Birden Fazla Plugin Kontrolu:
Ornek: Bu ornekte birden fazla Plugin kontrolu yapilacaktir.
Bir LOOP kalibi kullanilacaktir.
*** Bu loop bir counter (sayac) kullanacak. ve bu counter bir degisken olacak, ve bir
ilk degeri bulunacak. ve sayac kontrol saglaninca sonlanacaktir.
Bu ornekte Flash plugini kontrol edilirken, iki script kullanilacak, bir tanesi Head
taginin icinde olacak ve bu script kontrolu yapacak, digeri body taginin icinde olacak
ve bir mesaj yazdiracaktir.
<HTML>
<HEAD>
<TITLE> FLASH KONTROLU </TITLE>
<SCRIPT LANGUAGE=JAVASCRIPT TYPE="TEXT/JAVASCRIPT">
<!-- Hide this script from old browsers
hasFlash = False
for (i=0; i<navigator.plugins.length; i++) {
if (navigator.plugins[i]=name.indexOf("Flash") >= 0 ) {
hasFlash = True
}
}
//End hiding Script
</SCRIPT>
</HEAD>
</BODY BGCOLOR=WHITE>
<H2>
<SCRIPT LANGUAGE=JAVASCRIPT TYPE="TEXT/JAVASCRIPT">
<!-- Hide script from old browsers
if (hasFlash) {
document.write("YOU HAVE FLASH!")
}
else {
document.write("YOU DONT HAVE FLASH!")
}
<!-- End Hiding Script
</JAVASCRIPT>
</H2>
</BODY>
</HTML>
19) FONKSIYONLAR
function saySomething() {
alert("Mesaj Cikiyor!")
}
<INPUT TYPE=BUTTON VALUE="Tikla" onClick="saySomething()">
Yukarda bir fonksiyon ornegi ve bir butona basilinca bu fonksiyonun
cagrilmasi ornegi bulunmaktadir.
Mesaj burda yerel mesajdi. Global mesaj yapilirsa daha etkili olur, bu halde bir bilgi aktarimi olacaktir.
function saysomething(message) {
alert(message)
}
<INPUT TYPE=BUTTON VALUE="Tikla1" onClick="saySomething('Mesaj 1')">
<INPUT TYPE=BUTTON VALUE="Tikla2" onClick="saySomething('Mesaj 2')">