Türkiye’de Bilgi ve İletişim Teknolojilerinin Gelişimi
Özellikle son yıllarda, dünyadaki gelişmelere paralel olarak, Türkiye’de de bilgi ve iletişim teknolojileri alanında önemli gelişmeler sağlandı. Bilişim sektörünün ve potansiyelinin farkına daha iyi varılmasıyla kamu, özel sektör ve sivil toplum kuruluşları bu alandaki faaliyetlerini arttırdı.
Türkiye bilgi ve iletişim teknolojileri sektörünün genel profiline bakılacak olursa, kamu kesimi ve KOBİ’lerin pazarda önemli rol oynadığı söylenebilir. Yazılım sektöründe özellikle ERP (Kurumsal Kaynak Planlama), CRM (Müşteri İlişkileri Yönetimi) gibi yazılımlar ve dış kaynak kullanımı iş dünyası ve kamu kesimi tarafından talep görüyor.
Kişisel bilgisayar satışlarında önemli artışlar sağlandı ve bu satışlarda taşınabilir bilgisayarların oranı dikkat çekici seviyelere ulaştı. KOBİ’ler ve kamu kurum kuruluşlarının yanı sıra tüketici kesiminde de internet kullanıcılarının sayısının artışıyla ADSL (Asimetrik Sayısal Abone Hattı) pazarı büyümesini sürdürüyor. Türkiye bilgi ve iletişim teknolojileri sektörünün gelişimi yanında internet kullanımının yaygınlaşmasıyla güvenlik yazılımlarına yapılan harcamalar da büyüyor.
Sektör, son yıllarda yakaladığı hızlı büyüme eğilimini sürdüreceğinin işaretlerini veriyor.
Kaynak: Bu yazı, Kolay İletişim tarafından, KobiFinans için, Dış Ticaret Müsteşarlığı İhracatı Geliştirme Etüd Merkezi’nin bilgilerinden yararlanılarak hazırlanmıştır.
www.igeme.org.tr