HERSEY BURDA
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

HERSEY BURDA

HERSEYİ BULABİLDECEĞİN TEK ADRES
 
AnasayfaLatest imagesAramaKayıt OlGiriş yap
Arama
 
 

Sonuç :
 
Rechercher çıkıntı araştırma
En son konular
» free slot machines win cash
TaleWorlds / Armağan Yavuz Röportajı Icon_minitimeÇarş. Ağus. 03, 2011 3:57 am tarafından Misafir

» watch naruto hentai watch naruto hentai free
TaleWorlds / Armağan Yavuz Röportajı Icon_minitimeÇarş. Ağus. 03, 2011 3:52 am tarafından Misafir

» major fish oil
TaleWorlds / Armağan Yavuz Röportajı Icon_minitimeSalı Ağus. 02, 2011 10:26 pm tarafından Misafir

» hentai about hentai academy
TaleWorlds / Armağan Yavuz Röportajı Icon_minitimeSalı Ağus. 02, 2011 10:10 am tarafından Misafir

» гинекология ответы
TaleWorlds / Armağan Yavuz Röportajı Icon_minitimePtsi Ağus. 01, 2011 9:18 am tarafından Misafir

» x-Hack hack you
TaleWorlds / Armağan Yavuz Röportajı Icon_minitimePtsi Ağus. 01, 2011 8:00 am tarafından Misafir

» When the first Whirlpool Duet album was released in December 2001
TaleWorlds / Armağan Yavuz Röportajı Icon_minitimePtsi Ağus. 01, 2011 3:05 am tarafından Misafir

» women at work hentai online women at work hentai stream
TaleWorlds / Armağan Yavuz Röportajı Icon_minitimePtsi Ağus. 01, 2011 2:56 am tarafından Misafir

» facebook likes xb
TaleWorlds / Armağan Yavuz Röportajı Icon_minitimePaz Tem. 31, 2011 9:22 am tarafından Misafir

Tarıyıcı
 Kapı
 Indeks
 Üye Listesi
 Profil
 SSS
 Arama
Forum
HABERLER
Fikri Türkel köşe yazıları

 

 TaleWorlds / Armağan Yavuz Röportajı

Aşağa gitmek 
YazarMesaj
Admin
Admin



Mesaj Sayısı : 3361
KULLANICI PUANLARI : 9918
Kayıt tarihi : 16/05/10

TaleWorlds / Armağan Yavuz Röportajı Empty
MesajKonu: TaleWorlds / Armağan Yavuz Röportajı   TaleWorlds / Armağan Yavuz Röportajı Icon_minitimeSalı Ağus. 03, 2010 6:05 pm

TaleWorlds / Armağan Yavuz Röportajı
Paylas
Şimdiye kadarki en iyi Türk yapımı oyun nedir diye düşündüğümüzde, yıllardan beri aklımızda aynı isim canlanıyor. Seçeneklerimiz çok olduğundan da değil hani, ama uzun süre keyifle oynanabilen, bizi yurtdışında da gururla temsil edebilen ve halen gelişimini sürdüren bir oyun Mount & Blade. İşte bu oyunun yapımcısı ve TaleWorlds'ün kurucusu olan Armağan Yavuz'dan birkaç sorumuzu cevaplamasını rica ettik.



OYUN YAPIMCILIĞINA BAŞLAMADAN ÖNCE NE IŞLE MEŞGULDÜNÜZ?
Serbest bilgisayar mühendisi olarak çalışıyordum diyebiliriz. Ondan önce de Bilkent Üniversitesi’nde ders asistanıydım.

Türkiye’de oyun yapımının riskli bir alan olduğunu hepimiz biliyoruz. Siz bu alana girmeye nasıl karar verdiniz?
Aslnda oyun yapımcılığı yeni iş kuracaklar için bütün dünyada riskli bir alan. Amerika veya İngiltere gibi bu alanda ileri ülkelerin farkı, bu sektörde rahatça iş bulup kendinizi geliştirmenin mümkün olması. Biz bir bakıma her şeyi baştan kendimiz keşfetmek zorunda kaldık.

Oyun yapımcılığına öncelikle hobi olarak başladım. En başlarda profesyonel olmak gibi bir kaygım yoktu. Daha sonra eşimle birlikte yaptığımız prototipin başarılı olduğuna kanaat getirince iş olarak yapmayı denemek istedik.

MOUNT & BLADE ÖNCESINDE BAŞKA PROJELERINIZ DE OLMUŞ MUYDU?
Ortaokul yıllarında SpectraVideo marka bir ev bilgisayarım vardı. Onda BASIC diliyle küçük oyunlar yapardım. Daha sonra üniversitede birkaç oyun projesine başladım ama çok büyük projeler olduğu için fazla ilerleyemedim. Üniversiteden sonra Blender3D isimli ücretsiz tasarım programı üzerinde hem üç boyutlu modelleme yapmayı öğrendim hem de küçük oyun prototipleri hazırladım. Örneğin bir oyunda uzayda bir avcı gemisinin pilotluğunu yapıp başka gemilerle savaşıyordunuz. Üç çeşit avcı gemisi, üzerinde lazer topları olan bir yıldız destoyeri, yapay zeka ve benzeri pek çok özellik vardı ve yalnızca bir hafta içinde bitmişti.

MOUNT & BLADE NASIL ORTAYA ÇIKTI?
İlk başlarda elimizde bir karakterin odalarda yürüdüğü basit bir demo vardı. İlk etapta buna şu an kullanılan kılıç dövüşü sistemine benzer bir şeyler ekledik. Bu biraz şekillenince bir de ata binme, ok atma gibi özellikler eklendi ve oyun yavaş yavaş ortaya çıkmaya başladı. Bir yandan da eşim oyunun ilk grafiklerini hazırladı. Daha sonra Ankara’ya gelip oyun üzerinde daha büyük bir ekiple çalışmaya başladık ve zaman içinde proje şekillenip olgunlaştı.

PROJE AŞAMASINDA NE GIBI SIKINTILARLA KARŞILAŞTINIZ?
En önemli sıkıntı başlangıçta finansman bulma zorluğu oldu. Daha sonra oyun beta aşamasındayken oyuncuların ön-satış yoluyla satın alabilmesi ve bitmiş versiyona ücretsiz sahip olması fikri aklımıza geldi ve bunu gerçekleştirdik. Böylece finansman güçlüklerini çözmüş olduk.

TÜRKIYE'DE OYUN YAPIMCILIĞI NE GIBI KARIYER OLANAKLARI SAĞLIYOR?
Oyun yapımcılığında edindiğiniz bilgi ve deneyimi bu sektörde çalışan yerli ve yabancı firmalarda kullanabileceğiniz gibi simülasyon, animasyon gibi başka alanlara da kayabilirsiniz.

BU ALANDA BIR KARIYER HEDEFLEYEN PROGRAMCILARA NELER ÖNERIRSINIZ?
Bol bol küçük oyun ve demo hazırlasınlar. Bu hem tecrübe edinmek, hem de yeteneklerini sergilemek açsından çok önemli. Platform olarak Microsoft XNA Framework, OGRE ya da Unity 3D kullanabilirler.

ŞU AN EKIBINIZ KAÇ KIŞIDEN OLUŞUYOR?
Şu an ekibimizde beş programcı, altı grafiker ve bir halkla ilişkiler uzmanı olmak üzere on iki kişi var.

TALEWORLDS’ÜN BIR GÜNÜNÜ BIZIMLE PAYLAŞABILIR MISINIZ?
Sabah 9:30-10:00 gibi ofiste çalışmamız başlıyor ve yedi-yedi buçuğa kadar devam ediyor. Genellikle sessiz sakin çalışıyoruz. Normalde çalışma düzeni açısından başka yazılım firmalarından çok da fazla farkımız yok. Tabii bazı akşamlar mesaiden sonra board oyunları oynanıyor. Bir de genellikle motion capture (hareket yakalama) yaptığımız günler özel olarak eğlenceli geçiyor.

TÜRKIYE’DE OYUN SEKTÖRÜNÜ NASIL DAHA ILERIYE TAŞIYABILIRIZ?
Oyuncuların mutlaka yasal oyun alması yerli oyun sektörünü desteklemek açısından çok önemli. Ayrıca genç arkadaşlarımızı hobi olarak mod ve amatör oyun yapımına yönlendirmemiz ve bu konuda cesaretlendirmemiz lazım.

SIZ VE EKIBINIZ EN ÇOK HANGI OYUNLARI OYNUYORSUNUZ?
Warband’in dışında ben şu aralar Modern Warfare 2 oynuyorum, ama favori multiplayer oyunum hâlâ CoD 2. Ekipteki hemen herkes sıkı birer oyuncu ama herkesin farklı oyun zevkleri var.

KENDINIZE ÖRNEK ALDIĞINIZ BIR OYUN YAPIMCISI VAR MI?
Oyun tasarımcısı olarak Sid Meier'i örnek alırım.

FREE2PLAY OYUNLAR HAKKINDA NELER DÜŞÜNÜYORSUNUZ?
Free2Play çekici bir konsept. Oyuncunun kolayca oyuna girip hemen oynamaya başlayabilmesi çok güzel. Bu modelin ileride çok daha yaygınlık kazanacağını düşünüyorum. -Ad Soyad
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
http://dessas.yetkinforum.com
 
TaleWorlds / Armağan Yavuz Röportajı
Sayfa başına dön 
1 sayfadaki 1 sayfası
 Similar topics
-
»  Joygame / Ozan Aydemir Röportajı
»  Céidot / Erkan Bayol Röportajı
» True Games Röportajı
» Yoğurt Röportajı - Yoğurtistan
» Oyun Servisleri Röportajı

Bu forumun müsaadesi var:Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
HERSEY BURDA :: SORU - CEVAP - EN EŞKİ SÖZLÜK :: TEKNOLOJİ - İNTERNET-
Buraya geçin: