HERSEY BURDA
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

HERSEY BURDA

HERSEYİ BULABİLDECEĞİN TEK ADRES
 
AnasayfaLatest imagesAramaKayıt OlGiriş yap
Arama
 
 

Sonuç :
 
Rechercher çıkıntı araştırma
En son konular
» free slot machines win cash
206-Müzik Öğretmeni 207-Müfettiş 208-Nalbant 209-Noter 210-Nükleer Enerji Mühendisi Icon_minitimeÇarş. Ağus. 03, 2011 3:57 am tarafından Misafir

» watch naruto hentai watch naruto hentai free
206-Müzik Öğretmeni 207-Müfettiş 208-Nalbant 209-Noter 210-Nükleer Enerji Mühendisi Icon_minitimeÇarş. Ağus. 03, 2011 3:52 am tarafından Misafir

» major fish oil
206-Müzik Öğretmeni 207-Müfettiş 208-Nalbant 209-Noter 210-Nükleer Enerji Mühendisi Icon_minitimeSalı Ağus. 02, 2011 10:26 pm tarafından Misafir

» hentai about hentai academy
206-Müzik Öğretmeni 207-Müfettiş 208-Nalbant 209-Noter 210-Nükleer Enerji Mühendisi Icon_minitimeSalı Ağus. 02, 2011 10:10 am tarafından Misafir

» гинекология ответы
206-Müzik Öğretmeni 207-Müfettiş 208-Nalbant 209-Noter 210-Nükleer Enerji Mühendisi Icon_minitimePtsi Ağus. 01, 2011 9:18 am tarafından Misafir

» x-Hack hack you
206-Müzik Öğretmeni 207-Müfettiş 208-Nalbant 209-Noter 210-Nükleer Enerji Mühendisi Icon_minitimePtsi Ağus. 01, 2011 8:00 am tarafından Misafir

» When the first Whirlpool Duet album was released in December 2001
206-Müzik Öğretmeni 207-Müfettiş 208-Nalbant 209-Noter 210-Nükleer Enerji Mühendisi Icon_minitimePtsi Ağus. 01, 2011 3:05 am tarafından Misafir

» women at work hentai online women at work hentai stream
206-Müzik Öğretmeni 207-Müfettiş 208-Nalbant 209-Noter 210-Nükleer Enerji Mühendisi Icon_minitimePtsi Ağus. 01, 2011 2:56 am tarafından Misafir

» facebook likes xb
206-Müzik Öğretmeni 207-Müfettiş 208-Nalbant 209-Noter 210-Nükleer Enerji Mühendisi Icon_minitimePaz Tem. 31, 2011 9:22 am tarafından Misafir

Tarıyıcı
 Kapı
 Indeks
 Üye Listesi
 Profil
 SSS
 Arama
Forum
HABERLER
Fikri Türkel köşe yazıları

 

 206-Müzik Öğretmeni 207-Müfettiş 208-Nalbant 209-Noter 210-Nükleer Enerji Mühendisi

Aşağa gitmek 
YazarMesaj
Admin
Admin



Mesaj Sayısı : 3361
KULLANICI PUANLARI : 9918
Kayıt tarihi : 16/05/10

206-Müzik Öğretmeni 207-Müfettiş 208-Nalbant 209-Noter 210-Nükleer Enerji Mühendisi Empty
MesajKonu: 206-Müzik Öğretmeni 207-Müfettiş 208-Nalbant 209-Noter 210-Nükleer Enerji Mühendisi   206-Müzik Öğretmeni 207-Müfettiş 208-Nalbant 209-Noter 210-Nükleer Enerji Mühendisi Icon_minitimeÇarş. Mayıs 19, 2010 3:38 pm

206-MÜZİK ÖĞRETMENİ

TANIM

Çalıştığı eğitim kurum ya da kuruluşunda, öğrencilere ya da yetişkinlere, müzik ile ilgili eğitim veren kişidir.

A- GÖREVLER

Müzik ile ilgili hangi bilgi, beceri, tutum ve davranışların, hangi yaş düzeylerindeki öğrenci gruplarına, hangi yöntemlerle kazandırılacağı MEB tarafından onaylanan öğretim programları ve ilgili mevzuatta belirtilmiştir.

Müzik öğretmeni, bu program çerçevesinde,
- Eğitim vereceği grubun düzeyine uygun bir çalışma planı hazırlar,
- Kendisine ayrılan ders saatlerinde bu planı uygulayarak öğrencilere alanı ile ilgili bilgi ve beceri kazandırır,
- Öğrencilerin başarılarını değerlendirir, başarıyı artırıcı önlemler alır,
- Eğitici kol çalışmalarında görev alarak öğrencilerin yeteneklerini geliştirici etkinlikler düzenler,
- Öğrencilerin gelişimlerini izler, sorunlarının çözümüne yardımcı olur,
- Alanı ile ilgili gelişmeleri izler, bunların öğretim programlarına yansıtılması için ilgililere önerilerde bulunur,
- Nöbetçi olduğu günlerde, okulun düzen ve disiplinini sağlamak üzere görev yapar,
- Sınıf öğretmeni olarak, öğrencilerin alan ve ders seçmelerine yardımcı olur, yönetimle ilişkilerini sağlamaya çalışır.

KULLANILAN ALET, MALZEME
VE EĞİTİM MATERYALLERİ

- Yıllık müfredat programı, günlük çalışma planları, not defteri, yoklama defteri,
- Ders kitapları,
- Okul araç ve gereçleri,
- Ders araç ve gereçleri.
- Piyano, org, keman, saz, klasik gitar, flüt, mandolin, ney gibi müzik aletlerini kullanabilir.

B- MESLEĞİN GEREKTİRDİĞİ ÖZELLİKLER

Müzik öğretmeninin alanı ve öğretmenlik mesleği ile ilgili niteliklere sahip olması gerekir.

Müzik öğretmeni olmak isteyenlerin;
- Üst düzeyde akademik yeteneğe,
- Gelişmeye elverişli bir müzik kulağına sahip,
- El ve parmaklarını ustalıkla kullanabilen,
- Düşüncelerini başkalarına açık bir biçimde aktarabilen,
- İyi bir öğrenme ortamı sağlayabilen,
- Dikkatli, işine özen gösteren,
- Mesleğinin sorunları ile ilgilenen ve çözüm yolları bulmaya çalışan,
- İnsanlarla iyi iletişim kurabilen; sevecen, hoşgörülü, sabırlı,
- Öğrencilerin duygu ve düşüncelerini anlayabilen,
- Kendini geliştirmeye istekli, coşkulu, yaratıcı
kimseler olmaları gerekir.

C- ÇALIŞMA ORTAMI VE KOŞULLARI

Müzik öğretmeni, sınıfta ve müzik odasında görevini genellikle ayakta yürütür. Çalışma ortamı biraz tozlu ve gürültülüdür.

D- EĞİTİM ŞEKLİ

MESLEK EĞİTİMİNİN
VERİLDİĞİ YERLER

Mesleğin eğitimi aşağıdaki üniversitele bağlı Eğitim Fakültelerinin Müzik Öğretmenliği bölümlerinde verilmektedir.
- Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi. ( Bolu)
- Adnan Menderes Üni.Eğitim Fakültesi (Aydın)
- ****** Üni. Kazım Karabekir Eğitim Fak. (Erzurum),Erzincan Eğitim Fakültesi
- Balıkesir Üniversitesi Necatibey Eğitim Fakültesi
- Cumhuriyet Üni.Eğitim Fakültesi(Sivas)
- Çanakkale Onsekiz Mart Üni.Eğitim Fakültesi.
- Dokuzeylül Üni. Buca Eğitim Fak.. (İzmir),
- Gazi Üni. Gazi Eğitim Fak.. (Ankara),
- Gaziosmanpaşa Üni.(Tokat) Eğitim Fakültesi,
- Harran Üniversitesi Eğitim Fakültesi(Şanlıurfa)
- İnönü Üni. Eğitim Fak.. (Malatya),
- Karadeniz Teknik Üni. Fatih Eğitim Fak.. (Trabzon),
- Marmara Üni. ****** Eğitim Fak. (İstanbul),
- Muğla Üniversitesi Eğitim Fakültesi
- Niğde Üniversitesi Eğitim Fakültesi. (Niğde)
- Ondokuz Mayıs Üni. Samsun Eğitim Fakültesi.
- Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi ( Denizli)
- Selçuk Üni. Eğitim Fak. (Konya),
- Süleyman Demirel Üni. Burdur Eğitim Fak),
- Uludağ Üni. Eğitim Fak. (Bursa)
- Yüzüncü yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi. ( Van)

Ayrıca; Müzik bölümü ve Türk Musikisi Devlet Konsrvatuarı ile Devlet Konservatuarlarının Temel Bilimler ,Kompozisyon, Ses Eğitimi,Müzik Bilimleri, Çalgı (Nefesli çalgılar, Yaylı Çalgılar,Vurmalı Çalgılar, Piyano ve Harp, Piyano,Mızraplı Çalgılar),Bando şefliği, Folklor ve Etnomüzikoloji, Müzikoloji, Opera, Şan ve Opera, Türk Sanat Müziği,Çalgı Yapımı, Şan ve Türk Halk Oyunları bölümü mezunları Ortaöğretim Alan Öğretmenliği Tezsiz yüksek Lisans programını veya MEB ve YÖK işbirliği ile açılan Pedogojik Formasyon programını başarı ile tamamlayanlar da müzik öğretmeni olarak atanabilirler.

ÖN EĞİTİMDE BAŞARILI
OLUNMASI GEREKEN DERSLER

- Türkçe
- Müzik

MESLEK EĞİTİMİNE
GİRİŞ KOŞULLARI
Mesleğin eğitimine girebilmek için,
- Lise veya dengi okul mezunu olmak,
- Öğrenci Seçme Sınavı’nda (ÖSS) saptanan baraj puan almak,
- Özel Yetenek sınavına katılarak başarılı olmak gerekmektedir.

EĞİTİMİN SÜRESİ
VE İÇERİĞİ

Mesleğin eğitim süresi 4 yıldır. Öğrencilere, müzik alanında kurumsal ve uygulamalı çeşitli derslerin yanı sıra, ortak dersler ve öğretmenlik formasyonu dersleri verilmektedir.

EĞİTİM SONUNDA ALINAN
BELGE-DİPLOMA VE UNVAN

Müzik Öğretmenliği programı eğitimini başarı ile tamamlayanlara “Müzik Öğretmenliği” lisans diploması ve “Müzik Öğretmeni” unvanı verilir.

E- ÇALIŞMA ALANLARI VE İŞ BULMA OLANAKLARI

Eğitim fakültelerinin müzik öğretmenliği bölümünü bitirenler MEB’na bağlı okullarda (ilköğretim okulları, lise ve dengi okullar, anadolu güzel sanatlar lisesi vb.) müzik öğretmeni olarak çalışırlar.
Müzik dersleri dışında,Koro, Çalgı ve Çalgı Toplulukları, Dini Musiki, Çalgı Bakımı ve Onarımı, Sanat Sosyolojisi, Sanat Eserlerini İnceleme, Geleneksel ve Çağdaş Türk Müziği, Müzik Tarihi, Grupla Çalışma Teknikleri, Müziksel İşitme ve Okuma, Orkestra, Piyano-Çalgı konularında ders verirler.
Günümüzde, giderek her meslekte branşlaşmaya gidildiğinden, Müzik Öğretmenliği'nde de, önümüzdeki yıllarda, her dal için özel eğitim almış (Uzmanlaşmış) kişilere gereksinim duyulabilecektir. Müzik aletini kullanmayı öğreten kişi, o konunun uzmanı olabilecektir (Örneğin: Kanun Öğretmenliği, Keman Öğretmenliği, Piyano Öğretmenliği vb.)
Müzik öğretmenleri ayrıca müzik yeteneğini geliştirmek isteyen kişilere özel dersler verebilirler.

F- EĞİTİM SÜRESİNCE VE EĞİTİM SONRASI KAZANÇ

EĞİTİM SÜRESİNCE

- Bu programa yerleştirilenler arasından özel yetenek sınavı puanı en yüksek adaydan başlamak üzere belli sayıda öğrenciye Milli Eğitim Bakanlığı'nca burs verilmektedir.
- Öğrenciler eğitimleri süresince Kredi ve Yurtlar Kurumu’ndan öğrenim ve harç kredisi alabilir, yurt imkanlarından yararlanabilirler.

EĞİTİM SONRASI

- Eğitim sonunda ‘’Öğretmen’’ olarak atananlar 657 sayılı Devlet Memurları Yasası’na göre 9. Derecenin 1.kademesinden aylıkla göreve başlatılırlar. Bu öğretmenler yan ödeme, ek ders ücreti gibi olanaklardan da yararlanırlar.
- Başarılı öğretmenler, özel eğitim kurumlarında daha doyurucu ücretle iş bulabilmektedirler. Bu ücret, asgari ücretin 4 katından başlamaktadır.
- Her yıl okullar açılmadan önce, tüm öğretmenlere eğitim- öğretim tazminatı adı altında bir ödeme yapılmaktadır.

G- MESLEKTE İLERLEME VE YÜKSELME

Okullarda çalışanlar idari görevlerde yer alabilirler . (Okul Müdür Yrd., Okul Müdürlük gibi),
Lisans eğitiminden sonra yüksek lisans ve doktora yaparak akademik kariyer yapabilir ayrıca üniversitelerde, araştırma görevlisi, yrd. doçent, doçent ve profesör olarak görev yapabilirler.
Milli Eğitim Bakanlığınca açılan sınavlarında başarılı olanlar eğitim yöneticiliği yapabilirler.

I- YARARLANILAN BİLGİ KAYNAKLARI

- Meslek elemanları,
- Milli Eğitim Bakanlığına bağlı Eğitim kurumlarına öğretmen olarak atanacakların atamalarına esas olan alanlar ile mezun oldukları yüksek öğretim proğramları ve aylık karşılığı okutacakları derslere ilişkin esaslar ile 12.07.2004 tarih ve 119 sayılı karar.
- ÖSS-2005 Öğrenci Seçme Sınavı Kılavuzu,
- 2005 ÖSYS Yüksek Öğretim Programları ve Kontenjanları Kılavuzu,
- ÖSYM Üniversiteler Yükseköğretim Programları ve Meslekler Rehberi-2000
- Meslek Danışma Komisyonu (MEDAK) üyesi kuruluşlar

İ- DAHA AYRINTILI BİLGİ İÇİN BAŞVURULABİLECEK YERLER

- İlgili Eğitim Kurumları,
- Milli Eğitim Bakanlığı Personel Genel Müdürlüğü,
- Türkiye İş Kurumu Genel Müdürlüğü Meslek Danışma Merkezi,
- Bünyesinde Meslek Danışma Merkezi bulunan Türkiye İş Kurumu İl veŞube Müdürlükleri.

207-MÜFETTİŞ

TANIM

Bağlı olduğu kurumun yürütmekte olduğu hizmetlere ilişkin iş ve işlemleri inceleyen ve denetleyen, gerektiğinde ilgililer hakkında soruşturma yapan ve ulaştığı sonuçları rapora dönüştürerek kurumun en üst amirine Teftiş Kurulu Başkanlığı aracılığı ile ileten kişidir. Müfettiş mesleğine müfettiş yardımcısı olarak girilir.

A- GÖREVLER

Müfettişler Teftiş Kurulu Başkanlığı aracılığı ile aldıkları görevlerini çalıştıkları kurumun en üst amiri adına yaparlar. Müfettişlerin görevler şunlardır;
- Merkez ve taşra birimlerinin bütün iş ve işlemlerinin, personelin görevleri ile ilgili hal ve hareketlerinin kanun, tüzük, yönetmelik, genelge ve talimatlara göre uygulanıp uygulanmadığını teftiş programına göre inceler ve denetler,
- Merkez ve taşra birimlerinin personeli hakkında, görev emri gereğince soruşturma yapar,
- İşlerin daha verimli bir şekilde yürütülmesi ve memurların çalışmalarından daha çok faydalanılması için alınması gerekli tedbirleri belirler,
- Teftiş sırasında tespit ettiği her türlü yolsuzluklar veya soruşturma açılması gereken konularda kendiliğinden soruşturma başlatır,
- İlgililer hakkında yetkili makamın onayı üzerine soruşturmaya başlar, iş ilişkisinde bulunan diğer resmi ve özel işyerleriyle ilgili evrak, dosya ve belgelerin doğruluğunu inceler, ihtiyaç duyulması halinde soruşturmayla ilgili bilirkişilerden görüş alır.
- Her teftiş, inceleme ve soruşturma sonucunda eleştiri, düşünce ve önerilerini gerekçeleri ile rapora kaydeder ve Teftiş Kurulu Başkanlığına verir.

KULLANILAN ALET
VE MALZEMELER

- Mesleki kitaplar,
- Kanun, tüzük, yönetmelik, genelge ve talimatlar
- Bilgisayar, hesap makinesi,
- Telefon, faks gibi iletişim araçları,
- Müfettişlik mühür ve beratı.

B- MESLEĞİN GEREKTİRDİĞİ ÖZELLİKLER

Müfettiş olmak isteyenlerin;
- Sosyal bilimlere ilgili ve bu alanda başarılı,
- Sözel ve sayısal yeteneği yüksek,
- Derinliğine araştırma ve inceleme yapabilen,
- Analitik düşünebilen,
- Her türlü iklim ve koşullarda görev yapabilecek ve seyahat edebilecek beden ve ruh sağlığına sahip,
- Objektif, kararlı, dürüst ve cesur,
- Temsil yeteneğine sahip,
- Gizlilik prensibine bağlı ve sır saklayabilen
kişiler olmaları gerekmektedir.

C- ÇALIŞMA ORTAMI VE KOŞULLARI

Müfettişler genel olarak kapalı büro ortamında çalışırlar. Ancak gerekli olduğunda seyahat ederler, görev mahalleri dışında uzun süre kalabilirler ve değişik ortamlarda inceleme, araştırma ve soruşturma yaparlar. Görevleri sırasında değişik unvanlardaki çalışanlarla iletişim kurarlar.

D- MESLEK EĞİTİMİ

MESLEK ÖN EĞİTİMİNİN
VERİLDİĞİ OKULLAR

Mesleğe girebilmek için genellikle üniversitelerin hukuk, iktisat, işletme, siyasal bilgiler, iktisadi ve idari fakültelerin ilgili bölümleri ile bazı kurumların görev alanlarına bağlı olarak Tıp, Eczacılık, Diş Hekimliği, Kimya, İnşaat Mühendisliği vb. bölümleri ile Yükseköğretim Kurulu (YÖK) tarafından bunlara denkliği kabul edilmiş yurt dışındaki fakültelerden olmak gerekir. Hukuk, iktisat, işletme, siyasal bilgiler, iktisadi ve idari bilimler fakültelerine girebilmek için, ÖSS sınavında yeteri kadar “Eşit Ağırlık (EA)” puan almak, Tıp, Eczacılık, Diş Hekimliği, Mühendislik fakülteleri ile ilgili bölümlerine girebilmek için ise, ÖSS sınavında yeteri kadar “Sayısal (Say)” puan almak gerekmektedir.

MESLEK EĞİTİMİNİN
VERİLDİĞİ YERLER

Müfettişlik mesleği bir kariyer mesleği olup, her kurum müfettiş yardımcısı olarak göreve başlayanları, yardımcılık süresince kendi bünyesinde hizmet-içi eğitim programlarından geçirir. Müfettişlik mesleği esas olarak deneyimli müfettişlerin refakatinde çalışılarak öğrenilir. Ayrıca bazı kurumlar müfettiş yardımcılarını yardımcılık döneminde yabancı dil eğitimine gönderir, kurum içi örgün eğitim programlarına gönderirler.

ÖN EĞİTİMDE BAŞARILI
OLUNMASI GEREKEN DERSLER
- Siyaset Bilimi,
- Hukuk,
- İktisat,
- Maliye,
- İstatistik,
- Muhasebe,
- İşletme,
- Yabancı dil,
- Matematik,
- Fen Bilimleri.

MESLEK EĞİTİMİNE
GİRİŞ KOŞULLARI

Müfettiş yardımcısı sınavına girebilmek için;
- Yukarıda belirtilen fakülte veya yüksekokuldan mezun olmak,
- Genellikle 30 yaşını doldurmamış olmak,
- Sağlık Kurulu Raporu ile sağlam ve her türlü iklim ve yolculuk şartlarına dayanıklı olmak,
- Kamu kurumlarında müfettiş yardımcısı olabilmek için gereken genel ve özel şartları taşımak, ÖSYM tarafından yapılan, Kamu Personeli Seçme Sınavına (KPSS) girmek ve başarılı olmak, gerekmektedir. Ayrıca, bazı kurumlar KPSS sınavını kazananlardan kendi belirleyecekleri şartları taşıyanlara, yazılı ve sözlü sınav veya sadece sözlü sınav yapmaktadırlar.
- Her kuruluşça belirlenebilecek özel koşulları taşımak,
- Özel kuruluşlarda müfettiş yardımcısı olabilmek için, her kuruluşun kendi bünyesinde yapacakları sınavlarda başarılı olmak gerekmektedir.

EĞİTİMİN SÜRESİ
VE İÇERİĞİ

- Müfettişlerin ön eğitimleri kendi branşlarına göre değişiklik göstermekle beraber (Tıp, eczacılık fakülteleri vb.) en az 4 yıldır.
- Müfettiş yardımcısı olarak göreve başlayanların 3 yıl sonunda yardımcılıkları kaldırılır. Ancak bunun için yeterlilik şartlarına uymaları ve çalıştıkları kurumlarca yapılan yeterlilik sınavlarında başarılı olması gerekmektedir. Ayrıca 2 yıllık müfettiş yardımcılığının sonunda olumlu sicil alan ve yetkili olduğu düşünülen müfettiş yardımcılarına müfettiş gibi iş ve işlem yapma yetkisi verilebilir.

EĞİTİM SONUNDA ALINAN
BELGE-DİPLOMA VE UNVAN

Müfettiş yardımcısı olabilmek için şart koşulan lisans programlarından mezun olanlar, yapılan sınavlarda başarılı olmaları durumunda “Müfettiş Yardımcısı” olarak göreve başlarlar. Müfettiş Yardımcılığı görevinde öngörülen süre kadar çalışıp, yeterlilik sınavında başarılı olmaları durumunda müfettiş olarak atanırlar.

E- ÇALIŞMA ALANLARI VE İŞ BULMA OLANAKLARI

Müfettişler, Bakanlıklar, Mahalli İdareler, KİT’ler gibi kamu kurumları ile özel kurum ve kuruluşlarda, özel ve kamu bankalarında, özel şirketlerde görev yaparlar.
Müfettişin çalışma alanı son yıllarda gittikçe yaygınlaşmaktadır ve aranan eleman olma durumundaki yerlerini gelecekte de koruyacakları tahmin edilmektedir.

F- EĞİTİM SÜRESİNCE VE EĞİTİM SONRASI KAZANÇ

EĞİTİM SÜRESİNCE

- Mesleğe temel oluşturan ön eğitimin verildiği bölümlerde okuyan öğrencilere, yüksek öğrenimleri süresince Yüksek Öğrenim Kredi ve Yurtlar Kurumunun sağlamış olduğu kredi ve yurt hizmetlerinden yararlanabilirler. Ayrıca çeşitli resmi ve özel kurum ve kuruluşlar tarafından sağlanan burslardan faydalanabilirler.
- Müfettiş yardımcılığı döneminde, çalışılan kurumunlara göre değişmekle birlikte, genellikle yüksek ücret almaktadırlar.

EĞİTİM SONRASI

- Kamu kurumlarında çalışan müfettişler, Devlet Memurları Kanunu’na göre ücret alırlar. Kamu kurum ve kuruluşlarında çalışanlar içerisinde en yüksek ücrete sahip meslek gruplarındandır. Görev yeri dışındaki geçici görevlendirmelerde Harcırah Kanunu hükümlerine göre, diğer memurlara nazaran daha üst seviyede harcırah alırlar, kalacak yer giderleri ayrıca karşılanır.
- Özel sektörde ve özel bankalarda görev yapan müfettişler de genel olarak sözleşmeli olarak yüksek düzeyde ücret almaktadırlar.

G- MESLEKTE İLERLEME

Meslek mensupları;
- Müfettiş, başmüfettiş olarak ilerleme yapabilir,
- Teftiş Kurulu Başkanı, Daire Başkanı, Genel Müdür vb. üst düzey yöneticilik görevlerine atanabilirler.
Özellikle kamu kurumlarındaki üst düzey yöneticilerin bir bölümü daha önce müfettişlik yapmış çalışanlardır.

BENZER MESLEKLER
- Kontrolör, Başkontrolör,
- Hesap uzmanı, Başhesap uzmanı.

I- YARARLANILAN KAYNAKLAR

- Meslek elemanları,
- Devlet Denetim Elemanları Derneği-Ankara,
- ÖSYM Öğrenci Seçme Sınavı Kılavuzu 2005.

İ- DAHA AYRINTILIU BİLGİ İÇİN BAŞVURULABİLECEK YERLER

- İlgili Eğitim Kurumları,
- Türkiye İş Kurumu Genel Müdürlüğü Ankara Meslek Danışma Merkezi,
- Bünyesinde meslek danışma merkezi bulunan Türkiye İş Kurumu il ve şube müdürlükleri.

208-NALBANT

TANIM

Atların ayaklarına, arazi koşullarına karşı korumak amacıyla nal takan veya yıpranan nalı değiştiren kişidir.

A- GÖREVLER

- Nalbant, öncelikle hayvanın tırnaklarını özel bir bıçakla keser,
- Hayvanın tırnağına göre hazırlanmış Nal adı verilen cismi hayvanın tabanına yerleştirir,
- Mıh denen köşeli, iri kafalı özel çivileri, belirlenmiş nalın deliklerinden ve hayvanın etine değmeyecek şekilde ve ucu tırnağın yanlarından çıkacak şekilde çakar,
- Bu uçları kerpetenle keser ve üstüne çekiçle vurarak perçinler,
- Tırnağın çevresini törpü ile düzeltir,
- Atın ayaklarını periyodik olarak gözden geçirerek hareket bozukluklarını çeşitli tekniklerle (ortopedik nallama vb.) düzeltir,
- Atçılık endüstrisiyle uğraşan tüm personelin uyması gereken sağlık kuralları ve dikkat etmeleri gereken hijyen kurallarına uyar.

KULLANILAN ALET
VE MALZEMELER

- Çekiç, kerpeten, mıh, özel bıçak, sağlık ve hijyen malzemeler, dezenfektanlar, nal ve nal benzeri plastik malzeme.

B- MESLEĞİN GEREKTİRDİĞİ ÖZELLİKLER

Nalbant olmak isteyenlerin;
- Biyolojiye ilgi duyan,
- Hayvanlara karşı ilgili ve onlarla iyi iletişim kurma becerisi olan,
- Bedenen dayanıklı ve sağlıklı,
kimseler olması gerekir.

C- ÇALIŞMA ORTAMI VE KOŞULLARI

Nalbant; gübre, yem ve hayvan kokusu olan hara, çiftlik, aşım
istasyonlarında çalışır. Çalışırken, diğer meslektaşıyla veya çalışanlarla
yardımlaşır. Birinci derecede atlarla ilgilidir.

D- MESLEK EĞİTİMİ

MESLEK EĞİTİMİNİN
VERİLDİĞİ YERLER

Mesleğin eğitimi üniversitelere bağlı meslek yüksekokullarının “Nalbantlık” programında verilmektedir.

ÖN EĞİTİMDE BAŞARILI
OLUNMASI GEREKEN DERSLER

- Biyoloji ve sözel grubu dersleri (Türkçe-Coğrafya-Tarih vb.)

MESLEK EĞİTİMİNE
GİRİŞ KOŞULLARI
- Lise ve dengi okul mezunlarının Öğrenci Seçme Sınavına (ÖSS) girmeleri ve yeterli “Eşit Ağırlık (EA-1)” puanı almaları gerekir.

EĞİTİM SÜRESİ
VE İÇERİĞİ

Mesleğin Eğitim Süresi 2 Yıldır. Eğitim esnasında uygulama ve staj mevcut olup; Eğitim süresince; Bilgisayar, Yabancı Dil, Türk Dili, ****** İlkeleri ve İnkılap Tarihi, Atçılığa Giriş ve Tarihçesi, At Bakıcılığında Temel Bilgiler, At Donanım ve Ekipmanı, At Anatomisi, At Fizyolojisi, Nalbantlık, At ve Ahır Bakımı Terminolojisi, At Beslenmesi At Irkları ve Dağılımı, At Davranış Fizyolojisi, At Mikrobiyolojisi, Toplumsal Duyarlılık, At Sağlığı ve Hijyen, Nal Kullanımı ve Tekniği, Nalbant Donanım Ekipmanı, Nal Hazırlama ve Uygulama Tekniği İşletme Ekonomisi, Atçılık Meslek Sağlığı ve Hijyen, At Bakımı-I, At Ayak Hastalıkları-Atlarda Tırnak Sorunları, Ayak ve Tırnak Bakımı, At Ortopedisi, At Kazaları İlk Yardım, Ata Yaklaşma ve Konuşma Hazırlama Teknikleri dersleri verilmektedir.

EĞİTİM SONUNDA ALINAN
BELGE-DİPLOMA VE UNVAN

Eğitimini başarı ile tamamlayanlara ön lisans diploması ve “Nalbant” ünvanı verilir.

E- ÇALIŞMA ALANLARI VE İŞ BULMA OLANAKLARI

Türkiye’de en eski mesleklerden biri olan ve yakın tarihe kadar önemli meslek grupları arasında yer alan nalbantlık, motorlu araçların yaygınlaşmasıyla birlikte hızlı bir süreç içinde özelliğini yitirerek ve teknolojiye yenik düşerek tarihe karışacağını düşünüyordu. Genellikle baba mesleği olarak sürdürülen, uzun, pratik eğitim gerektiren ve ince bir ustalık isteyen nalbantlık mesleğini öğrenen kişi sayısı günümüzde yok denecek kadar azaldı. Ancak; Türkiye’deki at yarışlarının önem kazanması, binicilik, pansiyon harası, rehabilitasyon merkezi tesislerinin artmasının yanı sıra, mesleği bilenlerin azalmış ve yaşlanmış olması nedeniyle, yarış atları için halen yurtdışından nalbant getirilmeye başlanmıştır. Sektörde ihtiyaç baş göstermesiyle birlikte çeşitli kuruluşların girişimiyle Nalbantçılık üniversite programına alınmıştır. Atçılık gerçek anlamda bir istihdam ve Anadolu köylüsünün üretimlerinde talep için önemli bir kaynak, milli bir hasılat ve ciddi bir endüstridir. Bugün ülkemizde yapılan tesisler, haralar ve portföydeki Atlar dünya sıralamasında çok önemli bir yer bulmuştur. 1990 yılından itibaren hızlı bir gelişme olmuştur. Türkiye’de yarış yerindeki at ve damızlık kısrak, haradaki tay ve aygır sayısı ortalama 16750’dir.(2004 yılında) Nalbantlar kısaca Hipodromlarda ki tesislerde, hara, at çiftlikleri, aşım istasyonu, binicilik tesislerinde çalışır.

F- EĞİTİM SÜRESİNCE VE EĞİTİM SONRASI KAZANÇ

EĞİTİM SÜRESİNCE

Öğrenciler eğitimleri süresince Yüksek Öğretim Kredi ve Yurtlar Kurumu Genel Müdürlüğünün sağladığı yüksek öğrenim ve harç kredisi ile diğer kurum ve kuruluşların sağladığı kredi ve burs olanaklarından da yararlanabilirler.

EĞİTİM SONRASI

- Çalıştığı işyerinin özelliğine göre değişmekle birlikte usta bir nalbant (özellikle yarış atı nalbantçısı ) oldukça iyi ücret almaktadır. İşin özelliği ustalık ve incelik gerektirdiğinden bazı hara ve çiftlikler kalacak yer temin etmektedirler. At sahipleri özel at bakıcısı ve nalbantları istihdam etmekte ve ücretinin yanı sıra primler verebilmektedir. Ayrıca çiftlik ve haralarda nalbantlar kadrolu olarak istihdam etmekte asgari ücretin iki katı ve sigorta gibi özlük haklarıyla çalıştırabilmektedir.

G- MESLEKTE İLERLEME

- Mezunlar ÖSYM Başkanlığınca yapılan Dikey geçiş sınavında başarılı olmaları halinde “Veterinerlik” lisans programına dikey geçiş yapabilirler.

BENZER MESLEKLER

- Hayvan Yetiştiriciliği ve Sağlığı Teknikeri,
- Laborant ve Veteriner Sağlık Teknikeri,
- Veteriner Hekim.

I- YARARLANILAN BİLGİ KAYNAKLARI

- Meslek elemanları,
- ÖSYM ÖSS Sınav Kılavuzu 2006,
- ÖSYS (Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Sınavı) Yükseköğretim Programları ve Kontenjanları Kılavuzu-2005,
- ÖSYM Meslek Yüksekokulları ile Açıköğretim Önlisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Dikey Geçiş Sınavı 2006 Kılavuzu,
- Meslek Danışma Komisyonu (MEDAK) üyesi kuruluşlar

İ- DAHA AYRINTILI BİLGİ İÇİN BAŞVURULABİLECEK YERLER

- İlgili Eğitim Kurumu,
- Türkiye İş Kurumu Genel Müdürlüğü Ankara Meslek Danışma Merkezi,
- Bünyesinde meslek danışma merkezi bulunan Türkiye İş Kurumu il ve şube müdürlükleri.

209-NOTER

TANIM

Bireylerin haklarını güvenceye almak ve bu yolla anlaşmazlıkların önlenmesini veya hakça çözülmesini sağlamak için hukuk belgelerini düzenleyen ve onaylayan kişidir.

A- GÖREVLER

- Yapılması kanunla başka bir makam, merci veya şahsa verilmemiş olan her nevi hukuki işlemleri düzenler,
- Kanunlarda resmi olarak yapmaları emredilen ve mercileri belirtilmemiş olan bütün hukuki işlemleri Noterlik Kanunu hükümlerine göre yapar,
- Gayrimenkul satış vaadi sözleşmesi yapar,
- Alım-satım sözleşmesi yapar,
- Kanunlara uygun olarak hazırlanıp getirilen kağıtların üzerindeki imza, mühür veya herhangi bir işareti veya tarihi onaylar,
- Yapılan işlemlerin asıllarından veya getirilen kağıtlardan örnek çıkarıp verir,
- Protesto, ihbarname ve ihtarname gönderir,
- Kanunen tescili gereken işlemleri tescil eder,
- Yabancı dillerden çevrilen hukuki belgelerin doğruluğunu onaylar,
- Yeminli ifadeleri yazılı olarak saptar.

KULLANILAN ALET
VE MALZEMELER

- Resmi mühür,
- Resmi kaşeler,
- Daktilo, bilgisayar,
- Büro malzemeleri.

B- MESLEĞİN GEREKTİRDİĞİ ÖZELLİKLER

Noter olmak isteyenlerin;
- Normalin üzerinde genel akademik yeteneğe,
- Sağlam bir mantığa,
- Yorum yapabilme ve değerlendirme niteliğine sahip,
- Sorumluluk duygusu yüksek, dikkatli,
- Yasal değişiklikleri izleyebilen,
- İnsanlarla iletişim kurmayı ve yardım etmeyi seven
kimseler olması gerekir.

C- ÇALIŞMA ORTAMI VE KOŞULLARI

Noterler görevlerini genellikle kapalı ortamlarda yerine getirirler. Noter huzurunda yapılacak çekilişlerde veya kuralarda daha değişik ortamlarda bulunmaları gerekebilir. Çalışma ortamı sıcak, işin yoğun olduğu saatlerde yazı makinelerinin çalışması yüzünden gürültülüdür. Ancak bilgisayar kullanımı arttıkça gürültü azalmaktadır. Noterlik dairesinde günlük çalışma o yerdeki diğer resmi dairelerle birlikte başlar. Şu kadar ki, noterlik dairesindeki iş kabulü süresi o yerdeki diğer resmi dairelerden en çok bir saat daha fazla olabilir. Noter günlük çalışma süreleri dışında iş kabul edemez. Ancak, tatil günlerinde ve iş günlerinin tatil saatlerinde vasiyetname tanzim ve tastiki veya gecikmesinde zarar umulan noterlik işlemleri yapabilirler.

D- MESLEK EĞİTİMİ

MESLEK EĞİTİMİNİN
VERİLDİĞİ YERLER

Meslek için gereken ön eğitim Hukuk Fakültelerinde verilmektedir.

ÖN EĞİTİMDE BAŞARILI
OLUNMASI GEREKEN DERSLER

Hukuk fakültelerinde eğitimi verilen tüm derslerde başarılı olunması gerekir.

MESLEK EĞİTİMİNE
GİRİŞ KOŞULLARI

Hukuk Fakültelerinde eğitime başlayabilmek için lise veya dengi okul mezunu olmak Öğrenci Seçme Sınavında (ÖSS) yeterli Eşit Ağırlıklı (EA) puanı almak gerekmektedir.
Noter olmak için Hukuk Fakültesini bitirmek ve bir noterin yanında noterlik stajını tamamlayarak Noterlik Belgesi almak gerekmektedir.Adli veya askeri hakimlik, savcılık yapmış veya avukat unvanını kazanmış olanlar noterlik stajına tabii değildir.

Noterlik stajına kabul edilebilmek için ise,
• T.C. vatandaşı olmak,
• 21 yaşını bitirmiş, 40 yaşını doldurmamış olmak,
• Türk hukuk fakültelerinin birinden mezun olmak veya yabancı bir memleket hukuk fakültesinden mezun olup da, Türkiye hukuk fakülteleri programlarına göre noksan kalan derslerden başarılı sınav vermiş bulunmak,
• Kesinleşmiş bir kararla yüz kızartıcı bir suçtan veya ağır hapsi gerektiren bir cürümden mutlak olarak, yahut kasti bir cürümden bir sene veya daha fazla hapis cezası ile hüküm giymiş olmamak,
• Kesinleşmiş bir ceza veya disiplin kararı sonucunda hakim, savcı, memur yahut avukat olmak niteliğini kaybetmiş bulunmamak,
• Noterlik mesleğine yaraşmayacak tutum ve davranışları çevresince bilinmiş olmamak,
• Noterlikle ve noter stajyerliği ile birleşmeyen bir işle uğraşmamak,
• Mahkeme kararı ile kısıtlanmış olmamak,
• İflas etmiş ise itibarı iade edilmiş olmak (Hileli ve taksirli müflisler itibarları iade edilmiş olsa bile kabul olunmazlar),
• Hakkında aciz vesikası verilmiş ise bunu kaldırmış bulunmak,
• Noterlik görevini devamlı ve gereği gibi yapmaya engel vücut veya akılca malul olmamak,
• Staj yapılacak yerde ikametgahı bulunmak gerekmektedir.

D- MESLEK EĞİTİMİ

EĞİTİMİN SÜRESİ
VE İÇERİĞİ

Hukuk Fakültelerinde eğitim süresi 4 yıldır.Bu eğitimde hukukun tüm dallarıyla ilgili dersler alınır.Noterlik staj süresi ise 1 yıldır.Stajyer, staj gördüğü noterlik dairesinde ,noterlik kanununun ve yönetmeliğinin gösterdiğiişleri yapmakla yükümlüdür.Protesto, ihbarname ve ihtarname gönderme,kanunen onaylanmsı gereken işlemleri onaylama,alım satım sözleşmesi yapma bu işlere örnek gösterilebilir.

EĞİTİM SONUNDA ALINAN
BELGE-DİPLOMA VE UNVAN

Noterlik stajını başarıyla tamamlayanlar "Noterlik Belgesi" alırlar ve "Noter” unvanını kazanırlar.

E- ÇALIŞMA ALANLARI VE İŞ BULMA OLANAKLARI

Asliye ve Sulh Hukuk Mahkemelerinin bulunduğu her yerde, bu mahkemelerin yargı çerçevesindeki ilgili işlerini görmeye yetkili olmak üzere, Adalet Bakanlığı'nca bir noterlik kurulur. Bir bölgede, birden çok noterlik de açılabilir. Boşalan Noterlikler Resmi Gazete ile mahallinde ilan edilir.Boşalan, açılan veya dördüncü sınıftan üçüncü sınıfa geçirilen noterlikler, o yerde, İstanbul ve Ankara’da ve Adalet Bakanlığınca uygun görülecek diğer yerlerde çıkan birer gazete ve Resmi Gazete’de birer defa ilan olunur.
Şu kadar ki, yaş tahdidi sebebiyle boşalacak noterliklerin, noterin yaş tahdidine tabi tutulmasından önce ilanı zorunludur.
Yapılacak ilanda, boşalan ve üçüncü sınıfa geçirilen noterliğin bir evvelki yıla ait gayrisafi geliri, açılan noterliğin ise emsallerine göre Adalet Bakanlığınca tahmin edilecek gayrisafi ve isteklilerin hangi belgelerle birlikte başvurmaları gerektiği gösterilir.

F- EĞİTİM SÜRESİNCE VE EĞİTİM SONRASI KAZANÇ

EĞİTİM SÜRESİNCE

Noterlik stajı ücretlidir.Staj ücreti Adalet Bakanlığı'nın da görüşü alınmak suretiyle Türkiye Noterler Birliği'nce belirlenir ve stajın başlangıç tarihinden, Adalet Bakanlığı'nca noterlik belgesinin verildiği tarihe kadar olmak üzere, birlik bütçesinden ödenir.

EĞİTİM SONRASI

Noterlerin verdikleri hizmet için alacakları ücret, Adalet Bakanlığı'nca hazırlanan bir tarife ile saptanır. Hukuki işlemlerin genişliğine paralel olarak kazanç durumları oldukça yüksektir.

G- MESLEKTE İLERLEME

Noterlikler yılda en az bir kez, Cumhuriyet Savcılığı'nca denetlenir ve denetleme raporları Adalet Bakanlığı'na gönderilir.
Noterlikler üç sınıfa ayrılır, bu sınıflamayı, Türkiye Noterler Birliği'nin görüşünü alarak, Adalet Bakanlığı yapar. Sınıflamada, noterliğin yetki çevresindeki nüfus, iş yoğunluğu ve noterlik geliri temel alınır, genellikle aynı mahkemeye bağlı noterlikler, aynı sınıftan sayılır. Adalet Bakanlığı, her dört yılda bir, noterliklerin durumunu inceleyerek, yaptığı sınıflamayı Resmi Gazete ile duyurur.
Hukuk fakültesini bitirenlerden, Hakim, Savcı ya da Avukat unvanını alanlar Noterlik belgesi olmaya engel halleri yoksa Noterlik Belgesini aldıktan sonra Noterliklere atanma hakkını kazanırlar. İstekli olanlar, noter olmak için Adalet Bakanlığı'na başvururlar. Adalet Bakanlığı, boş olan yerleri ilan eder. Kişilerin ataması, böylelikle yapılabilir. İlk atama 3. sınıf noterliğe yapılır. 2. sınıfa atanmak için en az dört yıl 3. sınıf noterlik yapmak gereklidir. Noterin ikinci ve üçüncü sınıfta asgari hizmet süresi 2 yıldır.
Noterliğin bir kaynağı da, Hakimlik ve Savcılıktır. Noter yetiştiren ayrı bir okul bulunmamaktadır. Hakim ve Savcılık yapmış olanlar arasından, Noterlik belgesine sahip olanlar istemeleri halinde, noterliğe geçmektedirler.

BENZER MESLEKLER

- Hakim,
- Savcı,
- Avukat.

H- EK BİLGİLER

SORUMLULUK

- Noterler, yaptıkları işlemlerle ilgili kayıtları açıklayamazlar, yakınlarının işlerine bakamazlar,

- Noterlikteki işlemler memurlar tarafından yapılmış olsa bile, bunlardan noterler sorumludur.

I- YARARLANILAN BİLGİ KAYNAKLARI

- Meslek elemanları,
- Meslek Danışma Komisyonu (MEDAK) üyesi kuruluşlar,
- 1512 sayılı (18 Ocak 1972) Noterlik Kanunu ve Noterlik Kanunu Yönetmeliği-Türkiye Noterler Birliği. Ankara-2000.

İ- DAHA AYRINTILI BİLGİ İÇİN BAŞVURULABİLECEK YERLER

- Türkiye Noterler Birliği,
- Türkiye İş Kurumu Genel Müdürlüğü Meslek Danışma Merkezi,
- Bünyesinde Meslek Danışma Merkezi bulunan Türkiye İş Kurumu İl ve Şube Müdürlükleri,

210-NÜKLEER ENERJİ MÜHENDİSİ

TANIM

Atom çekirdeğinin çeşitli süreçler sonunda parçalanması ile ilgili enerjinin kontrollü ve güvenli bir şekilde elde edilmesi ve ilgili teknolojilerin geliştirilmesi için gerekli tasarım, işletme ve araştırma çalışmalarını yürüten kişidir.

A- GÖREVLER

- Nükleer reaktörlerin ana ve güvenlik sistemlerinin tasarımı, işletilmesi, değerlendirilmesi ve geliştirilmesinde görev alır,
- Nükleer santrallerde üretilen enerjinin güvenli ve ekonomik bir şekilde kullanılabilir duruma getirilmesine yönelik teknik çalışmalar yapar,
- Alanı ile ilgili yeni teknolojiler üzerinde araştırma yapar, proje ve rapor hazırlar (örneğin radyasyondan korunma),
- Konusuyla ilgili kullanılacak malzeme ve maddelerin özelliklerinin belirlenmesi amacıyla laboratuar çalışmaları yapar.

KULLANILAN ALET
VE MALZEMELER

- Bilgisayar,
- Nükleer santraller ve test laboratuarlarında kullanılan, araştırma reaktörü ölçme cihazları vb. araç-gereç ve ilgili malzemeler,
- Teknik çizim malzemeleri.

B- MESLEĞİN GEREKTİRDİĞİ ÖZELLİKLER

Nükleer enerji mühendisi olmak isteyenlerin;
- Üst düzeyde genel yeteneğe,
- Bilimsel meraka sahip,
- Fizik ve matematik konularına ilgi duyan ve bu alanlarda başarılı,
- Bedence sağlam,
- Dikkatli,
- Yaratıcı,
- Sorumluluk duygusu gelişmiş,
- Soğukkanlı, çabuk karar verebilen,
- İşbirliğine açık
kimseler olmaları gerekir.

C- ÇALIŞMA ORTAMI VE KOŞULLARI

Nükleer enerji mühendisleri nükleer enerji ile çalışan enerji santrallerinde veya araştırma kurumlarında çalışırlar. Santrallerde çalışma ortamı kapalı ve oldukça gürültülüdür. Nükleer enerji mühendisi çalışırken tüm mühendislik dalları, özellikle bilgisayar elektrik, makine, metalurji mühendisleriyle, teknikerlerle, işçilerle ve işletmecilerle iletişim halindedir.

D- MESLEK EĞİTİMİ

MESLEK EĞİTİMİNİN
VERİLDİĞİ YERLER

Mesleğin eğitimi ülkemizde sadece Hacettepe Üniversitesi Mühendislik Fakültesi "Nükleer Enerji Mühendisliği" bölümünde verilmektedir.

ÖN EĞİTİMDE BAŞARILI
OLUNMASI GEREKEN DERSLER
- Matematik,
- Fizik,
- Kimya.

MESLEK EĞİTİMİNE
GİRİŞ KOŞULLARI

- Lise veya dengi okul mezunu olmak,
- Öğrenci Seçme Sınavı’nda (ÖSS) “Nükleer Enerji Mühendisliği” lisans programı için yeterli “Sayısal (SAY)” puan almak,
- Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) Tercih Bildirim Formunda “Nükleer Enerji Mühendisliği” lisans Programı ile ilgili en az bir yükseköğretim programını tercih etmek gerekmektedir.Bu yüksek öğrenim proğramında öğrenim görmek isteyen adaylar liselerin Fen,Fen Bilimleri, Klasik Fen,Matematik, Tabii Bilimler alanlarından mezun mezun iseler, ÖSYM tarafından yapılan Öğrenci Seçme Sınavı (ÖSS) sonucunda diğer alanlardan mezun olanlara göre daha yüksek bir ağırlıklı puan elde etmekte ve öncelikle yerleştirilmektedirler.
Ancak kendi alan/ kol/bölümlerin dışında bir yüksek öğrenim proğramını tercih eden adayların yerleşme şansı azalmaktadır.

EĞİTİMİN SÜRESİ
VE İÇERİĞİ

Eğitim süresi 4 yıldır.
Lisans eğitiminin ilk iki yılı Nükleer Enerji Mühendisliğine hazırlık yıllarıdır. Bu yıllarda Matematik, Fizik, Bilgisayar Programlama, Termodinamik, Akışkanlar Mekaniği, Mukavemet, Malzeme Bilgisi, Isı İletimi, Nükleer Fizik, Teknik Elektronik Çizim gibi temel mühendislik dersleri alınır. Son 2 yılda ise Nükleer Enerji Mühendisliğinin temelini oluşturan Nükleer Reaktör Fiziği, Nükleer Reaktör Mühendisliği, Nükleer Malzeme, Nükleer Reaktör Kontrolü gibi dersler alınır.
Eğitim sırasında uygulama yapabilecekleri laboratuar olanakları da bulunmaktadır. Ayrıca 2 ay nükleer bir kuruluşta staj yapma zorunluluğu vardır.

EĞİTİM SONUNDA ALINAN
BELGE-DİPLOMA VE UNVAN

Eğitimini başarı ile tamamlayanlara “Nükleer Enerji Mühendisi” lisans diploması ve "Nükleer Enerji Mühendisi" unvanı verilir.

E- ÇALIŞMA ALANLARI VE İŞ BULMA OLANAKLARI

Ülkemizde nükleer enerji mühendislerinin iş olanakları oldukça sınırlıdır. Ancak bu mesleğin eğitimi sınırlı sayıda kişiye verildiğinden meslek elemanları araştırmaya yönelik kuruluşlarda görev alırlar. Bu meslekte yabancı dil çok önemli olduğundan, yabancı dil bilgisi iyi olanlar (özellikle İngilizce) daha iyi şartlarda ve daha kolay iş bulabilmektedirler.
Nükleer enerji santrallerinde, enerji sektöründe, endüstriyel üretim tesislerinde, araştırma-geliştirme laboratuarlarında, sağlık fiziği bağlamında hastane ve tıbbi laboratuarlarda, kamu kurumlarında genellikle Türkiye Atom Enerjisi Kurumu, TÜBİTAK (Türkiye Bilimsel Teknik Araştırma Kurumu) ve TEAŞ (Türk Elektrik Anonim ŞT.)'de çalışabilirler.
Ülkemizde bu mesleği edinen öğrencilerin bir kısmıda yurt dışında çalışmaktadırlar.
Bunların dışında üniversitenin bu bölümünde araştırma görevlisi olarak çalışma olanağı da vardır.

F- EĞİTİM SÜRESİNCE VE EĞİTİM SONRASI KAZANÇ

EĞİTİM SÜRESİNCE

Eğitim süresince bir kazanç elde edilmemektedir. Ancak Yüksek Öğrenim Kredi ve Yurtlar Kurumundan koşulları uyanların kredi alması söz konusudur. Bunun dışında çeşitli kurum ve kuruluşlarca sağlanan burslardan da yararlanma olanağı vardır.

EĞİTİM SONRASI

Eğitim sonrası kazanç, kamu kurumlarında çalışanlar teknik hizmet sınıfının faydalandığı zam ve tazminatları alırlar. Bu ücret yaklaşık asgari ücretin dört katıdır.
Özel işyerlerinde çalışanlarda ise ücret deneyim ve çalışılan sektöre göre değişmektedir.

G- MESLEKTE İLERLEME

Lisans eğitiminden sonra yüksek lisans ve doktora yaparak akademik kariyer yapabilir ayrıca üniversitelerde, araştırma görevlisi, yrd. doçent, doçent ve profesör olarak görev yapabilirler.
Kamu kurumları ile özel sektörde yöneticiliklik görevlerine yükselme olanağı vardır.

BENZER MESLEKLER

- Fizik Mühendisi,
- Fizikçi,
- Makine Mühendisi,
- Metalurji Mühendisi.

I- YARARLANILAN BİLGİ KAYNAKLARI

- ÖSS-2005 Öğrenci Seçme Sınavı Kılavuzu,
- 2005 ÖSYS Yüksek Öğretim Programları ve Kontenjanları kılavuzu,
- Meslek Yüksekokulları ile Açıköğretim Önlisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Dikey Geçiş Sınavı 2005 Kılavuzu,
- ÖSYM Üniversiteler, Yükseköğretim Programları ve Meslekler Rehberi (Prof. Dr. Yıldız KUZGUN)
- Meslek Elemanları
- Meslek Danışma Komisyonu (MEDAK) üyesi kuruluşlar.

İ- DAHA AYRINTILI BİLGİ İÇİN BAŞVURULABİLECEK YERLER

- İlgili Eğitim Kurumu, Türkiye Atom Enerjisi Kurumu,
- Türkiye İş Kurumu Genel Müdürlüğü Meslek Danışma Merkezi,
- Bünyesinde Meslek Danışma Merkezi bulunan Türkiye İş Kurumu İl ve Şube Müdürlükleri.
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
http://dessas.yetkinforum.com
 
206-Müzik Öğretmeni 207-Müfettiş 208-Nalbant 209-Noter 210-Nükleer Enerji Mühendisi
Sayfa başına dön 
1 sayfadaki 1 sayfası
 Similar topics
-
» 298-Web Programcısı 299-Yabancı Dil Öğretmeni 300-Yazılım Mühendisi 301-Yeminli Mali Müşavir
» 111-ENERJİ ÖĞRETMENİ
» 112-ENERJİ SİSTEMLERİ MÜHENDİSİ
» 188-Matematik Mühendisi 189-Matematik Öğretmeni 190-Matematikçi 191-Mekatronik Mühendisi
» 274-Tarih Öğretmeni 275-Tarihçi 276-Tekstil Mühendisi

Bu forumun müsaadesi var:Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
HERSEY BURDA :: MESLEKLER :: MESLEKLERİ TANIYALIM-
Buraya geçin: