HERSEY BURDA
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

HERSEY BURDA

HERSEYİ BULABİLDECEĞİN TEK ADRES
 
AnasayfaLatest imagesAramaKayıt OlGiriş yap
Arama
 
 

Sonuç :
 
Rechercher çıkıntı araştırma
En son konular
» free slot machines win cash
161-İNŞAAT MÜHENDİSİ  162-İNŞAAT TEKNİSYENİ 163-İŞLETME MÜHENDİSİ Icon_minitimeÇarş. Ağus. 03, 2011 3:57 am tarafından Misafir

» watch naruto hentai watch naruto hentai free
161-İNŞAAT MÜHENDİSİ  162-İNŞAAT TEKNİSYENİ 163-İŞLETME MÜHENDİSİ Icon_minitimeÇarş. Ağus. 03, 2011 3:52 am tarafından Misafir

» major fish oil
161-İNŞAAT MÜHENDİSİ  162-İNŞAAT TEKNİSYENİ 163-İŞLETME MÜHENDİSİ Icon_minitimeSalı Ağus. 02, 2011 10:26 pm tarafından Misafir

» hentai about hentai academy
161-İNŞAAT MÜHENDİSİ  162-İNŞAAT TEKNİSYENİ 163-İŞLETME MÜHENDİSİ Icon_minitimeSalı Ağus. 02, 2011 10:10 am tarafından Misafir

» гинекология ответы
161-İNŞAAT MÜHENDİSİ  162-İNŞAAT TEKNİSYENİ 163-İŞLETME MÜHENDİSİ Icon_minitimePtsi Ağus. 01, 2011 9:18 am tarafından Misafir

» x-Hack hack you
161-İNŞAAT MÜHENDİSİ  162-İNŞAAT TEKNİSYENİ 163-İŞLETME MÜHENDİSİ Icon_minitimePtsi Ağus. 01, 2011 8:00 am tarafından Misafir

» When the first Whirlpool Duet album was released in December 2001
161-İNŞAAT MÜHENDİSİ  162-İNŞAAT TEKNİSYENİ 163-İŞLETME MÜHENDİSİ Icon_minitimePtsi Ağus. 01, 2011 3:05 am tarafından Misafir

» women at work hentai online women at work hentai stream
161-İNŞAAT MÜHENDİSİ  162-İNŞAAT TEKNİSYENİ 163-İŞLETME MÜHENDİSİ Icon_minitimePtsi Ağus. 01, 2011 2:56 am tarafından Misafir

» facebook likes xb
161-İNŞAAT MÜHENDİSİ  162-İNŞAAT TEKNİSYENİ 163-İŞLETME MÜHENDİSİ Icon_minitimePaz Tem. 31, 2011 9:22 am tarafından Misafir

Tarıyıcı
 Kapı
 Indeks
 Üye Listesi
 Profil
 SSS
 Arama
Forum
HABERLER
Fikri Türkel köşe yazıları

 

 161-İNŞAAT MÜHENDİSİ 162-İNŞAAT TEKNİSYENİ 163-İŞLETME MÜHENDİSİ

Aşağa gitmek 
YazarMesaj
Admin
Admin



Mesaj Sayısı : 3361
KULLANICI PUANLARI : 9918
Kayıt tarihi : 16/05/10

161-İNŞAAT MÜHENDİSİ  162-İNŞAAT TEKNİSYENİ 163-İŞLETME MÜHENDİSİ Empty
MesajKonu: 161-İNŞAAT MÜHENDİSİ 162-İNŞAAT TEKNİSYENİ 163-İŞLETME MÜHENDİSİ   161-İNŞAAT MÜHENDİSİ  162-İNŞAAT TEKNİSYENİ 163-İŞLETME MÜHENDİSİ Icon_minitimeÇarş. Mayıs 19, 2010 3:20 pm

157-İLKÖĞRETİM MATEMATİK ÖĞRETMENİ

TANIM

Çalıştığı eğitim kurumunda ilköğretim 6, 7 ve 8. sınıf öğrencilerine matematik ile ilgili eğitim veren kişidir.

A- GÖREVLER

İlköğretim 6, 7 ve 8. sınıf öğrencilerine matematik ile ilgili hangi bilgi, beceri, tutum ve davranışların, hangi yöntemlerle kazandırılacağı, MEB tarafından onaylanan öğretim programları ve ilgili mevzuatta belirtilmiştir.

İlköğretim matematik öğretmeni , bu program çerçevesinde,
- Eğitim vereceği 6, 7 ve 8. sınıf öğrencilerin düzeylerine uygun bir çalışma planı hazırlar,
- Kendisine ayrılan ders saatlerinde bu planı uygulayarak öğrencilere alanı ile ilgili bilgi ve beceri kazandırır,
- Öğrencilerin başarılarını değerlendirir, başarıyı artırıcı önlemler alır,
- Eğitici kol çalışmalarında görev alarak öğrencilerin yeteneklerini geliştirici etkinlikler düzenler,
- Öğrencilerin gelişimlerini izler, sorunlarının çözümüne yardımcı olur,
- Alanı ile ilgili gelişmeleri izler, bunların öğretim programlarına yansıtılması için ilgililere önerilerde bulunur,
- Nöbetçi olduğu günlerde, okulun düzen ve disiplinini sağlamak üzere görev yapar,
- Sınıf öğretmeni olarak, öğrencilerin kendilerini geliştirmelerine yardımcı olur, yönetimle ilişkilerini sağlamaya çalışır.

KULLANILAN EĞİTİM ARAÇ
GEREÇ VE MATERYALLERİ

- Yıllık öğretim programları, günlük çalışma planları, not defteri, yoklama defteri,
- Ders kitapları,
- Okul araç ve gereçleri,
- Ders araç ve gereçleri.
- Maple, mathcad gibi özel bilgi matematik yazılım programları

B- MESLEĞİN GEREKTİRDİĞİ ÖZELLİKLER

İlköğretim matematik öğretmeninin alanı ve öğretmenlik mesleği ile ilgili niteliklere sahip olması gerekir.

İlköğretim matematik öğretmeni olmak isteyenlerin;
- Üstün bir sayısal düşünme yeteneğine sahip,
- Matematiğe karşı ilgili ve bu alanda başarılı,
- Düşüncelerini başkalarına açık bir biçimde aktarabilen,
- İyi bir öğrenme ortamı sağlayabilen,
- Dikkatli, işine özen gösteren,
- Mesleğinin sorunları ile ilgilenen ve çözüm yolları bulmaya çalışan,
- İnsanlarla iyi iletişim kurabilen; sevecen, hoşgörülü, sabırlı,
- Öğrencilerin duygu ve düşüncelerini anlayabilen,
- Kendini geliştirmeye istekli ve yaratıcı
kimseler olmaları gerekir.

C- ÇALIŞMA ORTAMI VE KOŞULLARI

İlköğretim matematik öğretmeni, sınıfta görev yapar, görevini genellikle ayakta yürütür. Çalışma ortamı biraz tozlu ve gürültülüdür.Çalışmaları sırasında öğrenciler, veliler, okul yöneticileri , meslektaşları ve okul idari personeli ile iletişimde bulunur.

MESLEK EĞİTİMİNİN
VERİLDİĞİ YERLER

Meslek eğitimi, aşağıda belirtilen üniversitelere bağlı eğitim fakültelerinin “İlköğretim Matematik Öğretmenliği” bölümlerinde verilmektedir.
- Abant İzzet Baysal Üniversitesi (Bolu) Eğitim Fakültesi
- Adıyaman Üniversitesi Eğitim Fakültesi
- Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi
- Anadolu Üniversitesi (Eskişehir) Eğitim Fakültesi
- ****** Üniversitesi (Erzurum) Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi
- Başkent Üniversitesi (Ankara) Eğitim Fakültesi
- Balıkesir Üniversitesi Necatibey Eğitim Fakültesi
- Boğaziçi Üniversitesi (İstanbul) Eğitim Fakültesi
- Cumhuriyet Üniversitesi (Sivas) Eğitim Fakültesi
- Dicle Üniversitesi (Diyarbakır) Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi
- Dokuz Eylül Üniversitesi (İzmir) Buca Eğitim Fakültesi
- Erciyes Üniversitesi(Kayseri) Eğitim Fakültesi
- Gazi Üniversitesi (Ankara) Gazi Eğitim Fakültesi
- Kastamonu Üniversitesi Eğitim Fakültesi
- Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi
- Fırat Üniversitesi (Elazığ) Eğitim Fakültesi
- Hacettepe Üniversitesi (Ankara) Eğitim Fakültesi
- İstanbul Üniversitesi Hasan Ali Yücel Eğitim Fakültesi
- İnönü Üniversitesi (Malatya) Eğitim Fakültesi
- Kocaeli Üniversitesi Eğitim Fakültesi
- Karadeniz Teknik Üniversitesi (Trabzon) Fatih Eğitim Fakültesi
- Marmara Üniversitesi (İstanbul) ****** Eğitim Fakültesi
- Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi (Burdur) Eğitim Fakültesi
- Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi
- Ondokuz Mayıs Üniversitesi (Samsun) Eğitim Fakültesi
- Ortadoğu Teknik Üniversitesi (Ankara) Eğitim Fakültesi
- Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Eğitim Fakültesi
- Sakarya Üniversitesi Eğitim Fakültesi
- Selçuk Üniversitesi (Konya) Eğitim Fakültesi
- Siirt Üniversitesi Eğitim Fakültesi
- Yüzüncü Yıl Üniversitesi (Van) Eğitim Fakültesi

ÖN EĞİTİMDE BAŞARILI
OLUNMASI GEREKEN DERSLER
- Matematik,
- Fizik,
- Türkçe.

MESLEK EĞİTİMİNE
GİRİŞ KOŞULLARI

Mesleğin eğitimine girebilmek için ,
- Lise veya dengi okul mezunu olmak,
- Öğrenci Seçme Sınavı’nda (ÖSS) “İlköğretim Matematik Öğretmenliği” lisans programı için yeterli “Sayısal-2 (SAY 2)” puan almak,
- Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) Tercih Bildirim Formunda “İlköğretim Matematik Öğretmenliği” lisans programı ile ilgili en az bir yükseköğretim programını tercih etmek gerekmektedir.
Bu yüksek öğrenim programında öğrenim görmek isteyen adaylar genel liselerin Fen, Fen Bilimleri, Klasik Fen, Matematik, Tabii Bilimler ve Türkçe-Matematik alanlarından mezun iseler, ÖSYM tarafından yapılan Öğrenci Seçme Sınavı (ÖSS) sonucunda diğer alanlardan mezun olanlara göre daha yüksek bir ağırlıklı puan elde etmekte ve öncelikle yerleştirilmektedirler.

Anadolu Öğretmen Lisesi ve Öğretmen Lisesi adlı ortaöğretim kurumlarının “Fen, Fen Bilimleri, Klasik Fen, Matematik, Tabii Bilimler, Türkçe-Matematik” Alan/kol/bölümünden mezun olanlar ÖSYM tarafından yapılan Öğrenci Seçme Sınavını (ÖSS) kazanıp “İlköğretim Matematik Öğretmenliği” lisans programını tercih etmeleri durumunda ek puan almaları nedeniyle diğer bölümlerden mezun olanlara göre öncelikle yerleştirilmektedirler.

EĞİTİMİN SÜRESİ
VE İÇERİĞİ

Mesleğin eğitim süresi 4 yıldır. Eğitim boyunca okutulan dersler;
Genel Matematik, Türkçe I-II, ****** İlkeleri ve İnkılâp Tarihi-I-II, Bilgisayar I II, Yabancı Dil I-II, Eğitim Bilimine Giriş, Soyut Matematik, Geometri, Eğitim Psikolojisi, Analiz I-II-III, Lineer Cebir I-II, Fizik I-II, Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Öğretim İlke ve Yöntemleri, Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı, Analitik Geometri I-II, İstatistik ve Olasılık-I-II, Cebire Giriş, Bilim Tarihi, Özel Öğretim Yöntemleri I-II, Diferansiyel Denklemler, Türk Eğitim Tarihi, Topluma Hizmet Uygulamaları, Ölçme ve Değerlendirme, Elemanter Sayı Kuramı, Matematik Tarihi, Rehberlik, Okul Deneyimi, Sınıf Yönetimi, Özel Eğitim, Matematik Felsefesi, Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi, Öğretmenlik Uygulaması ve seçmeli derslerdir.

EĞİTİM SONUNDA ALINAN
BELGE-DİPLOMA VE UNVAN

Eğitimini tamamlayanlara “İlköğretim Matematik Öğretmenliği” lisans diploması ve “İlköğretim Matematik Öğretmeni” unvanı verilir.

E- ÇALIŞMA ALANLARI VE İŞ BULMA OLANAKLARI

Bu programlardan mezun olanlar, resmi ve özel tüm ilköğretim kurumlarında öğretmen olarak görev yapabilecekleri gibi, görsel ve yazılı basın için çocuk programları ve çocuklara yönelik bilgisayar programları hazırlama gibi alanlarda da çalışabilirler. Ayrıca, üniversitelerin ilgili bölümlerinde akademik çalışmalar yapabilirler.
Ülke nüfusundaki hızlı artış, beraberinde yeni okulların açılmasını zorunlu kılmaktadır. Bu durum öğretmen ihtiyacını artırmaktadır.
Ayrıca özel dershanelerde meslek öğretmenleri için ek çalışma alanı oluşturmaktadır.

F-EĞİTİM SÜRESİNCE VE EĞİTİM SONRASI KAZANÇ

EĞİTİM SÜRESİNCE

- Öğrenciler eğitimleri süresince Kredi ve Yurtlar Kurumunca verilen öğrenim ve harç kredisinden ve diğer kamu kurum ve kuruluşlarının sağladığı kredi ve burs olanaklarından da yararlanabilirler.
- Ayrıca, Kurumun yurt hizmetlerinden de yararlanabilir. Bunların dışında öğrenciler çeşitli kurum ve kuruluşlarca sağlanan burslardan da istifade edebilirler.

EĞİTİM SONRASI

- Eğitim sonunda MEB bağlı eğitim kurumlarına ‘’Öğretmen’’ olarak atananlar 657 sayılı Devlet Memurları Kanununa göre 9. Derecenin 1.kademesinden aylıkla göreve başlatılırlar. Bu öğretmenler yan ödeme, ek ders ücreti gibi olanaklardan da yararlanırlar.
- MEB bağlı eğitim kurumlarında her yıl okullar açılmadan önce, tüm öğretmenlere eğitim öğretime hazırlık ödeneği adı altında bir ödeme yapılmaktadır.

G- MESLEKTE İLERLEME

Meslek eğitimini tamamlayarak bir ilköğretim kurumunda matematik öğretmeni olanlar gerekli koşulları taşımaları ve Milli Eğitim Bakanlığı’nca açılan sınavlarda başarı göstermeleri durumunda uzman öğretmen, başöğretmen, okul müdürü veya müdür yardımcısı olabilirler.

Lisans eğitiminden sonra yüksek lisans, doktora yapabilir, araştırma görevlisi olabilir ve akademik kariyer yapabilirler.

BENZER MESLEKLER

- Matematik Öğretmeni

I- YARARLANILAN BİLGİ KAYNAKLARI

- Milli Eğitim Bakanlığına bağlı Eğitim kurumlarına öğretmen olarak atanacakların atamalarına esas olan alanlar ile mezun oldukları yüksek öğretim programları ve aylık karşılığı okutacakları derslere ilişkin esaslar ile değişiklik yapılmasına dair esaslar (Ağustos 2004 tarih ve 2563 sayılı MEB Tebliğler Dergisinde yayınlanan 119 sayılı karar)
- OSYM 2007 ÖSYS Yüksek Öğretim Programları ve Kontenjanları Kılavuzu.
- Meslek Danışma Komisyonu (MEDAK) üyesi kuruluşlar.

İ- DAHA AYRINTILI BİLGİ İÇİN BAŞVURULABİLECEK YERLER

- Milli Eğitim Bakanlığı Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı,
- İlgili eğitim kurumları,
- Türkiye İş Kurumu Genel Müdürlüğü Ankara Meslek Danışma Merkezi,
- Bünyesinde Meslek Danışma Merkezi bulunan Türkiye İş Kurumu İl ve Şube Müdürlükleri

158-İNFAZ VE KORUMA MEMURU (GARDİYAN)

TANIM

Cezaevi ve ıslah evlerinde barındırılan suçluların ihtiyaçlarını karşılayan ve bunların ıslahını sağlayarak topluma yeniden kazandırılmasına yardım eden meslek elemanıdır.

A- GÖREVLER

- Cezaevine giren tutuklu ve hükümlülerin üzerini arar ve taşıdıkları kıymetli eşyayı emniyet altında bulundurur,
- Cezaevinde bulunan tutuklu ve hükümlüler hakkında bir takım kayıtları tutar,
- Tutuklu ve hükümlüleri koğuşlarına götürerek koğuş kapılarını kilitler,
- koğuşları belirli periyotlarla kontrol eder, çalışan tutuklulara nezaret eder,
- Kapı, pencere ve bahçe kapılarının iyi bir şekilde kapatılıp kapatılmadığını ve kaçma girişimiyle ilgili herhangi bir çalışma olup olmadığını muayene ve tespit eder,
- Tutuklu ve hükümlüleri yemek, banyo ihtiyaçlarını , revire çıkarma, görüşlere götürülüp getirme, mahkemeye hazırlama, tıraş, kantin ihtiyaçlarının temini, yöneticilerle görüştürülmesi işlemini yapar,
- Günde en az 3 defa hükümlülerin ve tutukluların sayımını yapar,
- Cezaevlerinde çıkabilecek olaylara anında müdahale ederek olayın büyümesini engeller ve sükunetin devamını sağlar,
- Cezaevinde kısmi ve genel aramaları yaparak bulundurulması ve girmesi yasak olan maddelerin girişine engel olur,
- Ağır ceza merkezi olmayan (kaza ceza evi) yerlerde katip, idari memurunun bulunmadığı ceza evlerinde sevk ve idareden bütün olarak sorumludur,
- Cezaevinin temizliğinden sorumludur.

KULLANILAN ALET
VE MALZEMELER

- Üniformalar,
- Kapı anahtarları,
- Detektör,
- Görev yerinde bulundurulamayan tabanca,
- Gizli kameralar, kapalı devre TV. sistemleri.

B- MESLEĞİN GEREKTİRDİĞİ ÖZELLİKLER

İnfaz ve koruma memuru (gardiyan) olmak isteyenlerin;
- Vücutça sağlam, atletik vücutlu,
- İnsan ilişkilerinde başarılı (tutuklulara saygılı, hoşgörülü, sevecen)
- Fedakar
kimseler olmaları gerekir.

C- ÇALIŞMA ORTAMI VE KOŞULLARI

Gardiyanlar genelde kapalı, açık ve yarı açık ceza evlerinde, bunlara bağlı atölye ve açık alanlarda çalışırlar,
Teknolojik gelişme bu mesleğin icrasını kolaylaştırmaktadır (kapalı devre TV sistemi gibi).
Gardiyanlar;
- Cezaevi üst yöneticileriyle,
- Tutuklularla ve hükümlülerle,
- Halktan kişilerle,
- Meslektaşlarıyla,
- Savcılarla,
- Hakimlerle,
- Avukatlarla,
- Askerlerle, iletişim içindedir.
Hükümlü ve tutuklular tarafından tehditler alabilir, fiili saldırıya uğrayabilirler. Görev bitiminde bir takım sorunlarla da karşılaşabilir. İsyanlarda rehin olma, yaralanma ve ölüm olayları da olabilir.

D- MESLEK EĞİTİMİ

MESLEK EĞİTİMİNİN
VERİLDİĞİ YERLER

Mesleğin eğitiminin verildiği bir eğitim kurumu yoktur. Ancak; En az Lise veya dengi okul mezunlarına yönelik Adalet Bakanlığı'nın açmış olduğu sınavı kazanarak 657 Sayılı Devlet Memurları Kanununa tabi olarak çalışan infaz ve koruma memurları Ağır Cezaevlerinde bulunan dershanelerde hizmet-içi eğitim kurslarına alınırlar.

MESLEK EĞİTİMİNE
GİRİŞ KOŞULLARI

- Bu mesleğe girebilmek için en az lise ve dengi okul mezunu olmak,
- Adalet Bakanlığı’nın açmış olduğu sınavı kazanmak gerekmektedir.

EĞİTİMİN SÜRESİ
VE İÇERİĞİ

- Bu mesleğe yeni başlayan meslek elemanının hükümlü ve tutuklularla olan ilişkilerinin daha sağlıklı olabilmesi için hizmet-içi eğitim uygulanır,
- Bu eğitimde; cezaevi yönetimiyle ilgili daha fazla bilgi almaları sağlanır, hükümlü ve tutuklularla daha sağlıklı,diyalog kurmaları için Türkçe’yi daha iyi kullanma yetenekleri geliştirilir. Cezaevi mevzuatı, hükümlü ve tutukluları ilgilendiren kanunlar hakkında bilgi verilir,
- Bu mesleğe girenlere zinde kalmaları için yakın dövüşme kuralları öğretilir,
- Cezaevine girmesi yasaklanan maddelerin tanıtılması için dersler verilir. (Esrar, morfin, kokain, eroin ve uyuşturucu haplar.)
Meslek için önemli olan dersler;
- Psikoloji, Türkçe, İnfaz Hukuku, Cezaevi İdaresi, Genel Hukuk, Kriminoloji, Narkotik, Davranış Bilimleri, Ceza Mahkemeleri (CUMUK), İlk Yardım ve Sağlık, Beden Eğitimi vb. dersler.

EĞİTİM SONUNDA ALINAN
BELGE-DİPLOMA VE ÜNVAN

Sınavı kazananlar, Adalet Bakanlığı tarafından uygulanan hizmet içi kurs programını başarı ile tamamlayanlar “İnfaz ve Koruma Memuru (Gardiyan)” olarak göreve başlar.

E-ÇALIŞMA ALANLARI VE İŞ BULMA OLANAKLARI

Gardiyanlar, Adalet Bakanlığı’na bağlı olarak devlet memuru statüsünde çalışırlar.

Gardiyanlar genelde kapalı, açık ve yarı açık ceza evlerinde, bunlara bağlı atölye ve açık alanlarda çalışırlar.

Cezaevi personeli ile hükümlüler ve tutuklular arasındaki diyalogu artırarak ve o kişileri topluma kazandırmak için hizmet-içi faaliyetlerine çok önem vermek ve bu çalışmaların artırılması mesleğe prestij kazandıracaktır

F- EĞİTİM SÜRESİNCE VE EĞİTİM SONRASI KAZANÇ

657 Devlet Memurları Kanunu’na tabi olup, bunun dışında Adalet Bakanlığı'nın belirlemiş olduğu unvan, kadro ve derecelere göre adalet tazminatı alırlar.

G- MESLEKTE İLERLEME

Adalet Bakanlığına bağlı cezaevlerine İnfaz ve Koruma Memuru olarak giren devlet memuru görev içerisinde gösterdiği başarı durumuna göre yapılan sınavla İnfaz ve Koruma Baş Memurluğuna (baş gardiyan) yükselme imkanına sahiptir.

Yüksek okul mezunu olan İnfaz ve Koruma Memurları Adalet Bakanlığı'nın açtığı sınavlarda idare memurluğu sınavını kazanabilirlerse cezaevi 2. Müdür ve 1. Müdür kademelerine kadar yükselebilirler.

BENZER MESLEKLER

- Polis,
- Bekçi,
- Koruma görevlisi.

H- EK BİLGİLER

Bu konuyla ilgili çeşitli terimlerin açıklanması;

TUTUKLU : Kanun yoluyla hürriyeti elinden alınmış ve bir yere
kapatılmış kimse (Mevkuf).
MEVKUF : Tutulmuş, tutuklu, zan üzerine geçici olarak hapsedilmiş.
HÜKÜMLÜLÜK : Hüküm giymiş olan mahkum.
HÜKÜM : Kanunun gerektirdiği kararın verilmesi.

I- YARARLANILAN BİLGİ KAYNAKLARI

- Meslek elemanları,
- Hapishane ve Tevkifhanelerinin İdaresi hakkında Kanun 14 Haziran 99-1930-1721,
- Ceza İnfaz Kurumları ile Tevkif Evlerinin Yönetimine ve Cezaların İnfazına Dair Tüzük . 5/Temmuz/1967-8517/
- Adalet Bakanlığı E Tipi Cezaevi ziyaret edilerek görüşme yöntemiyle bu bilgiler derlenmiştir.
- Türk Meslekler Sözlüğü-İİBK,
- Meslek Danışma Komisyonu (MEDAK) üyesi kuruluşlar.

İ- DAHA AYRINTILI BİLGİ İÇİN BAŞVURULABİLECEK YERLER

- Ceza ve tutukevleri,
- Adalet Bakanlığı,
- Türkiye İş Kurumu Genel Müdürlüğü Ankara Meslek Danışma Merkezi,
- Bünyesinde meslek danışma merkezi bulunan Türkiye İş Kurumu il ve şube müdürlükleri.

159-İNSAN KAYNAKLARI MESLEK ELEMANI

TANIM

Görev yaptığı kurum ya da işletmede çalışanların niteliklerine uygun görevlere atanması ve çalışma isteklerinin artırılması konularında insan kaynakları uzmanı veya personel müdürüne bağlı olarak çalışan kişidir.

A- GÖREVLER

İnsan Kaynakları Yöneticisi veya Personel Müdürüne bağlı olarak;
- İşletmenin çalışan sayısını ve niteliğini belirlemeye, geleceğe yönelik insan gücü planlaması yapılmasına, var olan planların gözden geçirilmesine yardımcı olur,
- İşletmeye başvuranların niteliklerini değerlendirerek, uygun görülenlerin işe alınmasını sağlar,
- Çalışanların emeklilik, izin, hastalık, yer değiştirme, çalışma ortamının düzeni ve kaynaklarının kullanımı gibi işlemlerini yürütür,
- İşe yeni alınanların ve çalışanların işe uyumunu sağlamak için oryantasyon programları ile çalışanların bilgi ve becerilerini artırıcı hizmet-içi eğitim programlarını düzenlemeye, eğitim materyallerinin hazırlanmasına, eğitim sonrası eğitim sonuçlarını ölçmeye yardımcı olur,
- İşletmenin insan kaynağı politikasının geliştirilmesi için çalışmalar yapar ve politika çerçevesinde uygulamalarda bulunulmasına çalışır,
- İşletmedeki tüm birim yöneticileri ile iletişim ve bilgi alışverişi yapmada, sendikal ilişkilerde, iş kazalarının bölge çalışma müdürlüğüne bildirilmesinde işveren temsilcisi rolündeki amirine yardımcı olur,
- Toplam kalite yönetiminin işletmeler ve kurumlar içinde öncülüğünü üstlenerek, çalışanların moralini, motivasyonunu ve uyum düzeyini artırmaya çalışır,
- Çalışanlara yönelik dönemsel Performans Değerleme Sistemini düzenler, uygular ve sonuçlarını analiz edip yönetime rapor sunar.

KULLANILAN ALET
VE MALZEMELER

- Çeşitli büro malzemeleri,
- Telefon, faks, bilgisayar, daktilo, fotokopi makinesi,
- Çeşitli kanun kitapları, bilgi dosyaları,
- Eğitim araç ve gereçleri.

B- MESLEĞİN GEREKTİRDİĞİ ÖZELLİKLER

İnsan Kaynakları Meslek Elemanı olmak isteyenlerin;
- Sözel yeteneği güçlü,
- Sosyal bilimlere ilgili ve bu alanda başarılı,
- Ayrıntıları algılayabilen,
- Yönergeyi izleyebilen,
- Başkalarını etkileyebilen, yönlendirebilen ve ikna edebilen,
- Empati kurabilen,
- Büro işlerine ilgili,
kimseler olmaları gerekir.

C- ÇALIŞMA ORTAMI VE KOŞULLARI

İnsan Kaynakları Meslek Elemanı; sakin, temiz, iyi aydınlatılmış, kapalı ortamlarda görev yapar. Birinci derecede uğraş ve sorumluluk konusu işletmedeki tüm çalışanlardır. İnsan kaynağı planlaması, yönetimi, verimliliği ve motivasyonu üzerinde yöneticilerle ve diğer görevlilerle iletişim halindedirler.

D-MESLEĞİN EĞİTİMİ

MESLEK EĞİTİMİNİN
VERİLDİĞİ YERLER

Mesleğin eğitimi;
- Kocaeli Üniversitesi Gebze Meslek Yüksek Okulu ve Süleyman Demirel Üniversitesi, Eğirdir M.Y.O. “İnsan Kaynakları” programında verilmektedir.

ÖN EĞİTİMDE BAŞARILI
OLUNMASI GEREKEN DERSLER

- Türkçe,
- Matematik,
- İngilizce.

MESLEK EĞİTİMİNE
GİRİŞ KOŞULLARI

- Meslek liselerinin Büro Hizmetleri, Büro Yönetimi, Büro Yönetimi ve Sekreterlik, Hukuk Sekreterliği, Kütüphanecilik, Yönetim ve Ticaret Sekreterliği ile Sekreterlik bölümlerinden mezun olanlar “İnsan Kaynakları” ön lisans programına sınavsız geçiş için başvurabilirler. Gereken koşullara sahip oldukları takdirde yerleştirilebilirler.

- Meslek liselerinin sınavsız geçiş için belirlenen bölümleri dışındaki bölümlerden ya da liselerden mezun olanlar/olacaklar ise sınavsız yerleştirme sonunda ek yerleştirme ile kontenjan açığı olan programlara isteklerine ve ÖSS puanlarına göre yerleştirilebileceklerdir.Bunun için bu kişilerin ÖSYM Başkanlığınca yapılan Öğrenci Seçme Sınavına (ÖSS) girmeleri ve yeterli “Eşit Ağırlık (EA)” puanı almaları gerekir.

EĞİTİM SÜRESİ
VE İÇERİĞİ

Eğitim süresi lise veya dengi okuldan sonra iki yıldır. Eğitim süresince;
- İşletme, Genel Ekonomi,
- Örgütsel Davranış, Yönetim ve Organizasyon,
- Temel Bil. Tek. Kul. , Sunum Teknikleri,
- Toplam Kalite Yönetimi, Bilgisayar İşletim Sistemi,
- Hukukun Temel Kavramları, İnsan Kaynakları Yönetimi,
- Çalışma Ekonomisi ve Endüstri İlişkileri,
- İş ve Sosyal Güvenlik Hukuku,
- İletişim ve Davranışsal Yeterlilik,
- Müşteri İlişkileri Yönetimi, Zaman Yönetimi,
- Kamu Personeli Yönetimi,
- İstatistik,
- Eğitim Yönetimi,
- İşçi Sağlığı ve İş Güvenliği,
- Pers. ve İdari İşler, İnsan Kay. Yön ve Formalizasyon Çal.,
- Halkla İlişkiler, Kriz ve Stres Yönetimi,
- Stratejik İnsan Kaynakları Yönetimi,
- Genel Muhasebe, Çağdaş Yönetim Teknikleri,
- İnsan Kaynakları Planlaması, Özlük Hakları,
- İnsan Kaynakları Yönetiminde Bilgisayar Kullanımı,
- Toplumsal Duyarlılık, Görgü ve Pro. Kuralları,
- Marka ve Marka Yönetimi ve Genel Kültür dersleri verilmektedir

Ayrıca öğrenciler işyerlerinde 30 iş günü staj yaparak pratik eğitim görürler.

EĞİTİM SONUNDA ALINAN
BELGE DİPLAMA VE UNVAN

Eğitimi başarı ile tamamlayanlara “İnsan Kaynakları Meslek Elemanı” unvanı ve İnsan Kaynakları “Ön Lisans” diploması verilmektedir.

E- ÇALIŞMA ALANLARI VE İŞ BULMA OLANAKLARI

Gelişen endüstriyel faaliyetler ve hizmet sunumundaki değişiklik ihtiyaçları, yetişmiş insan gücüne olan ihtiyacıda beraberinde getirmiştir. İşyerinde istihdam edilen insan gücü nitelik olarak değişmeye başlamıştır. AB ile ilgili gelişmeler ve kalite alanındaki görüş farklılıkları işletmelerdeki insan gücü kaynağını ve bu kaynağın kullanımını ön plana çıkarmış, çok önemli hale getirmiştir. İş Kanunu’nda yapılan yeni düzenlemelerle işçi giriş ve çıkışlarının düzene bağlanması önem arzetmeye başlamıştır.

Bu nedenle bu bölümden mezun olanların iş bulması geniş bir alanı kapsamaktadır. Kamuda ve özel sektörde toplam kalite yönetimi ile ilgili çalışmalar hız kazandığından bu bölüm mezunlarına duyulan ihtiyaç yoğunlaşarak artacaktır. Her sektörde iş bulabilme şansları vardır.

F- EĞİTİM SÜRESİNCE VE EĞİTİM SONRASI KAZANÇ

EĞİTİM SÜRESİNCE

Eğitim süresince Kredi ve Yurtlar Kurumunun sağladığı öğrenci kredilerinden ve harç kredilerinden faydalanabilirler. Çeşitli kurum ve kuruluşlardan burs alabilirler.

EĞİTİM SONRASI

Meslek elemanları kamu kurum ve kuruluşlarında çalışmak istemeleri durumunda 10. derecenin 2. kademesi ile göreve başlarlar. Maaşları her yıl bütçe kanununa göre belirlenmektedir.

Özel sektörde ise çalışılan yer, tecrübe vb. durumlara göre kazanç durumu değişiklik göstermektedir. Asgari ücretin 1-4 katı arasında değişmektedir.

G- MESLEKTE İLERLEME

“İnsan Kaynakları” ön lisans programını başarı ile bitirenler ÖSYM tarafından yapılan dikey geçiş sınavında başarılı olmaları halinde Çalışma Ekonomisi ve Endüstriyel İlişkiler, Kamu Yönetimi, Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi lisans programlarına dikey geçiş yapabilirler.
Çalıştıkları işyerlerinde başarılı olanlar Kalite Güvence Sorumlusu, İnsan kaynakları Yöneticisi veya Personel Yöneticisi olabilirler.

BENZER MESLEKLER

- İnsan Kaynakları Uzmanı,
- Büro Yöneticisi.

I- YARARLANILAN BİLGİ KAYNAKLARI

- Meslek elemanları,
- ÖSYM ÖSYS (Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Sistemi) Yükseköğretim Programları ve Kontenjanları Kılavuzu-2005,
- ÖSYM Meslek Yüksekokulları ile Açıköğretim Ön lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Dikey Geçiş Sınavı 2005 Kılavuzu,
- Öğrenci Seçme Sınavı Kılavuzu ÖSS -2005
- Eğitim Kurumu- Kocaeli Üniversitesi Gebze M.Y.O.
- Meslek Danışma Komisyonu (MEDAK) üyesi kuruluşlar.

İ- DAHA AYRINTILI BİLGİ İÇİN BAŞVURULABİLECEK YERLER

- İlgili eğitim kurumları,
- Meslek elemanları,
- Türkiye İş Kurumu Genel Müdürlüğü Ankara Meslek Danışma Merkezi,
- Bünyesinde Meslek Danışma Merkezi bulunan Türkiye İş Kurumu İl ve Şube Müdürlükleri.

160-İNSAN KAYNAKLARI UZMANI (YÖNETİCİSİ)

TANIM

İşletmede çalışacak insan kaynağının sayısını ve niteliğini belirleyerek, insan kaynağının başarısını, moralini, motivasyonunu ve uyum düzeyini artırıcı çalışmaları planlayan, koordine ve kontrol eden kişidir

A- GÖREVLER

- İşletmenin mevcut olan ihtiyacı olan insan kaynağı sayısını ve niteliğini belirleyerek, geleceğe yönelik insan gücü planlaması yapar ve revize eder,
- İşletmeye başvuranların niteliklerini değerlendirerek uygun görülenlerin işe alınmasını sağlar,
- İnsan kaynağının motivasyon ve verimliliğinin artırılması için yapılması gerekenleri belirleyerek sorumluluk sahibi olanları koordine ve kontrol eder,
- İnsan kaynağının yaptığı işleri nesnel olarak değerlendirilebilmesi için performans değerlendirmesi yapılmasını sağlar,
- İnsan kaynağının emeklilik, izin, yer değiştirme gibi işlemlerini yürütür,
- İşe yeni alınanların uyumunu sağlamak için oryantasyon programları ile çalışanların bilgi ve becerilerini artırıcı hizmet-içi eğitim programlarını düzenler, eğitim materyallerinin hazırlanmasını sağlar,
- İşletmenin insan kaynağı politikasının geliştirilmesi için çalışmalar yapar ve bu politika çerçevesinde uygulamalarda bulunulmasını sağlar,
- İnsan kaynağının kariyer gelişimini ve planlarını gerçekleştirerek uygular,
- Sendikal ilişkilerde işveren temsilcisi rolünü tarafsız olarak yerine getirir,
- Ekip çalışmasını destekleyici ve geliştirici çalışmalar yapar,
- İşletmedeki tüm birim yöneticileri ile iletişim ve bilgi alışverişi içinde olur,
- Amirinin vereceği ve sorumluluk alanı ile ilgili diğer benzer işleri yapar.

KULLANILAN ALET
VE MALZEMELER

- Çeşitli büro malzemeleri,
- Telefon, fax, bilgisayar, daktilo vb.

B- MESLEĞİN GEREKTİRDİĞİ ÖZELLİKLER

İnsan kaynakları uzmanı olmak isteyenlerin;
- Normalin üzerinde genel yeteneğe, düşüncelerini sözlü ifade edebilme gücüne sahip,
- Bir işi planlayabilen ve uygulayabilen,
- Analitik düşünebilen
- Başkalarını etkileyebilen, yönlendirebilen ve ikna edebilen,
- Sosyal bilimlere ilgi duyan,
- İnsanlarla iyi iletişim kurabilen,
- Yabancı dil bilen ve kullanabilen,
- Ekip çalışmalarına yatkın,
- Bilgisini paylaşabilen,
- Çabuk ve doğru karar verebilen,
- İnsanlarla empati kurabilen,
- Çalışma hayatına yönelik hukuk mevzuatına hakim,
- Sorunlara çözüm bulma yeteneğine sahip,
- Büro işlerine ilgili
kimseler olmaları gerekir.

C- ÇALIŞMA ORTAMI VE KOŞULLARI

İnsan kaynakları uzmanı, öncelikli ve ağırlıklı olarak büro ortamında görev yapar, birinci derecede uğraş ve sorumluluk konusu işletmedeki tüm çalışanlardır. İnsan kaynağı planlaması, yönetimi, verimliliği ve motivasyonu üzerinde çalışır.

D- MESLEK EĞİTİMİ

MESLEK EĞİTİMİNİN
VERİLDİĞİ YERLER

Mesleğin eğitimini veren lisans düzeyinde herhangi bir eğitim kurumu bulunmamaktadır. Ancak çeşitli üniversitelerde bu alanda yüksek lisans yapmak ve sertifika programlarına katılarak mümkündür. Ayrıca; işletme, iktisat, kamu yönetimi, psikoloji, çalışma ekonomisi ve endüstri ilişkileri rehberlik ve psikolojik danışma, halkla ilişkiler ve iletişim bölümlerinden mezun olanlar bu meslekte çalışabilmektedirler.

ÖN EĞİTİMDE BAŞARILI
OLUNMASI GEREKEN DERSLER

- Psikoloji Sosyal psikoloji ve endüstriyel psikoloji),
- İşletme,
- Kalite Yönetimi
- Türkçe,
- Matematik.

MESLEK EĞİTİMİNE
GİRİŞ KOŞULLARI

Yüksek lisans ve sertifika programına katılmak için ilgili üniversitelerin belirleyeceği şartları taşımak gerekmektedir. Yukarıda belirtilen diğer programlara girebilmek için ise Öğrenci Seçme Sınavında adı geçen bölümlere girmede gereken türde yeterli puan almak gerekmektedir.

EĞİTİMİN SÜRESİ
VE İÇERİĞİ

Meslek için liseden sonra en az 4 yıllık üniversite eğitimi söz konusudur. Lisans eğitiminden sonra 2 yıl yüksek lisans yapmak mümkündür. Ayrıca çeşitli sürelerdeki sertifika programlarına da katılmak mümkündür. İnsan kaynakları eğitimi ekonomi, çalışma ekonomisi, psikolojik danışma ve araştırma, istatistik konularına ağırlık verir.

EĞİTİM SONUNDA ALINAN
BELGE-DİPLOMA VE UNVAN

Eğitim görülen alanla ilgili lisans diploması ve sertifika alınmaktadır.

E- ÇALIŞMA ALANLARI VE İŞ BULMA OLANAKLARI

Mesleğin çalışma alanları;

- Çeşitli özel ve kamu kuruluşlarının özlük, personel ya da insan kaynakları birimlerinde,
- Özellikle şirketlerin orta ve üst kademelerinde ihtiyaç duyulan yöneticileri seçen, firmaların politika ve stratejilerini belirleyen profesyonel yönetim danışmanlık ve insan kaynakları şirketleridir.

İnsan kaynakları uzmanlığı kavramı büyük firmalarda yeni yeni tanınmakta ve yerleşmektedir. Bu alanda yetişmiş eleman az olup, ihtiyaç ise giderek artmaktadır.

İşyerleri genellikle yabancı dil ve bilgisayar bilen elemanları bünyelerinde çalıştırmak istemektedirler.

F- EĞİTİM SÜRESİNCE VE EĞİTİM SONRASI KAZANÇ

EĞİTİM SÜRESİNCE

Yüksek öğrenimleri süresince öğrenciler, Yüksek Öğrenim Kredi ve Yurtlar Kurumunun sağlamış olduğu kredi ve yurt hizmetlerinden yararlanabilirler, ayrıca çeşitli resmi ve özel kurum ve kuruluşlar tarafından sağlanan burslardan faydalanabilirler.

EĞİTİM SONRASI

Tecrübe, işletmenin büyüklüğü ve çalışılan ile göre ücrette değişiklik olmaktadır. Ancak özel sektörde alınan ücret asgari ücretin en az 4 katıdır. Ücretin en üst sınırını vermek mümkün olmamaktadır.

G- MESLEKTE İLERLEME

İşyerinin yükselme politikasına göre meslekte ilerleme söz konusudur. Meslek elemanlarının; insan kaynakları müdürü, bölüm yöneticisi ve daha üst düzey yönetim kademelerine yükselmeleri mümkündür.

BENZER MESLEKLER

- Halkla ilişkiler elemanı
- Çalışma ekonomisti

I- YARARLANILAN BİLGİ KAYNAKLARI

- Meslek Elemanları,
- Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü-İZMİR,
- Meslek Danışma Komisyonu (MEDAK) Üyesi Kuruluşlar.
- http://sbmyo.uludag.edu.tr/11-03-sosyalce/cceylan.html -30/05/2006

İ- DAHA AYRINTILI BİLGİ İÇİN BAŞVURULABİLECEK YERLER

- İlgili Eğitim Kurumları,
- Türkiye İş Kurumu Genel Müdürlüğü Ankara Meslek Danışma Merkezi,
- Bünyesinde Meslek Danışma Merkezi bulunan Türkiye İş Kurumu İl ve Şube Müdürlükleri.
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
http://dessas.yetkinforum.com
 
161-İNŞAAT MÜHENDİSİ 162-İNŞAAT TEKNİSYENİ 163-İŞLETME MÜHENDİSİ
Sayfa başına dön 
1 sayfadaki 1 sayfası
 Similar topics
-
» 196-Meteoroloji Mühendisi 197-Mikroteknoloji Teknisyeni 198-Mimar
» 184-Makine Teknisyeni 185-Makinist 186-Maliye Meslek Elemanı 187-Malzeme Bilimi Mühendisi
» 192-Mekatronik Teknisyeni 193-Metal İşleri Teknisyeni 194-Metalurji Teknisyeni 195-Metalurji Ve Malzeme Mühendisi
» 70-DENİZ ULAŞTIRMA İŞLETME MÜHENDİSİ
» 215-Optisyen 216-Orman Endüstri Mühendisi 217-Orman Mühendisi 218-Ortopedi Teknisyeni

Bu forumun müsaadesi var:Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
HERSEY BURDA :: MESLEKLER :: MESLEKLERİ TANIYALIM-
Buraya geçin: