Geçmişten Ders Çıkarmak
10 yıl önce ekonomik kriz nedeniyle 50 mağazasını kapatan McDonald’s bu yıl tarihi büyüme planı yapıyor. “Verimli büyüme, müşteri memnuniyeti, güvenli yiyecek ve farklılaşmak bizim temel stratejilerimizi oluşturuyor”
Ayşegül Sakarya
Izgaranın üstündeki hamburgerleri çevirirken bir taraftan da hijyenin öneminden bahsediyor McDonald’s Türkiye Genel Müdürü Hakan Serim şirketin Türkiye’deki 141 restoranının mutfağını müşterilerine açan “Açık Mutfak” projesinin tanıtımında ve ekliyor: “Etlerin tamamını Pınar Et’ten alıyoruz ve sanılanın aksine kızartmıyoruz, ızgarada pişiriyoruz. Yani son derece sağlıklı.” Son yıllarda hızla yükselen sağlıklı yaşam trendinin en çok etkileyeceği alanlardan biriydi fast food restoranları. Markaların birçoğu mönülerini yenileyerek yeni hizmet ve servislerle bu süreci iyi yönetmeyi başardı, pazarın en büyük oyuncularından McDonald’s başta olmak üzere. “Geç Saatler”, “Alo Servis” ve “Kahvaltı” gibi farklılık yaratan hizmetlerinin de etkisiyle son birkaç yıldır hızlı bir atılım sürecinde McDonald’s. Geçen yıl krize rağmen beklenenin üstünde büyüyen şirket, 14 restoran açmayı planlarken 19 restorana ulaştı. 2010’u tarihi büyüme yılı olarak belirleyen şirketin bu yılki hedefi 31 restoran açmak. McDonald’s gibi bir dünya devinin Türkiye’deki agresif büyüme hedefi ilk bakışta çok normal görünebilir.
Devamı Bloomberg Businessweek Türkiye'nin son sayısında...