HERSEY BURDA

HERSEYİ BULABİLDECEĞİN TEK ADRES
 
AnasayfaTakvimSSSAramaÜye ListesiKullanıcı GruplarıKayıt OlGiriş yap
Arama
 
 

Sonuç :
 
Rechercher çıkıntı araştırma
En son konular
» free slot machines win cash
Çarş. Ağus. 03, 2011 3:57 am tarafından Misafir

» watch naruto hentai watch naruto hentai free
Çarş. Ağus. 03, 2011 3:52 am tarafından Misafir

» major fish oil
Salı Ağus. 02, 2011 10:26 pm tarafından Misafir

» hentai about hentai academy
Salı Ağus. 02, 2011 10:10 am tarafından Misafir

» гинекология ответы
Ptsi Ağus. 01, 2011 9:18 am tarafından Misafir

» x-Hack hack you
Ptsi Ağus. 01, 2011 8:00 am tarafından Misafir

» When the first Whirlpool Duet album was released in December 2001
Ptsi Ağus. 01, 2011 3:05 am tarafından Misafir

» women at work hentai online women at work hentai stream
Ptsi Ağus. 01, 2011 2:56 am tarafından Misafir

» facebook likes xb
Paz Tem. 31, 2011 9:22 am tarafından Misafir

Tarıyıcı
 Kapı
 Indeks
 Üye Listesi
 Profil
 SSS
 Arama
Forum
HABERLER
Fikri Türkel köşe yazıları

Paylaş | 
 

 Yeni Turizm Trendleri ve Türkiye

Aşağa gitmek 
YazarMesaj
Admin
Admin


Mesaj Sayısı : 3361
KULLANICI PUANLARI : 9918
Kayıt tarihi : 16/05/10

MesajKonu: Yeni Turizm Trendleri ve Türkiye    Paz Kas. 28, 2010 5:18 pm

Yeni Turizm Trendleri ve Türkiye



Boş zaman araştırmacıları Alman turistik destinasiyonlarının Baltık Denizi'ne kayacağını söylüyorlar.
Almanya´da Kiel´deki Forschungsgemeinschaft Urlaub und Reisen´nin boş zaman arastırmacısı Profesör Martin Lohmann´a göre Almanların büyük çoğunluğu su kenarında geçirilecek bir tatilin hayalini kuruyorlar veya planını yapıyorlar. Bu tatiller ister bir göl kenarındaki aile pansiyonunda, bir nehir kruvezerinde, bir şelalenin yakınında, bir vahada yada okyanustaki küçük bir adada olsun. Diğer trend araştırmacıları da Lohmann´ı destekleyen açıklamalarda bulunuyorlar ve Alman turistlerin tercihlerinin su yakınlarında olacağını vurguluyorlar.

Şef Vizyoncu Tom Groth´a göre geleceğin rüya kumsalları Birleşik Arap Emirlikleri'nde olacak. Bu trend araştırmacısına göre BAE´in de oldukça batılı bir bakış açısının hakim olması ve bu ülkelerde gelişmiş teknolojinin kullanılarak yapılacak olan yapay adaların palmiye ve Dünya şeklinde olması yeni alanları turizme kazandıracak. Kadınlar batılı standartlara göre giyinmiş olsalar da, rahat hareket edebilecekler. Groth ayrıca fiyat-ürün ilişkisini de oldukca iyi buluyor. Bu bölge için önemli olan diğer olumlu faktörler ise, Körfez ülkerinin hava yoluyla kolay ulaşılabilirliği ve hazırdaki hava alanlarının kendilerini modernize etmeleri ve kapasitelerini artırmaları. Ayrıca gün geçtikce önem kazanan güvenlik faktörü de bu bölgede sağlanmış görünüyor. Alman turislerin simgesi halen gelen beyaz çorap, sandalet ve şortların Dubai´de, Abu Dabi´de ve Oman´da kabül gördüğünü belirtiyor Groth.

Baltık Denizinin çekiciliği artıyor
Taunus´taki Zukunfsinstitut´un trend araştırmacısı Eike Wenzel ise Almanların gelecekte daha çok Baltık Denizi kıyılarına, Estonya´ya, Litvanya´ya veya Letonya´ya gideceklerini belirtiyor. Wenzel bunun nedenini de Almanların Polonya ve Baltık Ülkeri ile olan 200 yılı aşkın olan ortak bir kültürel bağa bağlıyor. Baltık bölgesininde Alman köklerinin var olduğunu ve 19. yüzyıldaki Jugendstil mimari parlaklığının restore edilmiş ve çok iyi korunmuş şekilde sunulduğunu belirtiyor. Wenzel bu nedenle Baltık bölgesi-nin gelecek vaad ettiğini vurguluyor.
British American Tobacco (BAT)´nun Freizeit-Forschungsinstitut adlı araştırma kuruluşundan Ulrich Reinhardt ise başka bir trendin de sulu destinasyonları geride bırakacak olan Şehir Turizmi olduğunun altını çiziyor. Kültür imkanı/ürünleri sunan metropollerin gelecekte daha da değer kazanacağını vurguluyor. Bu trendin altında ise Almanya´daki turistlerin ekonomik durumu yatıyor. Azalan para miktarının insanları kısa zamanda daha çok şeyi görmeye ve yaşamaya ittiğini vurguluyor, Reinhardt. Ama bunun alçak gönüllülüğün bir göstergesi olmadığı, daha çok artan beklentilere rağmen, bu beklentilerin daha az harcamayla giderilmesinin amaçlandığını vurguluyor.
Trend araştırmacılarının hepsi, Almanların gözde tatil bölgesinin Akdeniz ülkeleri olacağını, Türkiye´nin, Hirvatistan´ın ve Tunus´un çekiciliğinin ucuz fiyatlardan dolayı devam edeceğini belirtiyorlar.

Kişisellik veya kişiye özellik önem kazanacak
Gelecek ve trend araştırmacılarının birleştiği diğer bir nokta da, gelecekte hedef gruplarına göre özel düzenlenen tatillerin, deniz kenarında da olsa dağda da olsa daha da önem kazanacağı. Bunun nedenini de “eğlence toplumunun sınırlarına dayanması ve mass (kitle) ürünlerinin modasının geçiyor olması" ile açıklıyorlar. Gelecekte önem kazanacak ürünlerin kişiye özel ve yaşanacak hislere dikkat edilerek organize edilmesinin altı Wenzel tarafından çiziliyor.
Wenzel´in düşüncesine göre turistler giderek –tecrübelerinin artmasıyla doğru orantılı olarak- daha çok yöresel ve bozulmamış, ister doğada ister kültürde olsun; izlenimler toplamak istiyorlar, çünkü turistler günlük yaşamlarında olmayan şeyleri yaşamak için tatile çıkıyorlar. Ve günlük yaşamlarına denge oluşturması için tatillerini gecirdikleri yerlerde kendi yaşadıkları ortamın karşıtını bulmak istiyorlar. Turistik bölgelerde sunular ürünlerin turistlere yerel kültürü ve doğayı tanımayı ve yaşamayı mümkün kılabilecek tarzda ürünler olması gerekiyor. Geleceğin turistleri daha çok kendilerini bulmak için tatile/yola çıkacaklar ve destinasyon/ulaşılmak istenen hedef de “benlikleri/kendileri” olacak. Turistlerin bu beklentisi, sunulan ürüne de bir çeşitlilik getirecek. Hedef, iç dengenin sağlanması, bunun için vücudun sağlıklı beslenme ve haz almasının artırılması, yani yeni bir yaşam kalitesine sürdürülebilirlilik penceresinden ulaşılması olacak. Bunun ürünler acısından anlamı: Dağlardan hızlıca vadiye kayak yaparak inmek değil, daha çok dağla bir karşılaşma bir tanışma olarak algılanması.

Önem kazanacak tatil öğelerinden birinin de yerli halkla karşılaşma ve iletişim kurmak olduğu, ama bunun şu ana kadar bir çok tur operatörü tarafından göz ardı edildiğini vurguluyor Wenzel. Geleceğin turistleri yaşanacak ve görülecek güzellikleri/değerleri haz duyarak yaşamak isteyecekler. Reinhard ise turislerin atmosferde yüzmek ve zaman duygusunu kaybetmek isteyeceklerini belirtiyor.

Münih´ten bayan Profesör Felizitas Romeiß-Stracke ise alışılmadık fikirlerin turizmde talep edileceginin altını çiziyor. Seyahat acentalarında turistelere tatil satmanın güzel kumsallarla bitmeyeceğini, bilakis bu turistlere bu tatilin kendilerine göre ayarlanmış ve kendileri için özel planlanmış bir tatil olduğunun hissinin verilmesi gerektiğini vurguluyor. Bu nedenle, Romeiß-Stracke´e göre bu alanda küçük tur operatörleri büyüklere göre avantajlı bulunuyorlar. Küçük tur operatörleri müşterilerinin ne istekdiklerini biliyorlar ve onlara özel ürünler sunabiliyorlar. Bu da bir destinasyonun içinin gerekli ve istenen ürünlerle doldurulmasını zorunlu kılıyor.
Forschungsgesellschaft Urlaub und Reisen´den Lohmann´a göre, geçirilecek tatilden bağımsız olarak destinasyonda yapılacak aktiviteler turistin ilgisine ve beklentilerine hitap etmeli.
Yukarıda verilen bilgiler ışığında, Türkiye´nin genel ve tek tek destinasyon bazında Alman piyasasına yönelik yapacağı çalışmaları planlaması gerekiyor.
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
Kullanıcı profilini gör http://dessas.yetkinforum.com
 
Yeni Turizm Trendleri ve Türkiye
Sayfa başına dön 
1 sayfadaki 1 sayfası

Bu forumun müsaadesi var:Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
HERSEY BURDA :: SORU - CEVAP - EN EŞKİ SÖZLÜK :: İŞ - EKONOMİNİN EN EKŞİ SORULARI-
Buraya geçin: