HERSEY BURDA

HERSEYİ BULABİLDECEĞİN TEK ADRES
 
AnasayfaTakvimSSSAramaÜye ListesiKullanıcı GruplarıKayıt OlGiriş yap
Arama
 
 

Sonuç :
 
Rechercher çıkıntı araştırma
En son konular
» free slot machines win cash
Çarş. Ağus. 03, 2011 3:57 am tarafından Misafir

» watch naruto hentai watch naruto hentai free
Çarş. Ağus. 03, 2011 3:52 am tarafından Misafir

» major fish oil
Salı Ağus. 02, 2011 10:26 pm tarafından Misafir

» hentai about hentai academy
Salı Ağus. 02, 2011 10:10 am tarafından Misafir

» гинекология ответы
Ptsi Ağus. 01, 2011 9:18 am tarafından Misafir

» x-Hack hack you
Ptsi Ağus. 01, 2011 8:00 am tarafından Misafir

» When the first Whirlpool Duet album was released in December 2001
Ptsi Ağus. 01, 2011 3:05 am tarafından Misafir

» women at work hentai online women at work hentai stream
Ptsi Ağus. 01, 2011 2:56 am tarafından Misafir

» facebook likes xb
Paz Tem. 31, 2011 9:22 am tarafından Misafir

Tarıyıcı
 Kapı
 Indeks
 Üye Listesi
 Profil
 SSS
 Arama
Forum
HABERLER
Fikri Türkel köşe yazıları

Paylaş | 
 

 Dünyanın en iyi reklamları İstanbul'da

Aşağa gitmek 
YazarMesaj
Admin
Admin


Mesaj Sayısı : 3361
KULLANICI PUANLARI : 9918
Kayıt tarihi : 16/05/10

MesajKonu: Dünyanın en iyi reklamları İstanbul'da   Cuma Ekim 29, 2010 12:11 pm

Dünyanın en iyi reklamları İstanbul'da


"Reklam'ın Oscar'ı" Cannes Lions'ta ödül alan 432 çalışma Milliyet binasında sergilenecek


Dünyanın dört bir yanındaki pazarlama ve reklam profesyonellerinin bir araya geldiği ve en prestijli reklam ödüllerinin dağıtıldığı, alanında dünyanın en büyük organizasyonu Cannes Lions Uluslararası Reklam Festivali'nde bu yıl ödül alan reklamlar İstanbul'da sergileniyor.
Milliyet'in Türkiye temsilciliğini yaptığı organizasyonda bu yıl Türkiye'nin de iki ayrı dalda ödülle döndüğü festivalin ödüllü reklamları, 6-10 Ekim arasında sergilenecek. Doğan Medya Center'daki sergide 124 film, 227 basın ve açıkhava, 22 medya satınalma, 59 doğrudan pazarlama ve siber çalışmalarının yer aldığı toplam 432 reklam olacak.

Cannes Lions nedir?
1953'te birkaç sinema reklam filmi yapımcısı Cannes Film Festivali'nden esinlenerek, reklam filmlerinin ödüllendirileceği bir organizasyon yapmayı düşündü. Başta sadece sinema reklamlarına verilen ödüller, yıllar geçtikçe kapsamını genişletti ve sonuçta TV, basın, açıkhava, medya planlama, internet ve doğrudan pazarlama alanlarında en yaratıcı reklam kampanyalarının ödüllendirildiği dünyanın "reklam olimpiyatı" halini aldı. Yarışmaya bu yıl 17 bin başvuru yapıldı.
Her yıl, bu reklam çalışmalarından 1000 kadarı dünyanın en iyi reklamcılarından seçilen jüriler tarafından değerlendirilip çeşitli ödüllere layık görülüyor.
Cannes Lions kapsamında aynı zamanda, 28 yaş ve altı profesyonellerin katıldığı "Genç Yaratıcılar" yarışması düzenleniyor. Dünya çapında 35'ten fazla ülkeden en iyi genç reklamcıları bir araya getiren bu yarışmanın Türkiye elemeleri Milliyet sponsorluğunda ve Reklamcılık Vakfı ile Marketing Türkiye'nin işbirliğinde gerçekleştiriliyor. Yarışmada dereceye giren ekipler, Milliyet tarafından Cannes'a götürülüyor.
Türkiye'den Cannes Lions'a katılım geçmiş yıllarda oldukça düşüktü. Örneğin, geçen yıl basın kategorisinde sadece altı proje gönderilmişti. Bu sayı Finlandiya'dan 100, Avusturya'dan 64, Şili'den 100 ve Arjantin'den 200'dü. Milliyet'in temsilciliği aldığı 2003'te ise Türkiye'den katılım sayısı 69'a yükseldi. Bunun 43'ü basın ve açıkhava kategorisindeydi. Delege sayısı da 18'den 73'e fırladı. Ayrıca, festivalin uluslararası basın ve açıkhava jürisinde ilk kez bir Türk reklamcı vardı: Ajans Ultra Başkanı Hakkı Mısırlıoğlu.

Önde gelen isimlerden oluşan jüri
2003 Cannes Lions Uluslararası Reklam Festivali, Türk reklam sektörü açısından bir dönüm noktası oldu. Basın ilanlarına gösterilen özeni artırmak amacıyla Milliyet Basın İlanları Yarışması düzenlendi. Reklamcılık Derneği'nin koordinasyonunda ve Hakkı Mısırlıoğlu'nun başkanlığında, Türkiye'nin önde gelen ajanslarının kreatif direktörlerinin bulunduğu 16 kişilik bir jüri oluşturuldu. Mart 2002-2003 döneminde gazetelerde yayınlanan ilanlar arasında; üç ilandan oluşan bir basın kampanyası ve iki ilan seçildi, Cannes'a gönderildi. Milliyet tarafından gönderilen bu işlerden birisi Cannes Lions'ta ödül aldı. Milliyet ayrıca ekipleri Cannes'a götürerek reklam dünyasındaki son gelişmeleri izlemelerini sağladı.
Açıkhava kategorisinde Rafineri, İş Bankası için hazırladığı "Trafik Cezası" isimli çalışma ile Gümüş Aslan'a layık görüldü. Medina Turgul DDB'nin Volkswagen için hazırladığı basın ilanı "Babalar Günü", Bronz Aslan aldı. Rafineri ayrıca, Cafe Del Mondo için hazırladığı "Böğürtlenli" basın ilanı ile de finale kaldı.
Festivalin 50'nci yılı kutlamaları çerçevesinde başlatılan Cannes Lions Akademisi projesine de Milliyet, Hakan Fıçıcı'yı götürdü. Fıçıcı'nın bir hafta boyunca seminer ve atölye çalışmalarına katılması sağlandı. Fıçıcı "Türkiye Formula 1'e Hazır!" çalışması ile AD Vakfı 14. Genç İletişimciler Yarışması Reklam Dalı'nda en iyi reklam filmi senaryosu birincilik ödülünü kazanmıştı.

Gidemeyenlere fırsat
Milliyet geçen yılın eylül ayında da ödüllü reklamları sergilemişti. İlk iki günde sergiyi 400'den fazla genç reklamcı ziyaret etti. Bu yıl da, yeniden Milliyet'in Cannes serüveni kapsamında, genç yaratıcıların eserlerini görmek, ödüllü reklamları incelemek isteyenlerin bu hafta içerisinde Milliyet binasına gelmeleri yeterli.

"Dünya reklamcılığının kalbi Cannes'da atar"
Hakkı Mısırlıoğlu (Ajans Ultra)
İki tür reklam var. Birincisi bilgilendirici reklam, yani ürünle ilgili özellikleri düz, faydaları öne çıkararak aktaranlar. Aslında bunlar da aralarında ikiye ayrılır; bunu reklam etiğine uygun, sade, düzgün yapanlarla; abartılar, bayağılıklar ve estetik kaygısız yapanlar... İkinci tür reklamlar insanlarla duygusal bağ kuramazlar. Günlük ilişkiler sağlayabilirler, o da yoğun reklam kuşaklarında ve kalabalık gazete sayfalarında fark edilebilirlerse... Oysa yaratıcı reklam diğerlerinden ayrışır, görülme ve izlenme oranı yüksek olur ve marka ile insanlar arasında duygusal bir bağ kurar. Böylesi makbuldür ve tüm dünyada az bulunur. Bu nedenle Cannes Lions gibi yarışmalar düzenlenir, yaratıcılık ödüllendirilir ve reklamverenlere "Parayı çöpe atmayın, akıllı ve yaratıcı ajanslarla çalışın" mesajı verilir.
Cannes Lions 50 yıldır "Yaratıcılık" kriterini en itibarlı şekilde yerine getiren festival oldu. Gerçek anlamda dünyalı olmayı beceren tek yarışma. Merkezde dil olarak İngilizce olsa bile Güney Amerikalılar, Japonlar, Hintliler, Kuzey Avrupalılar, Akdenizliler, herkes burada ödül alabiliyor. Bu yıl bunlara Türkler de eklendi.
Ayrıca seminerler, workshop'lar, gösteriler, standlar, genç reklamcılara yönelik yarışmalar... Bunların tümü Cannes'ı dünya reklam sektörünün bir hafta boyunca kalbinin attığını hissettiğiniz bir yer haline getiriyor. Cannes'ın havasının, suyunun, özel partilerin, yemek ve şaraplarının, Provence'ın ve Cote d'Azur'un bu büyüdeki payını unutmamalı.

"Görüşlerin paylaşıldığı bir ortam"
İbrahim Aybar (Renault Mais Genel Müdürü)
Cannes Lions 2003'te fazla büyük maliyetlere girmeden, yaratıcı eserlerin ortaya konduğunu, insan zekasının nelere kadir olduğunu gördüm. Reklamverenler olarak, o zenginliği yaşamanın bizlere yeni vizyonlar açmamız açısından büyük bir katkı sağlayacağına inanıyorum.
Ayrıca seminerler de gayet güzeldi. Birbirinden yaratıcı görseller görme imkanı buldum. Ayrıca organizasyon da çok başarılıydı. Bir arada görüşlerimizi paylaşabildiğimiz güzel bir ortamdı. Benim için kısa ama dolu mesajların olduğu bir dönemdi. Bunun için Milliyet'e de ayrıca teşekkür etmek istiyorum.

"Sektöre destek vermeye devam"
Viki Habif (Milliyet ve Simge Reklam Grup Başkanı)
Milliyet 2002'de, Türk reklam sektörünün uluslararası platformda bilinirliğini artırmak ve Türk yaratıcılığının standardını yükseltmek amacıyla Cannes Lions Reklam Festivali'nin temsilciliğini üstlendi ve köklü çalışmalar gerçekleştirdi.
Bu yıl 50'nci yılını kutlayan festivale, basın ilanlarına verilmesi gereken özeni artırmak amacıyla düzenlenen Milliyet Basın İlanları Yarışması'nda Türkiye'yi temsil etmek için seçilen çalışmaları gönderdik. Bu işlerden birisi Cannes Lions'ta ilk kez ödül aldı.
Milliyet daha fazla çalışmayı ve delegeyi festivale göndermek için çaba gösterdi. Bu çabalar sonunda hem delege katılımında hem de festivalde yarışacak işler anlamında kat kat artış oldu. Amaç; uluslararası standartlarda işlerin var olduğu ortamlarda Türk reklam profesyonellerinin kendi yaratıcılıklarını sınamasıydı.
Milliyet geçen yıl olduğu gibi bu yıl da Cannes'da ödül alan çalışmaları sergilemek adına büyük bir organizasyon gerçekleştirdi. Festivale gidemeyen reklam profesyonelleriyle bu konuda eğitim almış öğrencilerin ödül almış işleri bir arada görmelerinin, onların kişisel vizyonları için önemli olduğu inancıyla Cannes sergisi İstanbul'a getirildi.
Milliyet, misyonuyla ölçüşen ve Cannes Lions Uluslararası Reklam Festivali içinde yer alan Genç Yaratıcılar yarışmasını da destekledi. Reklamcılık Vakfı ve Marketing Türkiye işbirliği ile organize edilen yarışmanın ana sponsoru olarak, gençlerin Cannes'daki reklam ortamını görmelerini sağladı ve onların kariyerlerine katkıda bulundu. Yine bu anlayışla, bu yıl ilk öğrencilerini kabul eden Cannes Lions Akademisi'ne bir Türk öğrencisini gönderdi.
Milliyet, Cannes Lions Uluslararası Reklam Festivali'nin Türk reklamcılığıyla bu konuda eğitim yapan gençler için önemli olduğu düşüncesinde. Bu amaçla basın reklamları konusunda sektörü desteklemeye devam edecek.

"Öğrencilerin bu sergiyi gezmelerini sağlayacağız"
Faruk Kaptan (Reklamcılık Vakfı Başkanı)
Vakıf olarak görevimiz reklam sektoründe çalışan insan kaynağımızın bilgisini tazelemek, geliştirmek ve ortaya daha çok işe yarayacak etkili ve yaratıcı reklamlar çıkması için programlar üretmek. Cannes gençlerimizin çıtasını yükseltiyor. Sektöre kazandırmak istediğimiz üniversiteliler var, onların da ayağına kadar gelen bu sergiyi gezmelerini sağlıyoruz. İstanbul'daki ve diğer illerdeki öğrencilerin, Milliyet'in sponsorluğuyla bu sergiyi gezmelerini sağlayacağız.

"Cannes Lions artık bizden biri gibi"
Nesteren Davutoğlu (Reklamcılar Derneği Yönetim Kurulu Başkanı)
Yaratıcılığın artması için ödüllendirilmesi çok önemli. Bunu Türkiye'deki Kristal Elma'yla yapıyoruz. Cannes ile birlikte de, dünyayla yarışabiliyoruz. Bu hem keyif ve özgüven veriyor; hem de ayrı bir heyecan, yaratıcılığın evrensel boyutu. Şimdi yerel tatlara dayalı, yaratıcı çözümler, markalar için büyük fırsatlar yaratıyor. Cannes'da bunun evrensel boyutuyla, genç bir arenada test edilmesi büyük bir iddia. Milliyet'in temsilcisi olmasıyla Cannes bütün sektöre yaklaştı. Bizden biri gibi oldu. Tüm dünyanın ne yaptığını bilmek çok önemli. Kimimiz gidiyorduk, kimimiz gidemiyorduk, şimdi ayağımıza geldi.
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
Kullanıcı profilini gör http://dessas.yetkinforum.com
 
Dünyanın en iyi reklamları İstanbul'da
Sayfa başına dön 
1 sayfadaki 1 sayfası

Bu forumun müsaadesi var:Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
HERSEY BURDA :: SORU - CEVAP - EN EŞKİ SÖZLÜK :: İŞ - EKONOMİNİN EN EKŞİ SORULARI-
Buraya geçin: