinde üst düzey yöneticilerin yardımcısı olarak çalışan kişidir.

A- GÖREVLER

Mahalli idareler meslek elemanı çalıştığı kurumda;
- Kanun, tüzük ve yönetmelikler doğrultusunda, vatandaşların dilekçelerini inceler,
- Bu dileklerin karşılanması için üst düzey yöneticilerin verdikleri kararları uygular,
- Bunun için gerekli yazıları yazar, yazıları üst yöneticiye imzalatır ya da kendisi imzalar,
- Yöneticilerin aldıkları yöresel, mali veya teknik konulardaki kararları yerine getirir.

KULLANILAN ALET
VE MALZEMELER

- Bilgisayar,
- Daktilo,
- Büro malzemeleri.

B-MESLEĞİN GEREKTİRDİĞİ ÖZELLİKLER

Mahalli idareler meslek elemanı olmak isteyenlerin;
- Düşüncelerini yazı ile ifade edebilme gücüne sahip,
- Yönergeleri algılayıp uygulayabilen,
- Dikkatli,
- Birbirine benzer işleri yapmaktan sıkılmayan,
- İnsanlara yardımcı olmaktan mutluluk duyan,
- Güler yüzlü
kimseler olmaları gerekir.

C- ÇALIŞMA ORTAMI VE KOŞULLARI

Mahalli idareler meslek elemanı genellikle büroda çalışır. Kişi çalışırken amirleriyle, meslektaşlarıyla ve çalıştığı yerdeki diğer kişilerle iletişim halinde bulunabilir.

D- MESLEK EĞİTİMİ

MESLEK EĞİTİMİNİN
VERİLDİĞİ YERLER

Mesleğin eğitimi aşağıda adı verilen üniversitelere bağlı meslek yüksekokullarının “Mahalli İdareler” bölümünde verilmektedir.
- Anadolu Üni. (Eskişehir) Açık Öğretim Fakültesi,
- Afyon Kocatepe Üni. Uşak Meslek Yüksekokulu,
- Balıkesir Üni. Erdek Meslek Yüksekokulu,
- Uludağ Üni. (Bursa) Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu,
- Celal Bayar Üni. (Manisa) Salihli Meslek Yüksekokulu,
- Cumhuriyet Üni. (Sivas) Şebinkarahisar Meslek Yüksekokulu,
- Cukurova Üni. (Adana) Kozan Meslek Yüksekokulu,
- Dokuz Eylül Üni. (İzmir) İzmir Meslek Yüksekokulu,
- Fırat Üni. (Elazığ) Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu,
- İnönü Üni. (Malatya) Battalgazi Meslek Yüksek Okulu,
- Kırıkkale Üni. Keskin Meslek Yüksekokulu,
- Kocaeli Üni. Kandıra Meslek Yüksekokulu,
- Marmara Üni. Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu,
- Niğde Üni. Niğde Meslek Yüksekokulu,
- Selçuk Üni. (Konya) Karapınar Aydoğanlar Meslek Yüksekokulu,
- Selçuk Üni. (Konya) Sosyal bilimler Meslek Yüksek Okulu,
- Selçuk Üni. Kazım Karabekir Meslek Yüksekokulu,
- Selçuk Üni.Silifke Taşucu Meslek Yüksekokulu

MESLEK EĞİTİMİNE
GİRİŞ KOŞULLARI

Meslek liselerinin “Mahalli İdareler” bölümünden mezun olanlar “Yerel Yönetimler” ön lisans programına sınavsız olarak girebilirler.
Meslek liselerinin sınavsız geçiş için belirlenen bölümleri dışındaki bölümlerden ya da liselerden mezun olanlar/olacaklar ise ÖSYM Başkanlığınca yapılan Öğrenci Seçme Sınavına (ÖSS) girmeleri, yeterli “Sözel (SÖZ-1)” puanı almaları koşulu ile sınavsız yerleştirme sonunda kontenjan kalırsa ek yerleştirme ile açık olan programlara istedikleri taktirde Y-ÖSS puanlarına göre yerleştirilebileceklerdir.

EĞİTİMİN SÜRESİ
VE İÇERİĞİ

Eğitim süresi meslek yüksekokullarında 2 yıldır.
Yerel Yönetimler meslek yüksek okulunda eğitim teorik ve pratik olarak verilmektedir.1.ve 2. sınıf sonunda 40'ar işgünü olmak üzere toplam 80 işgünü meslek stajı yapılmaktadır. Stajlar, belediyeler, valilikler, kaymakamlıklar ve çeşitli kamu kuruluşlarında yapılabilmektedir.
Yerel Yönetimler meslek yüksek okulunda öğretimin;
Birinci yılında;
Temel Hukuk, Genel Ekonomi, Genel Muhasebe, Yerel Yönetimler Muhasebesi, İşletme ve Yönetim Bilgisi, Yerel Yönetimler, Davranış Bilimlerine Giriş, İdare Hukuku, Kamu Yönetimi, Kamu Maliyesi, Bilgisayar Kullanımı
İkinci yılında ;
Kentleşme ve Çevre Sorunları,Temel Bilgi Teknolojisi Kullanımı, Türkiye’nin İdari Yapısı, İş ve Sosyl Güvenlik Hukuku, Yerel Yönetimler Maliyesi, İnsan Kaynakları Yönetimi, Belediye Hizmetleri, İstatistik, Siyaset Bilimine Giriş, Finansal Yönetim, Büro Yönetimi ve Yazışma Teknikleri, Kent Planlaması ve İmar Uygulaması, Halkla İlişkiler, Türk Vergi Sistemi, Anayasa Hukuku, Temel Bilgisayar Bilimleri, Yerel Yönetimler Hukuku
Ayrıca, 1. ve 2. sınıflarda, Yabancı Dil, Türk Dili, ****** İlkeleri ve İnkılap Tarihi gibi kültür dersleri ile seçmeli olarak Beden Eğitimi, Müzik,Resim derslerinden birisi alınmaktadır.

EĞİTİM SONUNDA ALINAN
BELGE-DİPLOMA VE UNVAN

Eğitimini başarı ile tamamlayanlara “Yerel Yönetimler” ön lisans diploması ve “Yerel Yönetimler Meslek Elemanı” unvanı verilir.

E- ÇALIŞMA ALANLARI VE İŞ BULMA OLANAKLAR

Yerel Yönetimler meslek elemanı genellikle belediyeler, valilikler ve buna bağlı kuruluşlarda görev alırlar.
Yerel Yönetimlerde halkla ilişkiler, kamu yönetimi, personel yönetimi konularında iyi yetişmiş ara elemanlara ihtiyaç vardır. Ülkemizde yerel yönetimlere daha fazla yetki ve sorumluluk verilmesi gerektiği gündemdedir. Yerel yönetimlerin etkinliklerinin artırılması, halka daha iyi hizmet sunulması için yetişmiş, bilgili elemanlara büyük ihtiyaç olacaktır.

F - EĞİTİM SÜRESİNCE VE EĞİTİM SONRASI KAZANÇ

EĞİTİM SÜRESİNCE

Yüksekokul eğitimi süresince herhangi bir kazanç yoktur. Ancak, mezuniyet sonrası geri ödenmek üzere, Kredi ve Yurtlar Kurumu'ndan öğrenim ve harç kredisi alınabilir.

EĞİTİM SONRASI

Mezuniyet sonrasında kamu kuruluşlarında göreve başlanması halinde, Devlet Personel Yasasına göre maaş alırlar.
Yüksekokul mezunu olan bir kişi, bir kamu kurumunda göreve başlaması halinde 10. derecenin 2. kademesinden göreve başlar.

G - MESLEKTE İLERLEME

Yerel Yönetimler ön lisans programını başarı ile bitirenler ÖSYM tarafından yapılan Dikey Geçiş Sınavında (DGS) başarılı oldukları taktirde,
• Kamu Yönetimi,
• Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi
Lisans programlarına dikey geçiş yapabilirler.
Meslekte ilerleme kişinin mesleki başarısına ve deneyimine göre olmaktadır. Çalışılan kuruluşlardaki çeşitli birimlerde şeflik, müdürlük gibi pozisyonlara gelinebilir.

I - YARARLANILAN BİLGİ KAYNAKLARI

- Meslek elemanları,
- 2006 Öğrenci Seçme Sınavı (ÖSS) Kılavuzu
- ÖSYS (Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Sistemi) Yükseköğretim Programları ve Kontenjanları Kılavuzu –2003,
- Meslek Yüksekokulları ile Açıköğretim Önlisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Dikey Geçiş Sınavı 2003 Kılavuzu,
- Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Yüksekokuluna ait web site ([Linkleri sadece kayıtlı üyelerimiz görebilir.ForumTR üyesi olmak için tıklayınız])
- Meslek Danışma Komisyonu (MEDAK) üyesi kuruluşlar.

İ - DAHA AYRINTILI BİLGİ İÇİN BAŞVURULABİLECEK YERLER

- İlgili Eğitim Kurumları,
- Türkiye İş Kurumu Genel Müdürlüğü Ankara Meslek Danışma Merkezi,
- Bünyesinde Meslek Danışma Merkezi bulunan Türkiye İş Kurumu İl ve Şube Müdürlükleri.
303-YÖNETİCİ SEKRETERİ

TANIM

Yöneticinin kurum veya kuruluş içindeki dışındaki kişilerle iletişimini, günlük, haftalık çalışma programının uygulanmasını sağlayan, yöneticinin günlük işlerini organize eden, yazışma ve dosyalama işlemlerini yürüten kişidir

A- GÖREVLER

- Yöneticiye daha önce programlanan işleri hatırlatır,
- Gelen haber ve bilgileri kaydeder, yöneticiye ulaştırır,
- Telefon görüşmelerinin yapılmasını sağlar,
- Randevuları ayarlar, misafirleri karşılar,
- Gelen yazıları (Fax, posta vb.) alır, sınıflandırır, kaydeder, büro içi evrak akışını sağlar,
- Mektup, rapor, tablo vb. dokümanları yazar, çoğaltır, dağıtır ve dosyalar,
- Dosyalardan istenen bilgileri bulur, dosyalardan alınan dokümanların işleri bitince yerlerine koyar,
- Bir toplantı yapılacaksa gündemini yazıp, ilgililere gönderir, salonu ve kullanılacak materyali hazırlatır,
- Yönetici seyahat edeceği zaman ulaşım aracında, kalacağı otelde yer ayırtır. Pasaport, vize vb. işlemleri yapar, ilgili kişilere durumu haber verir, seyahat materyali hazırlar,
- Büro için gerekli araç ve gerecin sağlanmasına çalışır, büro makinelerinin bakım ve onarımını yaptırır.

KULLANILAN ALET
VE MALZEMELER

- Kırtasiye malzemeleri (kağıt, kalem vb.),
- Bilgisayar, fax, telex, daktilo, fotokopi ve hesap makinesi,
- Telefon ve diğer büro malzemeleri.

B- MESLEĞİN GEREKTİRDİĞİ ÖZELLİKLER

Yönetici sekreteri olmak isteyenlerin;
- Ayrıntılara dikkat edebilme yeteneğine,
- Güçlü görsel ve işitsel belleğe sahip,
- Sır saklayabilen, sorumluluk sahibi,
- Düzgün ve akıcı bir dille konuşabilen,
- Nazik, güler yüzlü,
- Problemler karşısında çabuk ve doğru karar verebilen
kimseler olmaları gerekir.

C- ÇALIŞMA ORTAMI VE KOŞULLARI

Yönetici sekreteri büroda görev yapar. Çalışma saatleri genellikle düzenlidir. Ancak, birlikte çalıştığı kişinin iş yoğunluğuna bağlı olarak hafta sonu veya akşam geç saatlere kadar çalışma söz konusu olabilir. Çalışmalarında hem veriler (yazılar vb.), hem de insan ilişkileriyle ilgilidir. Çalışırken yöneticilerle ve ziyaretçilerle iletişimde bulunurlar.

D- MESLEK EĞİTİMİ

MESLEK EĞİTİMİNİN
VERİLDİĞİ YERLER

Bu mesleğin eğitimi;
- Anadolu Ticaret Meslek Liseleri Yönetim ve Ticaret Sekreterliği bölümünde,
- Anadolu Kız Meslek Lisesi ve Kız Meslek Liselerinin Büro Yönetimi ve Sekreterlik alanının yönetici sekreterliği dalında verilmektedir.

ÖN EĞİTİMDE BAŞARILI
OLUNMASI GEREKEN DERSLER

- Türkçe,
- Yabancı dil.

MESLEK EĞİTİMİNE
GİRİŞ KOŞULLARI

Anadolu kız meslek lisesi “Büro Yönetimi ve Sekreterlik” alanı ile Anadolu ticaret meslek lisesine girebilmek için, ilköğretimden sonra Milli Eğitim Bakanlığı tarafından yapılan Ortaöğretim Kurumları Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Sınavında başarılı olmak,

EĞİTİMİN SÜRESİ
VE İÇERİĞİ

Anadolu kız meslek lisesi büro yönetimi ve sekreterlik alanı ile Anadolu ticaret meslek lisesi Yönetim ve Ticaret Sekreterliği bölümünde eğitim süresi 4 yıldır.
Eğitim teorik ve pratik olarak verilmektedir. Eğitimde genel olarak okutulan dersler; genel kültür dersleri ile meslek dersleridir.
Meslek dersleri; Daktilografi, Bilgisayar, Halkla İlişkiler, İş Psikolojisi, Sekreterlik Uygulamaları, Ekonomi, Dosyalama Teknikleri, Etkili Anlatım Teknikleri, Görünüm ve Davranışsal Bütünlük, Büro Otomasyon Sistemleri, İşletme Bilgisi, Büro Makineleri Bakım ve Onarımı, Muhasebe, Stenografidir.

EĞİTİM SONUNDA ALINAN
BELGE-DİPLOMA VE UNVAN

Anadolu ticaret meslek lisesi, Anadolu kız meslek lisesi ve kız meslek lisesi mezunlarına "Meslek Lisesi Diploması" verilir, bitirdiği bölümler belirtilir.

E- ÇALIŞMA ALANLARI VE İŞ BULMA OLANAKLARI

Önemi ve etkinliği giderek artan bir meslek olduğundan iş bulma olanağı oldukça geniştir. İş hayatının her alanında ve özel sektör işletmelerinin hemen hemen büyük çoğunluğu bünyesinde sekreter çalıştırılmaktadır. Bu nedenle nitelikli ve her türlü mesleki bilgilerle (bilgisayar, fax, yabancı dil vb.) donatılmış sekreterler işveren tarafından talep edilmektedir. Özellikle yurtdışı bağlantılı çalışan işyerleri yabancı dil bilen, nitelikli elemanlara ihtiyaç duymaktadır.

F- EĞİTİM SÜRESİNCE VE EĞİTİM SONRASI KAZANÇ

EĞİTİM SÜRESİNCE

Anadolu kız meslek liseleri ve Anadolu sekreterlik meslek liselerinde öğrenciler son sınıfta 3308 Sayılı Kanun hükümleri gereğince haftada iki gün teorik eğitimlerini okulda, üç gün uygulamalı eğitimlerini işyerinde görmektedirler. İşletmelerde beceri eğitimi gören öğrencilere ilgili işyerince asgari ücretin en az %30'u oranında ücret ödenmektedir.
Meslek yüksekokulu sekreterlik bölümünde eğitime başlayan öğrenciler ise Kredi ve Yurtlar Kurumu'nun kredilerinden faydalanabilirler. Ayrıca öğrenciler başarılı olduklarında ve yeterli şartları taşıdıklarında çeşitli kamu ve özel kurum veya kuruluşların burslarından da yararlanma olanağına sahiptirler.

EĞİTİM SONRASI

Eğitim sonrası kazanç, çalışılan işyerinin büyüklüğüne ve kişinin tecrübesine vb. göre değişir. Kamu sektöründe göreve başlanıldığı taktirde genel lise mezunlarına göre bir üst dereceden ücret alırlar.
Özel işyerlerinde niteliği yüksek elemanlar oldukça yüksek ücretlerle çalışmaktadırlar.

G-MESLEKTE İLERLEME

- Meslek Liselerinin bu alan/bölüm veya dallarından mezun olanlar istedikleri takdirde, Büro yönetimi ve sekreterlik (Açıköğretim), Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı, İnsan Kaynakları, Orta kademe yöneticilik, İnsan kaynakları ön lisans programına sınavsız geçiş için başvurabilirler. Gereken koşullara sahip oldukları takdirde yerleştirilebilirler.
- Ayrıca Öğrenci Seçme Sınavına (ÖSS) girip Büro Yönetimi Öğretmenliği lisans programını - tercih etmeleri durumunda ek puan almaları nedeniyle diğer bölümlerden mezun olanlara göre öncelikle yerleştirilmektedir.
- Meslek eğitiminden sonra bir sekreter çalıştığı işyerinde seminerlere, yabancı dil kurslarına, hızlı okuma ve yazma kurslarına, bilgisayar kurslarına vb. katılarak kendini geliştirebilir. Bu meslekte birimler arası geçişler söz konusu olabilir. Örneğin; müdür sekreterliğinden başkan veya genel müdür sekreterliğine, yönetim kurulu sekreterliğine geçiş yapabilir. İdarecilik alanında özel kalem müdürlüğü ve sekreteryalarda sorumluluk yüklenebilir.

BENZER MESLEKLER

- Daktilograf,
- Zabıt Katibi,
- Tıbbi Sekreter,
- Hukuk Sekreteri.

I- YARARLANILAN BİLGİ KAYNAKLARI

- Meslek Elemanları,
- Milli Eğitim Bakanlığı 2006 Orta Öğretim Kurumları Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Sınavı Kılavuzu,
- Meslek Danışma Komisyonu (MEDAK) Üyesi Kuruluşlar,
- 4702 Sayılı Kanun.

İ- DAHA AYRINTILI BİLGİ İÇİN BAŞVURULABİLECEK YERLER

- İlgili Eğitim Kurumları,
- Türkiye İş Kurumu Genel Müdürlüğü Ankara Meslek Danışma Merkezi,
- Bünyesinde Meslek Danışma Merkezi bulunan Türkiye İş Kurumu il ve şube Müdürlükleri.
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
http://dessas.yetkinforum.com
 
302-Yerel Yönetimler Meslek Elemanı 303-Yönetici Sekreteri
Sayfa başına dön 
1 sayfadaki 1 sayfası
 Similar topics
-
» 278-Telekominikasyon Mühendisi 279-Ticaret Sekreteri 280-Ticaret Ve Yönetim Meslek Elemanı
» 290-Türkolog 291-Uçak Bakım Teknisyeni 292-Uluslararası Lojistik Meslek Elemanı 293-Uluslararası Ticaret Yönetimi Meslek Elemanı 294-Uzay Mühendisi
» 257-Seyahat İşletmecisi 258-Seyahat İşletmeciliği Meslek Elemanı 259-Seyis 260-Sigortacılık Meslek Elemanı
» 37-BANKACILIK MESLEK ELEMANI
» 82-DIŞ TİCARET MESLEK ELEMANI

Bu forumun müsaadesi var:Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
HERSEY BURDA :: MESLEKLER :: MESLEKLERİ TANIYALIM-
Buraya geçin: