HERSEY BURDA

HERSEYİ BULABİLDECEĞİN TEK ADRES
 
AnasayfaTakvimSSSAramaÜye ListesiKullanıcı GruplarıKayıt OlGiriş yap
Arama
 
 

Sonuç :
 
Rechercher çıkıntı araştırma
En son konular
» free slot machines win cash
Çarş. Ağus. 03, 2011 3:57 am tarafından Misafir

» watch naruto hentai watch naruto hentai free
Çarş. Ağus. 03, 2011 3:52 am tarafından Misafir

» major fish oil
Salı Ağus. 02, 2011 10:26 pm tarafından Misafir

» hentai about hentai academy
Salı Ağus. 02, 2011 10:10 am tarafından Misafir

» гинекология ответы
Ptsi Ağus. 01, 2011 9:18 am tarafından Misafir

» x-Hack hack you
Ptsi Ağus. 01, 2011 8:00 am tarafından Misafir

» When the first Whirlpool Duet album was released in December 2001
Ptsi Ağus. 01, 2011 3:05 am tarafından Misafir

» women at work hentai online women at work hentai stream
Ptsi Ağus. 01, 2011 2:56 am tarafından Misafir

» facebook likes xb
Paz Tem. 31, 2011 9:22 am tarafından Misafir

Tarıyıcı
 Kapı
 Indeks
 Üye Listesi
 Profil
 SSS
 Arama
Forum
HABERLER
Fikri Türkel köşe yazıları

Paylaş | 
 

 Ülker Sonrası Yeni Hedefimiz 1 Milyar Dolar”

Aşağa gitmek 
YazarMesaj
Admin
Admin


Mesaj Sayısı : 3361
KULLANICI PUANLARI : 9918
Kayıt tarihi : 16/05/10

MesajKonu: Ülker Sonrası Yeni Hedefimiz 1 Milyar Dolar”   Cuma Ekim 29, 2010 1:54 pm

Ülker Sonrası Yeni Hedefimiz 1 Milyar Dolar”
Jim Goldman, Ülker’in 850 milyon dolara satın aldığı Godiva’nın CEO’su… Satın alma işleminin henüz tamamlandığını, bu yeni dönemde şirketin gerçek potansiyelinin ortaya çıkacağını söylüyor. Y...

Jim Goldman, Ülker’in 850 milyon dolara satın aldığı Godiva’nın CEO’su… Satın alma işleminin henüz tamamlandığını, bu yeni dönemde şirketin gerçek potansiyelinin ortaya çıkacağını söylüyor. Yıldız Holding’in güçlü olduğu yanlarından, özellikle bölgesel genişleme gücünden yararlanacaklarını belirtiyor. Hedeflerini ise hızlı büyüme olarak ortaya koyuyor ve ekliyor: Yıldız Holding yatırım yapacağı için Godiva’yı aldı. Şimdi daha büyük beklenti içindeyiz. Yıllık ciromuz 500 milyon dolar ama bu iş kesinlikle milyar dolarlık seviyeye ulaşabilir. Yıldız’ın da desteğiyle bu hacme gelmeyi sabırsızlıkla bekliyoruz.”

Ülker bundan 4 ay önce lüks çikolata devi Godiva’yı 850 milyon dolara alarak dünya çapında bir markanın sahibi oldu. Verdiği teklifle Godiva ile ilgilenen Nestle’den Starbucks’a birçok devi geride bırakarak globalleşme yolunda ne kadar kararlı olduğunu ortaya koydu.

1926 yılında Brüksel’de çikolata ustası Joseph Draps tarafından kurulan Godiva, bugün tüm dünyada tanınıyor. 80 ülkede 450 butik ve 9 bin 300 satış noktası ile hizmet veren markanın ürün gamı premium çikolatalardan bisküvilere, kahveden kakaoya, kekten çikolatalı barlara kadar uzanıyor. Ürünlerini Kuzey Amerika, Japonya, Pasifik Kuşağı ve Avrupa’yı kapsayan dört ana coğrafyada tüketicilere ulaştıran Godiva’nın yıllık cirosu 500 milyon dolar.

Yıldız Holding adına Godiva’yı alan Ülker, alım sonrasında hedeflerini belirlemek üzere çalışmalarını sürdürüyor. Godiva CEO’su Jim Goldman, Ülker ve Godiva işbirliğinden büyük işlerin çıkacağını söylüyor. Yıllardır çok yüksek bir büyüme potansiyeli olmasına karşın hak ettiği yatırımı göremeyen Godiva’nın, Yıldız Holding çatısı altında öncelik kazandığını, yapılacak yatırımlarla agresif bir şekilde büyüyeceklerini kaydediyor. Goldman, “Bu iş kesinlikle milyar dolarlık seviyeye ulaşabilir. Yıldız’ın da desteğiyle bu hacme gelmeyi sabırsızlıkla bekliyoruz” diyor.

Godiva ve Ülker işbirliği her iki markaya da daha büyük bir ivme kazandıracak gibi görünüyor. Jim Goldman’ın açıklamaları da bu yönde. Ülker’in çikolata ve bisküvi üretiminde sahip olduğu teknolojiden çok etkilendiklerini ve Ülker’den öğrenecekleri çok şey olduğunu belirten Goldman, “Ar-Ge’de güçlerimizi birleştireceğiz. Pazar anlamında da genişlemeyi düşünüyoruz. Yıldız Holding’in bize kıyasla çok daha iyi bildiği pazarlarda, örneğin Türkiye ve Ortadoğu’da büyüme konusunda güzel fırsatlar olduğuna inanıyorum. Bu bölgelerdeki en iyi stratejinin ne olacağına Yıldız’la birlikte karar vereceğiz” diye konuşuyor.

Godiva CEO’su Jim Goldman Godiva satışının nasıl gerçekleştiğini, Ülker çatısı altında Godiva’nın nasıl bir yola girdiğini ilk kez Capital’e anlattı:

Campell Soup Company neden Godiva’yı satmaya karar verdi?
Campell Soup, 40 yıldır Godiva’yı yönetiyor. Grup bulunduğu kategorilerde başarılı. Büyüme konusunda da iyi bir performans sergiliyor. Campell’in farklı kategorilerde stratejik ürünleri var ve tüm bu ürünler içinde özellikle global anlamda çorba işinde büyümeye odaklanmış durumda. Şu anda en önem verdikleri pazarlar Çin ve Rusya gibi gelişmekte olan ülke pazarları. Aynı zamanda atıştırmalık ürünler ile sağlıklı içecekler konusunda da satışlarını artırmak istiyorlar. Tüm bunlar da şirketin öncelikleri durumunda.

Godiva, bu ürün portföyünün küçük bir parçasıydı. Buna karşın markanın büyüme potansiyeli yüksekti ve büyümek için de yatırıma ihtiyacı vardı. Campell da bunu gördü. Godiva’nın ona daha fazla önem verecek, öncelik tanıyacak, yatırım yapacak bir şirketin elinde potansiyelini tam olarak ortaya koyacağına inandı. Bu nedenle de satışı gerçekleştirdi.

Peki Ülker dışında kaç şirket Godiva ile ilgilendi?
Yapılan gizlilik anlaşmaları gereği bu konuda bilgi vermem mümkün değil. Ama birçok şirketin Godiva’nın satışıyla ilgilendiğini söyleyebilirim. Bu şirketlerin her biri farklı yapıda. Örneğin, global çikolata şirketleri, özel fon şirketleri ve Kuzey Amerika merkezli şirketler de teklif verenler arasındaydı. Dolayısıyla, gördüğümüz bu ilgiden biz de çok memnun olduk.

Campell Soup’un Ülker’i seçme nedeni neydi?
Satın almayı yapan Yıldız Holding. Yıldız Holding en iyi teklifi verdi, bunun yanında markaya öncelik tanıyıp, yatırım yapacağı için Godiva’yı aldı.

Satış sonrasında Godiva’da neler değişti?
Bildiğiniz gibi satış işlemleri birkaç hafta önce gerçekleşti. Dolayısıyla, gerçek bir değişim için oldukça erken. Değişimin ne zaman başlayacağı da henüz belli değil. Şu aşamada birbirimizi tanımaya odaklanmış durumdayız.

Godiva’nın büyümesine yardımcı olacak, Yıldız Holding’in de global pazarda daha başarılı olmasını sağlayacak büyüme ve yatırım planları oluşturuyoruz.

Pazarlama stratejinizde bir değişiklik olacak mı?
Satın alma nedeniyle pazarlama stratejimizde herhangi bir değişiklik olacağını sanmıyorum. Biz pazarda premium marka olarak konumlanmış durumdayız, bu pozisyonumuzda değişiklik olmayacak. Belçika geleneklerinde üretim yapmaya devam edeceğiz.

Pazarlamada odaklandığımız konular en iyi müşteri servisini oluşturmak, ambalaj ve servisle farklılaşmak. Bu konuda çok sıkı şekilde çalışıyor, premium çikolata markası olarak dünya genelindeki tüm rakiplerimizden bu yönlerimizle farklılaşıyor, farklılaşmaya devam ediyoruz. Ama yine de pazarlamaya yapılacak daha fazla yatırımla, tüketici ve müşterilerle daha güçlü bir iletişim kurulabileceğine inanıyorum.

Peki yönetimde bir değişiklik oldu mu?
Evet, son olarak Dave Marberger’i CFO olarak takımımıza kattık. Bu henüz çok yeni olan bir gelişme. Dave, halka açık bir şirket olan Tasty Baking’in CFO’suyken bize transfer oldu. Kariyerimin ilk yıllarında Dave ile çalıştım, sıra dışı bir yönetici ve şirkete büyük katkıları olacağını düşünüyorum.

Yönetimde Türk yönetici olacak mı?
Takımımda bir Türk yönetici olması konusunda hiçbir planımız yok. Bununla birlikte yönetim kurulunu belirleme sürecindeyiz. Yönetim kurulundakiler benimle ve takımımla çalışacak, bunun yanında Yıldız Holding’le bağlantılı olacak. Kurulda Türk yöneticilerin yanında, dünyanın çeşitli yerlerinden de yöneticiler bulunacak.

Godiva’nın Türkiye operasyonu ne zaman başlayacak?
Henüz ne zaman olacağı konusunda karar vermedik. Yıldız ve Godiva birlikte birçok ilginç iş yapıyor. Bu operasyonu mümkün olan en iyi şekilde gerçekleştirmek istiyoruz. Ama dediğim gibi net bir tarih belirlemedik. Hala çok erken olduğunu düşünüyorum ama üzerinde tartışıyoruz.

Türkiye’de üretim yapacak mısınız?
Şu an böyle bir üretim planımız yok.

Godiva’nın üretim kapasitesi nedir? Bu kapasitede ne kadarlık bir artış olacak?
Üretim kapasitemize dair bilgileri paylaşmıyoruz. Dünyanın dört bir yanında üretim yapıyoruz. Üretimimizin çoğu Brüksel ve Amerika’da gerçekleştiriliyor. Sürekli yenilikçilik üzerinde çalışıyoruz. Bazen inovasyon farklı üretim kapasiteleri gerektirir. Biz de inovatif olmaya ve pazara yeni ürünler sunmaya devam edeceğiz. Dolayısıyla üretim kapasitemizde genişlemeye gitmeyi düşünüyoruz.

Şu an Godiva’nın kaç mağazası var?
Dünya genelinde toplam 400’ün üzerinde mağazamız var. Bu sayıyı artırmayı istiyoruz. Fakat biz Godiva ürünlerini sadece kendi mağazalarımızda satmıyoruz, aynı zamanda havaalanlarındaki Duty Free mağazalarında ve dünyanın dört bir yanındaki en büyük katlı mağazalarda Godiva satışı yapılıyor. Kuzey Amerika’da doğrudan tüketiciye satış yaptığımız katalog ve internet satışlarımız da çok başarılı bir şekilde sürüyor.

Godiva ürün kategorisinde bir yenileme yapacak mı?
Her zaman... Son olarak ekstra siyah çikolata ürünümüzü piyasaya sunduk. Şimdilik çok iyi bir performans sergiliyor. Aynı zamanda Godiva Chocoiste adını verdiğimiz yeni bir kategori oluşturduk. Burada kişisel tüketim ürünleri yer alıyor. Amacımız daha düşük fiyatlı ürünlerle herkesin Godiva keyfini yaşamasını sağlamaktı. Yenilikçi ürün sunma konusunda çalışmalarımız hiç bitmeyecek.

Yeni pazarlara girecek misiniz?
Pazar anlamında genişlemeyi düşünüyoruz. Hangi pazarlar olduğunu şimdilik söyleyemem, çünkü her şey plan aşamasında. Ama Yıldız’ın vizyonu doğrultusunda hareket edeceğiz, yeni coğrafyalarda genişleyeceğiz. Bu coğrafyalar da Yıldız Holding’in çok iyi bildiği yerler olacak.

Türkiye çikolata pazarını değerlendirir misiniz? Pazardaki Türk şirketlerinin performansını nasıl buluyorsunuz?
Türkiye pazarını çok iyi bilmiyorum, dolayısıyla bu konuda bir yorum yapamam. Ama şunu biliyorum, Türkiye ekonomisi büyüyor. Birçok lüks marka İstanbul ve Türkiye’ye geliyor. İşlerini Türkiye’de büyütmeyi planlıyorlar. Türkiye gerçekten cazip bir pazar ve Türkiye hakkında öğrenmek zorunda olduğum pek çok şey var.

Ülker’le Büyümede Daha Agresif Olacağız

Bundan sonra Godiva Ülker’le nasıl bir yola giriyor? Godiva’nın yeni hedefi nedir?

Yıldız Yeni Alanlar Yaratıyor
Yıldız Holding işlerini büyütmeye odaklanmış, yeni alanlara giren ve yeni alanlar yaratan bir şirket. Godiva olarak da bu konuda oldukça heyecanlıyız. Çünkü, Godiva için son derece büyük bir büyümenin mümkün olacağını düşünüyoruz.

Daha Fazla Ülkeye Gireceğiz
Yıldız Holding çatısı altında stratejimiz yine tüketicilere dünyanın en iyi çikolatasını sunmak olacak. Yıldız Holding’in yapacağı yatırımla birlikte büyümede çok agresif olacağımızı da göreceksiniz. Ürün çeşitliliğimizde genişlemeye gideceğiz, bulunduğumuz ülke sayısını artıracağız. Daha fazla noktadan ürünlerimize ulaşmak mümkün hale gelecek.

Ar-Ge’de Güç Birliği Yapacağız
Yıldız bizi ayrı bir şirket olarak muhafaza edecek. Ben de şirketin CEO’su olarak, ortak faydalarda bizi buluşturacak fırsat arayışındayım. Örneğin ürün geliştirme departmanlarımızdaki çalışanları biraraya getirdiğimizde, yüksek kalitede çikolatalar üretmek konusunda muhteşem bir bilgi paylaşımı içine gireceğiz.

Ülker’den Öğreneceğimiz Çok Şey Var
Yıldız Holding ve Ülker’in çikolata ve bisküvi üretiminde sahip olduğu teknolojiyi görünce oldukça etkilendik. Bu konuda Ülker’den öğrenebileceğimiz çok şey olduğunu düşünüyorum. Ayrıca Yıldız Holding’in bize kıyasla çok daha iyi bildiği pazarlarda, örneğin Türkiye ve Ortadoğu’da büyüme konusunda güzel fırsatlar olduğuna inanıyorum. Bu bölgelerdeki en iyi stratejinin ne olacağına Yıldız’la birlikte karar vereceğiz.

Hedef Ciroyu Milyar Dolar Seviyesine Çıkarmak

Godiva’nın büyüme hızı nedir?
Godiva 40 yıl önce Campell Soup Company tarafından satın alındı. O dönemde Godiva 1 milyon dolarlık bir iş hacmine sahipti. Yıldız Holding’e satıldığında yani bugün 500 milyon dolarlık bir iş hacmi var. Şimdi daha büyük beklenti içindeyiz. Son derece büyük bir büyümenin mümkün olacağını biliyoruz. Yıldız ailesinin bir parçası olarak, yatırımları ve büyüme hızımızı artırmayı planlıyoruz. Bu iş kesinlikle milyar dolarlık seviyeye ulaşabilir. Yıldız’ın da desteğiyle bu hacme gelmeyi sabırsızlıkla bekliyoruz.

Peki bu hacme ulaşma konusunda planlanmış bir zaman var mı?
Mümkün olan en kısa zamanda diyoruz. Büyüme hızımızı da net rakamlarla ifade etmiyoruz. Çünkü bu konuda bir karar almadık. Fakat hedefimiz muhteşem bir büyüme yakalamak.

Yıldız Holding Büyümede Godiva’ya Öncelik Tanıyor

Kimlikte Değişiklik Olmayacak
Biz çok güçlü bir global markaya sahibiz, Yıldız tarafından satın alındığımız için marka kimliğinde bir değişikliğe gidilmez. Süper premium çikolata olarak algılanıyoruz, bu algıyı sürdürmek ve hatta daha da güçlendirmek istiyoruz.

Godiva’ya Hak Ettiği Yatırım Yapılmadı
Dolayısıyla, marka kimliğinde bir değişiklik olmayacak ama pazarlamada daha agresif olacağız. Daha önce de bahsettiğim gibi Campell Soup Company’nin çatısı altındayken Godiva öncelikli bir marka değildi, markaya hak ettiği yatırım yapılamadı.

Campell Ve Yıldız Arasındaki Fark
Campell ve Yıldız arasındaki en büyük fark da bu, yani Godiva’nın Yıldız için öncelikli bir marka olması. Yıldız büyümede Godiva’ya önemli bir öncelik veriyor.

Godiva’nın marka değeri nedir?

Godiva Hediye Verilecek Kadar Değerli
Marka imajı yüksek kaliteli ve prestijli. Godiva hediye verilecek kadar değerli görülüyor. Hediye anlamında tüketimi daha yoğun. Ürünle tüketici arasında güçlü bir duygusal bağ var. İnsanlar Godiva’yı gerçekten seviyorlar. Pazara yeni bir ürün sunduğumuzda heyecanlanıyorlar.

Nilüfer Gözütok
ngozutok@capital.com.tr




Liderlerin yeni yıl hesapları
"2010'da sepet yapın"
İŞ DÜNYASI YÖNETİCİLERİ
TEMİZLİK RAYINDA PROJESİ BAŞLIYOR
ROCK’N DARK YOLA ÇIKTI
Haber : Capital Online / 01 Mayıs 2008 Perşembe
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
Kullanıcı profilini gör http://dessas.yetkinforum.com
 
Ülker Sonrası Yeni Hedefimiz 1 Milyar Dolar”
Sayfa başına dön 
1 sayfadaki 1 sayfası
 Similar topics
-
» de_fantastic4 yeni map..

Bu forumun müsaadesi var:Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
HERSEY BURDA :: SORU - CEVAP - EN EŞKİ SÖZLÜK :: İŞ - EKONOMİNİN EN EKŞİ SORULARI-
Buraya geçin: