Herkes Oyun Oynar
Türkiye’nin genç nüfusu oyun sektörünün ilgisini çekiyor. Bu ilgi Türkiye’yi bölgesel bir lider haline getirebilir mi?
Ahmet Usta
Oyunlar ve oyun oynamak insan doğasının en temel yapı taşlarından bir tanesini teşkil ediyor. Her yaşta ve her ortamda oyun oynamanın bir yolu bulunuyor. Gelişen teknoloji paralelinde öncelikle dijitalleşen oyunlar, internet devrimi sayesinde artık çevrimiçi bir yapı kazanıyor. Milyonlarca insan farklı başlıklar altında ve çeşitli dijital oyunlar vasıtası ile sanal dünyada bir araya geliyor. Zar atıyor, kart açıyor, savaşıyor, fantastik dünyalarda bilinmeyen diyarları keşfedip, devasa yaratıklara karşı işbirliği yapıyor.
Oyun sektörüne ait rakamlar ise sektöre yabancı olanlar için şaşırtıcı. Dünya oyun pazarının büyüklüğü 50 milyar doların üstünde bir hacme sahip ve bu değer sinema sektöründen daha büyük. Her yıl yüzde 9 büyüme kaydeden oyun sektöründeki en büyük katalizörlerden birisi internet. 300 milyondan fazla internet kullanıcısı çevrimiçi oyunlar oynuyor.
Türkiye’de Rakamlar
Türkiye’de çevrimiçi oyun oynayanların sayısı ise 10 milyon civarında. Pazarın mevcut büyüklüğü ise 50 milyon olarak tahmin ediliyor. Kesin bir parasal değer belirlemek ise çevrimiçi oyunların yapısı göz önüne alındığında mümkün değil. Doğan Online (DOL) CEO’su Babür Çelebi siteleri arasında yer alan oyuncu.com’a her ay 3,5 milyon tekil ziyaretçi geldiğini belirtiyor. Oyuncular her ziyaretlerinde ortalama 45 dakika oyun oynuyor. Oyuncuların ortalama yüzde 27’sini kadınlar, yüzde 73’ünü ise erkekler oluşturuyor.
Devamı Bloomberg Businessweek Türkiye'nin son sayısında...