HERSEY BURDA

HERSEYİ BULABİLDECEĞİN TEK ADRES
 
AnasayfaTakvimSSSAramaÜye ListesiKullanıcı GruplarıKayıt OlGiriş yap
Arama
 
 

Sonuç :
 
Rechercher çıkıntı araştırma
En son konular
» free slot machines win cash
Çarş. Ağus. 03, 2011 3:57 am tarafından Misafir

» watch naruto hentai watch naruto hentai free
Çarş. Ağus. 03, 2011 3:52 am tarafından Misafir

» major fish oil
Salı Ağus. 02, 2011 10:26 pm tarafından Misafir

» hentai about hentai academy
Salı Ağus. 02, 2011 10:10 am tarafından Misafir

» гинекология ответы
Ptsi Ağus. 01, 2011 9:18 am tarafından Misafir

» x-Hack hack you
Ptsi Ağus. 01, 2011 8:00 am tarafından Misafir

» When the first Whirlpool Duet album was released in December 2001
Ptsi Ağus. 01, 2011 3:05 am tarafından Misafir

» women at work hentai online women at work hentai stream
Ptsi Ağus. 01, 2011 2:56 am tarafından Misafir

» facebook likes xb
Paz Tem. 31, 2011 9:22 am tarafından Misafir

Tarıyıcı
 Kapı
 Indeks
 Üye Listesi
 Profil
 SSS
 Arama
Forum
HABERLER
Fikri Türkel köşe yazıları

Paylaş | 
 

 Oyun Geliştirme Ders 1

Aşağa gitmek 
YazarMesaj
Admin
Admin


Mesaj Sayısı : 3361
KULLANICI PUANLARI : 9918
Kayıt tarihi : 16/05/10

MesajKonu: Oyun Geliştirme Ders 1   Ptsi Haz. 28, 2010 5:28 pm

0
Oyun Geliştirme Ders 1
29.Ağustos.2009 Kategori: Oyun geliştirme
Oyun geliştirme dersinde aldığım notları buradan paylaşmak istiyorum. Aslında notlardan hiçbirşey anlamayabilirsiniz ama en azından kavramlar bile önemli. 3D oyun geliştirmek istiyorsanız size ilk tavsiyem eski matematik konularını bir gözden geçirmeniz. Özellikle geometri, matrisler ve diğer kalkülus konuları.
Notlar tamamen basic terminology’i içermektedir. Konular kısaca şöyle;
- 3d rendering basics
- Basic Terminology (Vertex, Face, Normal etc.)
- World View Projection Matrices
- Viewing Frustum
- Quaternions
- Camera
- Basic Lighting
- Textures
- Vertex and Index Buffers
- Rendering Pipeline
- Depth Buffer
Bir oyun motoru kullanırken buradaki karmaşık matematiği kullanmayacaksınız. Çoğu işi sizin yerinize motor üstlenecek ama shader kullanırken kesinlikle bunlar işinize yarayacaktır.
Notlar tamamen matematikten ibaret, herahangi bir kod içermiyor.
Temel Tanımlamalar
Vertex : Uzayda bulunan bir nokta.
Face : En az 3 vertexten oluşan yüzey. Yüzeyler her zaman üçgenlerin birleşmesinden oluşurlar.
Normal : Bir yüzeye dik giden özel vektör. Birçok hesaplamada (özellikle ışık, kaplama ve fizik) kullanılıyor.
Vertex Buffer : Vertexlerin çizilmeden önce depolandıkları yer. Burada vertexlerden yüzey oluşturmanın 3 yolu vardır (TRIANGLE_LIST, TRIANGLE_STRIP ve DRAW_INDEXED).
World (Transformation) Matris : Uzaydaki nesnelerin Rotation, Scale ve Transformation bilgilerini tutan matristir.
View Matris (Camera Matris) : Kameranın pozisyon ve yön bilgilerinin saklandığı matris.
Projection Matris: Çerçeve bilgilerinin saklandığı matris.
Quaternion : Transformation bilgilerinin ifade edileceği (vektör bilgisi yerine) alternatif bir tür. Quaternion değeri bir karmaşık sayıdır ve oyun motoru kullanırken sıklıkla karşınıza çıkar.
Bunları daha uzun anlatmak isterdim ama yazarak anlatmak gerçekten zor. Ben bu notları sadece bir başlangıç olsun diye sunuyorum, sakın görünce bişey anlamazsanız korkmayın. İnternetten biraz araştırmayla daha fazla bilgi edinebilirsiniz. En azından nereden başlanacağı belli olsun. Yeni başlayanlar için aklımda daha farklı bir proje var, bakalım ne çıkacak
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
Kullanıcı profilini gör http://dessas.yetkinforum.com
 
Oyun Geliştirme Ders 1
Sayfa başına dön 
1 sayfadaki 1 sayfası

Bu forumun müsaadesi var:Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
HERSEY BURDA :: OYUN PROGRAMLAMA :: OYUN PROGRAMLAMA-
Buraya geçin: