HERSEY BURDA

HERSEYİ BULABİLDECEĞİN TEK ADRES
 
AnasayfaTakvimSSSAramaÜye ListesiKullanıcı GruplarıKayıt OlGiriş yap
Arama
 
 

Sonuç :
 
Rechercher çıkıntı araştırma
En son konular
» free slot machines win cash
Çarş. Ağus. 03, 2011 3:57 am tarafından Misafir

» watch naruto hentai watch naruto hentai free
Çarş. Ağus. 03, 2011 3:52 am tarafından Misafir

» major fish oil
Salı Ağus. 02, 2011 10:26 pm tarafından Misafir

» hentai about hentai academy
Salı Ağus. 02, 2011 10:10 am tarafından Misafir

» гинекология ответы
Ptsi Ağus. 01, 2011 9:18 am tarafından Misafir

» x-Hack hack you
Ptsi Ağus. 01, 2011 8:00 am tarafından Misafir

» When the first Whirlpool Duet album was released in December 2001
Ptsi Ağus. 01, 2011 3:05 am tarafından Misafir

» women at work hentai online women at work hentai stream
Ptsi Ağus. 01, 2011 2:56 am tarafından Misafir

» facebook likes xb
Paz Tem. 31, 2011 9:22 am tarafından Misafir

Tarıyıcı
 Kapı
 Indeks
 Üye Listesi
 Profil
 SSS
 Arama
Forum
HABERLER
Fikri Türkel köşe yazıları

Paylaş | 
 

 XNA (XNA’s not an acronym) ile Oyun Programlama

Aşağa gitmek 
YazarMesaj
Admin
Admin


Mesaj Sayısı : 3361
KULLANICI PUANLARI : 9918
Kayıt tarihi : 16/05/10

MesajKonu: XNA (XNA’s not an acronym) ile Oyun Programlama   Paz Haz. 27, 2010 5:59 pm

XNA (XNA’s not an acronym) ile Oyun Programlama
08 Ocak 2010engin.polatYorum YazGo to comments
XNA Oyun Programlama yazı dizime bu yazımla başlıyorum. Öncelikle XNA nedir? biraz bundan bahsetmek istiyorum.

XNA, .Net ortamında 2D ve 3D oyun geliştirmek için, Microsoft tarafından üretilmiş bir framework‘tür. XNA bir programalama dili veya tekniği değildir, yüzlerce class’tan oluşan bir framework’tür.

XNA temelinde, Xbox platformu için .Net Compact Framework 2.0 ve Windows platformu için .Net Framework 2.0 vardır.

DirectX veya OpenGL‘in low-level fonksiyonlarıyla uğraşmak yerine programcıya, daha kolay yönetilebilir, kullanılabilir, OOP sınıflar sunacak şekilde kodlanmıştır.

Haliyle, oyun geliştirmeye başlamak isteyenler için güzel bir başlangıç noktasıdır.

Microsoft tarafından ilk olarak 14 Mart 2006 tarihinde San Jose California’da düzenlenen Game Developers Conference‘ta duyurulmuştur.

XNA ile geliştirilmiş oyunlar, .Net Compiler aracılığıyla MSIL‘e derlendiği için, ya olduğu gibi ya da çok az modifikasyonla framework kurulu tüm platformlarda çalıştırılabilir.

XNA geliştirmek için yapmamız gereken, bilgisayarımıza XNA Game Studio kurmak. Şu anda en güncel versiyon olan XNA Game Studio 3.1 şuradan indirilebilir.

Ne yazık ki XNA Game Studio 3.1 ve Visual Studio 2010 birbirlerini pek sevmiyorlar. O yüzden Visual Studio 2008 içerisinde XNA Game Project Template’lerinin nasıl göründüğüne bakalım;



Gördüğünüz gibi XNA ile Windows, Xbox ve Zune için oyun geliştirebiliyorsunuz.
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
Kullanıcı profilini gör http://dessas.yetkinforum.com
 
XNA (XNA’s not an acronym) ile Oyun Programlama
Sayfa başına dön 
1 sayfadaki 1 sayfası

Bu forumun müsaadesi var:Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
HERSEY BURDA :: OYUN PROGRAMLAMA :: OYUN PROGRAMLAMA-
Buraya geçin: