HERSEY BURDA

HERSEYİ BULABİLDECEĞİN TEK ADRES
 
AnasayfaTakvimSSSAramaÜye ListesiKullanıcı GruplarıKayıt OlGiriş yap
Arama
 
 

Sonuç :
 
Rechercher çıkıntı araştırma
En son konular
» free slot machines win cash
Çarş. Ağus. 03, 2011 3:57 am tarafından Misafir

» watch naruto hentai watch naruto hentai free
Çarş. Ağus. 03, 2011 3:52 am tarafından Misafir

» major fish oil
Salı Ağus. 02, 2011 10:26 pm tarafından Misafir

» hentai about hentai academy
Salı Ağus. 02, 2011 10:10 am tarafından Misafir

» гинекология ответы
Ptsi Ağus. 01, 2011 9:18 am tarafından Misafir

» x-Hack hack you
Ptsi Ağus. 01, 2011 8:00 am tarafından Misafir

» When the first Whirlpool Duet album was released in December 2001
Ptsi Ağus. 01, 2011 3:05 am tarafından Misafir

» women at work hentai online women at work hentai stream
Ptsi Ağus. 01, 2011 2:56 am tarafından Misafir

» facebook likes xb
Paz Tem. 31, 2011 9:22 am tarafından Misafir

Tarıyıcı
 Kapı
 Indeks
 Üye Listesi
 Profil
 SSS
 Arama
Forum
HABERLER
Fikri Türkel köşe yazıları

Paylaş | 
 

 Opengl-Glut ile oyun programlama

Aşağa gitmek 
YazarMesaj
Admin
Admin


Mesaj Sayısı : 3361
KULLANICI PUANLARI : 9918
Kayıt tarihi : 16/05/10

MesajKonu: Opengl-Glut ile oyun programlama   Paz Haz. 27, 2010 5:29 pm

Opengl-Glut ile oyun programlama
Opengl-Glut ile oyun programlama
Tarih - 17/01/2006 : 12:42:06
--------------------------------------------------------------------------------

Opengl-Glut ile oyun programlama
OpenGL nedir?
Icinizde eskiden C ve C++ grafiklerini kullanarak oyun yapmaya calisan yoktur herhalde Very Happy Ama sonucta cogumuz bir husrana ugradik ve istedigimiz destegi alamadik, Ama animasyonlari cok kolay ....... lari cok kolay yapabilecegimiz bir eklenti dir OpenGL
GLut nedir?:
Glut opengl in ozelliklerini tasiyon ama windows un pencere yaratma ..., memory islemlerini kolaylastirmis bir sekilde yapmamiza yarayan bir kit deiyebiliriz;

Ihtiyacimiz olanlar;
DevCpp yada Visual C(Borland C olmuyor, Ama yapanlar duydum Very Happy )
Glut Kit(www.opengl.org da bulabilirsiniz)


glutdlls36.zip i indirdim ben
zip li dosyayi actik icinde .h .lib ve .dll ler var
.h leri Visual Studio nun Include\GL klasorune atariz
.lib leri Visual Studio nun Lib klasorune atariz
.dll leri de windows\system32 ye atariz
Simdi Visual C ile glut kullanarak basit bir ornek;
Visual C yi actik
File->New->Projects->WIn32 Console Application proje adi olarak istediginiz bisi girebilirsiniz
File->New->Files->C++ source file istedigimiz adi girebiliriz


Proje Ayarlari:
NOT:Simdi yapacagimiz ayarlar her proje icin tekrarlanacak
Project->Settings->Link->Object/Library Modules e opengl32.lib glut32.lib glu32.lib leri ekliyoruz

ve KoD:

#include <GL/glut.h>


void renderScene(void){//cizimleri yapacak fnksyion her zmn void olur
glClear(GL_COLOR_BUFFER_BIT);
/*gl clear bir opengl fonksiyonu ve bu fonksiyon zorunlu bu genelde temizleme yani grafiklerin gorulmesi icin on hazirlik diyebilirz*/

glBegin(GL_TRIANGLES);
/*bir GL_TRIANGLES triangles cizimine basla, GL_TRIANGLES bize bir ucgen cize ve ucgenin 3 kosesi vardir, her kosenin koordinatlarini ayri ayri girecegiz*/

/*glVertex(x,y,z); burda x,y,z float tipinde olmali, z(derinlik) simdilik sifir,Burda simdilik bu degerler en fazla 1.0 olurm bu viewport la ilgili bu onumuzdeki derste anlatacagim */
/*glColor3f(red(max1.0),green(max1.0), blue(max1.0)); bu renklendirmek icin*/
glColor3f(1.0, 0.0, 0.0);//birinci noktanin rengi

glVertex3f(-0.5,-0.5,0.0);//birici nokta

glColor3f(0.0, 1.0, 0.0);//ikinci noktanin rengi

glVertex3f(0.5,0.0,0.0);//2. nokta

glColor3f(0.0, 0.0, 1.0);//3. noktanin rengi

glVertex3f(0.0,0.5,0.0);//3. nokta
glEnd();//cizimi bitir
glFlush();//memory yi temizle...
}//cizim fonksyionu bitisi

void main(int argc, char **argv) {/*bu ana fonksyionun pencere is.vb burda int argc,char **argv openglin gonderecegi komutlari almak icin yani kisacasi bunlar yazilmak zorunda, her zaman ayni kalir bunu anlamak icin kendinizi kasmayin */

glutInit(&argc, argv);//burda GLUT motorunu harekete gecirdik
glutInitDisplayMode(GLUT_DEPTH | GLUT_SINGLE | GLUT_RGBA);

/* burda displaymod u ayarladik GLUT_DEPTH(derinlik olacagini soyluyor ama daha isimize yarimiyor zaten z ekseniyle oynasa niz bile bisey degismez Very Happy), GLUT_SINGLE(program tek katmana sahip olacak, genelde animasyon,kaplama vb, de cift katman yani GLUT_DOUBLE olur), GLUT_RGBA (ise renk sinifi gibi bisi, hani rgb fln varya) | isareti ile hepsini birlikte kullanabiliyoruz*/

glutInitWindowPosition(100,100);
/*pencerenin x ve y si nereye gelecek onu belirler yani pozisyon*/
glutInitWindowSize(320,320);//pencere boyutu
glutCreateWindow("Burak Aydin");//pencere basligi
glutDisplayFunc(renderScene);
/*hng fonksiyonun cizim yapacagini belirttik*/
glutMainLoop();
/*programin surekli tekrarlamasi icin, bu olmassa pencere acilip kapanir*/
}
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
Kullanıcı profilini gör http://dessas.yetkinforum.com
 
Opengl-Glut ile oyun programlama
Sayfa başına dön 
1 sayfadaki 1 sayfası

Bu forumun müsaadesi var:Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
HERSEY BURDA :: OYUN PROGRAMLAMA :: OYUN PROGRAMLAMA-
Buraya geçin: