HERSEY BURDA

HERSEYİ BULABİLDECEĞİN TEK ADRES
 
AnasayfaTakvimSSSAramaÜye ListesiKullanıcı GruplarıKayıt OlGiriş yap
Arama
 
 

Sonuç :
 
Rechercher çıkıntı araştırma
En son konular
» free slot machines win cash
Çarş. Ağus. 03, 2011 3:57 am tarafından Misafir

» watch naruto hentai watch naruto hentai free
Çarş. Ağus. 03, 2011 3:52 am tarafından Misafir

» major fish oil
Salı Ağus. 02, 2011 10:26 pm tarafından Misafir

» hentai about hentai academy
Salı Ağus. 02, 2011 10:10 am tarafından Misafir

» гинекология ответы
Ptsi Ağus. 01, 2011 9:18 am tarafından Misafir

» x-Hack hack you
Ptsi Ağus. 01, 2011 8:00 am tarafından Misafir

» When the first Whirlpool Duet album was released in December 2001
Ptsi Ağus. 01, 2011 3:05 am tarafından Misafir

» women at work hentai online women at work hentai stream
Ptsi Ağus. 01, 2011 2:56 am tarafından Misafir

» facebook likes xb
Paz Tem. 31, 2011 9:22 am tarafından Misafir

Tarıyıcı
 Kapı
 Indeks
 Üye Listesi
 Profil
 SSS
 Arama
Forum
HABERLER
Fikri Türkel köşe yazıları

Paylaş | 
 

 Para dergisi soru – cevap

Aşağa gitmek 
YazarMesaj
Admin
Admin


Mesaj Sayısı : 3361
KULLANICI PUANLARI : 9918
Kayıt tarihi : 16/05/10

MesajKonu: Para dergisi soru – cevap    Salı Kas. 30, 2010 4:42 pm

Para dergisi soru – cevap
July 26th, 2010 • Uncategorized

Para dergisinin sorularına cevaplarım
Online alışveriş markasını yurtdışına taşımanın zorlukları neler?
İnternet’in en büyük getirdiği avantajlar zaman ve mekan bağımsızlık olmasına rağmen ticari faaliyetlerde ilgili ülkelerde fiziksel olarak bulunmak gerekli olmaktadır. Hem ilgili pazarda rekabet edebilmek hem de doğru insan kaynağına ulaşmak bakımından satış yapılması planlanan ülkelere yatırım yapmak gerekli olmaktadır. Türkiye’de kolay olan bir çok faaliyet yabancı bir ülkeye açıldığınızda sorunlar yaratabilmektedir. Oldukça maliyetli ve zor olabilir. Bunun yanı sıra yurtdışına açıldıktan sonra ticari faaliyetlerin sürdürülebilirliğini sağlamak görüldüğünden daha yorucu olacaktır.
Ülkemizde markafoni, yemeksepeti.com ve fırsatçı.com gibi online alışveriş siteleri yurtdışında da şube açtı ya da açıyor. Sizce bu furyanın sebebi ne?
Firsatci.com şirketi tanımıyorum. Yurtdışı açılımları konusunda bilgim yok. Yemeksepeti ve markafoni şirketleri şube değil doğrudan yurtdışına yatırım yapıyorlar. İlgili ülkelerde şirket açıyorlar. Oradaki yerel şirketlerle işbirliği ve ortaklıklar yapıyorlar. Oldukça büyük bir yatırım gerektiren bir süreç. Bunu bir furya olarak görmüyorum. Şirketler diğer pazarlarda büyümek üzere açılım yapıyorlar. Kendilerini sadece bir coğrafi bölgede sınırlı görmüyorlar. Bence başarılı da olacaklar.
Başka hangi markalar yurtdışında açılımı tercih edecektir? Sizce bu yerli internet girişimcileri için bir fırsat mı?
Yurtdışına açılmak önemli bir karar ve fırsat. Ancak tüm bunları detaylıca planlamak lazım. Kaynak planlaması çok önemli. Sadece sermaye yeterli değil, ilgili pazarın bilgisine sahip olmak ve orada yerleşik rakiplere karşı rekabete girmek oldukça uzun vadeli stratejiler gerektirecek. İnternet girişimleri yurtdışını mutlaka düşünmelidirler fakat ülkemizde büyük bir pazar var burada büyüyüp ölçeklenmekte zorluk çektiklerinde geçmek daha doğru bir karar olabilir.
Online markasını yurtdışına taşıyacaklara önerileriniz neler? Bu işin püf noktaları hakkında bilgilendirir misiniz?
Yurtdışına açılmadan önce çok detaylı pazar araştırmaları yapmaları gerekiyor. İlgili yatırım için idari bir çok hukuki ve vergisel detayı incelemeleri şart. İlgili ülkelerin yabancı yatırımcılara desteklerini bilmeleri lazım. Bu kadar çok bilgi için en doğru karar joint-venture veya yerel bir iş ortağını yanlarına almaları olur.
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
Kullanıcı profilini gör http://dessas.yetkinforum.com
 
Para dergisi soru – cevap
Sayfa başına dön 
1 sayfadaki 1 sayfası

Bu forumun müsaadesi var:Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
HERSEY BURDA :: SORU - CEVAP - EN EŞKİ SÖZLÜK :: TEKNOLOJİ - İNTERNET-
Buraya geçin: