HERSEY BURDA

HERSEYİ BULABİLDECEĞİN TEK ADRES
 
AnasayfaTakvimSSSAramaÜye ListesiKullanıcı GruplarıKayıt OlGiriş yap
Arama
 
 

Sonuç :
 
Rechercher çıkıntı araştırma
En son konular
» free slot machines win cash
Çarş. Ağus. 03, 2011 3:57 am tarafından Misafir

» watch naruto hentai watch naruto hentai free
Çarş. Ağus. 03, 2011 3:52 am tarafından Misafir

» major fish oil
Salı Ağus. 02, 2011 10:26 pm tarafından Misafir

» hentai about hentai academy
Salı Ağus. 02, 2011 10:10 am tarafından Misafir

» гинекология ответы
Ptsi Ağus. 01, 2011 9:18 am tarafından Misafir

» x-Hack hack you
Ptsi Ağus. 01, 2011 8:00 am tarafından Misafir

» When the first Whirlpool Duet album was released in December 2001
Ptsi Ağus. 01, 2011 3:05 am tarafından Misafir

» women at work hentai online women at work hentai stream
Ptsi Ağus. 01, 2011 2:56 am tarafından Misafir

» facebook likes xb
Paz Tem. 31, 2011 9:22 am tarafından Misafir

Tarıyıcı
 Kapı
 Indeks
 Üye Listesi
 Profil
 SSS
 Arama
Forum
HABERLER
Fikri Türkel köşe yazıları

Paylaş | 
 

 Oyun pazarının yükselen değeri: Çevrimiçi oyunlar (Bölüm 1)

Aşağa gitmek 
YazarMesaj
Admin
Admin


Mesaj Sayısı : 3361
KULLANICI PUANLARI : 9918
Kayıt tarihi : 16/05/10

MesajKonu: Oyun pazarının yükselen değeri: Çevrimiçi oyunlar (Bölüm 1)    Çarş. Kas. 24, 2010 4:01 pm

Oyun pazarının yükselen değeri: Çevrimiçi oyunlar (Bölüm 1)

40 milyar doları aşan hacme sahip oyun sektöründe, çevrimiçi oyunların ağırlığı artıyor. Şu anda pazarda 7-8 milyar dolarlık bir paya sahip olsa da oyun sektörünün iyiden iyiye çevrimiçi tarafa doğru kaydığı söyleniyor.

Mete Gürkan
08 Ekim 2008 11:20

Dünyada hızla gelişen oyun sektörünün yaklaşık 40 milyar dolarlık bir hacme ulaştığı belirtiliyor; üstelik gelişmeye devam ediyor. Pazar yaklaşık her yıl yüzde 20-30 büyüme kaydediyor. Öyle ki, oyun sektörünün müzik sektörünün önüne geçtiğini, Hollywood Stüdyoları’nın ticari başarısını ise yakalamak ve geçmek üzere olduğu dile getiriliyor. Çocukluğunda bilgisayar oyunlarıyla tanışan nesil bugün artık para kazanan yetişkinlere dönüştü. İlkel grafiklerle yola çıkan bilgisayar oyunları ise teknolojide baş döndüren yeniliklerin yardımıyla, etkileşimli televizyonlardan oyun konsollarına, cep telefonlarından internete devasa bir alana yayılarak küresel bir sektöre dönüştü. PricewaterhouseCoopers’ın “Küresel Eğlence ve Medya Sektörünün Görünümü: 2008-2012” başlıklı raporuna göre video oyunlarının en büyük bölümünü oluşturan konsol oyunlarında geçen yıl 24.9 milyar dolarlık satış yapıldı. Yılda yüzde 6,9’luk büyüme gözlenen bu alanda satışların 2012 yılında 34.7 milyar dolar düzeyine ulaşacağı tahmin ediliyor. Nintendo, DS ve Wii konsollarıyla bu sektörün lideri konumunda. Diğer büyük oyuncular ise PlayStation serisinin üçüncüsünü çıkaran ve PSP modeliyle de taşınabilir konsollar alanında sağlam bir yer edinen Sony ile Xbox satışlarını her geçen gün artıran Microsoft. Microsoft, bu yılın ilk üç ayında, Xbox 360 oyun platformu ile bilgisayar oyunlarından 418 milyon dolar kazandı. Grand Theft Auto, Halo, Guitar Hero gibi oyunlar da en çok satan oyunlar arasında yer alarak üreticilerinin yüzünü güldürüp, kasalarını dolduruyor.

Çevrimiçi oyun pazarı ışıl ışıl parıldıyor

2012 yılında 70 milyar dolar düzeyine ulaşacağı öngörülüyor küresel oyun sektörünün. Büyük bir büyüme içinde olan sektörde en önemli gelişme gösteren alan ise online oyun pazarı kesinlikle. Halen 40 milyar dolarlık pazarda payı çok fazla olmasa ve 7-8 milyarlık bir bölümü kapsasa da bu payı sürekli artıyor. PC için tek oyunculu oyunlar popülaritesini kaybediyor. Birkaç yıl sonra PC’de tek oyunculu oyunculuk, yerini büyük ölçüde çevrimiçi oyuna bırakacak. Zaten konsollar bile artık çevrimiçi özellikleriyle ön plana çıkmaya başladı. Diğer yandan sadece erkekler değil kadınlar da çevrimiçi (online) oyunlara ilgi gösteriyor.

Türkiye oyun sektöründe geride ama çevrimiçi tarafı fırsatlar taşıyor

Türkiye’de ise bir oyun sektöründen söz etmek ne yazık ki şimdilik zor. Türkiye’nin bu sektöre girmekte geç kaldığı acı bir gerçek ve halen bu çığ gibi büyüyen sektörün önemini bilmediği de ortada. Türkiye’de bazı şirketler oyunlarla ilgili çalışmalar yürütüyor. Bazen iyi bazen yetersiz sonuçlar ortaya çıkıyor. Bireysel düzeydeki yaratıcı girişimler de pek destek görmüyor. Özellikle Amerika, İngiltere ve Güney Kore gibi ülkelerde bir oyun için 80-100 kişilik ekiplerle minimum 20-30 milyon dolar harcanırken, Türkiye’de 8-10 kişilik ekiplerle bir şeyler yaratılmaya çalışılıyor. Türkiye’de oyun sektöründen kazanılan gelirin donanım ve yazılım dâhil edildiğinde bile 1 milyon doları bulmadığı söyleniyor.

Türk oyun sektörünü destekleyen kuruluşların başında ODTÜ geliyor. ODTÜ Teknokent’te açılan Animasyon Teknolojileri ve Oyun Geliştirme Merkezi’ne bir ayda 700 başvuru yapılmış. Merkezde eğitimler ve seminerler devam ediyor. Yoğun talep üzerine, bu yıl oyun geliştirme ve teknolojileri alanında yüksek lisans ve doktora programlarının açılması planlanıyor. Böylece tüm Türkiye’de bilgisayar oyunları derslerini verecek akademisyen açığının da giderilmesi hedefleniyor. Şu anda pek çok ailenin, çocuğunun bilgisayar ve çevrimiçi oyunları oynamasından hoşlanmadığı da bir gerçek. “Madem ki çocuklar bilgisayar oyununa meraklı; annenin, babanın ve öğretmenin bir araya gelip çocuğun çok daha iyi eğitim almasını ve hayata atıldığında, simülasyonla iş yaşamanı birleştirerek başarısını arttıracak yolları bulması gerekiyor” yorumları yapılıyor.

Yarın BTnet.com.tr'de: Online oyun pazarında Türkiye örnekleri
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
Kullanıcı profilini gör http://dessas.yetkinforum.com
 
Oyun pazarının yükselen değeri: Çevrimiçi oyunlar (Bölüm 1)
Sayfa başına dön 
1 sayfadaki 1 sayfası
 Similar topics
-
» lilo ve stitch oyunları

Bu forumun müsaadesi var:Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
HERSEY BURDA :: SORU - CEVAP - EN EŞKİ SÖZLÜK :: TEKNOLOJİ - İNTERNET-
Buraya geçin: